אולי מישהו מוכן לעדכן לגבי התאונה בכביש 3/גשר רבדים?

דב - ייתכן והדברים שכתבת פשוט נוראים.

בתחילת דברייך אתה כותב ומצטט:
"ובעקבות התאור של שוקי סרויה".

סרויה, במקומות בהן אני קראתי את דבריו, אמר שהרכב הופיע מאחוריו במהירות של יותר ממאה קמ"ש.
האם הכביש המדובר הוא כביש בו המהירות המקסימאלית המותרת היא יותר ממאה קמ"ש?
ונאמר וכן (באמת שלא בדקתי), האם זה פוסל ומייתר את החוק הראשון של נהיגה - "בהתאם לתנאי הדרך"?

הרי עצם העובדה שהייתה תאונה מעיד כי מי ממשתמשי הכביש נהג שלא על פי תנאי הדרך, מכיוון שהרוכבים עשו שימוש חוקי (גם רכיבה במרכז הנתיב הימני היא חוקית מצידו של רוכב האופניים) הרי שמשתמש דרך המתקדם במהירות של יותר ממאה קמ"ש עובר עבירת מהירות לפני שללל עבירות אחרות.

מהדברים שכתבת וייתכן שאני חסר יכולות הבנת הנקרא ואם כן סליחה ואקח דבריי חזרה, משתמע כי רוכבי האופניים, בעצם השימוש שעשו בדרך, הם הפרעה פושעת לנהיגת רכבים באשר הם.

מצד שני, כמי שנפגע בתאונה וחווה טיפול האמונים על החוק בכמה תאונות של חניכים וחניכות שלי, יש לי מושג כיצד הדברים מטופלים ולכן איני מאמין כי במקרה הזה יטופל באופן שונה.

עבריינות תנועה היא אחת המחלות הקשות בישראל ורוב תחלואיה משום אי אכיפת ראויה ונכונה של חוקי הכביש ויצירת משוואה של "עבירות שלא נורא לבצען".
אחת מהעבירות הבולטות ביותר, אותן בקושי אוכפים, היא עבירת המהירות.
ליד הבית שלי יש כביש שבו המהירות המותרת היא 60, או 80 קמ"ש.
מקטע כביש של פחות כעשרים ק"מ בלבד, בוא המהירות היא בגדר המלצה בלבד.
רוב המכוניות טסות עליו במהירות של 100-130 קמ"ש, אם תנסה (ויש לי ניסיון כמעט יום יומי בזה) לנהוג במגבלת המהירות המותרת תסכן חייך מול האלימות של משתמשי דרך אחרים, המשטרה לא אוכפת את החוק ורק מבצעת בו בדיקות רישיון אקראיות, או כתיבת דוחו"ת (לא פעם מפוברקים) בצומת אחד וזה בדיוק המתכון לויתור יישון חוק המהירות שכנראה היה גורם מרכזי בתאונה הזו.

יש לי צילום (וידיאו) מהשבוע שעבר בו אל מול רכב של המשטרה (שהיה שלושה, או ארבעה רכבים מאחור ובאותה שיירה) ביצע נהג לפחות שלוש עבירות ברורות על הכביש הזה -
עקיפה מצד שמאל, עקיפה על השוליים, מהירות גבוהה בעשרות אחוזים מהמותר.
מאחורי הרכב הזה הייתה ניידת משטרה עם אור מנורה כחולה מהבהבת על הגג.
כשרכב המשטרה עקף אותי, כשאני רציתי לפנות שמאלה ולרדת מהכביש, הוא האיץ למהירות של 100 קמ"ש ויותר על כביש של 80 קמ"ש.
החלטתי לתעד לאחר שהמכונית הצתעלמה מהצפירות וסימני הידיים שלי, המשכתי לנסוע אחרי המשטרה, הגענו לצומת, שאלתי את הנהגת (השוטרת) אם היא מודעת לעבירות של הנהג שעקף אותי, אם היא מודעת לעבירות שהיא ביצעה וכל שזכיתי לו היה יריקת מילים (ורק לרוב) המתאימה לסצנת השוקולד במטוס לורנה.
הכל מתועד בוידיאו, למקרה שלמישהו יש ספק בעובדות.
זו בדיוק ההתנהגות המאפשרת לתאונות מהסוג הזה להתרחש.

