אולי זו לא הכתובת הנכונה אבל אנסה

אולי זו לא הכתובת הנכונה אבל אנסה

כי אין לי שום דבר להפסיד. מצ"ב פירוט על עצמי ובקשת עזרה מכם. אני מתנצלת מראש על אורך המכתב ומודה למי שיקרא אותו ויהי רציני במענה שלו אלי. הן דרך הפורום או אפילו במסר. שיהיה לכם המשך יום טוב ותודה מראש ליאת
 
בעקבות התמחות משנית, בחינוך מיוחד

, תוך כדי לימודי להיות מורה ביסודי, נחשפתי לילדה עם קשיים. יש לה קושי בלהיות קשובה ומרוכזת, אך יש דבר נוסף שקורה . היא עולה לכיתה ב' ובחצי שנה האחרונה וכעת בשיעורי עזר הכוללים משחקים ונסיונות להיעזר בבדידם, בתבניות של פרצופים ללמידה בעל פה, בתרגילים שליד וכך הסקת מסקנות לתרגיל הנתון שעל הדרך הזו היא עלתה ואני רק חיזקתי אותה להשתמש בה ורצון לגמול אותה מספירה באצבעות. קורה לה מצב מוזר בו לעיתים יש פתאום נסיגה בזכירת פתרון התרגילים ואז שוב אנו נעזרים בתרגילים דומים (3+4 אפשר לפתור עלידי פירוק ל-3+3+1 או אם 5+4 זה 9 אז 5+3 זה 8 ועוד)ואני מנסה לתת לה דרכים להתמודד עם הקושי אך לא על-ידי ידיים אלא על ידי חשיבה נכונה והעזרות בתרגילים. האם אני נוהגת נכון והאם ניתן להבחין במשהו שאולי כדאי לבדוק אותו אולי יש לה קושי נוסף.
 
שלום ליאתויוני ../images/Emo39.gif

את בהחלט בפורום הנכון. בואי נעשה סדר בדברים : את מציינת שיש לילדה הפרעה של קשב וריכוז. הקושי הזה בעצמו עושה מיליונים של בעיות. לא רק בהתנהגות אלא בעיקר בלמידה, בכל צורה של למידה עלולות להיות בעיות. בעצם את אומרת, שהיא לומדת חשבון בהרבה אמצעי עזר, המחשות – בדידים, פרצופים, ואצבעות. כיוון שנשמע שיש הפרעה של קשב וריכוז ייתכן שזה משפיע על כל הלמידה של רצף וזיכרון. מה אני ממליצה –
לבדוק האם הפרעת הקשב והריכוז קיימים רק בחשבון או בנושאים שונים. אם גם בנושאים אחרים – כדאי לראות איך שם היא מתמודדת עם חומר הלימוד. (הגיוני שיהיו בעיות בעיקר ברצף)
כמה שפחות אמצעים מוחשיים ויותר לתת לה לחשוב בעצמה, וזאת כיוון שהיא לא זוכרת את הדוגמאות, ואולי את הרעיון היא תבין טוב יותר, ותוכל להיעזר בפטנטים ובאסטרטגיות נוספות.
מהר... לבדוק את העניין של קשב וריכוז אצל מי שמומחים לכך (נוירולוגים או פסיכיאטר). ולצורך כל העניין הבדיקתי הזה, רצוי שתגיעי לפורום של הפרעות קשב וריכוז, ספרי על הקושי, ותשמעי מה הם ממליצים ואיך לעשות זאת בדרך הנכונה ביותר – כלומר, איך ליידע את ההורים, איך לטפל בילדה וכו'. טוב ששמת לב לעניין הזה, חשוב ביותר !! ו... את מוזמנת לשתף אותנו אם תרצי. בהצלחה !
 
תודה רבה יונה!

שאלה נוספת: אני כרגע המורה הפרטית שלה. עדיין לא בדקתי עם אימא שלה אם היא הייתה באבחון. אך אם היא לא הייתה האם לא כדאי להעזר במורה שלה שהכרתי אותה בשנה שעברה בה בצעתי לילדה אבחון בחשבון ולמדתי אותה פעם בשבוע יחידני? אמא שלה מאוד פתוחה ויודעת שיש לה קושי אולי אפילו כדאי לשאול את אמה ולראות איך היא מגיבה לכך. ואפילו לספר לה על שפניתי לעזרה בפורום הזה. ולעדכן אותה שיש פורום נוסף שיוכל לעזור לנו אם האבחון יהיה הפרעת קשב וריכוז.המשפחה עמידה כך שאני בטוחה שאם אני אעיר את תשומת ליבם לאבחון הם יקחו את זה בחשבון ואפילו ינסו להקדים אותו כמה שאפשר. אשמח לשמוע את דעתך.
 
דרכי טיפול

קודם כל לשוחח עם האמא, ואם היא פתוחה, ואולי חוששת מקשיים, בוודאי לספר על פנייתך לפורום. בנוסף, תציעי לה גם להיכנס לפורום שלנו, ואם היא רוצה לפורום של לקויות למידה, או לפורום של הפרעות קשב וריכוז - ADHD. כדאי מאד. לא חושבת שיש מה לפנות למורה הקודמת... את עכשיו זו שעובדת איתה ? ההורים ? ביה"ס ? זה מספיק נדמה לי לילדה קטנה שעולה לכיתה ב', לא צריך יותר מדי אנשים לערב, כדי שגם הילדה לא תרגיש שהיא ממש לא בסדר...
 
יש דרכים להתקדמות

יש כמה דרכים להתקדמות בעניין העבודות שלך : את לא צריכה מישהו שיישב איתך לעבודות, וגם לא פסיכולוג שיסביר לך כמה זה חשוב לעשות אותם. את צריכה משהו שנקרא "מאמן אישי". אם את מכירה מישהו כזה, יכולה ללכת אליו. אם לא, אני מוכנה דרך האינטרנט לנסות לעזור קצת. רוצה להתחיל כאן ? או במסנג'ר ? איך שתבחרי. בכל מקרה, תעשי רשימה מסודרת בקובץ - רצוי באקסל - בטבלה : תדרגי את העבודות לפי סדר - מהקשה אל הקל או להיפך, או לפי תאריכי הגשה (אם יש משמעות כזו)
שם העבודה
תאריך הגשה
מה נדרש לעשות - כלומר, מה כבר יש לך מהעבודה (חומר הכל יש ? יודעת מה לעשות ? ראשי פרקים יש או אין ?) אם תרצי עזרה בעריכת הטבלה, רק תצייצי - אני כאן עוזרת לך לפעמים כדאי להתחיל מעבודה קשה ולסיים אותה והאחרות קלילות, ולפעמים כדאי להתחיל מהעבודה הקלה, כדי להרגיש שמסיימים צ'יק צ'ק משהו. תחליטי מה הסדר הרצוי לך. יאללה... להתחיל.
 
למעלה