מהו אז"מ?
הויכוח הזה מתחיל כל פעם מחדש. זה שיש לך (ואחרים) הגדרה פרטית מהו אז"מ זה בסדר. אבל! המנהל ורוב מדינות אירופה מגדירות אז"מ כך: מטוס קל (450 ק"ג להמראה) חד או דו-מושבי, העומד במספר תקנות (בפרט תקנות S הבריטיות) לגבי המבנה. הטקסן, ה P96, ה CH601, ועוד מטוסים רבים עומדים בתקנות האלו, נחשבים אז"מים לכל דבר וטסים כך. הם נוחתים בכל מנחת סביר שאורכו כ 200 מטר. והכנף שלהם תחתית. מנחת פלוגות, דרך אגב, אינו מנחת חוקי. קיים אפילו דוח תאונה (שהיתה עם כנף עילית בשני מטוסים) שמציין זאת, אך טייסי האז"מ ממשיכים לנחות שם ... כאילו זה מנחת מעולה וחוקי. אני יכול רק לנחש ש"מה שקרה לריינגד בפלוגות" לא דווח מעולם למנהל... דרך אגב, גם במנחת של אומני, עם יותר מ 200 מטר ומסלול רחב יחסית, לא חסרות תאונות נחיתה, "גמירת מסלול" וכו´, גם עם כנף עילית ו"אז"מ אמיתי" - ולא משנה אם זה זאנר, סוואנה, סטורץ או P92. טייס של אז"מ עם כנף עילית בארץ יהיה, חד משמעית, יותר מוגבל מבחינת המקומות בהם הוא יכול לנחות. מי שירכוש אז"מ כזה ויחשוב שהוא יכול לנחות בכל מקום, יצטרף לרשימה ארוכה ומכובדת של שוברי אווירונים (ואזמים בפרט) בארץ.