אויש. כמה שאני עצבנית. שואלים למה?

אויש. כמה שאני עצבנית. שואלים למה?

זה למה: http://www.tapuz.co.il/blog/viewentry.asp?entryid=1919112 כזה טמטום ונסיונות חסרי בסיס להוכיח שהטקסטים שהוא אוהב עמוקים יותר, שזה פתטי (העובדה שהוא באמת חושב שיש עומק ב"פרחה במרצדס" והנסיונות שלי לשכנע אותו שהוא אדיוט. מה חשבתי לעצמי?) תקראו שם את התגובה שלי. היא מראה בצורה הכי טובה כמה הוא מגעיל ומעצבן אותי.
 

DDN

New member
עד שרית!

יורם גאון הוא זמר שלפני שנתיים הגעתי אליו במסגרת "דני מגלה את המוסיקה העברית". "בלדה לחובש" היא שיר מאוד חזק, ואני אוהב גם יצירות אחרות שלו, סתם כאלה של שירה בציבור כמו "לא נפסיק לשיר", "לא אהבתי די" כבודו במקומו מונח, ולמרות שיש מספר שירים שלו בפלייליסט שלי אני מעדיף אותו כשחקן מאשר זמר. (חוצמזה שהוא אדם די גועלי, לא היה מוכן להופיע בחינם בבית האבות שאמא שלו דרה בו, לעומת אמנים אחרים שכן) אבל שרית חדד ספציפית, יש לה כמה שירים גאוניים לדעתי, וקול טוב. אני ממש לא מכליל אותה ואת אייל גולן (של סוף שנות ה90, לא מי שהפך להיות היום) כ"זרם המזרחי העכשווי" וספציפית, מתישהו היא אמרה שהשיר "בחורה מבית טוב צריכה לשתוק הרבה" אמור דווקא לבטא סוג של שחרור של האישה, לבטא את זה שזה לא בסדר וכו', אבל אני לא זוכר איפה היה הקישור לראיון הזה.
 

deathOrat

New member
בשיר הזה של שרית חדד באמת זה בא

כנגד הגישה הזו:) וזה קובי עוז כתב לה ויש לה כמה שירים מדהימים ואייל גולן בלי להגזים אני לא מכיר בארץ זמר עם קול כמו שיש לו.
 

גם אני6

New member
די, נו

יש זמרים מוכשרים, חכמים ועמוקים- וקולות מבורכים מכל זרם, מגזר וסגנון.. וכן גם מלחינים, כותבים וכיו"ב. וטוב שכך.
 
את צודקת. אבל מה שהגעיל אותי זו הגישה שלו

שיהורם גאון איזה מזדקן שעבר זמנו, והוא לא מבין כלום במוזיקה, ושהמוזיקה המזרחית מצויינת רק בגלל שהיא פופולרית. זה שיש לו תסביכי שיעור ספרות שגורמים לו לשנוא את אלתרמן- זה לא אומר שאלתרמן הוא סתמי. לכי תשווי את "אני בחור פנוי ואת אצלי בליל מספר אחת" ל"...בלי מורך לב ובלי חשש מפני הזול"
 

Thumpers

New member
אבל זה ידוע ש...

ואני מוכנה שיסקלו אותי באבנים - אבל לפחות אומר את דעתי: המוזיקה המזרחית של היום, היא מוזיקת המונית וחסרת כל מהות. זה בסיוק כמו להשוות את דה וינצ'י לציורים של הילדים בגן. מוזיקה מזרחית היא *לא* איכותית, וכל הכבוד ליהורם גאון שהוא עומד חזק ואיתן מול האנשים שיגיבו לו - כי הוא צודק לחלוטין. (מצד שני, אני לא אובייקטיבית, החתימה שלי היא שיר של רחל, אני לא יודעת כמה הטעם שלי במוזיקה נחשב בעיניי שומעי המוזיקה המזרחית...)
 

