אולטראלייט בגני התערוכה

אולטראלייט בגני התערוכה

האם מישהו ממכם היה בגני התערוכה שהתקיימה בשבוע שעבר וראה את האולטראלייט שהיציגו שם הייתי מעונין לראות את האתר אם ישנו כזה. מכוון שלא הצלחתי להגיע לתערוכה
 
ואתר הבית של יבואן הטקסן הוא..

חשבתי שזה יעניין אותכם לדעת שיש כנראה יבואן ישראלי
 
טקסן זה סוג של שואב אבק?../images/Emo45.gif

משה בוחבוט ידידי, בדקתי את האתר ומצאתי מספר כלים נהדרים ומרשימים בתחום שואבי האבק תעשייתים ,מטאטאים ועוד שאר מנקים. נראה לי ששואב האבק "סופה" יתאים לצרכי הפרטיים. מה לגבי המטוס?
 
יבואן הטקסן

היבואן של הטקסן והסטורץ´ הוא יהודה מורן באמצעות החברה שלו שעיסוקה העיקרי הוא יבוא מכונות שטיפה תעשיתייות
 
נו, אז אולי אתה באמת צריך שואב אבק?

יואל, נו, נו, נו.. רשיון טיס אומנם אין לי וגם לא הרבה שעות טיס (למעט כמה מאות שעות נסיעה (בטיסה) ב-7XX מסחריות) - אבל לקרוא עד הסוף למדתי.. בטח לפני שאני מקניט אנשים אחרים.. תעבור על האתר ותגלה שאכן הוא היבואן, ועל אף שהאתר לא מפרט על הדגמים, ישנו מקום של כבוד. ראיתי שאנשים נוספים אישרו את הידיעה.. אז, נו יואב, מה דעתך לשאוב קצת אבק מיכולות הגלישה (האינטרנטיות) שלך? משה (קבל זאת בחיוך..)
 
טקסן בגני התערוכה

אולי הטקסןיעמוד בנתונים המאפשרים לו לקבל תעודת סוג כאז"מ אבל אני לא חושב שהוא יכול להחשב כאז"מ, לדעתי, אז"מ הוא כלי טייס שיכול לנחות כמעט בכל מקום ולהמריא כמעט מכל מקום, ולא נראה לי שמטוס עם כנף תחתית יכול לעשות את זה, ראה מקרה הרייניגד במינחת פלוגות
 
מהו אז"מ?

הויכוח הזה מתחיל כל פעם מחדש. זה שיש לך (ואחרים) הגדרה פרטית מהו אז"מ זה בסדר. אבל! המנהל ורוב מדינות אירופה מגדירות אז"מ כך: מטוס קל (450 ק"ג להמראה) חד או דו-מושבי, העומד במספר תקנות (בפרט תקנות S הבריטיות) לגבי המבנה. הטקסן, ה P96, ה CH601, ועוד מטוסים רבים עומדים בתקנות האלו, נחשבים אז"מים לכל דבר וטסים כך. הם נוחתים בכל מנחת סביר שאורכו כ 200 מטר. והכנף שלהם תחתית. מנחת פלוגות, דרך אגב, אינו מנחת חוקי. קיים אפילו דוח תאונה (שהיתה עם כנף עילית בשני מטוסים) שמציין זאת, אך טייסי האז"מ ממשיכים לנחות שם ... כאילו זה מנחת מעולה וחוקי. אני יכול רק לנחש ש"מה שקרה לריינגד בפלוגות" לא דווח מעולם למנהל... דרך אגב, גם במנחת של אומני, עם יותר מ 200 מטר ומסלול רחב יחסית, לא חסרות תאונות נחיתה, "גמירת מסלול" וכו´, גם עם כנף עילית ו"אז"מ אמיתי" - ולא משנה אם זה זאנר, סוואנה, סטורץ או P92. טייס של אז"מ עם כנף עילית בארץ יהיה, חד משמעית, יותר מוגבל מבחינת המקומות בהם הוא יכול לנחות. מי שירכוש אז"מ כזה ויחשוב שהוא יכול לנחות בכל מקום, יצטרף לרשימה ארוכה ומכובדת של שוברי אווירונים (ואזמים בפרט) בארץ.
 

RAZ BAGG

New member
אולטראלייטיל../images/Emo110.gif

לפי תקנות המנה"ת לאולטראלייט "ישראלי" אסור לעבור מהירות של 100 מי"ש "ברזל בברזל" (מצערת עד הסוף-ישרה ואופקית) זנאיר 601 120 מי"ש P-96 טס במהירות מירבית של 130 קשר. וטקסן טס ב-225 קמ"ש ב-75% הספק שזה 141 מי"ש. כל הנתונים נלקחו מהאתרים הרשמיים של החברות. ה P-96 מורשה במשקל המראה מירבי של 544 ק"ג (1200 LB) משקלו הריק עומד על 281 ק"ג (619 LB) ואם נוסיף דלק (70 ליטר) +שני טייסים הרי שכמעט בכל טיסה שתתבצע בארץ תהיה עברה על החוק. כל שלושת המטוסים הללו מהירים מדי. אני יכול רק לנחש שהמהירות של המטוסים הללו ידועות למנהל. אני מסכים עם דעתו של אהוד לגבי ההגדרה שברעיון מאחורי האולטראלייט.
 