טוב, התעצבנתי מספיק, חוזר ואומר שאם לא הבנתי את מה שכתבת אקח דבריי חזרה ועכשיו אקח כוס תה כדי להירגע.
 

ariasdo

New member
התמונות הנ"ל הם העובדות היחידות שמעידות על נקודת תורפה ...

באזור התאונה בגלל הצרת הדרך ללא שולים ממש באזור התאונה מתחת לגשר .
יאיר - כך נראה רכב הליווי ( זה רכב ליווי קשה לזיהוי קטן ואין שום זיהוי עליו מהבהבים ) .

הערכה של דוב למה שהיה שם נשמעת הגיונית גם לפי נקודות הפגיעה ב 2 המכוניות .
השאר זה הערכות לפי אינפורמציה מכתבה בבייקפאנל התמונות בכתבה מוגבלות להבנה מה קרה שם .
התמונות שדוב צירף מסבירות הרבה יותר על התאונה .

המהירות של רכב הנהגת הפוגעת זה הערכה על סמך ראיה במראה לאחור צריך לבדוק ולהוכיח אם זה 120קמ"ש או 90 -100 קמ"ש .
שימוש של הנהגת בסלולרי בזמן התאונה זה הערכה צריך לבדוק וניתן לבדוק .
מרחק מרווח בין רכב הליווי לרוכבים הערכה שהיה צמוד או קרוב מדי ומה ההשלכות לנ"ל .

לפי הכתבה בבייקפאנל אפשר להבין מסקנות : שהרוכבת אשמה והתנהגות הרוכבים בסדר ורכב הליווי הציל את המצב .

נקווה שחוקרי המשטרה יגיעו למסקנות ויפרסמו אותם שידעו להימנע ממצבים כאלה בנקודות תורפה בכביש .

אני חושב אם תסתכל שוב על העובדות אובייקטיבית זה לא שחור לבן יש אולי חלוקת האשמה בתאונה .


אני כותב זאת שוב לא על מנת להקניט אלה מכל הלב על מנת להציל חיים בעתיד ולא ליפול שוב לאותו הבור שאנחנו הרוכבים בסדר ורק הנהגים אשמים .

אריה סדובניק
 
אריה, בדוק את הדברים שכתבת...

הטוען כי " זה רכב ליווי קשה לזיהוי קטן ואין שום זיהוי עליו מהבהבים" כנראה לא מתאים למחויב ממשמש כביש.

על הכביש אין מקום לאי שומת לב של 100% בדיוק למתרחש.
מי שלא רואה רכב כזה, לפניו, באור מלא, על כביש רחב מהסוג הזה כנראה לא צריך לאחוז הגה.
 

ariasdo

New member
אני החדד את הנקודה הכוונה קשה לזיהוי כרכב ליווי שתפקידו

ליווי קבוצת רוכבים שבפועל גם מסתיר אותם מהעין ותפקידו לתת הזהרה שיש רוכבים בדרך .
ע"י סימון בולט ומהבהבים. ואם אין לזה כללים ברורים כדי שיסיקו מסקנות מהר .

משמעות הזיהוי הוא לא רק לראות רכב בכביש אלה להבין שזה רכב ליווי שנסע לאט בקצב הרוכבים .

בהפרש מהירויות של 70 ק"מ המרחק מצטמצם מהר 100 מ' זה כ 5 שניות .
אם בנקודות תורפה שהשולים נגמרים יש סטייה של רכב הליווי מהשוליים לנתיב בכביש זה מתכון בטוח לתאונה .

