אוטיסט בגיל ההתבגרות

אוטיסט בגיל ההתבגרות

יש לי ילד אוטיסט בן 16 כשהוא היה צעיר היו קשיים בגידולו אך היום הנער בגיל ההתבגרות ההתנהגויות קשות יש פרץ של אלימות בעיקר בבית הספר. השאלה שלי יש למישהו פה נסיון עם אוטיסטים בגיל ההתבגרות? דרך אגב גם הבן שלי אובחן כ PDD אך אין הבדל בן אוטיזם לPDD
 
אולי אפשר להתייעץ עם הצוות?

האם הוא לומד בבי"ס לאוטיסטים? כי אם כן יש לצוות נסיון בבעיות של גיל ההתבגרות אצל אוטיסטים, והם יכולים לעזור לך להבין ולהתמודד עם הבעיות, לפחות בחלקם. אם האלימות היא מאד קשה, ופוגעת גם בבני הבית, אולי אפשר להתיעץ עם פסיכיאטר לגבי טיפול תרופתי.
 
שיריתה

כן, הבן שלי לומד בבית ספר לאוטיסטים. האלימות וההתנהגויות המוזרות הם אך ורק בבית הספר התיעצתי עם צוות בית הספר ואכן אנחנו הולכים לפי יעוץ הצוות וכנראה שנלך על תרופות הרגעה אך השאלה שלי פה האם יש למשהו פה ניסיון עם ילדים מתבגרים אשמח לשמוע מהניסיון של אחרים תודה
 
הבת שלי אמנם רק בת 8

אבל התקפות זעם הכוללות אלימות והתנהגויות מוזרות הם דבר שבשיגרה אצלנו לצערי. גם היא לומדת בבי"ס לאוטיסטים ובתקופות קשות היא נזקקת לתרופות הרגעה. עינב, הייתי שמחה לשוחח איתך גם במסרים. שבת שלום
 

נונינה

New member
לאור מה שכתבת עולה אצלי השאלה

איזה התנהגות בביה"ס גורמת לו להתפרצויות. כי בבית אין כאלו בכלל אז כנראה הגורם הוא משהו בשוני בין הסביבות. אולי אפשר לבודד את הגורם - האם סוג של דרישה ממנו גורם לו להתפרצות, אנשים מסויימים, האם זה קורה לאחר פעילויות מסוג מסוים. אם תוכלו למצוא את הגורם אולי תוכלו לעזור לו להתגבר על הקושי.
 
נונינה ערב טוב

בבית אין לו התפרצויות או תופעות כאילו כי בבית האוירה רגועה ואין עליו שום לחץ , בבית הספר הגרויים הם רבים לטוב ולרע , אין שום סימן מקדים להתפרצות שלו ואף אחד לא מבין את התופעה הזו היינו אצל רופאה פסיכיאטרית וכמובן שהיא המליצה על תרופת הרגעה. אנחנו ננסה למען בטחונו של הילד ולמען בטחונם של הילדים וצוות בית הספר ומקווים שזה יעבוד. תודה על התגובות ומקווה שתהינה לי תגובות גם מהורים שעברו חוויה דומה עינב כוכבית
 

נונינה

New member
יש לי הצעה...........

אם אתם יכולים למצוא משהו לשבוע שישב בכיתה ולא יתערב ויכתוב מה קורה כך שיתאפשר לכך בדיעבד לנסות למצוא תבנית קבועה המביאה להתפרצות, אולי תוכלו ללמוד מזה משהו..........
 
בוקר טוב נונינה

יש התפתחויות בנושא, אתמול הבן שלי התפרץ על אחד הילדים דחף אותו והילד הגיע לבית חולים בפעם השניה תוך שבוע , אנחנו מושעים מבית הספר לשלושה ימים, משום מה הבן שלי מאושר אך את העונש אני מקבלת מפסידה שלושה ימי עבודה והבן שלי מאושר הוא נהנה להיות איתי לא מבין בכלל מה משמעות העונש הזה ומכייון שאני לא יכולה להיות מוענשת על ההתנהגויות שלו ובכלל על כך שייש לי ילד אוטיסט בגיל ההתבגרות אני הולכת איתו לבריכה. דרך אגב אני יכולה לקבל פיצוי ממנהלת בית הספר או משרד החינוך על הפסד ימי עבודה??????? זה לא ילד רגיל שאפשר להשאירו לבד. יום נהדר לכולם
 
מאד מוזר לי מה שאת מספרת

השעו את הילד? הרי הוא לומד במסגרת של חנ"מ, וכמו שאת כותבת הוא בכלל לא מבין את משמעות העונש ומי שנענש זה בעצם ההורים. בכלל לא ידעתי שמותר בחנ"מ להשעות ילד. בדקת האם זה חוקי? הרי ממילא אין בזה תועלת.
 
