אולי זה כאן??

אולי זה כאן??

צפיתי בשעה האחרונה בהודעות בפורום ויש כאן שאלות שהעסיקו אותי ולא נתנו לי מנוח כבר הרבה שנים ואני לא בטוח שתשובות אמצא כאן אבל אני חייב להודות שהתחושה הזו שיש עוד אנשים שונים לחלוטין מכל רחבי העולם שחווים את אותם שאלות ודילמות, מנחמת בהחלט. שלא לדבר על המחשבה שאולי אמצא תשובה. העניין הוא שקבלה מלמדים בכל כך הרבה מקומות, ולי אישית יצא לקרוא כמה ספרים בנושא, של כל מני "מקובלים"... ושאלתי היא איך חוכמה שאמורה לתאר משהו נצחי יכולה להיות מועברת בכל כך הרבה דרכים ותפישות? לי אישית יצא לקרוא רק את הפן של הביטוי הגשמי של החכמה הזו...זאת אמרת איך לטפל באולקוס באמצעות חכמת הקבלה...אסטרולוגיה..וכל מני שטויות שמלבד לאשלות בני אדם לא נותנות יותר מזה. אם מישהו מכם התנסה במשהו אחר אשמח לשמוע בקיצור אל תפסיקו לשאול... אני אמשיך לקרוא עוד קצת... שיהיה לכם שבוע טוב
 
מקווה ש..

מקווה שזיוני השכל שלי נותנים לך משו :) אין לי מושג בקבלה בגרוש :) סתם ילדה בת 19 שעישנה יותר מדיי גראס בחודש האחרון :) (מישהו אמר לי פעם על אריך פון דניקן, זה שכתב את מרכבות האלים, שמה שהוא כתב זה בולשיט, בגלל שהוא היה משוגע, ואי אפשר להאמין למשוגע. אוף הטפשות של אנשים זה לא יאומן. קיצר, מה היתה הנקודה שלי? למה אני הולכת כרגיל מהסוף להתחלה? האא כן אני יודעת למה אבל לא משנה עכשיו, אמממ...הנקודה היתה שזה שכל השטויות שלי באות מזה שהגראס עזר לי להתרכז ולשכוח לכמה שעות מהעולם החיצון....לא אומר שמה שאני אומרת לא נכון......זה עוזר לחפור בתוך עצמך. למה קשה במצב רגיל? כי יותר מדיי מידע לא רלוונטי זורם למוח ומפריע לריכוז...). (ובסוף בטח אתה לא מתכוון להודעות שקשורות במה שכתבתי בכלל, ואני סתם יוצאת מפגרת :) ).
 
מעשנת יקרה...

תראי לברוח לסמים אין קל יותר מזה הבעיה היא שגם לשם השאלות חודרות וכשהן חודרות כשאתה מחוסר שליטה לחלוטין האופציה היחידה שלך היא להעמיק בסוטול עוד יותר. מנסיון... לא מומלץ! יום בהיר ונפלא!
 
תגובה, או משו

רוב הזמן אני לא מעשנת כדי לברוח - אני מעשנת בגלל שזה עוזר לי לחשוב ולחפור. זה רוב הזמן...לפעמים סתם בא להרגע....אבל זה כבר תלוי עם מי אתה מעשן ואיפה... כשאני רוצה לברוח אז הסם שלי הוא אלכוהול.
 
על גראס, עישון, ותובנות אחרות.

