אהבה וזוגיות

אהבה וזוגיות../images/Emo57.gif

איך הייתם מגדירים אהבה? אם אהבה היא יכולת הכלה של הזולת , ועידודו להתפתח כפי שהוא, איך זה מסתדר עם זוגיות, שבעצם יש בה רכושניות ואינטרסים צרים למדי?
 

roniia

New member
אפשר להרגיש את הכיווץ

כאשר עוברים ממילים: אהבה, עידוד, התפתחות ועוברים לרכושניות, צר... ברכושתניות ואינטרסים צרים באמת אין אהבה... שאלת שאלה חשובה...
 
בעצם הרצון לבלעדיות

לשמירה על בן הזוג, כבר מתכווצת האישיות האוהבת הגדולה לאני קטנטן וקטנוני...
 

ש מ ש א

New member
זוגיות ואהבה

אהבה היא אהבה, ואינה מה שאנחנו נוהגים לכנות בשם הזה. בעברית אין דקויות והבחנות בין אהבה לבין מערכת יחסים [והמילה החשובה כאן היא מערכת. המון דברים הקשורים בניהול יחסים]. מערכת יחסים היא עניין של מחויבות - ה ד ד י ת - למטרת שיפור חיי כל צד שמשתתף בה. בזוגיות למשל, לחלוק בקשיים ובעול הפרנסה וגידול הילדים. לדעתי אנחנו צריכים ללמוד איך לנהל את המערכת הזוגית כך, שתהיה השתדלות שלא להצר [לצמצם ולהציק] ולא לכפות [להכריח ולקשור] את עצמנו לזולת. אם - ש נ י ה צ ד ד י ם - משתדלים באמת - ולומדים ש"יחד" זה לעזור וללכת לקראת השני ככל האפשר, ולעשות ביחד מה שאפשר - אני מאמינה שניתן לכונן מערכת די מאוזנת. וזה קורה בדרך כלל כשיש אהבה אמיתית - כזאת שמרחיבה ומאפשרת - כזאת שבה כ ל צ ד שמח כשלשני טוב. במערכת כזאת תהיה יכולת הכלה של הזולת על יתרונותיו וחסרונותיו, ויהיה עידוד להתפתח ולהשתפר. ואם כבר מדברים על זה - אני חושבת שזה דבר די נדיר במקומותינו.
 

רפפם

New member
זוגיות זה התעדנות של יצר המין

באבולוציה האנושית בתחילה זה היה בעיקר יצרים, ואז כדי שאנשים ישארו מספיק זמן כדי להפרות אז יש רומנטיקה, ואח"כ כדי שאנשים ישארו יחדיו כדי לגדל לפחות ילד אחד מתפתחת "אהבה" לכמה שנים, זה לא סתם שבבודהיזם וביוגה נזירות היא מומלצת ומהטמה גאנדי התנזר ממין מגיל 30. אפשר לאהוב בזוגיות אבל אין כזה דבר אהבה "אמיתית" זו אשליה, הרי תמיד זה מתחיל ממשיכה כלשהי ומשם זה נבנה, לא שזה רע, זה אחלה, אבל שאנשים לא ישלו את עצמם, מה שאולי הכי קרוב לאהבה אמיתית זה: אנשים שמקדישים את חייהם ומקריבים את עצמם כדי לעזור למסכנים שבכלל לא שייכים לעם שלהם, או לבע"ח(לאו דווקא החמודים כמו כלבים) ולא מקבלים על כך קרדיט.
 
למעלה