זה לא דומה לסיטואציה שרכב ליווי נמצאה אחרי סמיטריילר גדול ובולט שמוביל טנקים או שופל ענק , ונוסע לאט בנתיב הימני .
גם אז רכב הליווי לנ"ל מהבהב , מסומן ושומר מרחק מסמיטריילר הגדול והבולט ובגלל הגודל הזיהוי וההבנה שיש רכב איטי בכבש נקלט מרחוק .
.
יש לציין במידה שהמשטרה תימצא שימוש בסלולרי של הנהגת בזמן התאונה זה סיבה לעמדה לדין על רשלנות .

אם כל זאת צריך לבדוק שוב את הכללים אם יש , של רכבי הליווי לקבוצות רכיבה בהתאמה למציאות הכבשים והנהגים בארץ .

אולי שעכשיו זה יותר ברור .

אריה סדובניק
 
אריה, בכנות, כמה ניסיון יש לך בנהיגה כלווי דבוקה?

על פי מה שאתה כותב אני בטוח שיש לך ניסיון, אני רק רוצה לדעת כדי לחדד את הדיון ולטובת הסכמה של כולנו על אלימות בכבישים.
 

ariasdo

New member
אתה מנסה לרמוז שלך יש ניסיון בליווי אז אם אתה חושב שכך .

צריך להיות סטנדרט של רכב ליווי שיש לו אחריות גדולה על קבוצה גדולה
במצב הכבישים והנהגים היום בארץ .אז יש לנו בעיה וחילוקי דעות בנושא .
ראיתי מספיק רכבי ליווי יותר בולטים מהמציבושי של סנטו . .

לי יש הבנה ויכולת להבחין בכל תחום ובמיוחד בבטיחות בין מצב נכון למצב בעיתי .
את הכבשים אני מכיר טוב מהצפון לדרום ורכבתי כמעט בכל חור אפשי .

מבחינת הבנה , אני אחראי על פרויקטים גדולים של מבני מגורים שיש בהם הרבה מרכיבים בטיחותים .
יש הרבה יועצים בטיחות ,חניות , נגישות , חשמל , מ-א , אנסטלציה קונסטרוקציה ,פיתוח וכו' .כל הנ"ל מומחים ספציפים בתחומים שלהם.
אבל אני המתכנן שמתווה את הכיוון וקושר את הקצוות .

גם מבלי להיות נהג בלווי דבוקה יש לי מספיק הבנה בבטיחות וניסיון חיים להבחין .
אך צריך להיות רכב ליווי שמשמש לבטיחות להיראות בולט מספיק שלא יכנסו בו מאחור ,במציאות של כבישים ונהגים בארץ .
.
אריה סדובניק
 

Dov_s

New member
תקרא שוב את מה שכתבתי ותסתכל שוב בתמונות

שוקי סרויה כתב שהרכב נסע יותר ממאה קמ"ש - בפועל שוקי נסע בצד הכביש במהירות של 35-40 קמ"ש אין לו שום יכולת , משפטית או פיזית, לקבוע האם הנהגת נהגה ב-90 (המהירות החוקית) או 110 (המהירות בה רוב הנהגים בסביבה נוהגים).
שוקי אומר שהוא והקבוצה היו בשוליים, בגשר המדובר השולים נגמרים בחטף כלומר הם היו צריכים לסטות שמאלה מהשולים לכביש.
תראה שהתאונה (האופנים והרכב של שוקי נמצאים ממש שם) התרחשה בדיוק מתחת לגשר היכן שהשולים נגמרים.
מהפגיעה של שתי המכוניות אפשר להסיק כי שהחלק הקדמי ימני של הפוגעת פגע בחלק השמאלי האחורי של שוקי (תסתכל בתמונות).
מצ"ב תרשים (די מאפן) של איך נראתה התאונה כמו שאני מתאר אותה.
ברור שתאונה כזו יכולה להתרחש גם בגלל שמישהו סימס ב-120, אבל לדעתי מהשטח (שאני מכיר היטב גם כנהג וגם כרוכב) התאונה הזאת יכלה להתרחש להרבה נהגים בלי סימוס או רשלנות פושעת.

