אגזוז ל- 2 פעימות

  • פותח הנושא M.Z
  • פורסם בתאריך

M.Z

New member
אגזוז ל- 2 פעימות

עד כמה שאני יודע, האגזוז מותאם למנוע, מכיוון שתפקידו להחזיר חלק מהגזים חזרה למנוע, כדי למנוע יציאת דלק ישירות דרך האגזוז במקום להשרף בצילינדר. לכל הדו פעימתיים יש אגזוז עם תפיחה מוזרה קרוב לסעפת הפליטה, אצלי בMZ אין כזו, והאגזוז אחיד וגודל בהדרגה לכל אורכו. בשיחה עם המוסך שלי, נאמר לי שבמ.ז יש אפשרות גם להתקין אגזוז פתוח בלי שום בעיה, ואין צורך להצמד לאגזוז המקורי, ונושא החזרת הגזים לא מושפע מזה. יכול להיות? (נצא מנקודת הנחה שהמוסכניק שלי מיומן,אמין,ובעל נסיון רב) אם המצב באמת כזה, מה גורם לדלק לא לצאת מהאגזוז?
 
../images/Emo12.gif עוד פעם ???

אתמול דיברנו על זה...
אתה משנה אגזוז
אתה משנה אופי מנוע. או לפחות זה נכון לרוב המוחץ של המנועים הדו-פעימתיים. הלחץ שנוצר בתוך התא שריפה מוצא את דרכו אל האגזוז, שם הוא מוצא מקום רחב יחסית, והגז הדחוס יכול להתרחב... התרחבותו יוצרת לחץ ותתי לחץ בהתאם לנדרש (בהתאם לתכנון האגזוז) הלחץ הזה בעצם עוזר לתערובת רעננה להשאר בתא שריפה, או... לחזור לתא השריפה אם היא הספיקה לצאת ממנו. אני זוכר שראיתי סימולציה כזו באינטרנט... אנסה למצוא את זה. כמו שאמרתי אתמול... המאמר על ה-EXUP שיש בחלק הטכני של מאמרי פורום 8 עוזרים להבין מעט על השפעת ההתפשטות הגזים על מנוע... הרעיון כאן דומה אבל הפוך למנוע הארבע פעימות... אוף... סיבכתי את התשובה. בקיצור נמרץ... שינוי אגזוז בהכרח יניב תוצאה שונה (לא בהכרח טובה יותר) של תגובת מנוע.
 
ונמשיך לחפור...

אם חלק ממטרת אגזוז הלחץ היא להחזיר תערובת לתא השריפה איך זה עובד בדו"פ ללא אגוז לחץ(הטייפון למשל..)הרי האגזוז שלו ישר לחלוטין אין מקומות התרחבות....ואין פיתולים בסעפת...מה מונע מכל התערובת לברוח החוצה?
 
מצאתי ../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif

קבל סימולציה !!!! שלא תגיד שלא חושבים עליך.
מי אמר שלטייפון אין expansion chamber ? ועוד איך יש... הוא רק נראה אחרת... הוא נראה כמו אגזוז רגיל... לכל אגזוז יש "תא התרחבות" (ואם יש כאלו שאין להם הרי שנתייחס ליציאה לאוויר העולם ככזו). גם למנועי הארבע פעימות וגם למנועים הדו"פים. המטרה והעיצוב בשני המקרים שונים... אבל הם קיימים.
 
גדול!איזה יופי של אתר!

ממש עשה לי סדר בהמון באלגן... ואם אני מבין נכון התפקיד של אגזוז לחץ הוא לא רק להחזיר תערובת לתא השריפה...אלא גם להחזיר אותה בלחץ....דהיינו לעלות את הקומפרסיה בתא השריפה...איזה פתרון אלגנטי... אבל...לא הבנתי את ההתיחסות שלך לאוויר העולם כאל "תא התרחבות" הרי אם התערובת תצא לאוויר העולם(במנוע דו"פ)באופן חופשי הרי לא יחזרו גלי קול לתוך הסעפת...או שיחזרו מעט מאד...ואז אנחנו מפספסים חלק מן המטרה או חלק מהיכולת של המנוע,לא?
 
למעלה