מהירות מכסימאלית בשיוט

יש לי הרגשה כי ישנה אי בהירות בנושא המהירות המכסימאלית להבנתי, מדובר במהירות מכסימאלית בשיוט. ומהירות זו אינה המהירות המכסימאלית שהמטוס יכול לטוס בה. שום מטוס לא טס בטיסת שיוט במהירות המכסימאלית המותרת שלו! מטוס טס, בדרך כלל במהירות האופטימאלית להשגת טווח, וחסכון בדלק. למשל, מטוס שמהירות המכסימאלית שלו - ברזל בברזל - 200 מי"ש, יטוס בדרך כלל ב- 75% כח ואז מהירותו תהיה באזור המאה ושמונים מי"ש. אפשר, לשם פשטות, להניח כי מהירות השיוט המכסימאלית האופטימאלית היא, בערך, 90% ממהירות השיוט המכסימאלית. לכן, עולה כל פעם מחדש, הויכוח לגבי מהירות הטיסה בנתיבים הנמוכים. החוק אינו אומר כי המגבלה לטיסה בנתיבים היא מהירותו המכסימאלית של המטוס אלא מהירות השיוט המכסימאלית. ואם יתחילו לשים לב להבחנה, ייתכן כי יותר מטוסים יוכלו לטוס בארץ הקודש. אריאל אריאלי
 

RAZ BAGG

New member
אריאלי עקרונית אתה צודק ../images/Emo110.gif

גם בטיסת שיוט ב-5250 סל"ד אותו מטוס טס במהירותש של 116 קשר (139 מי"ש) שזה 39 מי"ש מעל המהירות המותרת בחוק, עד שלא ישונה החוק אז זה החוק. קראתי את סעיף 4 במכתב מלמטה, אני מקווה שלמנהל אין כאן צוות מעקב אחר הודעות מסוג. טסתי בארה"ב על ססנה 152 ששיך למועדון טיסה בוושינגטון (המדינה לא הבירה) הכלל הראשון בטיסה של שני אנשים על 152 זה האיסור על תדלוק מעבר ל-8 גאלון... האמריקאים החנונים האלה,ממש מגוחכים לטעמי
מה הם מבינים?
 
לא מדויק

אני אתייחס רק ל P96. 1. מהירות מירבית נקבעת לא ב"ברזל לברזל" אלא בנתוני מנוע מותרים. במקרה של ROTAX 912S מדובר על 5500 סל"ד קבוע לעומת 5800 מקס. 2. המהירות המירבית הנ"ל עם פרופלור המתוכנן למהירות גבוהה, ניתן להרכיב פרופלור שמאט את המהירות המקסימאלית (לטובת כח בטיפוס, כמו שנעשה ב P92 שהיה לי. גם הוא מופיע באתר החברה עם מהירות הרבה יותר גבוה מהמותר בארץ, ובכל זאת המטוס אושר אחרי שהוכנסו השינויים הדרושים (ובפרט הפרופ) 3. לגבי המשקל, זה כבר בכלל נתון שגוי. אתה מדבר על משקל התכנון, שאינו חשוב כלל. המשקל המקסימאלי המותר להמראה הוא 450 ק"ג בדיוק כמו החוק הישראלי. 4. לגבי משקל מינימום, שוב, זה עומד בדרישות החוק הישראלי, וכל המטוסים בארץ שיובאו לאחרונה הם במשקל זה או דומה, ובפרט P92, סוואנה וסוטרץ. לגבי עבירות על החוק עם דלק מלא, זה נכון אולי, אבל מתקיים בישראל כל יום ברוב האז"מים ובטח בססנות 152. 5. כל נושא התוספת לחוקה בישראל של ה 100 מי"ש הוא מטופש ולא ממש קשור לבטיחות טיסה (ועובדה שאין לו מקבילה בעולם). לומר שמטוס הוא מהיר מידי זה מגוחך לטעמי, כאילו שאם טסים 120 מי"ש זה פחות בטוח מלטוס 100 מי"ש. מה שחשוב זאת מהירות ההזדקרות והתנהגות המטוס במהירות איטית, לא המהירות המקסימאלית. ובכל מקרה, המטוסים האלו יגיעו לארץ ויקראו אז"מ, ולא ממש משנה מה תגידו! (אני מתכוון להיות הבעלים של ה P96 הראשון בישראל)
 
למעלה