אולי יתחשק לכם להגיב,

ferdinand

New member
המממ.... מגיב פה!

טוב אז קודם כל, עניין טכני: אני אישית לא אוהב הודעות שמפנות להודעות אחרות באופן "מהותי", אלא אם כן לצורך ציטוט או טמיכה, וכיו"ב. אם את רוצה להעלות פה נושא, העלי אותו פה, ואז את יכולה לציין שהנושא הזה עלה גם "שם" ורציתי לראות את תגובותיכם ודעתכם או משהו כזה. עד כאן "נזיפה" ראשונה
שנית - הפורום "שלכם" הוא פורום הורים לילדים ביסודי - והנה את נוהגת כמו ב-"שיחת נשים", מקטרת על האיש שלך, ועל דרך התנהגותו ה-"גברית"! עם כל הקריצות והמרכאות סביב ה-עוזר (למשל) והמבינה תבין! ולא שזה לא לגיטימי - לגיטימי לקטר על הבנזוג בהיותו הוא הפרטי באשר הוא, וגם בהיותו גבר על כל החסרונות הנובעים מכך (ויש חסרונות הנובעים מכך, כמו שיש "לכן" חסרונות מהיותכן "נשים"!) אני חושב שאחד ה-"חסרונות" של הפורום הזה, הוא הניסיון שלו להיות "אוביקטיבי" ו-קורקטי! פה לא תמצאי (עד כמה שזכור לי) קיטורים על נשותינו על התנהגותן ה-"נשית"! וחבל שכך!!! אבל בדיוק על זה קם הפורום הזה! אני חושב ש-"עברתי" גם אצלכם (אולי בניק אחר - כבר לא זוכר) ובאף אחד מפורמי ה-"הורים" (בתאוריה - ולמעשה "אמהות") לא הצלחתי למצוא את מקומי!, ודווקא לרוב אני מרגיש נוח בחברת נשים! אלא שיש איזו חומה של, לא'דע מה, חומה של ניכור, אפילו בוז (כאן אני יכול לומר ת'דברים באופן בוטה וישיר, אולי אפילו מוגזם/מעוות!) שזה בלתי אפשרי לחדור אותה! וכאמור יש בזה משהו לגיטימי - אם היה מדובר באיזה "מועדון נשים" או מועדון אמהות, אם היה "לכן" האומץ לשנות ת'שם של הפורום/מים ל-"אמהות ל-" במקום "הורים" הכל היה בא על מקומו בשלום! אז יש גם משהו מתריס וחצוף (ונחמד!) גם אם לא התכוונת לזה, בפנייה שלך, ובאופן הפנייה שלך - לכאן! כאילו תרגום חופשי (כמו שאני רואה את זה) של ההודעה שלך הוא: גם כשהאבא סופסוף מתיימר לעזור במשהו, הוא בעצם לא עוזר אלא רק מפריע! אז אתם, אבאהים שמתיימרים להיות משהו אחר - בואו נראה אתכם!!!! ולסיכום קבלי את הכל ברוח טובה! (אם בכלל חזרת לכאן לחפש תגובות מה גם שאני מגיב בהצתה מאוחרת) ולעצם העניין, בתוגבה הבאה:
 