 
זהו בדיוק דב, אין ספור מילים רק בשביל...

לתרץ אין ספור עבירות על החוק ואי התאמה לאחיזה בהגה.

כביש נגמר בחטף - אתה אומר שאין שם ראות מספיק, לא תמרורים ולא אפשרות של נהג לראות את הכביש לפנים?
אז מורידים מהירות ולא משנה אם זה מ- 120 ל- 100, או 25 ל- 10 כדי להתאים את הנהיגה לשליטה מספיקה ושימוש נכון בכביש.

מצטער, כמעט מדי יום אני רואה נהיגה פושעת (רשלנית זו מילה רכה מדיי, בעיקר שאינה מעידה על תוצאות אפשריות ושכבר קרו יותר מדיי) אשר כמעט ומסתיימות בתאונות.

נהגים לא שומרים מרחק.
מהירות מקסימאלית היא בגדר המלצה.
אורות הרמזור? לחלשים, פחדנים, ארטיקים, או סדרת טלביזיה.
זכות קדימה זה לפרייארים.
תמרור עצור זה כנראה חמסה, או כאפה לפנים לחזקים במיוחד.
רוכב אופניים על הדרך הוא מטרד וסכנה להמשך חיי החגיגה על הכביש של הנהג הפרוע, רכב לווי זה פשע נגד משתמשי הכביש האמיצים והעיקר, הכי חושב ולא לשכוח:
הר הבית בידינו, סלינו על כתפינו, בא לציון גואל וכמה טוב שבאת הביתה.
בדיוק על זה המצאתי את האמירה הזו.
על הכוחניות, ביטול זכות קיומו של החלש במרחב התנהלותו של הפרא החזק שיכול לבטלו.

עזוב, אתה צודק, זה לא אתה זה אני המטומטם שלא מבין את כללי המשחק.

לילה טוב ירושלים (או, תזכורת: להוסיף לאמירה עם הרב הבית ושאר ירקות).
 

Dov_s

New member
יאיר תרגע, תקרא שוב מה שנגמר בחטף זה השולים

יאיר תרגע, תקרא שוב מה שנגמר בחטף זה השולים כלומר מי שרכב על השולים היה צריך לסטות לכביש. אתה חושב שהרוכבים צריכים לעצור כאשר נגמרים השולים ?
אתה חושב שהם אותתו לפי דרישות החוק ?
אתה חושב ששוקי שכנראה נסע עם אורות מהבהבים אותת.
תרגע, כל הדיבורים על עברות תנועה לא בהכרח רלבנטיות לנהגת במקרה הזה.

בכלל כל הדיבור האלים שלך מוציא כל חשק לנהל דיון איתך.
 
דב סליחה, בכל הכנות, אין לאלימות משום סוג ואם...

אם באמת הרגשת אלימות בכתיבה שלי בבקשה קבל סליחתי (הסבר בסוף).

אבל הבן - ה"דיבור האלים" שלי מעולם לא הרג, להבדיל מנהיגה אלימה והשלמה עם התנהגות כזו.

כשאני קורא את מה שכתבת אני נחרד.
הייתה שם?
שאלת מי מהמעורבים מה קרה?
על מה אתה מבסס את כל השאלות והתהיות שלך?
הכרות את המקום אינה מסבירה לך את ההתרחשות כשלא היית שם.

אבל הכי חשוב - האם אתה באמת חושב שנהיגה אלימה (ואין דבר כזה נהיגה לא אלימה כשנגרמת תאונה) ראוי לנסות בכח והשקעה כה רבה, של אין ספור מילים, המונעים מאיתנו פשוט להודות שאנו חברה אלימה המביאה את אלימותה ובשיא תפארתה ונזקה אל הכביש?

