אוטוטו החופש הגדול..מסיבות סיום בעיצומן...

עודג

New member
אוטוטו החופש הגדול..מסיבות סיום בעיצומן...

מסיבות הסיום היו נהדרות מהטעם הפשוט שלמסיבות בית הספר הרשמיות לא הופענו וכך נחסכו ממני מראות קשים. לא אוהבת להיות באיזור של בתי ספר מגרש הספורט לא סוחט ממני שום לחלוחית של נוסטלגיה מראה הברזיה בחצר אותו כנ"ל אני זוכרת את המקום הזה כמקום נורא. משפיל. אלים. אכזרי. מחוסר כל ערך מבחינתי. בזבוז זמן משווע. וזה למרות שהייתי חביבת המורים עורכת העלון וזו שמביאה מאיות בלי מאמץ. תתארו לכם אם הייתי תלמיד סתם ... יתכן מאד שהציון הגבוה שלי בפסיכומטרי נבע לא ממה שלמדתי בבית הספר אלא למרות מה שעברתי שם בעיקר סתימת מוחות ביקורת זלזול היטפלות לפרטים חסרי משמעות ללמידה ועצירה של שאלות . כמו שאני מנסה לומר למורות שנים מחברת היא אמצעי ללמידה לא מטרה. היצירתיות שלי נובעת מאימוץ התאים האפורים שלי בכל בוקר למצוא תירוץ חדש למה אחרתי ולמה בשבוע שעבר לא הגעתי שלושה ימים לבית הספר. כי סתם להגיד את האמת זה ייחשב כגסות רוח. להגיד שפה משעמם וזה מקום מתועב עלול לגרום לי לקבל את העונש החמור מכל לבלות כמה שעות רצוף בספריה. שזה עונש נוראי מבחינת המורים כנראה. שקול לכתיבת מאתיים פעם יותר לא אאחר בבוקר. שזה אגב העונש המקובל כיום בבית הספר של הבן שלי ולכן כשהמורה שאלה אותי בטלפון למה הוא לא הגיע אתמול אמרתי לה שהוא חכם במידה מספקת שלא להגיע לעונש כזה רק בגלל שפספס את האוטובוס בבוקר. המנהלת לא רוצה איחורים ולכן מקבלת ילדים עם בעיית ביקור סדיר. לעומת זאת למסיבת סוף שנה של פרוייקט המחוננים שלו כן הגענו. ראשית נתקלנו בלובי המפואר בתערוכת ציורים פיסולים כסאות בצורת ליצן קרטוני חלב ממוחזרים ועיסות נייר. ליד חלק מהעבודות היה שלט פלצני בערך בסגנון הבא השנה למדנו לעומק את נושא הליצנים אחרי מחקר שביצעתי בנושא ואחרי תצפיות שערכתי בביתי תיעדתי חלק מהממצאים במצלמה שלי לתמונות הוספתי ציורים בפסטל ועל זה הדבקתי בעזרת רוק של חיפושיות חלקים אותנטים של הקשקשים של הדג שלי אני קורא לעבודה שלי אמא את טועה אבא לא ליצן. על החתום שני עדן הר פז קסטרו לשעבר חמו. כתה דלת שניה. למזלי הבן שלי לא כתב שום שלט מהסוג הנ"ל לאחר שהזהרתי אותו שכל סימני פלצנות ייתקלו בתגובה מיידית וחריפה מצידי. הוא אמר אמא מה את רוצה? ומשך בכתפיו אלו הקיבוצניקים. אחר כך נכנסנו לאולם הכנסים שם ראש העיר עם המאבטח שלו נאמו על כמה שהם אוהבים מצטיינים ושומרים להם מקום של כבוד אצלם במשרד ורק אז נכנס ראש מנהל החינוך ואמר שהוא מצטער הוא בדיוק בא מארוע של הגננות. לא היה לו מושג על מה ראש העיר דיבר ולכן הוא אמר בדיוק את אותו הדבר. בכל פעם שמישהו מהם ירד או עלה על הבמה הפעוט שלנו מחא כפיים בשמחה רבה ושאל עכשיו אני עולה לבמה? עכשיו תורי? פעם אחת סיכלתי נסיון ריצה נועזת שלו לכיוון הבמה. הצלחתי להרגיע אותו רק באמצעות מיץ ענבים שהגנבתי לאולם. ואז הלכנו לכתות שם הגיע אחד ההורים של אחת הילדות והוא חוקר מז"פ שהקרין סרט מבהיל כולל תצלומי תקריב של כמו גופות. כל מגע משאיר סימן חזר ואמר בשלב הזה הפעוט התחיל להרגיש טוב מדיי והתחיל לשיר בקולי קולות את השיר של דורה. לכן יצאנו מהכתה ושחקנו בחוץ עם עוד תינוקת ואמא שלה אגב תכנית המחוננים, באמצע השנה התקשרה אלי היועצת של התכנית כמה מורים שמו לב שהילד צוחק מדבר בקול עושה פרצופים וכל הזמן בתנועה שאלתי אותו בבית מה קורה? הוא לא ידע על מה אני מדברת הכול נפלא בבקרי יום ראשון היה מזנק מהמיטה מתלבש בהידור שם ג`ל בשיער וטס לחכות לאוטובוס רבע שעה קודם כשהיועצת התקשרה שוב אמרתי לה חשבת על האפשרות שהילד פשוט שמח? זה לא עלה על דעתה. המורים והיועצות לא רגילים לראות ילד שמח וכשהם רואים אחד כזה הוא נראה להם מוזר. אמרתי לה הוא שמח הוא מאושר הוא מרגיש מובן אחרי השנים שבהם ראיתי אותו מנסה להבין למה הוא לא משדר על אותו תדר עם רוב הילדים סביבו סוף סוף הוא מצא חבורה שמתנהלת באותו קצב שלו מוחות ערניים זריזים מפרקים כל דבר כל אמירה לגורמים ובודקים אותה הוא פשוט מאושר. ובנימה אופטימית זו אסיים. ותודה ליוכבד ולכל הצוות ולכל מי שתרם להצלחה המבורכת של הפרוייקט השנה.
 

