קשה לי איתה
הפרסומת למרכנתיל בעייתית מכמה בחינות, בעיקר שיווקיות. במשך השנים בנק מרכנתיל עשה לעצמו תדמית של בנק קטן, איכותי ואינטימי. הפרסומות של הבנק עד היום דאגו להדגיש את התכונות האלו מול הבנקים האחרים. לכן, במקרה הטוב, זו התדמית שיש לבנק הזה אצל הצרכנים ובמקרה הפחות טוב, הם מעולם לר שמעו עליו ואין להם עליו דעה וזה בגלל הפעילות הפרסומית/ שיווקית המועטה שהבנק עושה במשך השנים. עכשיו בא הסרטון הזה המבוצע בסגנון סרט בורקס (קריצה לגבעת חלפון) שזו התדמית ההפוכה לתדמית שניסו ליצור עד היום- תדמית עממית, פשוטה ואף נמוכה. יותר מזה, הייתי מבין אם הרעיון היה לעשות סוויץ תדמיתי לבנק ולקרב אותו לעם, אבל שים לב שבחרו להתחיל מסרטי מבצע, ללא שום סרטי תדמית לפני כן (לא לשכוח מדובר בבנק, לא ברשת חנויות בגדים) כשברוב חוצפתם הם קוראים לנו להעביר את חשבונות כל המשפחה אליהם, לא פחות. ומה הסיבה, מה זה נותן לנו? הטבות ערטילאיות כאלו ואחרות. לא מתחייבים לכלום. בקיצור, כל הטעויות האפשרויות. מה שכן, הפרסומת אכן משעשעת. המשחק טוב והנוסטלגיה עושה את שלה. מסקנה- זו הייתה עשויה להיות פרסומת טובה, רק למוצר אחר.