אהבתי

Jorel

New member
אהבתי

החדשה של בנק מרכנתיל דיסקונט של פוגל (צוות: בועז להב/אילן לוין/ערן ברקן). כ-ו-ל-ה פרסומת לבנק, עם ליהוק מבריק וטקסטים שמצחיקים אותי בכל פעם מחדש. סחתיין.
 

אורז

New member
קשה לי איתה

הפרסומת‮ ‬למרכנתיל‮ ‬בעייתית‮ ‬מכמה‮ ‬בחינות‮, ‬בעיקר‮ ‬שיווקיות‮.‬ במשך‮ ‬השנים‮ ‬בנק‮ ‬מרכנתיל‮ ‬עשה‮ ‬לעצמו‮ ‬תדמית‮ ‬של‮ ‬בנק‮ ‬קטן‮, ‬איכותי‮ ‬ואינטימי‮. ‬הפרסומות‮ ‬של‮ ‬הבנק‮ ‬עד‮ ‬היום‮ ‬דאגו‮ ‬להדגיש‮ ‬את‮ ‬התכונות‮ ‬האלו‮ ‬מול‮ ‬הבנקים‮ ‬האחרים‮. ‬לכן‮, ‬במקרה‮ ‬הטוב‮, ‬זו‮ ‬התדמית‮ ‬שיש‮ ‬לבנק‮ ‬הזה‮ ‬אצל‮ ‬הצרכנים‮ ‬ובמקרה‮ ‬הפחות‮ ‬טוב‮, ‬הם‮ ‬מעולם‮ ‬לר‮ ‬שמעו‮ ‬עליו‮ ‬ואין‮ ‬להם‮ ‬עליו‮ ‬דעה‮ ‬וזה‮ ‬בגלל‮ ‬הפעילות‮ ‬הפרסומית‭/‬‮ ‬שיווקית‮ ‬המועטה‮ ‬שהבנק‮ ‬עושה‮ ‬במשך‮ ‬השנים‮.‬ עכשיו‮ ‬בא‮ ‬הסרטון‮ ‬הזה‮ ‬המבוצע‮ ‬בסגנון‮ ‬סרט‮ ‬בורקס‮ (‬קריצה‮ ‬לגבעת‮ ‬חלפון‮) ‬שזו‮ ‬התדמית‮ ‬ההפוכה‮ ‬לתדמית‮ ‬שניסו‮ ‬ליצור‮ ‬עד‮ ‬היום‮- ‬תדמית‮ ‬עממית‮, ‬פשוטה‮ ‬ואף‮ ‬נמוכה‮.‬ יותר‮ ‬מזה‮, ‬הייתי‮ ‬מבין‮ ‬אם‮ ‬הרעיון‮ ‬היה‮ ‬לעשות‮ ‬סוויץ‮ ‬תדמיתי‮ ‬לבנק‮ ‬ולקרב‮ ‬אותו‮ ‬לעם‮, ‬אבל‮ ‬שים‮ ‬לב‮ ‬שבחרו‮ ‬להתחיל‮ ‬מסרטי‮ ‬מבצע‮, ‬ללא‮ ‬שום‮ ‬סרטי‮ ‬תדמית‮ ‬לפני‮ ‬כן‮ (‬לא‮ ‬לשכוח‮ ‬מדובר‮ ‬בבנק‮, ‬לא‮ ‬ברשת‮ ‬חנויות‮ ‬בגדים‮) ‬כשברוב‮ ‬חוצפתם‮ ‬הם‮ ‬קוראים‮ ‬לנו‮ ‬להעביר‮ ‬את‮ ‬חשבונות‮ ‬כל‮ ‬המשפחה‮ ‬אליהם‮, ‬לא‮ ‬פחות‮. ‬ומה‮ ‬הסיבה‮, ‬מה‮ ‬זה‮ ‬נותן‮ ‬לנו‮? ‬הטבות‮ ‬ערטילאיות‮ ‬כאלו‮ ‬ואחרות‮. ‬לא‮ ‬מתחייבים‮ ‬לכלום‮.‬ בקיצור‮, ‬כל‮ ‬הטעויות‮ ‬האפשרויות‮.‬ מה‮ ‬שכן‮, ‬הפרסומת‮ ‬אכן‮ ‬משעשעת‮. ‬המשחק‮ ‬טוב‮ ‬והנוסטלגיה‮ ‬עושה‮ ‬את‮ ‬שלה‮.‬ מסקנה‮- ‬זו‮ ‬הייתה‮ ‬עשויה‮ ‬להיות‮ ‬פרסומת‮ ‬טובה‮, ‬רק‮ ‬למוצר‮ ‬אחר‮.‬
 