ahoova

New member
שלום לך אני מקווה שזה מייל פרטי

היי קראתי את מה שכתבת והתחברתי מאד אבל מה שקצת העיב על אושרי היה תיאור ההתנהגות של בנך שמחה , תנועתיות וכ"ו באמת שאני לא רוצה לפגוע כי פשוט מדובר בתופעה שמוכרת לי . ושוב אני לא רוצה להתערב ולא לפגוע אבל שקלת לעשות לו איבחון לי יש ילד שסובל מתסמונת טורט . ילד גאון עם המון יכולות מעל הממוצע אבל לצערי יש לו תנעות לא רצוניות שהוא לא זוכר שהוא עושה . שוב אני מקווה כי אכן התיאור של המורים הוא כפי שאת מציגה ילד שמח וכיף לשמוע לשם שינוי על ילדים שמחים שטוב להם אבל רק ליתר בטחון אם באמת יש את התנועות והקולות בשבילך ובשביל הילד תעשי אבחון . ושוב שיהיה רק טוב והמון אושר .
 
יפה אמרת, חד ושנון, וגם נכון

כל הכבוד לביקורת על מערכת החינוך הציבורית העבשה, המנופחת והפלצנית. המלצתי היא להורים שיש להם אפשרות להמנע מלשלוח את ילדיהם לבית הסוהר המדכא ששמו מערכת החינוך. ככל שהילד ימעיט לפקוד מוסד זה ומורותיו, כך יגדלו אפשרויותיו להיות מאושר ומועיל. כמובן שהדבר מטיל עול על ההורים, ודורש השקעה והתארגנות, אך הדבר כדאי.
 

עודג

New member
לבקש חינוך ביתי את מתכוונת...היינו שם.

