אולי בכל זאת,

שקוף

New member
אולי בכל זאת,

מישהו יכול לומר לי האם אפשר לחייב ספק לשלם דמי משלוח חזרה אליו של מוצר פגום? קניתי דרך העלון של ויזה מזרון מתנפח שמשווקת חברה בשם טי וי פרודקטס. בפעם הראשונה שניסינו להשתמש במזרון המהולל - האורח שלנו התעורר באמצע הלילה כשהוא למעשה שוכב על הרצפה. בקיצור - המוצר דפוק. שלחתי אותו חזרה אליהם, והם אמרו שישלחו אחד אחר, אבל סירבו להחזיר לי את דמי המשלוח בטענה האווילית ש"גם ערוץ הקניות לא מחזיר דמי משלוח". מישהו יודע מה אומר החוק? ועוד שאלה - האם אני יכול במקרה כזה לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות במקום מגוריי? תודה מראש!
 

yurik48

New member
אני לא מומחה במשפטים אולם...

נראה לי שלא תצליח להוציא דמי משלוח אלא אם תעביר מכתב רשום שבו אתה מאיים לתבוע, בבית דין לתביעות קטנות, את דמי המשלוח ואת כל ההוצאות שיהיו לך כגון נסיעות, בולים, אגרת תביעה וכו´. כמובן שזכותך לתבוע (הייתי אומר אפילו "חובתך") באזור מגוריך אלא אם כתוב במקום כלשהו בחוברת שהתביעה היא במקום X שנוח לחברה (החולרות עושים זאת לעיתים קרובות כדי להקשות על תביעות קטנות נגדן). אם ירגישו שאתה רציני ושהם עלולים להדרש לשלוח נציג או להסתכן בפסק דין שיגרום להם הפסד משמעותי - יעשו את החשבון הפשוט ויחזירו לך את דמי המשלוח. החברות האלה עובדות בשיטת "מצליח" ונכנעות ללחץ של לקוח נחוש ועקשן. כמו כן, אין לך, לדעתי, מה לחשוש מתביעה מכיוון שהשופטים/בוררים בבתי הדין האלה הינם בשר ודם ככולנו ולבטח גם נפשם נקעה מחברות השיווק הללו שעושות דין לעצמן ופועלות, לרוב, נגד הצרכנים מספקי פרנסתן. ב ה צ ל ח ה !!!!!
 

odedg

New member
מכר מרחוק

במכר מרחוק, לפי חוק הגנת הצרכן, אתה זכאי לבטל בתוך 14 יום את העסקה, ואם זאת עקב אי התאמה ולא סתם חרטה, רשאי המוכר לקבל דמי ביטול בסך 100 ש"ח או 5% מערך העסקה- הנמוך מביניהם,ולא רשאי לגבות דמי ביטול מעבר לכך, ומכטן גם לא דמי הובלה. במקרה כזה על הצרכן להחזיר את המוצר למקום עיסוקו של המוכר. ראו פרטים בחוק הגנת הצרכן בכתובת הנילווית odedg
 
למעלה