אג"ח איתקה

בורסה 2008

Well-known member
נסחר לראשונה מעל 100 מתחילת המשבר. מכיוון שאיתקה לא נסחרת, זה האינדיקטור היחיד שאפשר לקבל על איתקה מהשוק, והוא מאותת חיובי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אם הנפט ימשיך ככה, ואפילו לא צריך שיעלה, רק שיישאר יציב איך שהוא עכשיו, איך שלא נהפוך את זה, פארי יתקבל וגם יהיה ערך לא קטן למנית דלק קבוצה. יש כאן חוסר תגובה של השוק לעליה של הנפט מ-37 לכמעט 54. אצל איתקה זה מאות מיליוני דולרים רווח נקי בשנה רק ההפרש הזה של ה-17$
 
נערך לאחרונה ב:

jsphs

Well-known member
אם הנפט ימשיך ככה, ואפילו לא צריך שיעלה, רק שיישאר יציב איך שהוא עכשיו, איך שלא נהפוך את זה, פארי יתקבל וגם יהיה ערך לא קטן למנית דלק קבוצה. יש כאן חוסר תגובה של השוק לעליה של הנפט מ-37 לכמעט 54. אצל איתקה זה מאות מיליוני דולרים רווח נקי בשנה רק ההפרש הזה של ה-17$
בורסה, לטעמי הבעיה היא דירוג האג"ח.

לכולם ברור שדלק במצבה היא נגזרת של מחייר הגז-נפט לחיוב ולשלילה.

בעלי האג"ח קודמים לבעלי המניות. האג"ח שרובו סדרא ל"א ול"ד מתומחרים בכשני שלישים מערכם הנקוב לאור בעיות שעוד יכולות להגיע בעתיד.

דירוג באג"ח CCC ולכן חלק מהקרנות לא קונים לתיקים ומשאירים את המסחר לאינדיאנים.

לדעתי, אם נראה את איתקה מקטינה את חובה בקצב מהיר מספיק על מנת להתחיל להעלות דוידנדים גדולים. ברבעון הקודם קצב חסול החוב היה בערך 100M$ ברבעון. לחסל את החוב במלואו צריך כמה שנים.
 

בורסה 2008

Well-known member
כבר אמרתי את דעתי על חברות הדירוג. הם יורידו את הדירוג כשאגרות החוב נסחרות ב-20 ויעלו אותו חזרה רק שהן יתקרבו חזרה לפארי. פשוט בדיחה של חברות.
איתקה הצליחה להוריד חובות+לשלם דיבידנד בשנת 2020 שהייתה שנה מטורפת בנפט עם מחירי שפל. במחירים של 54 ומעלה היא תוכל לחלק הרבה יותר דיבידנד ממה שחזוי בתזרים, תידרש פעולה הונית קטנה יותר וגם מיחזור חוב קטן יותר. האגח של איתקה מאותת ששוק ההון פתוח בפניה למיחזור. גם ההפרשה לירידת ערך באיתקה תהיה חייבת לפחות להצטמצם בדוח הבא של דלק, מה שיביא ל-nav חיובי מובהק ואולי אז חברות הדירוג יעלו את הדירוג וירשו לכספים הציבוריים להיכנס אחרי שכולם כבר חגגו על האגחים האלה.
 

משקיע88

Well-known member
מודל חברות הדירוג בארץ הוא בעיקרו טכני. החברה קובעת טווח יחסים פיננסיים לכל רמת דירוג, ופועלת לפי המספרים בצורה עיוורת. חברות הנדלן האמריקאיות מנצלות שיטת דירוג זו כדי לקבל דירוגי השקעה גבוהים בחברות ששייכות במובהק לתחום הזבל. בקבוצת דלק הדירוג מתייחס בעיקר למינוף הגבוה של החברה, ולא על הנחות כאלה או אחרות לגבי פעילות החברות הבנות.
לדעתי הבעיה העיקרי של קבוצת דלק היא נזילות. היא נדרשת לשלם השנה סכומים גבוהים לאגחים כאשר היא נמצאת בהפרת תנאי הדירוג. אם לא תמצא דרך להעלאת תזרים באמצעות רישום בבורסה של קידוחים ו/או איתקה במהלך הרבעון הראשון צפויה לדעתי דרישה לפירעון מיידי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני לא רואה מצב כזה קורה, פשוט מהעובדה שזאת תהיה זריקת כסף ענק לפח מצד תשובה. במחירי הנפט הנוכחיים, אני לא מבין איך לא יצליחו לייצר תזרים מאיתקה. אם יהיו חייבים, אז יכניסו שותף גם בדיסקאונט, העיקר לא לאבד את החברה. חוץ מזה, אם אפילו זה לא מצליח, מצידי שימשיך עם הגיוסים וידלל את עצמו. בינתיים הגיוסים מוצלחים וככל שמצבה של איתקה משתפר, לא רואה סיבה שלא ימשיכו להצליח הגיוסים. ואחרי כל זה, גם לא אכפת לי שלא יעמדו בתשלומים ונוכל לקחת את הנכסים ולהנות מהם בעצמנו. הסיכון היחיד פה הוא קטסטרופה ברמת קורונה 2 שתרסק שוב את מחירי הנפט ואולי איזה משבר רגולטורי עם דלקד בישראל. אלה שני תרחישים עם סבירות מאד נמוכה לדעתי.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני יודע שאני חוזר על עצמי ונשמע כאילו אני מריץ את האגחים של דלקב, אבל זו אותה התנהגות באגחים משערים של 30 אג'. החדשות והתנאים משתפרים, והאג"חים מגיבים באיחור רב. בינתיים זה עבד מצויין. מקווה שימשיך ככה.

