אולי יש למישהו מידע ותמונות איך נראתה הדרך

אולי יש למישהו מידע ותמונות איך נראתה הדרך

בין חולון-בת ים (נתיבי איילון של היום) לפני המחלוף והשדרוג ואיך התנהלה התחבורה לפני (צמתים-האם לפני בניית המחלפים (היקרים)היו יותר צמתים?) עומסי תנועה לבאים מהדרום ואיך פעם התנהלה התחבורה לבת ים לפני בניית הכביש
 

zvir1

New member
בסוף שנות השבעים כבר בנו שם כביש

4 נתיבי , אמנם עם צמתים ולא בגיאומטריה של כביש מהיר אבל זה החל ליד וולפסון והסתיים בדב הוז .
אח"כ זה חובר לרחוב שלבים.
ועם השנים החלו נבנים מחלפים וחיבור דרומה עד למחלף חולות בכמה שלבים.
עם בניית המחלפים נזכרו בדקה ה 90 להכניס רצועת רכבת , ולמזלנו הצליחו . זה היה קרוב מאוד לפשלה באזור גשר הולץ.
 

down under

New member
קראו לו רחוב או יותר נכון דרך יגאל אלון

(לא לבלבל עם רח' יגאל אלון בת"א שהיה קודם לכן רח' גיבורי ישראל)
והוא המשיך עד ליוספטל ולא עד לדב הוז.

עד לתחילת שנות ה-90 זה היה עד ליוספטל.
היה רמזור באזור וולפסון ורמזור בדב הוז.
 

mishat

New member
הכביש שהיה, כך היה....

אז כך...
מה שהיה כך היה...

עד החצי הראשון של שנות ה-90, לא היה שם כלום. חולות, כמו שכתבו לפניי..

בתחילת שנות ה-90 (סביבות 1992-1993) סללו דרך עוקפת ראשון לציון, מה שהיום הינו קטע בין מחלף חולות למחלף קוממיות. הדרך יצאה מכביש 4, נפגשה (ברמזור) עם רחוב משה דיין בראשון לציון (רחוב שאגב הוביל כבר אז לחוף הים, לבסיס צבאי ולשכונה קטנטה בשם פואבלו אספניול).. לאחר מפגש זה, הדרך המשיכה עד רמזור הבא, במפגש עם רחוב קוממיות. שם הדרך הסתיימה (צומת T), הלאה היו רק חולות..

החולות האלה נמשכו כ-1.5 ק"מ עד רחוב יוספטל... הקטע הזה (קוממיות-יוספטל) היה חסר מאוד במשך שנים רבות ואליו אחזור מאוחר יותר...

במקביל, באותן השנים סללו את אותה הדרך ממפגש עם רחוב יוספטל (רמזור, צומת T), דרך מפגש עם רחוב דב הוז (רמזור), עד המפגש עם רחוב הלוחמים (רמזור דאז, כיום מחלף וולפסון). מכאן הדרך התפצלה - ישר לתל-אביב, דרך רחוב הנריך היינה, או ימינה לרחוב הלוחמים, מי שפנה ימינה לרחוב הלוחמים: מספר רמזורים ישר ואז פונים שמאלה ברמזור קטנצ'יק שמוביל לכביש שמוביל לכיוון צומת חולון (כיום זהו כביש האיילון). באזור צומת חולון היו מגיעים לצומת T במפגש עם רחוב קוגל (שמאלה לכיוון צומת חולון, ימינה - לחולון עצמה, הרמזור הזה קיים גם היום, קצת קצת לפני צומת חולון). זה היה סיומו של הכביש, משם היו ממשיכים בדרכים שהיו קיימות אז, להגיע מרחוב קוגל של חולון לכיוון תל-אביב...

מה שתיארתי היה בשני הכיוונים, כשבכיוון השני (מצפון לדרום), ההבדל היחיד היה באזור מחלף וולפסון דהיום, הכביש שהיה מגיע מאזור צומת חולון היה מגיע לצומת T במפגש עם רחוב הנריך היינה, שם היה צריך לפנות שמאלה כדי להמשיך בנסיעה לכיוון דרום (הקטע הזה קיים גם היום, מיד לאחר המנהרה).

מה לא היה באותן שנים ? באזור בית חולים וולפסון לא היו אז מגרשי אימונים של הפועל תל-אביב, המקום היה סתם חולות...
לא הייתה מנהרה שקיימת היום לנוסעים לכיוון דרום. כיום גם עוברת רכבת באמצע הכביש, כל זה לא היה - כל הרצועה האמצעית ממחלף חולות ועד צומת חולון הייתה חולות בלבד. לא היו אז אף גשר לאורך הדרך, הכל היה רמזורים, כך שרכבים היו צריכים לנסוע-לעצור-לנסוע-לעצור...

