אה.....התפתחותית.....?

רMוTEתOםR

New member
אה.....התפתחותית.....?

8. אם לקחה את בנה בן ה 15 חודשים לשחק בארגז החול. היא יושבת על הספסל והילד משחק, מדי פעם הוא מסתכל עליה ומחייך, היא מחייכת אליו חזרה והוא ממשיך לשחק. מה השלב שלא מתאים? א. האנאלי של פרויד. ב. האוטונומיה מול אשמה של אריקסון. ג. ה"רפרושמנט" של מהלר. ד. אגוצנטרי של פיאז'ה. אה.........יש פה איזה מישמש שלא ברור לי.......זה לא יוזמה מול אשמה ואוטונומיה מול בושה......?למה לכל הרוחות מתכוונים פה ומה הקשר בין /שלב אנאלי לכל זה.......? ועוד-מה זה הקללה הזו בגרמנית?! ......תודה......:)
 

רMוTEתOםR

New member
היי.....למה השאלה שלי נותרת מיותמת?

יש לכם מושג אילו בעיות התפתחותיות יהיו לה מזה?!
 

opelpopel

New member
רותם

באמת השאלה לא מובנת רפרושמנט זה למעשה התקרבות-התרחקות (תת שלב 3), שזה מתאים לגיל 15 חודשים השלב האנאלי אצל פרויד מתאים לשלב האוטונומיה מול בושה של אריקסון (תניחי שהכוונה ב-ב' הייתה בושה ולא אשמה), ושניהם מתרחשים בגילאים שנה עד 3 כך שהשלב האגוצנטרי של פיאז'ה לא מתאים (מדובר לדעתי על גיל הגן) עושה הגיון?
 

רMוTEתOםR

New member
תודה......../images/Emo13.gifועוד שאלה...

דבר ראשון על היחס...כבר היו לי חרדות כל מיני.....
נראה לי שכן.....זה גם מה שאני חשבתי ולא היה לי ברור אם אני ממציאה כי בא לי להמציא או כי אני צודקת.....יש לי גם עוד שאלה....מהשיחזור שלנו..... 31. מה נכון לגבי העצמי בגיל הילדות מול גיל ההתבגרות: a. הכל נכון b. ילדים נוטים לחפש יותר דמיון עם אחרים c. מתבגרים רואים עצמם יותר בעלי ראיה מופנת פנימה d. משפט אופייני למתבגר- אני גוצי ליד גרושתי אבל סמרטוט לא לידה זו בדיחה,נכון.......??מה הקטע עם הגרושה והשטויות....??אני חושבת שאני לא מבינה את סוג ההומור...........
 
הכל בגלל יונתן...

אני חושב שזה בגללו... בכל מקרה הרעיון במסיח הזה- שמתבגר מבין שהוא מתנהג בצורה שונה ליד אנשים שונים. זה לא שהוא לא עקבי, פשוט אנחנו מתנהגים שונה בסיטואציות שונות וזה בסדר. (אנחנו לא פסיכים!! טוב, אולי קצת..)
 

רMוTEתOםR

New member
ועוד שאלה...

למי שייכים מודלים פעילים...?אני לא יודעת בין מה למה אבל אני מתבלבלת בין 2 דברים שמזכירים לי אחד את השני.....אחד זה של פיאז'ה-עם הרפלקסים והשני .........לא יודעת...אולי מישו יכול להוציא אותי מהתסבוכת שאליה הכנסתי את עצמי.....?
 

opelpopel

New member
אם אנ'לא טועה

מודלים פעילים זה לפי בולבי, וזו נקודת הדמיון לפיאז'ה (כי פיאז'ה הגדיר סכמות קוגניטיביות שזה די דומה למודלים פעילים) אין לי את הספרים, אבל אני די בטוח שזה כתוב איפשהו בפרק הראשון (בסעיף של 5 התיאוריות השונות) לגבי הרפלקסים - יכול להיות שאת מתכוונת לזה שהסכמות הקוגניטיביות (שהוגדרו כאמור ע"י פיאז'ה) מבוססות במקור על הרפלקסים שלנו (הייתה שאלה כזו במבחן)
 

רMוTEתOםR

New member
אווווף...עוד 1......

בבקשה תענו לי כי אני מתחרפנת..... 8. ילדה שואלת את אמא שלה על אחותה הקטנה: מי זאת התינוקת הזאת? באיזה שלה לפי פיאז'ה היא נמצאת? א. חשיבה סטטית שלב קדם אופרציות קונקרטיות ב. חשיבה סטטית שלב קדם אופרציות פורמאליות ג. חשיבה אנמיסטית שלה אופרציות קונקרטיות זה לא אמור להיות סתם קדם אופרציונלי??
 

chepupu

New member
מודל פעולה פנימי

שיילך לבולבי והושווה ליעילות עצמית של בנדורה. אולי בן שניהם התבלבלת? בולבי- מודל שנרכש בעקבות אופי מערכות היחסים המוקדמות. מתייחס למערכת הציפיות המוכללות של הילד מן המטפל ככזה זמין או לא זמין ומשפיעה על הדרך בה יצבע את העולם ויפרשו. בנדורה- יעילות עצמית נרכשת לאורך השנים וספציפית למצבים מסוימים שניהם מסכימים שלאדם יש מערכת ציפיות על עצמו המנחות את פעולתו הסכמות של פיאז'ה מתייחסות לקואורדינציה בין יכולות מוטוריות ליכולות חושיות- היווצרות של מבנים קוגניטיביים לשימוש יום יומי.. אם אני לא טועה, הם מולדות ומגיעות באופן ראשוני עם הרפלקסים.
 
למעלה