לא ממליץ כמובן
 

משקיע88

Well-known member
מסכים בגדול שהאגחים ובעיקר לא' ו-לד' הם השקעה מעניינת לטווח קצר. אני משער שהמצב הנוכחי יזמין קרן גידור טורפנית לקנות פוזיציה גדולה באגחים מקופות הגמל והפנסיה שמחזיקות בחלק משמעותי מהם, ואז לאיים בפירוק או בהשתלטות על החברה. האפשרות של נסיגה רבתי ממתווה הגז איננה כל כך קלושה בעיני. מספיק לשמוע את גישת זליכה כדי להבין מה פוליטיקאים פופוליסטים מסוגלים לעשות.
 

בורסה 2008

Well-known member
ירון זליכה הוא כלום ושום דבר, וכך הוא גם נראה בסקרים. יש כאן עכשיו גוף כמו שברון, שלא יעשו עליו סיבובים בקלות כזאת. מעבר לכך, אני לא מאמין ששברון הגיעה לכאן בשביל השוק הישראלי, אלא כדי לייצא גז ואני מאמין שיש להם כבר תכנית מוכנה לכך.
בוא נגיד ככה- המצב הנוכחי מספיק טוב, אבל אני גם רואה יותר סיכוי להפתעות חיוביות מאשר להפתעות שליליות.
 

soudry

Member
אכן פוליטיקאים פופוליסטים יכולים להרוס הכל לטעמי - ראה ערך מיקי חיימוביץ ושלי יחימוביץ.
בעניין איתקה החברה יכולה לגדר את מחירי הנפט ואולי כבר עשתה זאת...
אין ספק שדלק נמצאת במקום הרבה יותר טוב מבמרץ אפריל 2020.
מר תשובה נלחם בכל כוחו על החברה ומגיעה לו גם מילה טובה.
על חברות הדירוג חבל להכביר מילים...
 

משקיע88

Well-known member
זליכה אכן כקליפת השום, אבל בסקרים זוכה לתמיכה מפתיעה. לא אתפלא אם יכנס לאחת הרשימות. הבאתי אותו כדוגמה לגישה פופוליסטית שמתפתחת כאן בצעדי ענק. לגבי הגידורים של איתקה- כרגע הגידור הקיים פועל לרעתה. הבעיה הרבה יותר דחופה, וחייבת למצוא פתרון ממש ברבעון הראשון.
 

בורסה 2008

Well-known member
אני רוצה להאמין שבסוף השכל הישר מנצח ואנשים כמו זליכה נשארים בשולי הפוליטיקה.
למה אתה חושב שהגידורים עובדים כרגע לרעת איתקה? אם אני זוכר נכון, נאמר שהגידורים שהיו להם היו במחירים של 60$
 

משקיע88

Well-known member
שווי הגידורים הפוך לכיוון מחירי הנפט. אם אתה מגדר ברכישת אופציות put, ברור שערך החזקתך צולל מהר יותר מהרווח השוטף במכירת הנפט. מבחינת המאזן השוטף, כדאי יותר להיות בלי גידורים בתקופה של עליות (חוכמה בדיעבד כמובן).
 