הקטע המעניין לגבי הכביש הזה הוא הקטע בין רמזור קוממיות לרמזור יוספטל (הקטע שהזכרתי למעלה). הקטע הזה נסלל רק איזה 7 שנים לאחר סלילתו של כל הכביש (לא זוכר במדוייק את התאריך, אבל זה היה בסביבות 1999). אני לא יודע מה הסיבה הרשמית, אבל אז דובר על התנגדות התושבים, שלא רצו כביש מרכזי סמוך לביתם... מה שזה יצר זה שמי שרצה לנסוע מאשדוד או ראשון לציון לתל-אביב דרך הכביש הזה, היה מגיע לרמזור קוממיות, פונה או שמאלה לכיוון בת-ים, או ימינה לכיוון חולון, נוסע דרך רחובות פנימיים בשתי הערים האלה וחוזר בחזרה לכביש ברמזור יוספטל.

פקקים היו כבר מתחילתו של הכביש והם לא שונים בהרבה ממה שיש כיום, אלא שאז, בגלל (או תודות) לאי-קיומו של קטע קוממיות-יוספטל, כל מי שנוסע בכביש היה צריך להיכנס לרחובות פנימיים של בת-ים או חולון וכתוצאה רב הנהגים הכירו את כל הרחובות בסביבה וכמובן רבים ידעו לעקוף את הפקקים של יוספטל-וולפסון (מה שמין הסתם, לחלוטין סתם את הרחובות הפנימיים של הערים הללו)...

אז הנה, כך הייתה הדרך שהייתה
 

mauzer

New member
מוסיף למה שרשמו כאן


לגבי הקוממיות :

לפני בניית המחלף ( שנת 92-93 +- ) לא היה שם רמזור אלא צומת רגילה ובלילה חשוכה ללא תאורה, בזמן בניית המחלף נבנו 2 כיכרות ( כל אחת בזמן שונה ), פעם דרומית לגשר ופעם צפונית לגשר, לפני בנייית המחלף הייתה צומת T רגילה. אם פניתם לכיון בת-ים עברתם דרך מעיין שדרה עם עצים (סמוך לבית העלמין), לכיון חולון היה כביש חד סטרי לכל כיון עד לצומת הרחובות משה דיין עם רחוב אהרונוביץ' ( למי שרוצה לראות יכול לצפות בסרט "הקרב על הועד" עם הגשש מ-86' )

לציין שאם הייתם נוסעים דרומה הייתם מגיעים לצומת אחת לפני צומת משה דיין ( כיום עומד שם גשר האצ"ל ) משם היה אפשר להגיע לאזור התעשייה החדש של מערב ראשון.

ד"א בסוף יוני הקרוב ימלאו 20 שנה לפתיחת קטע הכביש בין צומת חולון לצומת וולפסון.

למרות שחיפשתי מצאתי מספר קטן מאוד של תמונות :
 

mauzer

New member
מתוך הסרט מקום ליד הים

רחוב הקוממיות לכיון צומת הקוממיות וחולון
 

mauzer

New member
קטע הכביש שבין מחלף הקוממיות משה דיין ראשון

באמצע רחוב האצ"ל ( כיום גשר האצ"ל ) 1994
 

mauzer

New member
תמונה נוספת שמראה חלק מהכביש

מצומת משה דיין ראשון לכיון דרום 1994
 

zvir1

New member
כל התמונות לא רלוונטיות לקטע שהיה קיים

כבר בסוף שנות ה 70.
 

zvir1

New member
הקטע היה מצומת חולון -צמוד לוולפסון -עד יוספט

 

down under

New member
אלון, האם אתה זוכר את ההחלקה על הקרח

שהיתה בשלהי שנות ה-80 בדרום בת ים, לא רחוק (או אפילו בדיוק) באזור רח' הקוממיות (כיום זה במרחק של כ-5 עד 10 דקות הליכה מהפארק הענק
שבו יש כ-10 גורדי שחקים ענקים אשר בין היתר אחד מהם הוא מגדל נווה בת ים שיהיה הכי גבוה בארץ למגורים [או שני, אחרי מאייר על רוטשילד])?
 

mauzer

New member
איזו שאלה, הנה סימנתי לך אותו בתמונה

שנים שמדברים על להקים אותו מחדש
אבל עכשיו הראש עסוק בדברים חשובים יותר
 
אלון שאלה ברשותך

מהיכן בדיוק (מה הכתובת המדוייק, כלומר מפגש של איזה רחובות, לא מבקש מספר מדוייק אלא מספיק שמות הרחובות)
לקוחה התמונה הבאה מפורום גורדי שחקים של ר"ג?


התמונה
 

mauzer

New member
כנס


למרות שאיני מרמת-גן מצאתי לך את המקום :

בית אבות ע"ש אניטה מילר כהן ברמת חן, רחוב רזיאל פינת המאה ואחד
 
חשבתי שזה שם, תודה בכל מקרה!

אגב, אני רואה שאתה בשנתיים האחרונות מצלם המון המון פרוייקטים בגוש דן.
מניין יש לך כל כך הרבה זמן לכך?
הרי הצילומים, במעל ל-90% מן המקרים, הם בשעות שיש אור. שעות שאנשים מקדישים למלאכת יומם על
מנת להביא לחם הביתה.
 
למעלה