אובדן ההכנסות לרשויות המקומיות

Brendan of DNA

New member
אובדן ההכנסות לרשויות המקומיות

היו”ר, ח”כ אמנון כהן: הוועדה תבחן דרכים לצמצם את אובדן ההכנסות לרשויות המקומיות כתוצאה מהגבלת שילוט החוצות בערים. בדיון שנערך הבוקר בהכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק של ח”כ לאה נס (ליכוד), האוסרת התקנת שילוט בעל תצוגה נעה, אמר היו”ר ח”כ כהן כי איסור גורף יפגע קשות בבעלי עסקים ובהכנסות הרשויות המקומיות. לדבריו יש לבחון דרכים להגביל רק שילוט שיוכח כמסיח את דעת הנהגים וגורם לתאונות. ח”כ כהן ביקש ממשרד התחבורה ומהמשטרה להמציא לוועדה נתונים לגבי שילוט הדרכים כגורם לתאונות דרכים. מגישת הצעת החוק, ח”כ לאה נס, אמרה כי דו”ח שפרסמה עמותת ”אור ירוק” מציין את שילוט הדרכים כאחד ממסיחי הדעת הגורם לתאונות דרכים. לטענתה, אם שילוט רגיל גורם לתאונות, קל וחומר שעושה זאת שילוט בעל תצוגה נעה. ח”כ רומן ברונפמן (יחד), שהגיש הצעת חוק דומה האוסרת התקנת שילוט דיגיטלי, הודיע כי ביקש מוועדת הכנסת להעביר את הצעת החוק שלו לוועדת הכלכלה, כדי לקיים דיונים משותפים לשתי הצעות החוק. לדבריו קיים חוסר סדר בחקיקה הקיימת בכל הקשור לשילוט חוצות, והוא מאמין כי הוועדה תמצא נוסחת פשרה שתהיה מקובלת גם על המפרסמים. נציג מע”צ, יוני פרוחי, אמר כי כבר ב-1966 נתן המחוקק את הדעת על הסכנה שבשילוט חוצות ואסר זאת בדרכים בינעירוניות. לדבריו, כיום יש להסדיר את נושא השילוט בצמתים עירוניים. נציג השלטון המקומי, אהוד ענבר, הביע את חשש הרשויות המקומיות מפגיעה קשה בהכנסותיהם מפרסום חוצות כתוצאה מהחוק, וביקש שתמצא פשרה בעניין. נציגת אגף התנועה במשטרה, רפ”ק דורית פורר, הודיעה כי המשטרה תומכת בהצעת החוק אך סייגה את דבריה בכך שקשה מאוד להוכיח שהשילוט הוא הגורם לתאונות דרכים מאחר ולא ניתן לבודדו מגורמים נוספים בשטח. היועץ המשפטי של חב` הפרסום ”חוצות זהב” ו”קומיוניקטיבי”, עו”ד יורם מושקט, הציג מחקר של רשות הכבישים הפדרלית בארה”ב הטוען כי לא נמצא קשר בין שילוט אלקטרוני לתאונות דרכים. יו”ר הוועדה, ח”כ כהן, סיכם את הדיון בבקשה לקבל נתונים נוספים שיבהירו כיצד גודל השילוט, מיקומו, אופי התצוגה וכד`, משפיעים על מידת הסחת דעתו של הנהג ומסכנים את בטיחותו. לדבריו הוועדה תמשיך לבחון את הנושא במטרה לגבש נוסח שיגביר את הבטיחות הדרכים וימנע תאונות תוך פגיעה מינימלית במפרסמים וברשויות המקומיות. © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל
 
איזה שטויות!

זה רק מראה כמה כוח יש לבעלי ההון והמגזר הפרטי. מה יותר חשוב בסוף? מניעת תאונות או שעוד מפרסם יכניס מאות אלפי דולרים בשנה לכיס משלט אחד בצומת? איך יוכח? מי מוכיח?
 
למעלה