אולי כבר היה

chuch1

New member
אולי כבר היה

שרשור כזה בפורום ואולי עדיין לא אבל העיקר שנעיר פה קצת את העניינים!!! והנושא עכשיו: איך גורמים ל"עניין" במהלך החלק ה"שנוא" והמשעמם אצל רוב המתעמלות הקטנות- החימום? לי יש כמה טיפים ועצות שעובדות נהדר אצלנו בנבחרת ובקבוצות העממיות יותר, אבל- תתפרעו אתן קודם :)
 

אמא לה3

New member
דוקא זה החלק הכי כייף אצלן

אצל הקטנטנות אני בדרך כלל שמה מוסיקה ורוקדת ומשתוללת ותוך כדי כך "מכניסה" אלמנטים של חימום, אצל הגדולות יותר, אני נותנת להן להעביר חימום, כל פעם לילדה אחרת, אני מוצאת את הדבר יעיל ביותר, הילדה (כיתות ב'- ומעלה), לומדת לעמוד מול קב', לדבר מול הקב' ולהשתמש במונחים הנכונים להתעמלות (מישהו הזכיר "שפה"), לנבחרת שלי יש חימום יחסית קבוע, הן אוהבות אותו מאוד, הוא מגוון ונחמד וסה"כ זה לא החלק הבעייתי באימון. הכושר כן. אגב, בעבר כשהיה לי הרבה ציוד, היינו עושות מדי פעם חימום על ספסלים, ממש את כל האלמנטים, כולל פיסוק והנפות, וילדה שהיתה נופלת מהספסל היתה "צוברת" נקודות. המטרה - לסיים בלי נק'.
 

אמא לה3

New member
וזה לא אומר

שאני לא יותר מאשמח לקבל רעיונות חדשים שיעשירו את החימום והבנות ואותי כמובן...
 

אמא לה3

New member
ובאותו עיניין...

האם באימונים אתן מעדיפות להעביר את החימום בעצמכן? לתת למדריכות להעביר או לאחת המתעמלות? ואולי יש לכן חימום קבוע שהבנות מבצעות לבד?
 

Tammie

New member
אני לא מרגישה שזה החלק הכי שנוא

אני מאוד אוהבת להעביר חימום לקבוצות הנמוכות. אני עושה מלא משחקים, כמו משחק הבובות (יושבים בישיבה שלמה, כשאני אומרת בובה כלשהי פותחים לפיסוק ועושים תנועות עם הידיים והפנים שמתאימות לבובה- למשל בובה כועסת), אני מאוד אוהבת לשחק המלך אמר, זה פשוט מצויין ומעביר חימום בלי שהן שמות לב. בכלליות בגן אני יכולה להעביר את כל החימום עם משחקים ושירים. בכיתות יותר גבוהות אני יותר עושה חימום רגיל אבל משלבת כל מני דברים בפנים שמתאימים יותר לגיל. דווקא בנבחרות החימום יותר משעמם, כי הן ממש מחכות לתחנות. בקבוצות הנמוכות החימום הוא חלק גדול מהשיעור ומכיל גם אלמנטים שהן עובדות עליהם אז יותר מעניין. בנבחרת אני פשוט משתדלת לגוון הרבה כדי שלא יהיה משעמם גם להן וגם לי :)
 

chuch1

New member
אצלנו

החימום קבוע בכל הקבוצות, בכל טווח גילאים- אותו חימום התחלתי. כשאני הייתי קטנה ומתעמלת- שנאתי את החימום, את הגמישות וכ'ו- לכן השלכתי את זה על המתעמלות שלי ורשמתי שאצלי הן שונאות את זה- אבל, יכול בהחלט להיות שטעיתי. בקבוצת העתודה של הנבחרת הן עושות את החימום יפה מאוד, כל אימון ילדה אחרת מדגימה ומעבירה ואנחנו האמנות לא מתערבות חוץ מלעזור בספירה של כמה תרגילים, והן יודעות שמי שתעשה חימום יפה ונכון תדגים באימון הבא- לפעמים אני רואה שיש קצת מאיסה (חחח, מלשון נמאס, אם יש מילה כזאת בכלל) מהחימום ואז אני פשוט לוקחת חישוק/כדור קטן ומחלקת לכל ילדה וה"אתגר" שלהן הוא לבצע את החימום במלואו כשהמכשיר כל הזמן בשימוש- הן מתות על זה! בנבחרת של הבוגורת- גם, כל אימון מישהי אחרת מדגימה, אנחנו לא מתערבות במי מדגימה- הן בוחרות לבד ועושות את זה עצמאית ובצורה בוגרת וכך יש לנו זמן לנוח, מה שכן, לפעמים אנחנו מגוונות להן בהצבת אתגרים חדשים כגון קפיצות חדשות וקשות יותר, תרגילים חדשים וקשים יותר וכו'...
 
חימום זה "ה"חלק הכי טוב של האימון

משהו לא בסדר בחימום אם הבנות שונאות אותו. תוך כדי החימום אפשר ורצוי גם ללמד דברים חדשים, לעבוד על ניקיון ועל החזקת גוף, על כללים תיאורטיים, מושגי יסוד ועוד. אם הבנות שונאות את החימום כדאי לגוון ולבוא כל פעם עם חימום אחר עד שתמצאי את החימום שהן כן אוהבות וכן מתחברות אליו: חימום בזוגות, חימום עם מוסיקה, חימום קל, חימום קשה, חימום שאחת הבנות מדגימה, חימום שכל פעם מישהי אחרת מדגימה, חימום שהמאמנת עושה, חימום שמישהי מהבנות מחברת (רצוי להגיד לה לחבר חימום כתוב בבית), חימום עם מכשיר עזר, חימום תוך כדי משחק ועוד.
 
למעלה