מאד לא פשוט . ידעת ששולחים אליך קצין מבחן ועובדת סוציאלית לביקור בית ? מנסים לנגן על הקטע שזה סיכון התפתחותי אבל חוגים ותנועות נוער מפצים על החלק החברתי בלי בעיה ויש ילדים שהולכים לבית הספר וחוזרים בנפש רצוצה ובגוף פגוע ילדים שספגו אגרופים בעיטות השחתת רכושם ועוד. אלימות בבתי הספר מסכנת את הילדים פיזית. שלא לדבר על רשלנות בזמן טיולים כשהילד היה בכתה ב יצאו לטיול בעמודי עמרם חמשה ילדים חזרו מיובשים באמבולנס.... על החלק הזה פחות מדברים כי הורים היום עובדים שלוש עשרה שעות ביממה כדי לפרנס ולהתפרנס ורוצים לחשוב שבית הספר זה סוג של ביבי סיטר בטוח. וככה גם היחס למורות לצערי שעובדות מאד קשה תמורת מעט תיגמול שישלמו למורות יותר ויעלו במקביל את סף הקבלה ללימודי הוראה. היום קראתי בינט שישראל נושרת אחורה גם בהוראת מקצוע המדעים. ולהוריד מספר ילדים בכתות אולי זה החום שככה אני נסחפת ומרשה לעצמי לחלום בקול רם...
 
כל עוד אי אפשר לפטר, יש להוריד את שכר המורות.

מקצוע ההוראה בעולם השפע רב הגירווים ונטול המשמעת של הילדים כיום, דורש כשרון רב ואישיות יחודית. ולא כל מי שהצליחה לסיים סמינר היא בעלת כשרון זה. יש המון המון מורות שלא מסוגלות לעניין את הילדים, לא מסוגלות להשתלט על כיתה, ולא מסוגלות לעורר סקרנות וחשק ללמוד. כדי למנוע מצב בו המורות המשעממות והכושלות (וכאלה יש אלפים), ממשיכות בתפקידן ומונעות כניסה של דור צעיר ומוכשר למערכת, יש שתי אפשרויות: האחת לסלק את הנכשלות (דבר שהוועדים וההסתדרות מונעים), והשניה להמתין לכך שהמורות הכושלות יעזבו מרצונן החופשי. אך שכר גבוה ותנאים טובים יגרמו לכך שהמורות המשעממות חרף תחושת הכישלון האישי, חוסר הסיפוק ואי הנוחות בכיתות, תמשכנה לרבוץ במערכת ובכך תמנענה התרעננות ושיפור. ולכן באופן אבסורדי ,כדי לשפר את החינוך בארצנו, הרי בניגוד לטענה הנפוצה והמקובלת (שארגוני המורות כמובן מפיצות אותה ברעש וצלצולים), כל עוד אי אפשר לפטר מורות משעממות וכושלות, יש להעדיף להוריד את השכר ולא להעלותו. הפתרון הנכון, (כמו במרבית הנושאים בחיינו), הוא הפרטת החינוך. מן המפורסמות הוא שאדם המשלם עבור מוצר או שירות מפיק ממנו הרבה יותר מאשר אדם המקבלו "בחינם". ואם הילד ידע שהוריו שילמו עבור הקורס הוא ישקיע יותר ויתעניין יותר והישגיו ישתפרו. ולראייה ניתן להביא את הישגי התלמידים "בתיכון תל אביב" הפרטי, לעומת המצב בבית ספר התיכון הממלכתי, שאגב עלות אחזקת התלמיד בבית הספר הפרטי היא כשליש לעומת עלות אחזקת התלמיד במערכת החינוך הממוסדת. אלא, שארגוני המורים, (כמו עובדי הנמל לפני חודשיים או עובדי הדואר עתה), מקימים קול זעקה וחוששים מפני ההפרטה ופתיחת הנושא לתחרות חופשית, חוששים שמא תתגלה ערוותם וכשלונם היחסי, והציבור יוכל לבחור באופן חופשי משמע לוותר על שירותיהם הבינוניים באיכותם אך היקרים בעלותם. וכדי להעצים את טענתם, מגייסים המורים נימוקים "אידאולוגיים": ושפע סיסמאות כגון "שוויון", "אחווה", "משפחות מצוקה", "הקטנת הכיתות", "מורה לחיים", עושות דרכן מהיח"צנים אל שולחן המערכת בעיתון ובמקומון. ותמימים רבים שבתוכנו, נופלים בפח ומסכימים להמשך הדשדוש במדמנת הכשלון ששמו מערכת החינוך הציבורית.
 

