אהלן לכולם

feyoula

New member
אהלן לכולם

ומתנצלת על ההעלמות הקלה... היתה תקופה מטורפת שבחלקה הייתי מנוטרלת מאינטרנט. בנתיים התחלתי לעבוד על פודל פריסאי חביב ביותר שתכננתי לתת למישהו אבל התאהבתי בו תוך כדי עשיה ולכן הוא כנראה ישאר אצלי בנתים.. תמונות בקרוב. צריכה את דעתכם- אני מתחילה לעבוד בגן של ילדים עם צרכים מיחודים ובעיות תקשורת (PDD למתמצאים). עם ילדים "רגילים" עבדתי עד היום עם בובת כפפה של מין דביבון כזה שמתחיל כמסתתר בחיבוק של שילוב הידיים שלי ומצא חן בעיני הילדים בבישנות שלו אחר כך הוא נפתח אליה ויוצר אינטראקציה. כשאני מציגה לילדים האלו (הם 6 ילדים בגילאי 4-6) איזה דגש כדאי לשים על דברים מסוימים או אחרים, גם מבחינת נושאי ההצגה וגם מבחינת אופן ההפעלה ואופי הדמות ואולי דווקא להביא בובה אחרת (יש לי גם למשל מריונטה גדולה יחסית של כלבלב שעיר כזה שמאוד מאפשר לעבוד איתו (מבחינת גיוון בהפעלה). אשמח לכל דעה, עצה, מחשבה.. פשוט כי זה יעורר לי סערת מחשבות ויכול להובילני למקומות חיוביים עם זה. לכן, אנא- שתפו!! תודה רבה לכולכם! התגעגעתי:)
 
שלום

אני מורה למוסיקה שעובדת עם ילדי PDD בגנים שעובדים ע"פ שיטת ה- ABA. גם אני בובנאית חובבת ובמהלך השיעורים שלי אני מביאה המון בובות . הדגש הראשון בעיני בעבודה עם הילדים האלו הוא חזרתיות וחיקוי. בחרי טקסט פשוט ותחזרי עליו או לחלופין מיצאי משפט שיחזור על עצמו כמו פזמון חוזר כגון" בום טראח מה קרה הבלון התפוצץ...." הילדים למדים דרך החיקוי השתמשי בכלי זה ושתפי אותם ואם את רוצה שיחקו תנועה מסויימת שלך או של הבובה השתמשי במילה "כמוני" שזו מילה שהם מכירים ויודעים לפעול על פיה בהתאם. השתמשי במוסיקה המון ותראי איזה קסם....... כל הזמן תדרשי את תשומת הלב שלהם - זה מצרך יקר.... מנסיון בובות מאוד מעניינות ומסקרנות אותם אני צופה שהשיעורים יהיו מוצלחים ביותר. שיהיה לך המון בהצלחה ותהני .. אם יש לך שאלות נוספות את מוזמנת להתקשר אלי 052-4552409 שגית
 

גליתוי

New member
היי

שלום פיולה אני לא עבדתי עם ילדים עם התסמונת שעליה את מדברת אך את מציינת שיש קושי בתקשורת. אני עובדת במסגרות מיוחדות, ומה שאני יודעת זה שצריך הרבה יותר אינטימיות ופנייה אישית לכל ילד במידה וזה מתאפשר כמובן... מוסיקה ושירים יכולים לעזור לך לרכז את הילדים, מכיון שמלל קשה יותר במיוחד לילדים עם בעיות תקשורת. בהצלחה! גלית
 

feyoula

New member
תודה רבה לכם...

על התגובות החכמות והעוזרות! אני בהחלט אשיים אותה. לא זוכרת אם הזכרתי בהודעה הראשונה אבל הילדים שלי הם יחסית במצב תקשורתי גבוה. הם כולם מדברים ומבינים. הבעיות תקשורת שלהם מתבטאת יותר בחוסר יכולת להתמקד, בתגובות לא נכונות במצבים חברתיים, בעיה בפניה ישירה או ביצוע מטלה ממוקדת. זה משתנה מאוד מילד לילד. המפגשים שלהם בגן בזמן האחרון היו סביב החושים ואיברי הגוף והפנים. מכיוון שזה משהו שהם כבר מכירים ודיברו עליו לאחרונה, חשבתי אולי ליצור איזו הצגה (כמובן משהו שיוצר שיתוף איתם) בנושא הזה. אולי אפילו לתת לדביבון שלי לבצע משימות שהטילו עליהם לעשות כמו ללכת עם עיניים עצומות לדוגמה, לחוות איך זה בלי חוש הראיה. (שילד אחד יסגור לו את העיניים או אפילו עם מטפחת). מה אתם אומרים? ואיזה מוסיקה יכולה להשתלב? לא עבדתי אף פעם בשילוב עם מוסיקה אבל זה נראה לי אחלה רעיון...
 
למעלה