ferdinand

New member
האם גם הגבר שלכם, כאשר הוא מתנדב

לעזור" לילדים בעבודות, הוא מייד משתלט על 99% מהעסק, ומתיר אותם משועממים במקרה הטוב, או מתוסכלים במקרה הרע, או מאושרים שנפטרו המטלה במקרה הכי רע? פרדיננד: זו ההודעה שלך כלשונה מ-"שם" הגבר שלכ ם ??!!!!!
אז איך זה אצלנו? אצלנו, אני חושב, ששנינו גרועים בכל מה שקשור לשעורי הבית די באותה המידה (אולי זה קשור לטראומה שלנו מימי ביצפר שיעורי הבית, שטרם עזבה אותנו!) בכיתה א' ו-ב' זה היה אישיו רציני שדובר בו ארוכות באסיפות ההורים!
אני חושב שדווקא אני ניסיתי לדחוף אותו לפעול בעצמו כשאני רק "עזר כנגדו" והיא (אישתי, אמא שלו) דחפה (אותנו) יאללה, תעשה לו את זה, ונגמור כבר עם הסיוט הזה להיום! אבל באופן כללי את רוב השיעורים הוא גמר (או שלא) בצהרון, ולאף אחד מאיתנו לא היה ממש חשק להתמודד עם השאריות! דווקא השנה, בכיתה ג' איכשהו, באופן שלא תלוי בנו, הוא הבין שהישוע לא תבוא מאיתנו והוא התחיל להפגין חריצות והתמדה, וגם לטעום את הטעם המתוק של הפירות שהוא בעצמו זרע, גידל וקטף! באסיפת ההורים האחרונה, המורה (וגם אנחנו) פשוט התמוגגה מעונג!!!! וזה רק הוכיח ת'תאוריה של אחותי (שיישמנו ממש בטעות!) שכמה שאתה פחות מתערב, ככה יותר טוב!!!! ועדיין, יש כל מני מטלות שבסוף מגיעות אלינו (או חוזרות אלינו כמו בומרנג) ככה למשל יומני קריאה! למשל, ת'יומן קריאה האחרון (מחופשת פסח) ת'כלס - כן, אני עשיתי לו אותה! וזה לא שהוא לא קורא או לא אוהב לקרוא! להיפך - דווקא מטלות יומני הקריאה, בסוף יוציאו לגמרי את התשוקה (הטבעית) לספרים!!! בחופש הזה, הוא קרא שלושה (3) ספרים (ואם הייתי קונה לו יותר, הוא היה קורא יותר!) אז ביום האחרון בחרנו ת'ספר שהוא הכי אהב, וכן - "עשיתי איתו" את יומן הקריאה המזורגג הזה! אבל הוא ראה איך אני בוחר שאלות (לבחור מטלות 3 מתוך אינספור) הוא ראה איך אני מחפש ומוצא חומר (גם לי זה חדש - בילדותי לא היה google) הוא ראה איך אני מתמצת (וגם מחרטט) הוא למד כמה פרטים (שבאמת עניינו אותו) על הסופר ועל הספר והכי חשוב לי - היה לו כיף לשבת איתי איזה שעה ככה! ובזכות זה שהמורה מרשה להגיש את זה מודפס, זה חסך לנו עוד איזה שעה - העובדה שאני היקלדתי, את מה שהוא אמר נשבע לכם, במילים שלו!!!!
 
ברשותך, אגיב על שתי הודעותיך יחדיו:

קודם כל, סליחה על האיחור: המחשב שלי שבק לכמה ימים. לענין הנזיפות: אכן הפורום ההוא, בעל גוון נשי די מובהק, ואכן לקיטור שלי היה אופי של בכיה על כתף מה שחשבתי שיהיו אחיותי לצרה, אולם גיליתי שלא כך הוא. חלק לא קטן מהן טענו שבעלן עוזר לילדים טוב יותר מהן, ולהפתעתי, לא קיבלתי את "מנת האמפתיה" הנשית. עם זאת, ישנם בפורום גברים שכותבים, והם מתקבלים בשמחה גלויה. באמת ובתמים חשוב היה לי לשמוע את הצד הגברי, ומכיוון שלצערי גברי הפורום "ההוא", לא ענו (מלבד אחד, נדמה לי), הטרחתי עצמי לכאן, בתקוה ואולי כאן אצמע תשובה לשאלה "למה?", ואולי אפילו פתרון לבעיה. ע"פ תשובתך, אני למדה שלדעתך אין זו בעיה, אלא דווקא פתרון לבעיה, נאלץ להפרד כידידים, עם חוסר הסכמה. אני מודה לך על תשובתך המפורטת, ומבטיחה שלהבא, אעלה את הדיון בצורה ממוקדת יותר.
 

