אווה יש כתבה מעניינת בסאן

עב

New member
אווה יש כתבה מעניינת בסאן

יש כתבה מעניינת בסאן און ליין של בודפשט על שימור הרובע היהודי. אולי קשור לפעילות שלך? שיהיה לכולם שבוע טוב!
 
תודה רבה... בערך...

מספטמבר עובדת על הפרויקט, אך אפשר לשנות את המצב... הדובר של קבוצת OVAS, לא איש מקצוע, עובד בבנק, יכול לגייס תקשורת, קצת מאוהב בפקיד שלו, אותו הדבר כתוב, כמעט בכל כתבה, שהוא יוזם. עדין זה לא רעה, אבל האמותה שבראשה רוצה לשבת, מאבדת את חשיבותה אם נצליח להתחיל את הפרויקט, לכן, דבר המוזר, שכרגע האינטרס האישי שלו זהה עם אינטרס העיריה,..החיים די מוזרים....אם המצב ישאר, אפשר להתנגד כל הזמן... אשת המקצוע, שעליה "בנו" את האמותה, כבר לא פועלת שם, כי כאשת מקצוע, לא מסתפקת בהתנגדות בלבד. אנחנו מתואמים במה שאנחנו עושים, ושלב הראשון, היא גם מסכימה עם זה, לשנות את מערכת התחבורה לפי המודל של לונדון, בנוסף שינוי פונקציונאלי של הרחובות... ביום שישי דיברתי עם אסתר זנדברג, הנושא קצת מורכב ופוחדת ששיגעתי אותה עם שתף אינפורמציה, אבל השיחה היתה טובה, לפי דעתי. מפני שעוד מאת שנה, שעובדת על זה, עדיין מאוד חשוב תפקידה של התקשורת, אבל כרגע כבר לעזור לשחנעה את הפוליטיקאים, שכדאי להם לשתף פעולה...
 

עב

New member
מה שהפריע לי ברובע

אווה, ביקרתי ברובע לפני חודשיים. התחבורה לא הפריעה לי בכלל. מה שהפריע זה שהרובע די "מת". לא הרגשתי שיש חיים במקום. פה ושם חנויות לא אטרקטיביות בכלל, פה ושם מישהו חוצה את הכביש. יש בתים במצב מזעזע ויש בתים שכנראה שופצו והם בסדר. לא הצלחתי להרגיש את האוירה שעליה מדברים בכתבה ובראש שלי היו תמונות מתחילת המאה של הרובע הזה חי ותוסס מלא אנשים ברחוב. את רחוב KIRALY חופרים ומניחים צנרת ומרצפים אבל לפי סימון החניה הרחוב הזה ימשיך לקלוט תנועה. נכנסתי לחצר של בניין אחד וזה היה נורא (ואני חשבתי שהשיכונים שלנו גרועים). הבניין עם חזית מסחרית משעממת ולמעלה ובפנים דירות. למעשה המבנה סוגר על חצר ללא צמחייה אולי בגלל שאין אור שמש, אבל יש פחי זבל והריח... ראיתי מעלית ישנה (מן כלוב ברזל ישן) שלא עובדת וחדר מדרגות שלא צבעו אותו כבר הרבה שנים. כנראה שגם הדירות קטנות. בכל אופן כך זה נראה. אם לא יעשו כלום אז הכל יתפורר ויפול לידי הקבלנים. נראה שהאוכלוסייה חלשה מכדי להתארגן ולשפץ ויתכן שצריך לארגן אותם ואת הסוחרים, לתקצב הלוואות ומענקים לשיפוצים.
 
הכל נכון, אבל, את השינוי אי אפשר

להתחיל בביניינים, כי במקומות, שבנו בניינים חדשים עם חניון תתקרקעי, מתחזק התנוע. הדרך, שהורסים כל בניין ישן ובונים חדשים נותן דירות יותר טובות אולי, אבל הורס כל קשר למה שהייה שם. ברור, שאי אפשר להחזיר את הגלגל, אלא צריכים למצוא דרך לקפוץ כמה מדריגות... לכן, לתת שטח ציבורי (מערכת רחובות) שונה במהותו, יכול לעבוד ככוח משיכה למקום. לפי הראיון שלי, לא כמו שבונים כרגע ברחוב KIRALY, אלא להחזיר את הרחוב הישן עיקר לחולכי רגל בשליש מכל רחובות הרובה, כך, שאפשר לטייל ללא בין המכוניות. שליש השיני של הרחובות רק חניות, ונשארו רק מעט רחובות תנוע חדסיתריות, עיקר לתחבורה ציבורי, מודל מונית-שרות + שקורת TAXIBUS - בקיצור ליצר מרכם עירוני חדש לגמרה, שנותן עדיפות לבני אדם. אין דוגמש מדויקת, אבל השיטה קרוב יותר לנווה צדק... הפחד שלי שיכניסו איזה קניון לשם, כי אז במאת סוף של הרובע... חנויות קטנות כן נפתחות, לעט-לעט. יש שם כמה בתי קפה עם תכניות תרבות, כמו SPINOZA , GODOT, ויש שם 7 תאטרונים קטנים ובינוניים! כולם יוזמה אישית של אנשים, שרוצים לתרום לחדש את האזור. רוב הבניינים בין מאה-מאה-חמישים שנה. יש הרבה במצב גרוע, אבל ראיתי אחרים גם... בספטמבר, אוקטובר - נכנסתי להרבה מאוד בתים, שרק הייה אפשר (הטובים יותר סגורים עם אינטרקום)וצילמתי. את מה שמצרפת גם צילמתי שם.
 

TalHai

New member
פשוט חייבים חייבים לשפץ

ואווה המודל שלך בהחלט חכם...
 
למעלה