כתוב בירושלמי מסכת יומא דף ד (ואומר) בר קפרא: אלו היה נותן בתוכה קורטוב של דבש אין אדם יכול לעמוד מפני ריחו. זאת נאמר על קטורת הסמים שהיה בבית המקדש. קטורת הסמים שהיו מקטירים בבית המקדש היתה קטורת מיוחדת במינה, עם מינון מדוייק להפליא שאסור היה לזייף ולו במשקל אחד מן המרכיבים ואפילו נאמר מה עונשו של המזייף בייצור: אם חיסר אחת מסממניה – חייב מיתה. במסכת כריתות פרק ו מסופר בדיוק רב כיצד נעשה הקטורת ומינוניה, המעוניין מוזמן לקרא זאת לבד. אולם לא על כך אני רוצה להרחיב אלא על דברים אחרים: ברצוני ראשית להסביר את ההבדל בין "ניסים" ל"נפלאות" והדבר חשוב על מנת שלא אחשב חס וחלילה בעיני אחדים ככופר. נס פירושו דבר שנעשה מתוך הטבעיות של הדברים ועצם היותו בזמן ובמקום הנכון הוא הנס. נפלאות פירושו דבר שנעשה מעל הטבע כדרך פלא. כמו שנאמר על קריעת ים סוף: נורא תהילות עושה פלא. נאמר במסכת אבות (ובעוד מס´ מקורות) על 10 ניסים שנעשו בבית המקדש. אולם ברצוני להתעכב רק על אחדים מהם. אחד הניסים שמצויינים: מעולם לא נראה זבוב בבית המטבחיים. ידוע שבבית המקדש הקריבו יומם וליל קורבנות מסוגים שונים. ומי מאיתנו לא עשה מנגל בחייו ויודע כמה זבובים מתכנסים שם.... האם זה נס או פלא שלא נראה זבוב בבית המקדש? כשלמדתי ארומטרפיה, גיליתי להפתעתי כי ציפורן, לבונה ומור מרחיקים ברחשים וזבובים... ובאורח נס גם בקטורת בבית המקדש מרכיבים אלו מופיעים. ובכן לא פלא (נפלאות) שלא היו זבובים בבית המקדש – רק נס שידעו בדיוק רב את הכמות המדוייקת של המרכיבים על מנת להרחיק זבובים מבית המקדש. ונמשיך בניסים מבית המקדש: מעולם לא התליע (נעשה תולעים) בשר הקודש במקדש ושוב באורח נס ממרכיבי הקטורת: מור: אנטי פטרייתי, קוטל נגיפים, מונע ריקבון. קינמון: מחטא חזק במיוחד. ציפורן: מחטא, אנטיספטי, קוטל נגיפים. ושוב לא פלא הוא אלא נס בתוך הטבע. וכעת לפסוק שהתחלתי ממנו את מאמרי: בר קפרא אומר: : אלו היה נותן בתוכה קורטוב של דבש אין אדם יכול לעמוד מפני ריחו... כלומר שאם לכל תערובת הקטורת המדוייקת היו מוסיפים מעט דבש... אדם לא היה מסוגל לעמוד על רגליו אלא מתמוטט ו/או מאבד את הכרתו. ושוב אני חוזר ללימודיי בארומטרפיה: ציפורן – מאלחש, מרגיע שרירים ומתחים, בשימוש אצל רופאי השיניים כחומר הרדמה מקומי, משרה ביטחון, עמידות בפני לחץ, חופש מדאגות. לבונה - מרגיע, מאלחש, מרומם נפשית, משרה שלווה עמוקה, שחרור מחרדות, ראיה רוחנית, עד היום בשימוש בכנסיות במהלך טקסי תפילה. מור – איחוד שכלי,ריגשי ורוחני, משרה הרמוניה כחווית חיים. קינמון – מאזן חוסר יציבות. נרד – משחרר מאנוכיות ואשליות, יציבות באמונה, קבלה ושינוי. ואללה? האומנם קטורת הסמים היתה למעשה שיטה למסטל את האנשים על מנת להגיע לרוחניות גבוהה? ואולי זאת הסיבה שהזהירו בכמויות שלא יפגעו ממנת יתר? ואולי זה גם ההסבר לעוד מניסי בית המקדש: מעולם לא אמר אדם - צר לי המקום, אנשים עמדו צפופים והשתחוו מרווחים... ספר שמות פרק ל פסוק י"ד: ויאמר יה-וה אל משה, קח לך סמים... ועשית אותה קטורת רוקח מעשה רוקח... ונתתה מימנה לפני העדות באוהל מועד אשר אוועד לך שמה.... משה, תדליק קטורת זו באוהל, במקום סגור בזמן שאני מדבר איתך. אז מה ההבדל בין קטורת דאז לגראס של היום על מנת להגיע להתעלות רוחנית? ועוד משהו: מסכת כילאים פרק ה משנה ב´: היה שדהו זרועה קנביס... הצביעו עלה ירוק....
 
למעלה