בורסה 2008

Well-known member
בסדר, מהבחינה הזאת אתה תמיד רוצה שהגידורים יעבדו לרעתך, כי זה אומר שאתה מרוויח ממה שאתה צריך להרוויח- מהפעילות השוטפת. חלק גדול מהגידור מומש בשערי שפל באמצע המשבר לפי מה שדווח. במחירים הנוכחיים יכול להיות שמתחילים לגדר שוב לשנים הבאות.
 

משקיע88

Well-known member
לגבי החלק שאתה מגודר אתה אדיש למחיר הנפט. לגבי החלק שאינך מגודר אתה נהנה כשהמחיר עולה ומפסיד כשהוא יורד. מבחינת מחזיקי אגח קבוצת דלק מה שמטריד הוא שאיתקה לא יכולה לשלם דיבידנד אם מחירי הנפט בממוצע אינם עולים על 50$. כרגע touch wood זה נמצא בתחום הירוק, אבל ההתניה היא על מחיר ממוצע. ברור שיש צורך בצעדים נמרצים בגיוס הוני, ויוסי אבו רמז על כך. התקדמות כזאת עשויה להביא להתקרבות לפארי (85% ?) אם יש לפחות יציבות בנפט.
 

בורסה 2008

Well-known member
לגבי הגידור, זה תלוי באופן הגידור. אם הגידור מתבצע על ידי חוזים אתה צודק, אך אם על ידי PUT אז זה שונה ואפשר גם להרוויח על החלק המגודר עם עליה חדה.

יוסי אבו הוא מנכל קידוחים. אני מניח שהתכוונת לעידן וולס. הוא לא רמז, הוא אמר במפורש וזה גם כתוב בדוח תזרים מזומנים החזוי שפעולה הונית באיתקה אמורה לייצר תזרים כמו גם מיחזור חוב כנגד חלק מהחברה. לא רואה סיבה שלא יצליחו. מבחינתי כמחזיק האג"ח הם יכולים גם לרדת לזנות במחיר ולוותר על חלק גדול, העיקר שישיגו את הסכום הדרוש.
 

משקיע88

Well-known member
לגבי הגידור הפוך. בגידור ע"י קניית אופציות אתה משלם פרמיה שפשוט מתפוגגת עם הזמן. בחוזים יש סוג של קונטנגו. התכוונתי בדיוק ליוסי אבו מקידוחים שאמר שהוא פועל לרישום קידוחים בבורסה בלונדון. מסכים עם מה שאתה אומר לגבי האינטרסים של מחזיקי האגח.
 

בורסה 2008

Well-known member
גידור: בקניית PUT במחיר X אתה תרוויח את כל העליה שמעבר ל-X ממחיר המימוש. בחוזים יש קונטנגו? תלוי. במחירים נמוכים נכון. היום למשל, לא רק שאין קונטנגו, יש אפילו בקוורדיישן קטן(זניח). בכל מקרה, מקונטנגו הגידור בחוזים מרוויח כי אתה מוכר חוזה קדימה. אני גם מאמין שיושבים באיתקה יועצים שיודעים לגדר בצורה יותר חכמה ודינמית. ראה את המימושים של הגידור בשפל שהביאו לתזרים עצום ב-2020 למרות המחירים.

לגבי אבו, גם על ההנפקה בלונדון הוא דיבר במפורש, והלוואי שזה יקרה ויציף ערך, אבל אני לא לוקח את זה בחשבון. זה מהלך שכולל כמה שלבים דיי מורכבים לפי הבנתי של פיצול הנכסים בשותפות והפיכה לחברה בע"מ. לא יודע מה הסבירות שבאמת אפשר לעשות זאת. מבחינתי זה בונוס אם יקרה. העיניים לפעולה ההונית באיתקה.
 

משקיע88

Well-known member
לגבי הגידור - נניח שאתה רוכש put at the money בסטרייק 60. אם המחיר בזמן הפקיעה הוא 50, תקבל 10$ לחבית פחות הפרמיה ששילמת. אם המחיר 70 האופציה פוקעת, ואז שוב הפסדת את הפרמיה. בכל מקרה הגידור הזה עולה כסף. אם אתה רוצה לשריין את המחיר הנוכחי אתה יכול למכור חוזים על 55 למשל. אבל אז אתה מוותר על עלייה מעבר למחיר הנוכחי. שאלת התמחור הנוכחי של החוזים והאופציות היא משמעותית אבל העיקרון ברור. הבנתי מדבריו של אבו שיש התקדמות ברישום חברה בע"מ לצורך ההנפקה ולהעביר לה את זכויות השותפות. הם כבר עשו דברים דומים בעבר.
 
למעלה