פיצוי

תמיד תוכלי לקבל את הימים כ- מחלת ילד יש רק להשיג אישור מרופא המשפחה אבל כל הסיפור מעלה שאלות לגבי המסגרת החינוכית בה הוא נמצא
 

נונינה

New member
נשמע מוזר מאוד - עונש לילד שלא מבין

את מהותו...........אלא אם כן יש כאלה שחושבים שהוא כן מבין..... הבן שלי למשל משולב בגן רגיל, ויש בהחלט בעיה של אלימות, אבל מכיון שיש לו סייעת צמודה אנחנו מצליחים לרסן אותו לפני שמגיעים לפגיעות חמורות בילדים אחרים. יחד עם זאת הוא נושך,בועט,ודורך על ילדים. ועדיין הוא לא מקבל עונש אלא שולחים אותו (כמו כל ילד אחר בגן) לקרוא את ספר החוקים ולשבת ולחשוב על מה שעשה - ואז הסייעת שפנויה אליו כל הזמן(לא כמו הגננת שלא יכולה להתפנות אליו לפי צרכיו, יש לה גן שלם) יושבת ומדברת איתו על המקרא ואיך מותר להגיב ואיך אסור. אצלנו לפחות האלימות מגיעה תמיד בשל תסכול, ואנחנו חושבים שחשוב לתת לתסכול דרכים לגיטימיות להבעה על מנת שהן תבואנה במקום האלימות. אז אצלנו מותר לצעוק למשל (אפילו שהשכנים שומעים.......) אבל התהליך איטי ולא קל, כמעט סיימנו עם הנשיכות אבל עדיין יש גילויי אלימות מצידו.
 

נונינה

New member
ועוד משהו חשוב שמאוד עזר..

התחלנו לתת לו תרופת מדף שמבוססת על פרחי באך - כמו רסקיו אבל לשימוש קבוע (לעומת הרסקיו שאם משתמשים באופן קבע היעילות נעלמת). קוראים לה COLI ויש אותה לבעיות יום (אלימות למשל...) או בעיות לילה (פחדים וחלומות) אני חושבת שרואים בברור ירידה בעוצמת המשברים. אולי צריך לנסות לפני תרופות פסיכיאטריות.......
 

מוןשרי

New member
היעילות של רסקיו נעלמת?

לא ידעתי. אני נותנת לבת שלי רסקיו לפעמים. אם זו התפרצות קלה, זה עוזר. נונינה, בקשר לתרופה השניה, האם אפשר לקנות ללא מירשם? או שהלכתם להומיאופט?
 

נונינה

New member
לפי מה שקראתי אם לוקחים רסקיו

על בסיס קבוע התרופה מפסיקה להשפיע. עכשיו תלוי כמה זה לפעמים......... התרופה השניה COLI היא מוצר מדף שלא צריך בשבילה מרשם ויש להשיג אותה בדרך כלל בבתי מרקחת הומאופתים. והיא ממש מיועדת לשימוש ארוך טווח וקבוע.
 