K_man

New member
אני לא מסכים איתך

מכמה סיבות. הראשונה היא שמדובר בבנק קטן בלי תקציבי פרסום מנופחים ולכן נכון עבורו לעשות סרט בעל מסר מכירתי ומניע לפעולה עם קריצה תדמיתית ולא סרט תדמיתי בלבד. שנית, אני חושב שבמקרה של הסרטון הנ"ל (מסעדה) אני חושב שערכי ההכרות האישית והמשפחתיות עוברים לצופה. נכון, ניתן היה לעשות זאת בדרכים אחרות, אבל המסר המכירתי הוא החשוב. אני לא מבין את טענת אמורפיות ההבטחה. מה מציע בנק דיסקונט בפרסומות שלו? משהו מוצק יותר? לא. ההבטחה של מרכנתיל היא לקומבינה משפחתית, ומה יותר ישראלי מזה? אני חושב שהפרסומת, ברמת המסר (ולא ברמת הקריאטיב), מחוברת לאינסייט נכון - הציפייה של הישראלי לקומבינות ולהטבות כי האבא של אשתו הוא לקוח גדול בסניף... למען ההשוואה, אני חושב שהפרסומת הזו טובה מהפרסומות הישנות שלהם על האנשים שמגלים לך באופן אישי (וסודי) שהם לקוחות של מרכנתיל ושלא תגלה לכולם. לסיכום - יחסית לתקציב דל אני חושב שיש פה תובנה צרכנית נכונה ודרך משעשעת להעביר אותה (מי שלא מת על סרג'יו קונסטנצה - שיקום...)
 

אורז

New member
אנחנו כנראה נישאר חלוקים בדיעותנו

אתה‮ ‬נשמע‮ ‬לי‮ ‬כמו‮ ‬מישהו‮ ‬מהתחום‮ ‬או‮ ‬לפחות‮ ‬מישהו‮ ‬שמבין‮ ‬פרסום‮. ‬אתה‮ ‬מכיר‮ ‬קמפיין‮ ‬מכירתי‮ ‬שהוא‮ ‬גם‮ ‬תדמיתי‮? ‬אין‮ ‬חיה‮ ‬כזו‮. ‬נכון‮ ‬שבכל‮ ‬קמפיין‮, ‬גם‮ ‬מכירתי‮, ‬יש‮ ‬אלמנטים‮ ‬תדמיתיים‮, ‬אבל‮ ‬הוא‮ ‬לא‮ ‬יכול‮ ‬לבוא‮ ‬לפני‮ ‬או‮ ‬במקום‮ ‬הקמפיין‮ ‬התדמיתי‮.‬ גם‮ ‬אם‮ ‬מדובר‮ ‬על‮ ‬קמפיין‮ ‬בתקציב‮ ‬קטן‮, ‬נכון‮ ‬יותר‮ ‬היה‮ ‬לעשות‮ ‬מהלך‮ ‬תדמיתי‮ ‬ואחרי‮ ‬כן‮ ‬סרטוני‮ ‬מבצע‮. ‬ היכרות‮ ‬אישית‮? ‬משפחתיות‮? ‬אני‮ ‬לא‮ ‬מצאתי‮ ‬בסרטים‮ ‬מסרים‮ ‬משפחתיים‮, ‬אלא‮ ‬רק‮ ‬פניה‮ ‬חצופה‮ ‬ואגרסיבית‮ ‬לטעמי‮, ‬שקוראת‮ ‬לכל‮ ‬המשפחה‮ ‬להעביר‮ ‬את‮ ‬חשבונותיה‮ ‬למרכנתיל‮.‬ ודבר‮ ‬אחרון‮, ‬נניח‮ ‬וכבר‮ ‬החליטו‮ ‬ללכת‮ ‬על‮ ‬מהלך‮ ‬מוטעה‮ ‬של‮ ‬קמפיין‮ ‬מכירתי‮ ‬ללא‮ ‬שום‮ ‬תדמית‮ ‬לפני‮ ‬כן‮, ‬האם‮ ‬במקרה‮ ‬כזה‮ ‬לא‮ ‬שווה‮ ‬לבוא‮ ‬עם‮ ‬הצעה‮ ‬שיווקית‮ ‬חזקה‮ ‬וקונקרטית‮? ‬כזו‮ ‬שתביא‮ ‬אנשים‮ ‬לקבל‮ ‬פרטים‮ ‬רק‮ ‬מהסקרנות‮ ‬והאטרקטיביות‮ ‬שלה‮?‬ אתה‮ ‬מבין‮ ‬למה‮ ‬במקרה‮ ‬כזה‮ ‬מאוד‮ ‬מפריע‮ ‬לי‮ ‬שמדברים‮ ‬על‮ ‬הטבות‮ ‬באופן‮ ‬כללי‮?‬
 
למעלה