אודה ואשמח לרעיונות אימוניים ב:

דניאלוג

New member
אודה ואשמח לרעיונות אימוניים ב:

היי לכל המאמנים הנפלאים אשמח לשיתוף ברעיונות לאימון חדש שההגדרה של המתאמנת:צומת בקרירה.רוצה להחליף תחום עיסוק.יש לה מודעות גבוהה לתכונותיה ויכולותיה,דיברנו קצת על חלומות הילדות שלה,בחורה בעלת כישורים רבים, האם יש שאלות משמעותיות שאתה יכולים לשתף?האם יש דרכים יצירתיות למצוא את התשובות לאיזה תחום יהיה הכי נכון עבורה. ו.....מתאמנת נוספת שיצאה לדרכה העצמאית בקרירה ,מבקשת ליווי בדרכה החדשה מניסיוני ניסיתי לעבוד איתה קצת על היכן רוצה להיות?איך היא רואה את עצמה בעוד שנה?וכו'.....אך בכל דרך שמפגישה אותה עם העתיד מתגלה התנגדות מצד המתאמנת..דיברנו על תוכנית פעולה וגם שם לא היה ניתן להתקדם היות והמתאמנת מתקשה לחשוב קדימה, אני זקוקה לעזרה ,לנקודות חשיבה אחרות.. תודה תודה תודה
 

tulk

New member
מה היית עושה

שאלה שתמיד עוזרת היא: "אם היו נותנים לך צייק גדול שלא טוב לקניית אוטו וכדומה אבל יכול לספק לך ביטחון כללי כך שלא תהי תלויה באחרים, מה היית רוצה לעשות ?" עוד אפשרות היא לשלוח אותה לשלוח 5 מקורבים מה דעתם היא צריכה לעשות שבת שלום
 

IrisPeleg

New member
אני עניתי את התשובה

פשוט הבן שלי שינה את ההגדרות של תפוז
 
עיסוק ויעוד

לגבי המתאמנת הראשונה: *אם הכל היה אפשרי, איזה תחום עיסוק היית בוחרת שהיה מביא לידי ביטוי מקסימלי את 3 הערכים הכי חשובים שלך? *איזה עיסוק היית בוחרת אם ההיתה לך וודאות ששפע של פרנסה מובטחת לך בו? *אם היית צריכה ליעץ לחברה טובה שלך (שכשרונותיה ויכולותיה דומים לשלך) באיזה עיסוק לבחור - מה היית אומרת לה? אלו רק דוגמאות לשאלות שיכולות לפתוח את התודעה שלה לחשיבה חופשית. הייתי מוותר על היצירתיות בחיפוש השאלות ומתמקד ביצירת בהירות (דרך שיקוף התשובות שלה) כדי שהתשובה לחתום העיסוק הנכון עבורה - שיושבת בתוכה ומחכה לצאת - תעלה לבד (כשהערפל שמכסה אותה ימשיך ויתפזר). לגבי המתאמנת השניה: גם כאן המפתח הוא בהירות. יתכן שכרגע עדיין חסרה (גם לך וגם לה) בהירות לגבי העתיד שהיא רוצה - אז אין פלא שתוכנית פעולה לא תעבוד כי לא ניתן לדבר על תוכנית פעולה. כדאי פשוט להמשיך ולהתעניין באופן אוטנטי לגבי מהי אותה דרך חדשה בקריירה העצמאית שלה. מה כוונתך כשאת אומרת "התנגדות מצד המתאמנת"? למה או למי היא מתנגדת? איך נראית/באה לביטוי ההתנגדות הזו במציאות? אם היא מופיעה בעינייך מתנגדת... מה היא משקפת לך?
 
רעיונות

הי דניאלוג, באופן כללי שאלות קריירה עשויות לגעת בפרדיגמה של משיכה ועיניין לדבר א' כעיסוק (לא תמיד ברור בדיוק מהו) ובין הצורך ל...(לפרנס, למלא אחר נורמה, להיות בסטטוס וכו') הפרדיגמה אומרת שדרך מה שמעניין אותי אי אפשר לקבל את כל מה שצריך. כל פעם שאת שואלת אותי על קריירה אני רוצה להגיד א' (ולא תמיד יודעת מה בדיוק להגיד) אבל צריך מונע ממני אז אני לא רואה את העתיד. נסי לנקות בעזרת שאלות את הצריך מתוך הקריירה, נסי אפילו לחפש יחד איתה מילה אחרת שתתאר את הקריירה פחות הצריכים אחרי שתוכל לראות בברור את הקריירה פחות הצריך אני משוכנע שמשם תמצאו דרך להמשיך שתתאים לה.
 
