אודה לכם

good1e

New member
אודה לכם

בתי בכיתה א - (ילדה מאומצת עם קשים רגשיים) לומדת בבית ספר רגיל. את תחילת השנה התחילה בלי יכולת כתיבה ליקוי גרפומוטורי. כיום כותבת שניתן להבין את שכותבת.(בצורה אומנם לא הכי מאורגנת) לאחרונה יש לילדה קשיי התנהגות בכתה, עד כדי שהמורה היום הודיעה לי על פגישה עם המנהלת כי אין לי יכולת להתמודד עם הילדה. בית ספר לא נותן לילדה עזרה (חונך וכו...) כיון שהיא בטיפול פרטי. שאלתי היא: 1. למי מגיע חונך? 2. האם בית הספר יכול להתנות המשך לימודי הילדה בתנאי שאני נמצאת בכתה? 3. מהם זכויות התלמיד? 4. האם מורה יכולה להוציא (לתמיד) ילד מהכתה כי קשה לה איתו? רוצה לציין שהילדה מאוד נבונה בעלת קליטת מדהימה וזכרון פנומנלי
 

Diana M

New member
ילדה בכתה א'

שלום אמא, אנסה להשיב על שאלותיך על פי הסדר: 1. חונך מגיע למי שלומד בבית ספר בו פועל פרוייקט חונכות והוא עונה על ההגדרה של בית הספר לילד שמגיע לו חונך, הגדרה זו עשויה להשתנות ממקום למקום. באופן עקרוני חונכים מקבלים ילדים מבודדים יותר מבחינה חברתית או/ו ילדים המתקשים מבחינה לימודית אך לא על רקע של לקויות למידה או/ו ילדים העוברים משבר בבית וזקוקים לאח/אחות בוגרים שילוו אותם. החונך אינו תחליף לטיפול אלא סוג נוסף של מענה. 2. לא, בית הספר אינו יכול לדרוש נוכחות קבועה שלך בכתה. קיים חוק חינוך חובה המחייב אותך לשלוח את בתך לבית הספר לא את עצמך. 3. לאחרונה יצאה חוברת שניתנה לכל ילד במערכת החינוך שם מפורטות זכויות התלמיד. נסי למקד יותר למה את מתכוונת כאשר את אומרת זכויות. 4. לא, מורה לא יכולה להוציא לתמיד תלמיד/ה מהכתה כי קשה לה איתו/ה. היא יכולה להתחיל בהליך של הוצאה בו מעורבים גורמים נוספים בבית הספר ומחוץ לבית הספר ולכם יש משקל רב משמעות בקבלת החלטות מסוג זה. על פי תאורך נראה כי בתך ילדה נבונה מאוד הסובלת מלקויות למידה וקשיים התנהגותיים. מקור הקשיים יכול להיות על רקע שתי הסיבות הראשונות. על פי תאורך קיימת יכולת השתנות טובה, אני מאמינה כי באמצעות התערבות מקצועית מתאימה בבית הספר ניתן לסייע לילדה להתאקלם היטב בכתתה. המורה כמובן חייבת לתרום רבות על מנת לסייע בכך. את כותבת כי בתך מקבלת סיוע פרטי, באיזה תחום? והאם קיים קשר בין הגורמים המטפלים לבין בית הספר? דיאנה
 
למעלה