Hidden4ever
New member
אולי מישהו יודע על תקדים
הילדה התחילה השנה ללמוד בכיתת תקשורת דו גילאית - ה-ו בבית ספר בישוב סמוך (אין בישוב שלי כיתות תקשורת). בפגישת התל"א עודכנתי שבסוף השנה 5 מתוך 7 ילדים מסיימים ללמוד ועוברים לחטיבה ובית הספר לא מתכוון להחזיק את הכיתה לשנה נוספת בשביל הבת שלי ועוד ילדה שנשארו והם לא חושבים שיגיעו ילדים לשם לשנה אחת בלבד כך שהבת שלי תצטרך למצוא סידור אחר.
הילדה נחשבת בעיניהם גבוהה - משולבת כרגע 17 ש"ש בכיתה ה' רגילה. הם אומרים שאולי תצליח בשנה הבאה להיות ילדת שילוב מלא, אבל לדבריהם לא תוכל לעשות זאת בבית הספר שלהם כי היא לא גרה בישוב שלהם.
המשמעות... לעשות מעבר נוסף לבית ספר בישוב שלי. אני לא מוכנה להחזיר אותה לבית הספר הרגיל שממנו יצאה, גם לא בשילוב וזאת עקב הסטוריה בעייתית עם הילדים וגם תחושה שבית הספר ההוא לא בשל לשילוב (בית ספר צומח - מנהלת צעירה, מורים צעירים במערכת). אז עכשיו צריך יהיה לחפש מסגרת לשנה אחת בבית ספר אצלנו (כמובן, אם באמת יוחלט שהיא תוכל להיות תלמידה משולבת), או לחפש כיתת תקשורת לכיתה ו' בלבד בישוב אחר...
הילדה עצמה מבחינת גיל יכולה להיחשב תלמידת כיתה ו' כי נשארה עוד שנה בגן והציעו לנו שאולי נחפש כבר כיתת תקשורת בחטיבה.
השאלות הן...
1. האם באמת ילד שלמד בכיתת תקשורת בישוב אחר לא יכול לעבור לשילוב מלא בבית הספר שבו הייתה כיתת התקשורת? האם אין תקדימים? ספציפית יש כאן מקרה מיוחד ולכן תוהה אם יש עם מי לדון על זה.
2. האם נשמע סביר לקחת ילדה שכרגע לימודית נמצאת בכיתה ה' ולהעביר אותה לכיתה ז' (תקשורתית) - האם תוכל להתמודד עם הפער במסגרת הזו?
בבסיס השאלות חשוב להדגיש ששני כיוונים אלו יחסכו התעסקות עם עוד מעברים. המשמעות של להעביר אותה לשנה אחת לכיתה ו' בכל מסגרת (שילוב מלא או כיתת תקשורת) היא רבה - לכל מעבר כזה יש תקופת הסתגלות לפני שממש לומדים ומתקדמים ומתמודדים חברתית. הילדה רק עברה השנה מסגרת.... הייתי מעדיפה להשאיר אותה באותו בית ספר עם הכיתה המשלבת כדי להקל או לקחת אותה כבר לחטיבה ושם מדובר על שינוי מסגרת שהיא תהיה בה לשלוש שנים.
הילדה התחילה השנה ללמוד בכיתת תקשורת דו גילאית - ה-ו בבית ספר בישוב סמוך (אין בישוב שלי כיתות תקשורת). בפגישת התל"א עודכנתי שבסוף השנה 5 מתוך 7 ילדים מסיימים ללמוד ועוברים לחטיבה ובית הספר לא מתכוון להחזיק את הכיתה לשנה נוספת בשביל הבת שלי ועוד ילדה שנשארו והם לא חושבים שיגיעו ילדים לשם לשנה אחת בלבד כך שהבת שלי תצטרך למצוא סידור אחר.
הילדה נחשבת בעיניהם גבוהה - משולבת כרגע 17 ש"ש בכיתה ה' רגילה. הם אומרים שאולי תצליח בשנה הבאה להיות ילדת שילוב מלא, אבל לדבריהם לא תוכל לעשות זאת בבית הספר שלהם כי היא לא גרה בישוב שלהם.
המשמעות... לעשות מעבר נוסף לבית ספר בישוב שלי. אני לא מוכנה להחזיר אותה לבית הספר הרגיל שממנו יצאה, גם לא בשילוב וזאת עקב הסטוריה בעייתית עם הילדים וגם תחושה שבית הספר ההוא לא בשל לשילוב (בית ספר צומח - מנהלת צעירה, מורים צעירים במערכת). אז עכשיו צריך יהיה לחפש מסגרת לשנה אחת בבית ספר אצלנו (כמובן, אם באמת יוחלט שהיא תוכל להיות תלמידה משולבת), או לחפש כיתת תקשורת לכיתה ו' בלבד בישוב אחר...
הילדה עצמה מבחינת גיל יכולה להיחשב תלמידת כיתה ו' כי נשארה עוד שנה בגן והציעו לנו שאולי נחפש כבר כיתת תקשורת בחטיבה.
השאלות הן...
1. האם באמת ילד שלמד בכיתת תקשורת בישוב אחר לא יכול לעבור לשילוב מלא בבית הספר שבו הייתה כיתת התקשורת? האם אין תקדימים? ספציפית יש כאן מקרה מיוחד ולכן תוהה אם יש עם מי לדון על זה.
2. האם נשמע סביר לקחת ילדה שכרגע לימודית נמצאת בכיתה ה' ולהעביר אותה לכיתה ז' (תקשורתית) - האם תוכל להתמודד עם הפער במסגרת הזו?
בבסיס השאלות חשוב להדגיש ששני כיוונים אלו יחסכו התעסקות עם עוד מעברים. המשמעות של להעביר אותה לשנה אחת לכיתה ו' בכל מסגרת (שילוב מלא או כיתת תקשורת) היא רבה - לכל מעבר כזה יש תקופת הסתגלות לפני שממש לומדים ומתקדמים ומתמודדים חברתית. הילדה רק עברה השנה מסגרת.... הייתי מעדיפה להשאיר אותה באותו בית ספר עם הכיתה המשלבת כדי להקל או לקחת אותה כבר לחטיבה ושם מדובר על שינוי מסגרת שהיא תהיה בה לשלוש שנים.