deathOrat

New member
אוקיי

http://www.shirim.us/lyrics6159-אביהו-מדינה-אהובתי-בת-חמישים http://www.mp3music.co.il/lyrics/4127.html http://www.mp3music.co.il/lyrics/423.html http://www.mp3music.co.il/lyrics/9526.html בכל ז'אנר ואפילו יותר מזה, לכל אמן יש שירים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. כאלה עם דגש על הלחן\מילים וכאלה שסתם נותנים בראש ובכולם יש נשמה אפילו בשל [הכניסי אמן שאת לא מעריכה] לא כל שיר צריך להיות עם ליריקה של אדגר אלן פו לא כל שיר צריך שהוא יהיה מורכב יש שירים מעולים שהם סופר פשוטים ועדיין גאוניים let it be לדוג' הוא אחד השירים שאת הchord progression שלו שמעתי 60000000000000000000000000000000 פעם לפחות בלי הגזמה ביצירות ושירים אחרים ועדיין הוא נפלא. obladi oblada life goes on הוא שיר כיפי ושיר מופת למרות שגם הchord progression שלו פשוט ביותר והמילים מטומטמות להחריד. ובד"כ המוזיקה שהיא יותר מורכבת במילים\לחן היא דווקא זאתי שפחות נגישה
 

גם אני6

New member
להשוות אפשר:) בטח שאפשר.. גם לדון אפשר

השאלה היא האם האדם האחר פתוח להקשיב. האם זה דיון, דיאלוג או מונולוג.. זה קצת לתת פול "גז" על ניוטרל:) אם כי מאוד מכירה את ה"בומים"- אני מציעה לנתב את הלחיצה הזו בצורה אחרת, פשוט.
 

גם אני6

New member
תראי:)

כל אחד והטעם שלו, הדיעה שלו. אין כאן צודקים וטועים. יש הרבה אנשים שמוצאים עומק, רגש- במזרחית. את ידועת כמה סוגי מזרחית יש? ובכל סגנון- כמה זמרים? כמה מלחינים? כמה שירים? כנ"ל מוסיקה דתית, חרדית, ארצישראלית. להכליל ולא להכנס לזה- קל. אבל בשום מקום, בעיניי, לא שונה ממה שאותו כותב הבלוג עושה. מבחינתי אדם שמזיז סגנון כזה או אחר לצד ומתיימר לקבוע קביעות ולשפוט- בלי לתת לזה להכנס ללב, לנפש- בלי לחשוב על הדברים..- זאת בדיוק אותה היהירות והבורות עליה הם מתרעמים ומעליה מתנשאים.
 
אני ממש לא הכללתי

אם היית קוראת את התגובות שלי אליו, היית רואה ש'אם ננעלו' זה אחד מהשירים האהובים עליי. למען האמת- אני במחה של שושנה ולא בזה של יפה. בשושנה יש משהו מחמם. עפרה חזה היא בעלת קול שאין כמעט כמותו בעולם. וגם אחינועם ניני (אני מאוד אוהבת את 'מזמור לילה' שיש בו המון התחברות לשורשים של ארץ המוצא שלה, ו'מישאלה' הוא השיר האהוב עליי, ומסתבר שגם עליה). אני באמת לא מזיזה את הסגנון כולו הצידה. אני מעדיפה שרוחמה רז תבצע את 'חלומות' ולא אייל גולן, כי בקול שלה יש את התמימות שמתקשרת לי עם השיר. ולמרות כל הנימוקים הנ"ל- עדיין קשה לי לחשוב ש"אני לא זמין. אני לא פנוי" יכול להשתוות מבחינת העומק ל"עיר חמה ושוקקת ריבועי זהביה מדלקת"
 

גם אני6

New member
לא לא:) לא כתבתי "עלייך"

הגבתי באופן כללי- את מה שאני מרגישה, את תחושותיי. לכן כתבתי שזה כ"כ, אבל כ"כ תלוי יצירה.. כאשר מכלילים, מגדירים, מכתרים- זה כבר "תלוי" בן אדם- המגדיר, המדבר. (במקרה כזה)אל היצירה עצמה- יש קשר קלוש ותלוש.. האישיו הוא אצל מי שמביט עליה ומוציא עליה את המטענים שבו.. זה כבר הרבה יותר עצוב, מכווץ את הלב וממלא חמלה מאשר מכעיס. אותי, בכל מקרה.
 

גם אני6

New member
ps-

לכן, לדוגמא, לכתוב ש"אני מתחברת למוסיקה X" יהיה לא נכון. אני אוהבת שירים, אני מתחברת לשירים. אני יכולה להקשיב לאותו "בא לך עליי" (כן, כן, מטופש אבל נדבק) ואז לאחד הזמרים החרדים(לכתוב שם יעזור?) ואז לעידן רייכל.. ולעוד מכאן ומכאן ו"חורף 73" ו- "הכותל" או "ירושלים של זהב".. ואז דנה אינטרנשיונל או אמיר פיי גוטמן.. ואז משהו רמנטי משנות ה- 90 או 2000 באנגלית.. את מתחברת גם למה שמתחבר אלייך, אני מניחה. ואת מתחברת למה שאת מוצאת חיבור אליו נכון למה ומי שאת באותו הרגע. ושם- את מוצאת את העומק בזה. ולפעמים משהו ביצירה מוציא עומקים ממך.
 

