אהלן וסהלן בכם

S a v a g e

New member
אהלן וסהלן בכם

שלום, אני ליאור, סטודנט שנה שנייה לתואר ראשון במדע המדינה והסטוריה של המזה"ת באת"א. מקווה להשתלב. ברכות על פתיחת הפורום. חג שמח!
 

2l khansa2

New member
אהלן ליאור

כיפאק? שוכרא אווי על הברכות,אשמח אם תספר לנו איך הלימודים בת"א,ואיך הגעת בכלל להחלטה ללמוד מזרח תיכון?
 

S a v a g e

New member
ובכן,

החוג למזרחנות באוניברסיטת תל אביב נחשב לאחד החוגים המובילים בארץ בתחום. יש תחרות קשה בינו לבין זה של אוניברסיטת חיפה, אבל היי.. אני קצת משוחד :) למרות הסטיגמה (שלרוב נכונה) שיצאה לאת"א כמקום תחרותי ומנוכר למדי, דווקא החוג הזה, לרבות כל הפקולטאות למדעי הרוח, הוא ממש חממה לקשרים ויחסים טובים בין הסטודנטים, וביניהם לבין המרצים. אני מאוד מרוצה מהלימודים, יש לי מרצים שלחלקם אני פשוט סוגד ואני לא מצטער על ההחלטה ללמוד מזרחנות באת"א. באשר להחלטה ללמוד מזרח תיכון, פרט חשוב שלא ציינתי, הוא שאני עתודאי. על כן, לא קשה להבין מדוע הצבא מעוניין במימון לימודי מזרחנות וכל הקשור לתחום. פרט לכך, התחום עצמו מאוד סיקרן אותי, והבנתי כי רק הכרות וידע על הערבים ועל האסלאם הם המפתח לגישור ולהדברות הייתה חלק בלתי נפרד מהחלטתי ללמוד זאת.
 

2l khansa2

New member
מצוין אתה ../images/Emo45.gif

טוב לשמוע,ממה שהתרשמתי ממרצים ששוחחתי עמם מאוני' תל אביב עושה רושם שאכן הפקולטה היא מקום ביתי ונעים ללמוד בו,מסכימה איתך לגבי כך שהדרך הטובה ביותר לשלום היא דרך הידברות והכרות של הצד השני...ברוך הבא לפורום וקבל חיבוק לדרך
 

noamzi1

New member
מזרחנות- פאסה

מהיום אמור- לימודי המזרח התיכון.
 

f r e e b i r d

New member
האם תואיל להסביר את ההבדל?

האם זה בגלל שלמושג "מזרחנות" יש קוניקציה שלילית?
 

noamzi1

New member
הסבר

המושג "מזרחנות" הוקע על-ידי אדוארד סעיד (ז"ל), כיהן כפרופסור לספרות השוואתית באוניברסיטת קולומביה. פלסטיני במקורו. סעיד מתח ביקורת בספרו על המונח "אוריינטליזם". לפי סעיד, המזרח הצטייר ע"י המזרחנים כיישות קפואה, אקזוטית וכנועה. מכיוון שהיריעה קצרה, הייתי ממליץ לקרוא את ספרו אוריינטליזם שיצא לראשונה ב 1978 ותורגם לעברית ויצא לאור בהוצאת עם עובד ב 1995. מצ"ב קישור למאמר של סעיד. כותרו: האסלאם מבעד לעיניים מערביות". חשוב לציין כי קיימת ביקורת רבה על הגותו של סעיד, אולם לזכותו יאמר שהוא הטביע את חותמו על עולם לימודי המזרח התיכון. בברכה, נעם.
 

noamzi1

New member
קישור למאמר- islam through western eyes

http://www.thenation.com/doc/19800426/19800426said
 

f r e e b i r d

New member
תודה נועם

יש לי בבית את ספר "האוריינטליזם" או الاستشراق אשים אותו ברשימת הקריאה. אבל אני חושבת כי הטענה שלו מסתכמת כי המערב נוטה להסתכל בהתנשאות על המזרח וזאת מתוך סקירה שעשה על כתבי המזרחנים (די דומה למה שהפרשנים לענייני ערבים כיום עושים) תודה על ההסבר
 
אין דבר כזה אורינטליזים.

אמר המר"ן פרופ' ברנרד לואיס , כי אין דבר כזה אורינטליזים , זאת המצאה חסרת שחר ותכלית.... על פיו ישק דבר.
 

S a v a g e

New member
../images/Emo45.gif

או כמו שלואיס אמר: "לא צריך להיות דג כדי לעסוק בחקר הימים"..
 

2l khansa2

New member
אלו הן פשוט 2 גישות שונות

מה זאת אומרת אין דבר כזה אוריינטליזם?ברנרד לואיס ביקר את גישתו של סעיד ואומנם חזה את התפתות הענינים בגזרה האירופית,אבל אין לזלזל בהשפעתו של סעיד על תחום המזרח התיכון,כל אחד יכול לתמוך ו/או לקחת תאוריה שיותר תואמת את השקפתו אבל אל תשללו גישה אחת כיון שאתם לא מזדהים איתה...ואגב אני רוצה להמליץ על ספרו של לואיס:משבר האסלאם שיצא בהוצאת כנרת- זמורה ביתן-דביר..ספר מדהיםםםםםםם!!!
 

EastGirl83

New member
זה ההוויה של המחקר

שניהם מקנים שתי גישות... ובגללם יש לנו נושא לשיחה.... וברנרד לאויס עשה מעבר.. ולמעשה נראה לי שסעיד התחיל לבקר אותו קודם, שהרי אם אני לא טועה, ברנרד לאויס נחשב אבי החקר של המזרח התיכון.... ואז לואיס התחיל לבקר אותו. דרך אגב, בביקור האחרון של ברנרד לואיס בארץ הוא דיבר על ההתפתחות האסלאם באסלאם וצריך להתייחס לנושא הזה בחשיבות מרובה ולא לזלזל בו.
 

2l khansa2

New member
בדיוק!

ללא גישות שונות לא היה מתפתח דיוןלא היתה מתפתחת חשיבה,ולא היתה מפיעה התקדמות...למה הכוונה התפתחות האסלם באסלאם?
 

EastGirl83

New member
טעות שלי..

התכוונתי לכתוב התפתחות האסלאם באירופה!! אירופה!!! לא אסלאם באסלאם
זה מה שקורה שכל הזמן קוראים מאמרים באנגלית....
 

2l khansa2

New member
חחח באמת לא הבנתי

לא נורא כולם טועים אחרי קריאה ממושכת(בעיקר אני)
 
למעלה