ferdinand

New member
סוג של תשובה

לדעתי זה די יומרני מצד כל אחד/ת להציע איזושהי תשובה לשאלות ה-"למה" וה-"איך", או להציע איזשהו פתרון מחץ לבעיה, בנושא הספציפי שהעלית ובעוד אלף נושאים אחרים! ואני אישית בודאי שקטונתי! אני יכול (וזה מה שעשיתי) להציג פחות או יותר מה קורה אצלנו, ובמקרה שלנו, כאמור, שנינו מתמודדים באופן "טעון שיפור" עם כל מה שקשור ללימודים שלו! אני חושב שיש כאן בעיה או סוגיה, שמורכבת מכמה גורמים. אחת מהן היא ההתמודדות של כל הורה (באופן אינדיווידואלי, או באופן ג'נדריאלי) עם אתגרים הוריים. אולי אני טועה, אבל אישית אני לא רואה טעם להיכנס ולחפור בשאלות ה-"למה ככה גברים/נשים מתנהגים/ות"! עדיף יותר לשאול "למה ככה את/ה נוהג/ת" (ומי בכלל נתן לך רישיון?!
) ורצוי לשאול אותו ספציפית. אני יודע, או-הו כמה שאני יודע! עד כמה יחסים בין בני זוג יכולים להיות טעונים, ואיך שלפעמים דברי ביקורת הכי קטנים או מרומזים, יכולים לעורר מהומות, אבל בכל זאת חשוב לנסות למצוא ת'דרכים להעלות את הדברים! (אומר את זה לעצמי, הלוואי שהיה לי ת'אומץ לומר את זה גם לה!
) אם יש לך ביקורת אל דרך התנהלותו כהורה, כאבא, תנסי למצוא ת'דרכים להעלות את זה איתו. לתלות את זה בגבריות שלו (שלנו) גם אם אלף ואחד מחקרים תומכים בהנחה הזו, לא יועיל הרבה! ואולי יותר פשוט, כמו שנוהגים עם ילדים שמנסים "לעזור" לנתב ת'אנרגיות שלו לכיוון אחר, נגיד שילך לקרוא עיתון או לראות כדורגל, ואני כבר אגמור פה עם ענייני שיעורי הבית! (יענו אם 'תה לא עוזר, לפחות אל תפריע)!!!
אני חושב שכל אחד באשר הוא - הוא עצמו, או באשר היותו גבר או אישה, מביא דברים אחרים להורות (וגם לזוגיות וגם לעבודה) לפעמים טובים ולפעמים לא כל כך. סוגיה אחרת שעולה כאן, ונוגעת מאוד לענייני הפורום שלנו פה, וזה עלה בצורה קצת אחרת בשאלה של שלומית, איך זה ש-אתם(אנחנו) הגברים, מסוגלים לנהל את חצי העולם ואשתו, אבל בבית, עם הילדים, הופכים להיות חפ"שים עצלנים, לא ממושמעים ולא יעילים, שאם לא אומרים להם בצורה פשוטה ועניינית – פקודות, הם לא עושים שומדבר, או עושים את זה לא נכון.... כלומר, השאלה היא בעצם כזו: האם הדרך בה הוא נוהג עם עזרה בהכנת שיעורי בית (וגם בעניינים הוריים אחרים) נובעת מ-"אג'נדה" כלשהי, תפיסת עולם אבהית חינוכית, ואז את יכולה להסכים או לא להסכים עם האג'נדה הזו. די ברור שלא. ברור שהוא "נסחף", נותן לדברים לקרות (חוסר זמן, חוסר סבלנות, עייפות, אולי אולי חוסר אכפתיות) ואז צריך לבדוק אם הוא מודע לכך, האם הוא מוכן לשנות את הגישה, האם יש לו את הכלים לעשות את זה. וגם עד כמה זה חשוב(!) – לו ולך. אולי למשל עניין שיעורי הבית הוא לא כזה קריטי, ולא שווה לעלות על בריקאדות זוגיות בגלל הנושא הזה. ואולי כן, לא יודע! יאללה, יצא לי ארוך, וגם ככה ההודעה הזו תדחק לה לעמודים האחרונים בלי שאפ'חד יראה
 

wild sands

New member
קראתי וראיתי

המאמץ שהשקעת בתגובותיך לא היה לריק. אני מאוד מסכים אתך שהשונות בין פרטים נובעת יותר מהיסטוריה של הפרט מאשר שיוך קבוצתי כלשהו.
 