DDN

New member
עם שלא מכיר את העבר שלו, אין לו עתיד

יורם גאון אולי לא זמר עכשווי, אבל הוא אחד הגדולים שיש לנו, ויש לנו מזל שכשרון כמו שלו עדיין איתנו ועדיין יכול ליצור. מצד שני, מה אפשר לצפות מהאוכלוסיה שהפכה את הפרצים לאלוהי תרבות. .. .
 

DDN

New member
אין לי בעיה עם השירים של הפרצים

אני לא שומע אותם, אבל לא זו הבעיה. הבעיה היא האלוהים שהפכו אותם להיות. . . .
 
אני חושב שכתבתי כבר ../images/Emo233.gif

את הבעייה שיש לי עם קובי פרץ והרשלנות. שתקפה לגבי רוב זמרי החאפלות. משה פרץ הוא יוצא דופן.
 
ראית את התגיות בבלוג שלו? ../images/Emo233.gif

כל איברי המין והאיברים המגונים, קללות, מלחמת עדות. מדובר כנראה בערס שאיכשהו מסוגל להתבטא. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה לרחם עליו.
 
שניהם זמרים טובים, כותבים לא משהו. ../images/Emo233.gif

את השירים הטובים של אייל גולן כתבו חברי אתניקס, ואת רוב השירים הטובים של שרית חדד כתב הנרי. וכשהם בעצמם כותבים שירים... תראה בעצמך את הרמה של "ג'ונגל" לעומת שירים כמו "זרה" או "יפה שלי" ובכלל כל "חייל של אהבה" (יוצא דופן - "תודה לאל" שהוא שיר יפה שאייל גולן בעצמו כתב. כנראה שמאז הוא התמסחר ושכח כמה שיר יכול להיות יפה כשכותבים אותו מהלב), והחדש של שרית חדד "Love me" או משהו כזה, לעומת להיטים שלה משנות התשעים כמו "חגיגה" בעל המשמעות הפמיניסטית הסמויה, "חופשיה", "בין כל הבלאגן" וכו'. ואם כבר מדברים קצת על דבריו של יהורם גאון, אני חייב בזאת להגיד תודה ל"כוכב נולד" שהכירה לי את העולם של מוזיקה ישראלית. עד שהתחלתי לראות את התוכנית קבוע, הייתי תקוע בעולם המטאל כמו בת יענה עם הראש בחול, ולא שמעתי שום דבר מלבד זה. התוכנית הרחיבה לי את האופקים.
 

deathOrat

New member
אין לי שום דבר רע נגד המוזיקה הזו או מוזיקה

אחרת(מלבד בלאק מטאל שלרוב-וגם זה לא באופן מוחלט דרעק) לצערי לפעמים הפרנסה מהמוזיקה משתלטת על המוזיקאי. גם קובי פרץ בתק' שהוא כתב בעצמו השירים היו אחרת לגמרי מאוד מאוד כבדים והיום כשכותבים לו השיקול הראשון זה להרוויח כסף וזה לא קללה פשוט כשמתמסחרים ומתפרסמים הלחץ להוציא להיט ברגע משפיע ולכן יש שירים מגניבים ויש שירים שלא מגניבים אבל עדיין צריך לכבד לדעתי כל אמן ואמן. תאמין או לא , לפעמים השיקול הוא להביא אוכל הבייתה ולכתוב משהו פחות מתוסבך או לכתוב מה שבא לך. אני מכיר מוזיקאים שלא הוחתמו או שהרכב שלהם לא הוחתם והרכב אחר כן. זה לא פשוט ולפעמים צריך לעשות דברים שלא רוצים ולפעמים בא לשנות נישה ובא לנסות דברים ובכל מקרה יש ביקורת בונה ויש ביקורת הורסת ומה שיהורם גאון עשה זה ביקורת הורסת וכל האמור לא מוסיף ולא גורע מהיותו האמן שהוא
 
למעלה