רוכב אופניים אינו גורם נחשב בתאונה, אלא אם המכונית עמדה על המקום והוא נכנס בה.
כל אוחז ואוחזת בהגה מחויבים לחוק הראשון - נהיגה על פי תנאי הדרך (איני זוכר את המילים המדויקות).
כשנהג פוגע ברכב שהיה לפניו על הכביש הוא בהכרח עבר יותר מעבירת תנועה (חמורה מאוד) אחת בדרך לפגיעה.
מכאן וכל השאר הם תירוצים.

כואב לי מאוד שהחברה הישראלית מכילה את התנהגות הכביש האלימה, בדיוק זו המביאה לתאונות, וכן אני יודע ש(כמעט)כל רוכב אופניים הוא גם נהג ואני מכיר אישית כמה רוכבי אופניים שהייתי שוקל לתקוע לעצמי מזלג בעין הטובה שלי לפני שהייתי שוקל להכנס לרכב אותו הם נוהגים.

ושוב, הכי חשוב, אם הרגשת כי כתבתי אלימה סליחה וזו לא כוונתי, אשר הייתה להצביע בציניות על הכלת התנהגות הכביש האלימה של כלל החברה הישראלית.
 

nachshon4

New member
יאיר, אתה מצליח להוציא לי את המילים מהפה

דווקא בתור רוכב אני פחות מרגיש את זה, אבל בתור נהג על כבישי הארץ, כל מילה שלך נכונה.
אחרי 5 שנים של נהיגה בארץ נורמלית (אני כאן כבר 9 חודשים) אני פשוט לא מצליח להתרגל למה שקורה כאן בכבישים, בכל הכבישים. אנשים במדינה הזאת נוהגים כמו מטורפים, לא פחות, ללא הגזמה. פשוט רוצחים בפוטנציה. אם יש בי הירהורי חרטה על חזרה לכאן, יש להתנהגות בכביש (וכל מה שהיא מבטאה) חלק מאד גדול בכך.
 

Dov_s

New member
מצטער יאיר אבל הסיפור כאן הוא בכלל לא על רוכבי אופנים שנפגעו

מצטער יאיר אבל הסיפור כאן הוא בכלל לא על רוכבי אופנים שנפגעו, הם היו תוצאה משנית של התאונה.
תנסה להיות קצת עם ראש פתוח ולנסות להבין איך זה נראה מנקודת המבט של הנהגת (תניח שהיא לא אלימה ולא התכוונה ליזום תאונה).
לרגע תניח לסיפור מיום שישי.
הנהגת נוסעת בכביש 3, בקטע שהוא דו נתיבי, רחב שכולל שולים רחבים, היא נוסעת במהירות סבירה במקום (נוסע שם כל יום 90-100 קמ"ש מאוד סביר), רואה בצד ימין שלה על השולים רכב נוסע לאט עם אורות מהבהבים לפתע הרכב סוטה לנתיב שלה והיא לא מצליחה לעצור ופוגעת בו. מי אשם בתאונה ? הרכב הפוגע או הרכב הסוטה ?
מכיון שהרכב נכנס לנתיב מהשולים הוא צריך לתת זכות קדימה.
העובדה שלפני הרכב הסוטה היו רוכבי אופנים שנפגעו אחרי התאונה הראשונית אינה רלבנטית.
תקרא מה שצוטט מפיו של שוקי על נסיעה בשולים וגמר במרכז הכביש, כלומר הוא היה חייב לסטות לכביש והוא נכנס לנתיב שלה מהשולים.
תסתכל על התמונה של הרכב הפוגע, הגלגל הקדמי ימני שלו נהרס/הושמד כלומר במידה שהוא המשיך בתנועה ברור שהוא יסטה ימינה לרוכבים.
התאונה קרתה כי נסעו בשולים ואז סטו על מנת לעקוף מכשול.
בכביש כזה אולי עדיף שהרכב המלווה יסע לאט בנתיב הימני ויאלץ את כל כלי הרכב לעקוף אותו בנתיב השמאלי. חג 9:30 בבוקר אין שם הרבה תנועה והוא לא היה מפריע לזרימה.
בניגוד למה שאריה אומר התאונה לא קרתה בגלל שלא ראו את הרכב אלא בגלל שהנהגת לא הבינה מה הרכב והרוכבים יכולים/עומדים לעשות.
 