ferdinand

New member
../images/Emo13.gif תודה ../images/Emo140.gif

פה אנחנו נכנסים לדיון עתיק למה השפעה גדולה יותר - סביבה או תורשה!
ברור שקיימת "השפעה מיגדרית" על אופי ההורות, או במילים אחרות - אמא היא לא אבא, ואבא לא אמא (וטוב שכך!) (יש מי שיגידו (או יותר נכון תגדנה) שאנחנו בעצם סובלים ממחלה גנטית עתיקה וחשוכת מרפא, הידועה בשם:YCD the Y Chromozome Disorder ) אבל גם ברור שקיימות המון דעות קדומות, וקיבעונות, שאין להן שום קשר ליכולת כזו או אחרת, אלא רק עניין של רצון טוב. בכולופן אנחנו עובדים על זה ומבטיחים להשתפר!
אפרופו "שיוך קבוצתי", אפשר לנסות לבדוק גם למשל, סגנון הורות ירושלמי לעומת תל-אביבי, גלילי ונגבי, שלא לדבר על אשכנזים וספדים....
 
לא נראה לי שחוסר סבלנות, זמן או

עייפות, הן הסיבות להתנהגות הזו. נראה לו זו השקפת עולם "גברית" שרואה בהשגיות את העיקר, ולא בעשיה או בדרך את העיקר, שזו השקפת עולם נשית יותר. נכון שאני מכלילה, אבל במקרה הפרטי שלנו, ההכללה מתאימה.
 

ferdinand

New member
אם ככה:

