אולי מישהו יודע על תקדים

Hidden4ever

New member
אולי מישהו יודע על תקדים

הילדה התחילה השנה ללמוד בכיתת תקשורת דו גילאית - ה-ו בבית ספר בישוב סמוך (אין בישוב שלי כיתות תקשורת). בפגישת התל"א עודכנתי שבסוף השנה 5 מתוך 7 ילדים מסיימים ללמוד ועוברים לחטיבה ובית הספר לא מתכוון להחזיק את הכיתה לשנה נוספת בשביל הבת שלי ועוד ילדה שנשארו והם לא חושבים שיגיעו ילדים לשם לשנה אחת בלבד כך שהבת שלי תצטרך למצוא סידור אחר.

הילדה נחשבת בעיניהם גבוהה - משולבת כרגע 17 ש"ש בכיתה ה' רגילה. הם אומרים שאולי תצליח בשנה הבאה להיות ילדת שילוב מלא, אבל לדבריהם לא תוכל לעשות זאת בבית הספר שלהם כי היא לא גרה בישוב שלהם.

המשמעות... לעשות מעבר נוסף לבית ספר בישוב שלי. אני לא מוכנה להחזיר אותה לבית הספר הרגיל שממנו יצאה, גם לא בשילוב וזאת עקב הסטוריה בעייתית עם הילדים וגם תחושה שבית הספר ההוא לא בשל לשילוב (בית ספר צומח - מנהלת צעירה, מורים צעירים במערכת). אז עכשיו צריך יהיה לחפש מסגרת לשנה אחת בבית ספר אצלנו (כמובן, אם באמת יוחלט שהיא תוכל להיות תלמידה משולבת), או לחפש כיתת תקשורת לכיתה ו' בלבד בישוב אחר...

הילדה עצמה מבחינת גיל יכולה להיחשב תלמידת כיתה ו' כי נשארה עוד שנה בגן והציעו לנו שאולי נחפש כבר כיתת תקשורת בחטיבה.

השאלות הן...

1. האם באמת ילד שלמד בכיתת תקשורת בישוב אחר לא יכול לעבור לשילוב מלא בבית הספר שבו הייתה כיתת התקשורת? האם אין תקדימים? ספציפית יש כאן מקרה מיוחד ולכן תוהה אם יש עם מי לדון על זה.

2. האם נשמע סביר לקחת ילדה שכרגע לימודית נמצאת בכיתה ה' ולהעביר אותה לכיתה ז' (תקשורתית) - האם תוכל להתמודד עם הפער במסגרת הזו?

בבסיס השאלות חשוב להדגיש ששני כיוונים אלו יחסכו התעסקות עם עוד מעברים. המשמעות של להעביר אותה לשנה אחת לכיתה ו' בכל מסגרת (שילוב מלא או כיתת תקשורת) היא רבה - לכל מעבר כזה יש תקופת הסתגלות לפני שממש לומדים ומתקדמים ומתמודדים חברתית. הילדה רק עברה השנה מסגרת.... הייתי מעדיפה להשאיר אותה באותו בית ספר עם הכיתה המשלבת כדי להקל או לקחת אותה כבר לחטיבה ושם מדובר על שינוי מסגרת שהיא תהיה בה לשלוש שנים.
 
מי אמר לך שאי אפשר?

בית הספר? מה לגבי מתי"א? האם היא משותפת לשני הישובים?
 
ולגבי התקדים

לנו באזור יש חטיבות שמשויכות ליישוב מסוים. אם רוצים בכל זאת ללכת לחטיבה אחרת, מאשרים בתנאי שהילד בוחר במגמה שאין אותה בחטיבה שאליך הוא שייך. המקרה שלך נשמע דומה.
 