כמה וכמה דברים לעבוד לפיהם

כשאני עושה אימון או סדנה בתחומי קריירה אני רושמת לעצמי לבדוק כמה תחומים: 1. ידע מקצועי ונסיון קודם 2. מיומנויות עבודה 3. לימודים רלוונטיים או אופציונלים 4. חלומות ופירוק החלומות לצעדים אופרטיביים 5. תחומים בחיי העבודה שאדם אוהב לעשות או לא אוהב לעשות, טוב בהם או לא טוב בהם. שלח לי מייל אשלח לך טופס. 6. הצלחות בשנה האחרונה 7. מה המטרות לשנה הבאה ולשלוש שנים לאחר מכן 8. מה קורה בסביבה התומכת שיכול לעזור או להפריע, ואם להפריע - מה החלופות 9. פחדים/מעצורים וכיצד ניתן להתגבר עליהם לגבי המתאמנת הנוספת תקרא חומר על פחד מהצלחה ומכשלון היה פה הרבה חומר והיום ראיתי עוד מאמר בתחום, צריכה למצוא. אתה יכול לנסות לבדוק מה אומרות ההתנגדויות שלה מעבר למילה שנאמרה? מה היא רוצה ומה הם החסמים? למה החסמים? חוסר הצלחה בעבר? חוסר בידע תאורטי? מעשי? מה אתה יכול להביא לפה שיהיה קל יותר לחשוב איתך. מה שאתה לא יכול לפה, תמיד אפשר במסר. כדי שמתאמנת תחשוב קדימה תעשה את זה בצעדים קטנים. תפרק את התוכנית האסטרטגית לצעדים טקטיים.
 

a y e l t u s h

New member
תחומי קריירה-טופס לגבי סעיף5

שלום רב R, נהניתי מאד לקרוא את תשובתך המפורטת. הייתי מאד מבקשת לראות גם כן את הטופס שעוזר להבהיר את סעיף 5 בתשובתך. האם אפשר יהיה להעבירו גם אלי? בתודה מראש אילת, [email protected]
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
חסימה קדימה

עבור המתאמנת שמתקשה לחשוב קדימה - התחושה שעולה מתוך מה שכתבת היא שיש כאן פחד. הייתי מנסה לבדוק את החששות שעולים בקשר לעתיד. מה עלול לקרות? אם יש חששות והם יצאו לאור, יהיה קל יותר לטפל בהם.
 
../images/Emo204.gifהיי דניאלוג

מענין אותי לדעת בת כמה המתאמנת ומה מצבה המשפחתי.האם יש לה שותפים לדרך?יתכן שיש מערכת יחסים שמשפיעה. יש מושגים שלא בהירים עבורי ,אמרת דרכה העצמאית .מה המושג הזה עבורה?עצמאית?מה היא אומרת בעינין הזה? עתיד?כדאי לפתוח את המושג קודם כל ,לראות מה זה עתיד עבורה?איך מופיע העתיד?מי היא לגבי העתיד?איזה הוכחות היא אספה על עצמה עד כה לגבי הקרירה . יש התנגדות לעתיד היא מתקשה לחשוב קדימה.לפתוח את האמירות.יתכן שיש לה דאגות כדאי להעלות אותם ואת השיחות שיש לה.
 

נעמה כ

New member
כיוון נוסף

לגבי המתאמנת הראשונה- אחד מהדברים שעובדים בשבילי ובשביל מתאמנים זה ניתוח של מקומות עבודה ועיסוקים בהם היא הרגישה שלמה, מאותגרת ומסופקת. אם היו כאלו- אפילו רק לתקופות קצרות, שווה לעצור ולבדוק מה היה שם. ממש לעשות ניתוח עיסוקי- מטלות שהתבקשה לעשות, קשר אנשים,איפה היו נקודות העוצמה שלה, ממה מורכבות המשימות הללו. מה תסכל אותה, מה חסם/שיתק אותה? משם לצאת לבדיקה איזה גבולות מסגרת / עיסוק מכתיבות התובנות האלה? לעיתים דרך ניתוח מאוד קונקרטי כזה מגיעים לתובנות והחלטות נוחות יותר.. תרגיל נוסף שאני מתחברת אליו- יצירת "חלום העיסוק האידאלי"- דרך כל כלי שהוא לא דיבור ליצור את החלום העיסוקי(ציור, קולאז,תמונות, כל מה שתבחר..) לפעמים כלים עוקפי מילים מאפשרים חיבור אחר. בהצלחה נעמה מאמנת אישית 0524058882
 
למעלה