nachshon4

New member
דוב, בחייך

דווקא מהתמונות שהבאת רואים ברור: השול הימני אינו ברוחב נתיב. ברור שרכב הליווי היה לפחות על הקו הצהוב, אם לא בלט שמאלה ממנו. נהג סביר שמתקרב לרכב מהבהב שנוסע לאט על השול, צריך להיות סופר-זהיר, כלומר לעבור לנתיב השמאלי אם אפשר, ואם לא - להאיט ולעקוף בזהירות.
בנוסף, לא סביר שרכב הלווי סטה שמאלה במאית שניה, סביר שזה היה בהדרגה, ולכן רכב ששומר מרחק נכון אמור לזהות את זה ולפעול לפי הצורך (אם לא עבר לנתיב השמאלי עוד קודם).
 

ariasdo

New member
ההסבר שלי שרכב הליווי היה כ 50 מ' בשולים מהגשר הנהגת .

הייתה כ 150 מ' מהגשר בכ 5 שניות המרחק נסגר בהנחה שהרכב הבהב בפנסים שלו .
כי אין מהבהבים בולטים נוספים אין לו אפשרות לסמן איתות .

מהמרחק הזה אם היא ראתה את הרכב לא היה לה זיהוי שזה רכב ליווי איטי של רוכבים .
היא לא הבינה את הסטייה מרחוק כי לא היה איתות שמסימן פניה ( הפנסים תפוסים ) ולכן במסגרת השניות הבודדות אפילו לא הספיקה לבלום
( וזה בהנחה שלא עשתה בזמן הזה שימוש בסלולרי ) .

לפי התיאור שלך שרוכבים סטו ונכנסו לתחום הגשר ששם אין שולים שוקי נגרר אחריהם וסטה ללא איתות ( פנסים תפוסים ) ורק אז ראה אותה במראה מתקרבת במהירות .

המשמעות אתה אפילו מחמיר ואומר ששוקי היה צריך לתת זכות קדימה לפני הסטיה .

קשה לדעת מה היה שם אבל אני בטוח שאף אחד מהמעורבים לא היה מעוניין בתאונה הזו .
אם נראה את ממצאי תחקיר המשטרה נוכל אולי לדעת מה הכיוון רשלנות של הנהגת או טעות אנוש כל המעורבים בתאונה .

אריה סדובניק .
 

ItsikH

Member
המסקנה שלך סבירה, שעל המלווה לנהוג בנתיב ולא בשול, אלא רק
שנהג סביר אמור לחזות התנהגות רכב לפניו, ואופניים [ורכב ליווי] בכלל זה. ממש כפי שיעקב471 סיפר, גם אני חורג לא פעם לנתיב על מנת להבטיח שהנהג שאחרי לא יניח "לתומו" שאני רוכב בשול ולכן "אינו נדרש להתחשב".
 

YotamKa

New member
דוב, ההסבר שלך כנראה לא רלוונטי, ראה הערתי

לאילון מעט למטה.
יש עדות לפיה הרכב הפוגע בא מנתיב שמאל אל נתיב ימין, ולא ישירות מאחורי הרכב הנפגע. השול לא מספיק רחב כדי להכיל את הרכב הנפגע, שחייב היה ליסוע חצי בתוך הנתיב לפחות. כלומר גם אם היא באה ישירות מאחור מהנתיב הימני, היה עליה לעקוף אותו כמו שעוקפים כל מכונית. אבל כאמור זהו לא המקרה, לפחות לא עפ' הממצאים ועפ' עדותו של סרויה.
 

