אוטיזים סוגי pdd

yankale

New member
אוטיזים סוגי pdd

שלום לכולם , אני חדש בפורום ומקווה שאוכל לתת ולקבל מענה למספר רב של שאלות הקשורות לנושא pdd. בני כיום בן 5 אובחן על ידי פסיכולוגית קלינית והתפתחותית לאחר מעבר מבחנים שונים כמו wppsi וכן pls-3, כילד pdd-nos. האם יש לכם מושג למה הכוונה ב - nos? אשמח באם יש למישהוא מהמשפחות בפורום ניסיון בקשר להעדפות להיות ילדי הpdd, בגן מיוחד - תקשורתי - שפתי וכו' או לחליפין בגן רגיל עם חונך(מה שקורה לבני כיום). אני ואשתי צריכים להחליט באם אנו ממשיכים בשנה הבאה בגן רגיל או עוברים לחינוך המיוחד - שמזה אנו חוששים מאוד .
 

נונינה1

New member
אזה ככה...

קודם כל ה-NOS הוא NO OTHER SPECIFIED (אני מקווה שאייתתי נכון) והכוונה הוא שאין לו תת קבוצה ספציפית יותר כמו אספרגר או אוטיזם. הכוונה בכללית היא ילד עם בעיות קשר ותקשורת וזה כולל בדרך כלל בעית קליטת שפה ו\או שליפה ו\או הגיה, חוסר רצון לקשר עם הסביבה מבוגרים ו\או ילדים, ובדרך כלל גם בעיות סנסוריות, קיבעון, וליקויי למידה .....אבל לא אצל כולם מוצאים את הכל, ויש כאלו שמתקדמים עם טיפול מאוד יפה..... לגבי העדיפות גן רגיל עם סייע או גן טיפולי - זה תלוי לדעתי בעיקר בגורמים הבאים : א. האם יש לכם צוות מקצועי מקיף (רגשי, שפתי, סנסורי..) התומך בכם ובסייע על מנת שהילד יקבל את הטיפול המקצועי ביותר. ויש לזה כמובן גם היבט כלכלי. ב. האם הילד היום מחפש חברת ילדים וטוב לו בקבוצה גדולה או שעדיף לו יותר סביבה קטנה ומגוננת יותר. ג. כמה הוא בעצם חלק מהגן הרגיל - מה הפערים בינו לבין הילדים בגן מבחינה תיפקודית. זו הרבה פעמים לא החלטה קלה, כדאי גם שתבדקו באזור המגורים שלכם מה יש לו להציע מבחינת גנים טיפוליים. גם העובדה שמדובר כנראה רק בשנת גן אחת אם אני לא טועה יוצרת בעיה כי הוא יצטרך לעשות שני מעברים בשנתיים אם תעבירו אותו בשנה הבאה לגן מיוחד. מקווה שעזרתי.
 

ריקי 04

New member
מחשבה...

לפי מה שאתה כותב הילד אובחן רק לאחרונה - בגיל 5. מן הסתם אני לא מכירה את הבן שלך - וכדי להמליץ על מסגרת חייבים להכיר היטב (ולהיות איש מקצוע...), אבל לפי גיל האבחון הבן שלך ברמה גבוהה. PDD מאובחן בדר"כ עד גיל 3 (סימנים יש כבר הרבה קודם - אבל בגיל 3 הפער עם בני גילו כבר כל כך זועק לשמיים שאי אפשר יותר להתעלם), ילדי אספרגר (התסמונת הגבוהה ביותר באוטיזם - בעבר ילדי אספרגר כלל לא אובחנו, בבגרות נחשבו כמוזרים יותר, אבל השתלבו בחברה. רבים מהם ממלאים היום את עמק הסיליקון...) מאובחנים לקראת גיל 6. אם אכן הילד ברמה מאד גבוהה, אז אני חושבת שהכי טוב גן רגיל עם סייעת, אבל כמו שנוניה כתבה - מחייב מסגרת טיפולית (משלימה) תומכת שאתם תצרו ותממנו, וזה כבר תיק לא פשוט.
 
למעלה