אולי זה לא קשור לתרבות נהיגה

אהובה.א

New member
אולי זה לא קשור לתרבות נהיגה

אולם זה קשור למה שקורה כבר שנים בכבישי הארץ. אתמול חזרה משפחתי מבילוי בצפון (אצלי בבית) בחג השבועות. לרוב , נסיעה מצפון הגולן ועד רחובות לוקחת משהו כמו שעתיים ומחצה - במידה ואתה נוסע דרך כביש 6 המבורך, או 3 וחצי שעות דרך הפקקים של כביש החוף. הפעם זה לקח 5 שעות !!!!! למעשה, הפקקים שיש לנו כעת , לאחר סלילת כביש 6 , נמצאים בואדי ערה. במשך שעתיים היו פקקים נוראיים בכביש ואדי ערה. מהכניסה בצומת מגידו ועד היציאה בעירון לכביש 6, לקח שעתיים , כאשר לרוב זה לוקח 20-30 דקות בממוצע. הפעם אין להאשים פה את הנהגים שחזרו מהבילוי. הם דווקא רצו לחזור הביתה וכמה שיותר מהר. כשהתנועה זורמת כרגיל - אין בעיות כלל. ה"פקקים" מצטמצמים לגמרי. מתי מתחיל הפקק? כשפתאום שוטר תנועה נמצא ליד ה"קופסא" ומנסה לשחרר את התנועה שמגיעה מהצפון. לא יודעת מה ניתן לעשות - אולם הדבר הכי נכון זה פשוט לתת לתנועה לזרום כי הרמזור הבא אחריו יכול "לקלוט" את התנועה שמגיעה. כי לפתוח את הצומת ולשחרר רכבים זה קל. הבעיה מתחילה כשאותם רכבים נכנסים לצומת שלא ניתן לשחרר כי אין לאותם רכבים לאן להיכנס. ותחשבו על זה.
 

be_roo

New member
השוטר לא יוצר את הפקק

הוא מוזעק לקופסא כאשר יש עומס. הבעיה היא שהוא לא משחרר את העומס כי למעשה אין שום ידע מקצועי כיצד יש להזרים את התנועה במקרים של עומסים כאלה. מדובר על חישוב מתמטי שמביא לתוצאה באופטימלית, אבל כמובן שאף אחד מעולם לא טרח ללמד שוטרים איך לעשות זאת ואין מי שבכלל קולט את הנתונים הבסיסיים הדרושים לכך. אז הוא עומד שם, ומזרים את הכיוון שנראה לו הכי עמוס באותו רגע. וכשנמאס לו הוא לוחץ על הכפתור.
 

offirla

New member
כשאני נכנס להכוונה מהקופסא, למשל...

כשאני נכנס להכוונה מהקופסא, למשל... אני משתדל לשנות את כיוון הנסיעה כל דקה וחצי עד שתי דקות - כך נהגים יודעים שכל 4.5-6 דקות, בממוצע - הם מקבלים אור ירוק. לא נכנסים "לצומת לא פנוי" - והעומס משתחרר הרבה יותר מהר... כל שוטר - והשקפת עולמו. לצערי, הרבה קציני התנועה - מנהלים את התנועה בצומת "דרך הטלפון" (= מערכת הקשר המשטרתית), מבלי שהם בכלל נמצאים במקום.
 

be_roo

New member
הכוונת רמזורים היא לא עניין של

השקפת עולם, אלא של מתמטיקה. זה שלא נותנים לאף אחד את הכלים לעשות, מביא לכל מיני שיטות חסרות בסיס שהסיכוי שיפגעו בפתרון האידאלי, אפסי.
 

offirla

New member
אין שום מתמטיקה בהכוונה...

אין שום מתמטיקה בהכוונה... יש דבר אחר... למחשב הרמזור יש גלאים שפרוסים על הנתיבים המובילים אל הצומת: על קו העצירה, כ- 20 מ' לפניו, כ- 200 מ' לפניו ובעוד כמה מקומות, תלוי במיקום הספציפי של הצומת, ובהחלטות המתכננים והמהנדס הממונה. כאשר שוטר נכנס להכוונה, אין לו אפשרות עד לאן מגיע הפקק - גם אם הוא יסתכל אל כיוון העומס, הוא לא יראה יותר מידי רחוק, מה שהמחשב כן יכול "לראות". ובגלל זה, הכוננה בידי שוטר, תהיה יותר דפוקה מאשר הכוונה ממוחשבת.
 

be_roo

New member
עצוב, כל כך עצוב

מילא לומר שבגלל שאין לך נתונים ולא לימדו אותך, אינך יכול לבצע את המטלה בצורה הנכונה ביותר. אבל להמשיך ולהתעקש שאין דרך כזו, זו בורות לשמע. יש ענף מתמטי שלם שעוסק בנושא, תורה שלמה שעוסקת ב"תורים" וזרימת תנועה על בסיס חישובים מספריים. ככה למשל מתכננים את אורך הפאזות כשמקימים צומת מרומזר חדש. רק שהתכנון הזה לא מתאים לכל מצב אפשרי.
 
למעלה