אוכלים כשר ? תפסיקו

זוהר פ

New member
אוכלים כשר ? תפסיקו

בשר שהוכשר מאבד את הנוזלים והעסיסיות בו. בשר משחיטה כשרה מכיל מלח רב המזיק לבריאות. התהליך גם פוגע בקרקע ובמי תהום והעבודה עצמה מפלה (מותרת לגברים בלבד) העלות של השגחת כשרות היא מאות מיליונים ומייקרת את המוצרים כל קשר בין כשרות לאיכות או בריאות הוא מקרי ביותר לפעמים הפוך, למעשה למשגיחים אין בכלל הכשרה בנושא בריאות וזו לא הדאגה שלהם. אני כבר לא מדבר על הסבל שהחיות צריכות לעבור כשהן גוססות במשך דקות ארוכות כשהגרון נחתך להן ב"שחיטה כשרה" (כשר, אבל מסריח) ועל זה שהבדצים הם בעצם מערכת פרטית של הדתיים שפועלת למען קידום האינטרסים של החרדים על חשבון שאר האוכלוסיה ושהמשגיח יכול לקבוע לחברה את הכל.
 

sjarjar

New member
אני לא אוהב כפיה דתית

אבל גם לא כפיה חילונית, ועוד יותר אני לא אוהב שמערבבים מין בשאינו מינו. שתי העובדות הראשונות שנתת נכונות. צודק שאין זה מתפקידם של משגיחי הכשרות להשגיח וטרינרית. זהו תפקידם של השוחטים. אבל להגיד שיש קשר הפוך בין השגחת כשרות לבין בריאות זו דמגוגיה לשמה. בישראל רוב ההכשר הוא של הרבנות הראשית (הכשרי בדצים למינהם ניתנים רק עבור האוכלוסיה החרדית) שהיא גוף רשמי של המדינה, וקשור גם למשרד הבריאות. הבדצים דואגים לאינטרסים של החרדים, ומשכורתם של משגיחי הכשרות מייקרת את המוצר הסופי? לצערנו, כיום, כל קבוצה במדינה דואגת לעצמה בלבד ואין יותר את ראית טובת הכלל. לטעון כאן "אל תקנו כשר כי הבדצים דואגים לחרדים" זה פשוט להגיד "אני לא רוצה אותם כאן כי הם לא כמוני" ולא קשורה לענייני אכילת בשר, אלא לפורומים אחרים. מכיר הרבה אנשים שמעדיפים כן לקנות ולאכול בשר כשר ואף מכינים ממנו דברים נהדרים.
 

sjarjar

New member
ושכחתי דבר חשוב

יש הבדל בין שחיטה כשרה לבין בשר מוכשר. בשר מוכשר הוא כזה שעבר טיפול בהמלחה (נועד לספיגת הדם) ניכור (להוצאת הגידים) וכו´. כיוון שרוב השחיטה בארץ כשירה צריך לבדוק טוב טוב מהו המקור של הבשר הלא כשר שאתם קונים. כבר היו יותר מדי מקרים שהתברר שזהו בשר שנשחט בתנאים תברואתיים גרועים בשטחים, לא נשמר בקירור, לא הובל בקירור וכו´.
 

זוהר פ

New member
אתה מסלף את דברי

אני אמרתי שרק לפעמים הקשר בין הדברים שמקבלים הכשר לבין כמה שהם בריאים. לדוגמא חומרים משמרים וכימיקלים נוספים. לעומת זאת יש מצב מגוחך שלדוגמא תולעים מסויימות כן כשרות, אז למה בדיוק זה טוב ? בפועל גם יש בזבוז בגלל שפעם היו תרומות ומעשר והיום הכל הולך לפח. הבד"צ זו בעצם מזימה גדולה (שגם היה עליה בכלבודק) כי למוצרים שהם נותנים הכשר כבר יש הכשר ע"י הרבנות. אבל זה לא מה שחשוב לפורום כאן. דוגמא למוצרים בשריים עם בד"צ : טונה יונה, יעקובוב, מטעם חפץ חיים, מעוף, עוף הבירה והרשימה נמשכת לצערי. לגבי כמה זה עולה - עיתון גלובס מעריך את ההכנסות לבד"צ בעשרות מיליוני שקלים מ500 מפעלים. כמה בדיוק זה מייקר את המזון אני לא יודע
 

sjarjar

New member
הבא ונסכם זאת כך

יש שחיטה כשרה ויש בשר מוכשר. בשר מוכשר הוא זה שעובר טיפול במלח לספיגת הדם ומנוכר להוצאת הגידים, ולכן טעים פחות וקשה יותר (מה גם שחלקים מסויימים וטובים אינם מגיעים). על שחיטה כשרה יש ויכוח האם היא גורמת סבל לחיה או דווקא להיפך. כל יתר הדברים אינם קשורים לפורום. מי שרוצה לאכול כשר שיאכל כשר, ומי שלא רוצה כשר שלא יאכל כשר. כל קריאה בעד או נגד אכילת כשר יכולה להתפרש כהטפה או כפיה ואינה מעניין הפורום. ואגב - אישית אני לא אוכל כשר.
 

danit98

New member
מחיר בשר כשר

בשר כשר מיובא יקר בכ 30% מבשר לא כשר אשר מיובא לאוטונומיה ואחר כך מוברך לארץ בדרך לא דרך אדי
 
עוד יתרון של הבשר הלא מוכשר - המחיר

בסופר אני מעדיפה לקנות בשר בקר קפוא שלא הוכשר הוא גם עולה הרבה פחות לקילו, לפעמים ממש חצי - למי שהתעניין בהפרשי המחיר על תוספת ההכשר - אפשר לבדוק לבד במקרר של הסופר הקרוב. וגם כשלא בחצי - זה הפרש של עשרות אחוזים במחיר. (במקרר הקפואים בסופר יש למכירה גם בשר לא מוכשר) עוד דבר - בבקר הלא מוכשר שפגשתי בסופר לא היו מים מוספים שזה עוד הרבה בשר נטו! כשקניתי בקר כשר ובישלתי אותו - הוא ממש התכווץ והמים, גם אם כותבים "עד 10%", פשוט נשפכים החוצה והחתיכות שנשארות בסוף, ביחוד בבישול איטי, ממש עלובות ומרגיזות על כל הכסף שהתבזבז. בבשר הלא מוכשר הקפוא שאני קונה זה לא קורה. טיפה מים תמיד יש - ככה זה במוצרים קפואים כי הם סופחים מים בעת השהיה במקפיא (פיסיקה). אבל החתיכות נשארות גדולות ויפות כשהיו! וממש רואים שאכן לא הוזרקו מים לבשר! כך שהחסכון הוא כפול: גם המחיר היסודי נמוך בעשרות אחוזים לקילו וגם מה שקונים זה בשר נטו בלי תוספות מים. גם אם הייתי דתיה, הייתי שוקלת לקנות בשר לא מוכשר, להכשיר אותו לבד בבית ולחסוך כל-כך הרבה על ההפרש. בואו נכפיל קילו בכמה משפחה צריכה לחודש... שווה!
 

sjarjar

New member
2 מאמרים העוסקים בהכשרת בשר

האחד של התאחדות מגדלי הבקר בישראל, והשני של הרב רונן בן-דוד החבר בפורום מתכונים.
 
כשר זה בריא

קודם כל שחיטה כשרה הינה הומנית ונטולת סבל יחסית שנית כל ידוע בעולם כי כשרות הינה שם נרדף לכשרות
 
למעלה