עודג

New member
חינוך אפור כבר יש

מורים פרטיים חוגים יוקרתיים קייטנות אופנתיות מי שיש לו כסף הילד שלו מקבל תיגבורים ועזרה ומגיע להישגים יפים בהחלט כל היתר מדשדשים במדמנה. למשל פרוייקט מחוננים אינו בחינם למשפחות מצוקה. אין לך לשלם מאות ש"ח? גם אם הילד שלך גאון ואותר ככזה הוא לא ישתתף בתכנית היא מיועדת למגזר הכנסות מסוים ומעלה.... רק דוגמא. לגבי איכות המורות בעיני הן סוג של פקידות אבל גם הפקידה הטובה ביותר לא יכולה למלא את תפקידה במערכת שמלחיצה אותה מכל כיוון ולא מאפשרת לה לתפקד באופן הבינוני שהיא מסוגלת לו. היא אמורה ללמד. תנו לה ללמד. לא. ארבעים ילד בכתה חלקם עם צרכים מיוחדים חלקם מחוננים תערובת של בעיות התנהגות חלקם חצופים וההורים עוד יותר חלקם ניזונים מטלויזיה מחשב סוכר לבן קולה ושוקולד ובאים להתפרע בכתה נסי את ללמד אותם במשך חודש. ותראי שהמערכת כפי שהיא היום היא מתכון למלחמת כוחות בין ההורים למורים והתלמידים בני ערובה בידי חוק חינוך חובה שהוא ממש לא חינם. לימדתי בתיכון וחינכתי כתה זה היה בלתי אפשרי. מי שבא מבית חזק שתמך בלימודים ושם גבולות לילד הושיב אותו על שיעורי בית ונתן מורה פרטית פה ושם התקדם והשתלב כל היתר.. אני פניתי להורים ובקשתי שיאבחנו את הילדים בניצן או אצל יפה גל אני פניתי לרווחה וביקשתי שינסו לעזור למשפחות קשות יום לאבחן ולתת הקלות לילדים כמה מחנכות שאכפת להן מכל תלמיד ותלמיד והולכות לביקורי בית ויושבות עם ההורים ומנסות להפעיל מערכות בקהילה כדי לעזור לתלמיד אחד את מכירה? מה המטרה של המערכת? להעביר כמה שיותר תלמידים מבחני בגרות בציונים גבוהים. היא לא נועדה ללמד. היא נועדה להעביר מבחנים. היא לא נועדה לחנך. היום אף אחד לא רוצה להתעסק בחינוך לא המורים ולא ההורים. נסי לשים גבולות לילדה שפותחת עליך פה ג'ורה ואם את מזמינה את אמא שלה האמא שלה פותחת עליך גם היא. את אומרת לעצמך עזבי שתשאר מטומטמת נכשיל אותה בתעודה ונגמר הסיפור... ישבתי במועצות פדגוגיות שמעתי מורות מדברות על תלמידים שלהן מאחורי הגב והמחמאות שהן חילקו להם ולהורים שלהם... מחמאות במרכאות איזה סיכוי יש לילד ששמים עליו סטיגמה עדר של מורות ? בסופו של דבר הכול מתחיל ונגמר בבית. בית חזק יעזור לילד מול המערכת. בית שלא מודע יאמין למורים שהילד שלו סתום או עצלן או רע מטבעו.
 
למעלה