אובדת עצות.. ומבולבלת..

נמנמיתה

New member
אובדת עצות.. ומבולבלת..

הבת המתוקה שלנו בת שנתיים ווחמישה חודשים אובחנה על הרצף האוטיסטי.
אני רואה ויודעת שהתפקוד של גבוה.
היא עברה ניתוח כפתורים עקב בעיות שמיעה.
ומאז כל פעם היא מתקדמת.. ובאמת הילדה משתפרת פלאים אומרת יותר מילים (אמנם לא מחברים למשפטים אבל עדיין) כרגע אני בעצם מלאה בפחדים.. מה צופה לה העתיד..
האם יש הורים לילדים שאבחנו אותם בגיל צעיר ובאמת יש שיפור והתקדמות של הילד?
האם זה אומר שלא יהיו לה חברים.. היא לא משחקת עם ילדים.. אבל היא כן ניגשת כשהיא מזהה אותם וקוראת בשמם.
אני דואגת כל כך. היא ב״ה תהיה במסגרת מיוחדת שנה הבאה..
מישהו יכול לתף אותי?
להרגיע אותי אולי?
מוטרדת מהעתיד..
תודה.
 

גור4242

New member
אני אוטיסט בתפקוד גבוה בן 42, עצמאי, נשוי ומתפקד

מצפה לך ולבת שלך מסע מעניין


חזקו ואימצו
 

נמנמיתה

New member
תודה

אנחנו בשלבי הכלה של המצב כרגע..
בעיקר קשה כשאני רואה אותה ליד ילדים אחרים בני גילה.. ואז הפער ממש מכאיב..
 

grayart

New member
אי אפשר לדעת...

תכלס גם ילד רגיל עלול ללכת לאיבוד.
לפחות כאן יש הבנה ודאגה והשקעה.
בכל מקרה שמעתי על לא מעט מקרים שגם ילדים בתפקוד נמוך ואפילו נמוך מאוד, בסופו של דבר התקדמו, וגדלו להיות מבוגרים בעלי תפקוד גבוה מאוד ואפילו ללא הבדל ניכר בינם לחברה הרגילה.
צפיתי בכל מני סרטונים ביו טיוב, של אנשים שאוהבים לספר על עצמם וזה מאוד מעודד.

עדיין אני מבין את הדאגות שלך, בתור הורים התפקיד שלנו זה לדאוג לילדים.
עושים את המקסימום וכמו כולם מקווים שיהיה טוב.

היום זה דיי ברור שההשפעה של הסביבה ומה שעושים עם הילד האוטיסט מאוד משפיע על איזה מבוגר הוא יהיה בעתיד.
 

Tal1191

New member
כל מקרה לגופו וקשה לחזות את

העתיד אבל במקרה שלנו שהתחיל עם דמיון מסוים לזה שלך, ובאותו הגיל, אחרי כמעט 4 שנים של טיפול, שכלל בעיקר שילוב בגן, הילד עצמאי בגן, יש לו חברים, ואף אחד מההורים בגן לא יודע על האבחון שלו. הוא יעלה ל- א' עם שילוב, אבל גם כן אחרי הרבה התלבטות האם להמשיך את זה או לא... כך שבתכלס הכל פתוח. כמובן יש גם תסריטים שונים מזה...
 

SMADAR55

New member
מסכימה שאי אפשר לנבא מה צופה לכם העתיד. המסע הוא ארוך

ויש בו עליות ומורדות. צריך תמיד לחשוב על השנה הקרובה ולא להתעסק בעתיד הרחוק.
במקרה שלנו , את הבן שלי לקחתי לאבחון בגיל 1.10, קיבל את האבחנה בגיל שנתיים והתחלנו טיפולים. לא ראיתי שום התקדמות ממשית עד שנכנס למסגרת של אלוטף בגיל 2.4. באותה שנה הייתה קפיצה נפלאה, התחיל לדבר ולתקשר. היה שנתיים בגני תקשורת במסגרתם שולב למספר שעות בגן סמוך. בגן חובה כבר היה בשילוב מלא במסגרת תכנית "השילוב הבטוח " של אלו"ט. בכיתה א' עבר לשילוב יחידני בכיתה רגילה וממשיך במסגרת זו גם כיום (כיתה ד').
יש לו מספר חברים, הוא לא מנודה. הולך לצופים ללא לווי ואף השתתף לאחרונה בטיול עם לינה מחוץ לבית, באים אליו חברים, הוא הולך לחוגים. הוא מאוד מחפש חברה של ילדים אחרים, משחק כדורגל בהפסקות עם ילדים אחרים. להדגיש כי יש חברים גם מהכיתה וגם חברים על הרצף שאותם מכיר ממסגרות קודמות.
ילדים אינם יודעים שהוא על הרצף אך קולטים לדעתי שיש שונות מסויימת. לאחרונה נודע לי על שני ילדים שצוחקים עליו מאחורי הגב בסיטואציות מסוימות והוא לא מבין שצוחקים עליו. מעת לעת עולים דברים שכמובן מטפלים בבית הספר. יש גם קשיים של קשב וריכוז, קושי בהבנה של טקסט מילולי מורכב . יחד עם זאת הוא ילד מאוד חכם, מתבלט מאוד בבית ספר בתחום המתמטי, מאוד מתחבר למחשבים (בחוג סייבר מחשבים), טוב במשחק שחמט.
הספקטרום הוא כל כך רחב וכל ילד שונה. אי אפשר להסיק מילד לילד.
הילדה שלך היא קטנה. תאהבי אותה, תאמיני בה ותשקיעי בה . תנסי לא לחשוב על העתיד הרחוק. כדאי גם להצטרף לקבוצת תמיכה להורים (ממליצה על הקבוצות של אלו"ט). זו מסגרת מצויינת שבה נפגשים אחת לשבועיים/ שלושה בשעות הערב עם הורים נוספים שמתמודדים בדיוק עם אותם חששות. הקבוצות בהנחיה של מנחות מנוסות בתחום.
 

SMADAR55

New member
פסגה סייבר. תחפשי בפייסבוק.

הם מפעילים חוגים ברחבי הארץ בתוך בתי הספר (אחרי שעות הלימודים)
 

3מרגו

New member
תודה.לצערי,התוכנית מופעלת רק בכמה בתי ספר

אתקשר מחר.
 

dina199

New member
האם אתם בטוחים שהיא בספקטרום?.

האם ייתכן שהעיכוב ההתפתחותי נובע מבעיות שמיעה?
 
למעלה