אוכל נ"ג בבסיס מודיעין "מפרשית"??

atlfrm

New member
אוכל נ"ג בבסיס מודיעין "מפרשית"??

הצליאקית מצאה תפקיד ותיכף מתגייסת לחיל המודיעין.
עלתה אפשרות שהיא תצא לטירונות רגילה בבסיס מפרשית.
אמרו לה שככל הנראה צה"ל יספק לה מנות של תמ"מ בצהרים, ובבוקר ובערב יספקו לה לחם נ"ג כאשר את שאר הדברים היא תאכל בחדר האוכל כמו כולם (גבינות, ביצים, ירקות וכו').
ממה שהבנו, היא לא תוכל להביא אוכל מהבית (לא תהיה לה גישה למקרר/מיקרו, ובכל מקרה מסובך להביא אוכל לשבועיים).
מישהו/י מכירים/יודעים פרטים לגבי התארגנות של אוכל נ"ג בבסיס הזה? אנחנו חוששים שעם כל ההבטחות ש"יהיה בסדר", היא עלולה להגיע לבסיס ולגלות שהדברים לא קורים כמו שהובטח (בכל זאת צה"ל...), ומכיוון שמדובר בטירונות והיא תהיה טירונית הכי טריה וחדשה, לא ברור שיהיה לה עם מי לדבר ומול מי לפתור את הדברים באופן מיידי.
אשמח לשמוע דעות של מי ששירתו או הורים לחיילים/חיילות (ו/או כל אחד אחר שיכול לעזור בהתלבטות) - כדאי לקחת את הסיכון?
תודה
 

ליטל 89

New member
אני התנדבתי למודיעין

למתנדבים היה פטור מטירונות רגילה (ב2007) ולי גם היה פטור מטירונות מתנדבים (הפטור מטירונות מתנדבים קשור לקורס קד"צ שעברתי ולא למצבי הרפואי).

אגב, הפטור מטירונות כלל פטור מתורנויות (שמירה (זה עם לילה), מטבח, לסגור סופש שמירות, הגנ"שים...) לא יודעת אם הייתי מוותרת על זה... לא "כיף" לאף חייל אבל להתארגן עם אוכל לכל שמירה... בקיצור תחשבו על זה :)
 
מידע מעודכן ללפני שלוש שנים

הבן שלי עשה טירונות במפרשית לפני שלוש שנים. הם אכן דאגו לו ונתנו מנות של תמ"מ ולחם. כמה נקודות חשובות :
1. הוא התגייס ביום רביעי ואת המנות התחיל לקבל ביום ראשון כי בסוף השבוע קצת קשה להתארגן בצבא. כדאי מאד למלא את התיק באוכל (בעיקר לחם) לימים האלה.
2. יום הגיוס הוא מאד אינטנסיבי. מגיעים לבסיס לקראת הערב והחיילים מקבלים בדרך לשם כריכים. כדאי מאד להביא כריכים ליום הזה.
3. חשוב לא להיות ביישנים ולהזכיר למכי"ת את נושא האוכל בימים שיוצאים מהבסיס (מטווחים, טקסים וכ"ו). במקרים האלה המטבח שלח לו אוכל מחומם לשטח.
4. כאמור הכל נכון ללפני שלוש שנים....
 

atlfrm

New member
בסוף החליטה לוותר - בעיקר בגלל פסח...

ראשית, תודה לכולן על התשובות הרציניות ועל כל הפרטים שמאוד מאוד עזרו בהתלבטות.
בעקבות בירור שנעשה עבורנו (ע"י קצינה שמשרתת במודיעין) עם רס"ר המטבח בבסיס מפרשית, התברר שככל הנראה אפשר יהיה לספק לה מזון בחדר האוכל בכל הארוחות, והיא תוכל גם להביא דברים יבשים (ושאינם דורשים קירור) מהבית ולאכול אותם בחדר (כי אסור להכניס לחדר האוכל).
אבל... שמנו לב פתאום שחלק מהטירונות הוא בפסח, ואז (ככל שידוע לנו) אסור לכל החיילים בכלל להביא אוכל מהבית (אחרי שמכשירים את הבסיס), וכשמוסיפים לזה את פירורי המצות בחדר האוכל, הסיכון והקושי הופכים לגדולים מדי ולא מצדיקים את הרצון שלה "להיות כמו כולם - הרי זה בסך הכל צליאק!"
בנסיבות האלה התקבלה החלטה שהצליאקית מוותרת על טירונות רגילה, והיא תתגייס בתחילת מאי בגיוס פרטני (אין טירונות מתמדבים במועד שמתאים לתחילת השירות שלה בתפקיד).
שוב המון תודה - העצות והמידע שקיבלנו כאן בפורום הנהדר הזה היו לאין ערוך טובים ויעילים יותר מכל הפרטים והמידע שקיבלנו מתא מתנדבים בצה"ל.
שבוע טוב לכולם
 

net the jet

New member
הרבה הצלחה, ממני ומהבת שמוסרת שבטוח יהיה

לה שרות מענין ומהנה !
 

net the jet

New member
וכן... פסח זה באמת בעייתי בצבא עם האוכל


לא רק לצליאקים...
 
למעלה