Hidden4ever

New member
אכן, בית הספר שבו היא כרגע לומדת בכיתה קטנה אמר שאי אפשר

ומנגד, המתי"א אכן משותפת.
&nbsp
השאלה אם זו התנגדות עקרונית של בית הספר או שזה משהו שקשור לישוב הזה.
&nbsp
שלחתי מכתב לבירור למחלקת הפרט בחינוך בישוב שלנו כדי להבין מה האפשרויות. מחכה להתייחסות שלהם. הבנתי שבית הספר שבו היא נמצאת קבע פגישה בנושא הילדים מהישוב שלנו שלומדים אצלם מתוך כוונה באמת טובה למצוא פתרונות. לי חשוב להביע את הרצון שלנו לשילוב יחידני שם ויש לנו קייס בסך הכל...
&nbsp
לגבי השאלה שלך למטה - מכירה את הנושא גם מהישוב שלנו בהיבט של חטיבה ותיכון. במקרה הזה מדובר בשילוב יחידני בשני המקומות ולכאורה זה כן קיים בשני הישובים. בעיני חשוב להדגיש את נושא המעברים הרבים שמקשים וגם את העובדה שחווה שילוב חלקי מוצלח בכיתה שם והצוות מכיר אותה וזה יוריד את העומס עליה... השאלה עד כמה באמת זה מעניין אנשים בהיבטים של בירוקרטיה. כבר הבנתי שיש אובדן רגישות בנושאים האלו בחנ"מ... הפתרונות שנותנים הם לאו דווקא תמיד אלו שהכי מיטיבים עם הילד אלא פשרות של אילוצים טכניים ונהלים... ואולי גם פוליטיקה פנימית...
&nbsp
בלב שלי אני הכי רוצה כיתת תקשורת עבורה כמו עכשיו עקב התמיכה הרבה שהיא מקבלת בכל האספקטים האפשריים. אני חוששת מאוד מחטיבה בשילוב יחידני עבורה...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם יצטרפו עוד 2-3 ילדים לכתה, ביה"ס ימשיך אותה?
אם כן, את יכולה לפרסם כאן ובמקומות אחרים -
יש לא מעט הורים שמחפשים כתות תקשורת, יתכן שתמצאי מתעניינים.
&nbsp
אם לא (לא תמצאי או שביה"ס בכלל לא מעוניין להמשיך עם הכתה)
לעניות דעתי את צודקת- בשלב זה של חייה כנראה שכתת תקשורת
היא המקום המתאים לה.
הייתי מחפשת כתה ו' או ז', ובלבד שמפגש עם הצוות והמחנכת
היה משכנע אותי שהם ראויים לאמון.
אפשר בהחלט להשלים חומר בכתת תקשורת,
כך שאם תמצאי כתת תקשורת טובה בחט"ב,
לא הייתי דואגת מהעניין הזה.
 

Hidden4ever

New member
לא יודעת

הם היו די נחרצים... אבל לא הבנתי אם זה מתוך חוסר רצון להתעסק עם כיתה ואי הוודאות שכרוכה סביבה לעומת משהו יותר וודאי כמו הקמת כיתה חדשה לילד כיתה א'. אני יכולה להבין אותם, גם אם זה ממש ממש דופק אותנו.
&nbsp
אני גם מזכירה שהם כל הזמן מציינים שהבת שלי בהרבה יותר גבוהה כרגע מהילדים בכיתת התקשורת שבה היא נמצאת והם די רואים לה עתיד בשילוב רגיל (מה שאני כמובן לא ממש רואה, אבל מקווה שבאמת העבודה שלהם תשנה דברים אצלה, בדומה לעבודה שנעשית עם ילדים שמתחילים בגן תקשורת ואחר כך מצליחים להשתלב... אבל מנגד זה שונה בהיבט של הגיל המתקדם שלה והנושא החברתי של גיל ההתבגרות שהוא עולם אחר לגמרי).
&nbsp
אני לא יודעת להעריך כרגע איך יודעים שצוות מחנך ראוי לאמון....
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אם את מעדיפה שהיא תמשיך בכתה הנוכחית
שווה לשאול אותם האם ימשיכו את הכתה והיה ויגיעו עוד 2-3 תלמידים נוספים.
אם יאמרו שכן, אז את והורי הילדה השניה, יכולים לעזור למתי"א למצוא מתעניינים.
מספיק שכל אחד מכם ימצא תלמיד אחד, ובא לציון גואל

&nbsp
איך יודעים- נפגשים איתם, משוחחים,
שומעים על דרכי העבודה ועל האני מאמין החינוכי שלהן,
חשים אם יש להן אור בעיניים כשהן מדברות על הילדים
ומאמינים למה שה"בטן" אומרת
 

Hidden4ever

New member
אני אחכה לתשובה מהישוב שלי ואראה

לתחושתי - בית הספר לא מעוניין. אם יש משהו בקנה, אז אולי יש על מה לדבר.
 
למעלה