פרנקו

New member
לעינב

כדי לענות לך תשובה בעניין יש צורך לנסות להקיף את הבעיה מכל הכיונים עד כמה שאפשר דבר ראשוןוהחשוב ביותר הוא האם בנך נמצא במסגרת המתאימה והתומכת שתוכל להתמודד עם מצבים כאלה בצורה מיקצועית?.. ילדים עם pdd נתונים מידי פעם להתנהגות כמו שציינת וכאשר המסגרת תומכת היא אמורה להיות ערוכה בהיתמודדות במצבים שכאלה ולשחרר ולו מעט את ההורים מדאגה בענין הגישה הטיפולית בעניין....ישנם דרכים רבות להתמודד עם סטואציה כפי שציינת..אולם בראש יש צורך להבין שהתפרצויות והיתנהגות אלימה אצל ילדי pdd אינה מיקרית והיא נובעת מסיבה כלשהי שלא תמיד ניתן להתחקות אולם הקשר בין התגובה לגורם לא תמיד פרופורציונלי ונורמטיבי כפי שאנו רואים זאת מנקודת ראות שלנו. לרוב התנהגות זאת נובעת מחיקוי והסיבה לה יכולה להיות אפילו די שיגרתית ולא דורשת תגובה שכזאת.חיקוי התנהגות אלימה יכולה לנבוע מהקשר לאנשים בסביבה הקרובה ילדים או אפילו עקב אלימות שהופעלה כלפי הילד עצמו וזאת ניתן לגלות ע'י חקירה ותצפיות . ילד pdd שנמצא בסביבה רגועה תומכת ונטולת סממנים אלימים לרוב יאמץ התנהגות זאת אלמנט החיקוי חשוב ומשמעותי מאד...לסיום חשוב לחפש את הגורמים תמיד להרגיע את הילד ולתמוך וחשוב תמיד להעביר לילד את המסר שכעוס מותר תמיד אבל להיות אלים ולהרביץ אסור מכל וכול.
 
אשתדל לענות לכולם

בני נמצא בבית ספר לאוטיסטים כנראה משרד החינוך ובית הספר אינו ערוך לקבלת התנהגויות כאילו למרות שפרנקו כתב שילדים עם PDD ידועים בהתנהגויות שונות, אני מעבירים לילד מסרים שאסור להכות (דרך אגב הילד שלי דוחף לא מכה אך הוא מאוד חזק) אך כנראה זה לא נתפס אצלו. העובדה שהדבר נעשה בבית הספר ולא בבית מקשה עלי לחפש ולמצא את הגורם. אך שוב אני אומרת מערכת החינוך למרות שזה חינוך מיוחד לא ערוכה למקרים קצת יותר מורכבים הם מעדיפים ילדים טובים שקטים ורדומים כנראה. לא בדקתי אם זה חוקי או לא ההשעיה מבית הספר וכרגע אני לא מתכוונת לעשות מלחמות עולם עם משרד החינוך אז,,,,,,היום ביליתי עם בני בבריכה ואחר כך הלכנו כל המשפחה למסעדה, מחר נלך לגן החיות וביום השלישי אין לי עדיין תוכניות. המסר שאני רוצה להעביר לכם הוא שגיל ההתבגרות אצל ילדים הוא קשה ואי אפשר לדעת למה לצפות כי הבן שלי עד היום לא היה זקוק לתרופות כלשהם והנה היום בלי תרופת הרגעה הוא לא יכול לשהות במסגרת חינוכית אני בטחוה שהתנהגויות אלו יעברו כיחלפו שנות גיל ההתבגרות ואני לא כל כך בטוחה שתרופת ההרגעה תרופת הפלא תפעל אבל אנחנו ננסה אותה כדי לגרום למשרד החינוך ולצוות בית הספר להיות רגועים. תודה על ההתיחסות עינב כוכבית
 
מעורר בי מחשבה...

למה אני צריכה לצפות מגיל ההתבגרות כאשר הילדה מגיל 5 (!) עם תרופות אנטי- פסיכוטיות וקרוב לשנה עם תרופת הרגעה בשעות הצורך. בעיות נוספות שמטרידות אותי לקראת גיל ההתבגרות הם: התנהגות מינית, וקבלת המחזור אצל בנות. למישהו יש נסיון ?
 
שיריתה

אל תצפי לכלום תני לחיים לזרום כי אינך יכולה לצפות לבעיה , כל ילד וילד שונה מהאחר בקשר להתנהגות מינית, ברגע שהבת שלך תגיע לבית הספר אז יעשו לכם ולצוות הרצאות וידריכו אותך בקשר למחזור. הבת שלך קטנה עדיין ותשקיעי בה כמה שיותר ריפויים עכשיו אל תתעסקי כרגע עם גיל ההתבגרות זה מוקדם מידיי
 
למעלה