Dov_s

New member
השולים בקטע ההוא מספיק רכבים על מנת שרכב יסע עליהם

השולים בקטע ההוא מספיק רכבים על מנת שרכב יסע עליהם (ראה תמונה).
אין שום סימנים על מעקה הבטיחות שפגעו בו, המעקות הללו אמורים לקלוט את הרכב הפוגע ולהרס תוך האטה שלו. רואים בסרט מעקה שלה ללא שום סימני פגיעה (אפשר לראות ליד יד בנימין איך נראת גדר שנפגעה מרכב).

 

אילון22

New member
עכשיו התבלבלתי... בתמונה רכב הליווי נמצא ממש במרכז הכביש

ופגוע מאחור ובצידו השמאלי האחורי (ננגח בעוצמה?)
בתמונה רכב הנהגת נמצא כעת לפניו ובצד ימין של הכביש... איך הגיעה לשם? עקפה אותו ושברה ימינה? נגררה על ידי הבוחנים?
מי פגע ברוכבים, היא? או רכב הליווי שנדחף על ידה מאחור?
האם רכב הליווי סטה בפתאומיות שמאלה מבלי לאותת והפתיע אותה?
 

YotamKa

New member
אילון, סוף סוף אתה בוחן את הממצאים, אבל לא את כולם

במקרה מיקום הגשר, תמונה הספיקה כדי לדעת שזה קרה בבני ראם ולא ברבדים. במקרה הנוכחי, תמונה ובטח שתמונה אחת לא מסבירה את הכל, למזלך ישנה עדות כתובה של שוקי סרויה וצילום וידאו שמסבירים את כל שאלותיך. תקרא אותה בבייקפאנל, אבל אסכם לך:

הנהגת הפוגעת היתה בנתיב השמאלי וסטתה ימינה. הנהג מתאר זאת בפרוטרוט. היא נגחה את הרכב המלווה בזוית משמאל לימין, הטיחה אותו ימינה לגדר וכך פונתה לה הדרך והיא המשיכה בדרכה לפגוע ברוכבים (ולא ביצעה עקיפה ושבירה, היא פגעה בהם כי השמשה שלה שבורה לגמרי, של סרויה כאילו יצאה הרגע מהזגג). רכב הליווי הוטח אל הגדר כאמור, וחזר ממנה (חוק 3 של ניוטון) אל הכביש. כך התאפשר למכונית הפוגעה להתייצב לפני הנפגעת.
עוד פרט, וזה מהתמונות: הפגיעה במכונית התרחשה לפני שנגמר השול. אני משער זאת משום שבמקום בו אין שול, אין גם מעקה בטיחות אלא שפת מדרכה. בוידאו שצולם בזירה רואים שברי מכונית עוד לפני היצרות השול כולל את מספר אחת המכוניות שזה לא משהו שמתגלגל בקלות ויכול להעיד על מקום הפגיעה. שם יש מעקה בטיחות. הרוכבים לכן ולפי התמונות לא היו צמודים לרכב הליווי, אלא מתחת לגשר עצמו ובנתיב, היכן שכבר אין שוליים. הפגיעה ברכב הליווי האטה את הנהגת הפוגעת, ובכך אולי ניצלו חיי הרוכבים.

תמיד לשירותך, יותם מתנועת 'כך רוכבים בשטחי א"י'.
 

Dov_s

New member
יאיר במיקום הנוכחי שני הישובים משנת 1949

רבדים המקורי הוקם בגוש עציון, נכבש ונהרס. ב-1949 הוקם הקיבוץ מחדש במיקום הנוכחי.
הגשר המדובר די חדש, וכתוב עליו בגדול מ.א. נחל שורק שזאת המועצה של בני ראם, רבדים שייך ליואב.
 
למעלה