צודקת ב100%
"תעלה על דעתך לרגע מקרה שבו.. הנבחן בפסיכומטרי הוא לא תולעת ספרים? איך הוא ידע מילים? ... אולי... ילמד אותן?!" ואולי חשבת על זה שבאנגלית יש בדיוק 0 שאלות על מילים ספציפיות,ובעברית יש 2 סה"כ. שאר השאלות הן פשוט הבנת הנקרא השלמת משפטים וכו...אי אפשר לקבל את הדברים האלה רק דרך ללמוד סתם מילים,זה פשוט בזבוז זמן טוטאלי. עדיף לתרגם אפילו ספרון קטנטן באנגלית מאשר ללמוד 100 מילים בע"פ,להשתעמם ולסבול מזה,ובנוסף לשכוח 80% מהן כי לא קיבלת שום דוגמא לקונטקסט שבו השתמשו במילה. בפסיכומטרי,לדעתי,מנסים לבדוק מה את הבנת מטקסט ברמה אקדמית. אני לא מבין למה לא לשפר באמת את היכולת שאכן בודקים(או מנסים לבדוק) שם?! "תשאל מדריכי פסיכומטרי. אוצר מילים הוא תחום שאפשר להגיע בו לשיפור גדול מאוד ע"י למידה. " בקורס פסיכומטרי שאני הייתי בו-המדריך שם אמר לי שאני השתפרתי הכי הרבה באנגלית לעומת השאר. וזה הצחיק אותי כי לא למדתי בכלל כמו שהם אמרו אלא כמו שנראה לי הכי נכון. (הם רצו שאני אלמד מאות תחיליות וסופי מילים בע"פ-זה נראה לי עד עכשיו פשוט מגוחך) אולי אני באמת צריך לקחת את הפסיכומטרי עוד פעם ולשפר מ738 למשהו יותר גבוה,כדי שגם אני אהיה מדריך פסיכומטרי. גם אני בסופו של דבר למדתי מילים בע"פ אבל ראיתי לפחות דוגמא אחת וברוב המקרים עשרות דוגמאות-(כי הרבה מילים חוזרות על עצמן)- בהן הסופרת השתמשה במילה. " (לעומת אנגלית, שזה הרבה יותר תחום של "או שיש לך או שאין לך", והאמתה יא שגם לגבי אנגלית בפסיכומטרי שמעתי על אנשים ששיפרו משמעותית)." כן כן או שיש לך או שאין לך. ובכלל אנגלית זה דבר מולד,משהו גנטי. מעניין שאני השתפרתי בהערכה של המכון פסיכו' שהייתי בו מ110 ל140 (בסוף קיבלתי 138) ותוך כדי בציונים במבחנים ב5 יחידות אנגלית (במבחנים בבי"ס) מ70 עד 80 מקסימום ל90+,למרות שלא פתרתי אפילו בחינת בגרות אחת לדוגמא ובעצם לא עשיתי שום דבר לקראת מבחן הבגרות חוץ מלקרוא ספרים. תביאי לי דוגמא של מישהו אחד שהיה ברמה שלי בהתחלה והשתפר כמוני או יותר בשיטה המגוחכת הזאת. טוב את יודעת מה, אני לא אתווכח איתך יותר,כנראה שאת מבינה הרבה יותר ממני. את ו3 בנות שאני מכיר,לקחו קורס פסיכומטרי למדו מילים בע"פ וקיבלו 450+ (ארבע מאות חמישים ומשהו) 550+,640+ (שש מאות ארבעים ומשהו הגבוה מביניהן). בהצלחה בהמשך עם העצות שלך.