אם מדובר ב-"אג'נדה", משנה סדורה, לדעתי זה עניין של "תיאום ציפיות" בינכם. עדיין עניין ה-"נשי/גברי" נראה לי קצת פחות העניין, למרות שאפשר להבין מדברייך שהנושא הזה עלה באיזשהו אופן בינכם. מנסה לפרק את העניין לגורמים: קודם כל, בכל זאת עניין ה-"גבריות". נראה לי שמשהו קיים יותר בינכם ופחות קשור אל הילד! האם לדעתך בנזוגך מנסה "להוכיח את גבריותו" באיזשהו אופן באמצעות ה...אקרא לזה - הסגנון האבהי שלו, או שחשוב לו שהילד "יצא גבר"? או שזו איזושהי פרשנות שלך למצב הקיים - כלומר הוא (בנזוגך) נוהג ככה, ומאמין ככה, בגלל שהוא גבר? השאלה הכי חשובה בעיניי היא ה-"מטרה החינוכית" (ולא! אל תגידי לי שהנה גם אני מייצג השקפת עולם גברית שמסמנת מטרות וכו'!!!
כי (לפעמים לצערי) אני בדיוק ההיפך, אחד הטיפוסים הכי מרחפים ולא פרקטיים שהכרתי. שלא פעם מאבד את המטרות והולך לאיבוד בדרך
(ואגב אשתי ההיפך הגמור! היא טיפוס פרקטי, ענייני, הישגי, ת'כלסי!) נראה לי שעולה מדברייך שקיימת בינכם איזשהם חילוקי דעות גלויים או סמויים באשר להנחלת ערכים, כמו השגיות מול אממ... לא'דע מה - רוחניות אולי? ועניין הכנת שיעורי הבית, הוא אחד הביטויים לכך. ת'אמת - קורה פה משהו מעניין! לרוב אנחנו - ההורים, לא ממש יוצא לנו לעצור, ו-"לדון" על הדברים האלו! לרוב ה-"אג'נדות" החינוכיות, ההוריות פשוט מתגלגלות להן ביומיום, ונקבעות באופן לא מודע. יכול להיות מעניין ומועיל לעצור לרגע, לחשוב על זה, ולדבר על זה. (גם אני צריך לנסות את זה!) אני חושב שעניין ה-"עזרה" בהכנת שעורי הבית, גם אם הוא תולדה של עניין ה-"אג'נדה החינוכית", אבל אפשר לנתק אותו. גם אם הייתם מסכימים בינכם (נניח) לחינוך להישגיות, אני בכלל לא בטוח ש-"לעשות לו" את שיעורי הבית, תוביל למטרה הזו, אולי אפילו להיפך! גישה כזו יכולה להניב תלותיות, חוסר אונים, וחסך בכלים להתמודד לבד עם בעיות (ועוד אני מדבר - הא?!) אני גולש טיפה ל-"אג'נדה" שלי בכל מה שקשור לשיעורי בית וללימודים (וזה לא בהכרח רלוונטי לנושאים שהעליתי כאן) לדעתי צריך כמה שפחות להתערב! אם הילד לא רוצה להכין שיעורים - שלא יכין! זה עניין בינו לבין המורים שלו! אם הוא בא ומבקש עזרה (לעיתים קרובות צריך ליזום את זה - ולהציע עזרה) אז להגיש לו אותה - אבל לא בכוח! ולסיום קצת שוויץ: השבוע הם הכינו בביצפר עבודה עיונית כלשהי, ופשוט נדהמתי מהרמה!!!
המטלה "שלנו" היתה להקליד - להעלות על המחשב, וכאן בחפץ לב "עזרתי" לו - וגם כאן, יש לציין שאת רוב העבודה הוא עשה בעצמו, ואני רק "סגרתי פינות" בשבילו! יא - אללה! שוב יצאה לי מגילה!!!!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה מזכיר לי תכנית של ה BBC שראיתי פעם, שעסקה בהבדלי סגנונות הוריים בין גברים לנשים. נתנו משימה לילד (בן/בת 4-5) ולהורה. ואכן, כדברייך, רוב האבות היו ממוקדים בביצוע מושלם של המשימה, גם אם משמעות הדבר היתה שהם עשו את רובה, ורוב האימהות, זרמו עם הילד, שוחחו איתו על המשימה, שבמקרים רבים לא הושלמה. האם דרך אחת עדיפה על רעותה? אני חושבת שלא. טוב שהילד ילמד איך לבצע משימה, מתוך התבוננות באב, שילמד אסטרטגיות עבודה, טוב שילמד שחשוב להשלים משימות. טוב גם שילמד שזה בסדר להתנסות, לטעות, להנות מהשיחה -מהאינטראקציה עם הזולת בדרך, ולא תמיד להגיע לקו הסיום. טוב שיש גם אבא וגם אמא ../images/Emo13.gif מה שעלול להיות בעייתי, זה אם רק הורה אחד ממונה על עזרה בשיעורי בית, ואז הילד לא נחשף לשיעור שהשני היה יכול ללמדו. אבל גם זה לא סוף העולם, ויעידו על כך כל אלה שגדלו במשפחות חד-הוריות, והם בוגרים מאושרים ומתפקדים בהצלחה ../images/Emo13.gif
 

hag70

New member
איזה כיף לקרוא אותך../images/Emo24.gif

ולראות שחסכת לי שעות של התלבטות מה ואיך לנסח
. וכיוון שאנחנו עוד לא עברנו את גיל גן חובה, קשה לי לענות על השאלה. זה עדיין לא רלוונטי (עם הדגש על ה*עדיין*
). נכון לעכשיו עם המעאט מטלות שיש לנו אנחנו משתדלים שהילדה תעשה את המטלות לבד ואנחנו מקסימום עוזרים לה לקבל רעיונות וליישם אותם בשטח. עד עכשיו זה עבר מצויין. נראה איך נתמודד עם המטלות האלו החל משנה הבאה.
 
למעלה