אולי תוכלו לעזור לי,

אולי תוכלו לעזור לי,

כרגע אני שקועה עמוק בתוך "פרויקט סיום" שלך השנה בעיבוד, והמטלה היא בצורה מפתיעה, לעשות עיבוד. בעיבוד אנחנו צירכים לקחת סנדרט ג'אז ולעבד אותו בעזרת שינוים הרמונים, קיצביים, שינוי סגנונות ובעצם, כל מה שבא לנו. אבל שרציתי לנסות לעשות חילופי אקורדים, נתקלתי בבעיה. כעיקרון לימדו אותנו שצריך קודם כל לפרש את הקטע ואת האקורדים (כאילו, לזהות איזה אקורד הוא טוניקה, איזה אוקרד הוא דומיננטה ואיזה אקורד הוא סב דומיננט) איך אני עושה את זה, אם האקורדים שיש לי בשיר הם שונים מן האקורדים שאמורים להיות על הסולם? (לדוגמא, יש GMAJ7 בשיר, ובסולם יש G7) השינוי של המז'ור באמת משנה או שפשוט להתעלם מזה וללכת רק לפי השורשים של האקורד? אם הבנתם את כל הסמטוחה, תודה.
 

ttg

New member
שניניוניות

אני אנסה לפתוח אותך למחוזות שיכול להיות שעדיין לא למדתם. כרומטיות לסולם = "בריחה קצרה מסולם X לסולם Y ע"י הצדקה". G7 הוא אקורד דומיננטי. Gmaj7 הוא אקורד סאב דומיננטי. (המאפיין העיקרי שבג'אז במיוחד שופט אם אקורד דומיננטי הוא הטריטון באקורד). לא נתת פרטים בכלל אבל רוב הסיכויים שהסאב דומיננטי של ה- Gmaj7 הולכות לסאב דומיננטה אחרת בסולם או נפתרת. נניח Gma7 שהולך ל- Dm7 לדוגמא או אפילו Dmaj7 שהולך לAm7 . כלי מאוד חיוני ב רי-הרמוניזציה שלא מעט כבר נמצא בתוך הסטנדרט. יש גם נושא של מפעם הרמוני (היכן האקורד נופל). אבל שוב מאקורד אחד אני רק מנחש מה הכוונה כי קשה לדעת (במיוחד שלא ציינת סולם...)
 
תודה,

השיר שעליו אני מדברת הוא THERE IS NO GREATER LOVE, והוא בסולם Bb' . ועכשיו לשאלה היותר ספציפית (חח), נאמר יש לי את האקורדים Bbmaj7 Eb7 Ab7 G7 אז את שלושת האקורדים הראשונים אני מפרשת כ-טוניקה, סב דומיננט, דומיננט. ואז יש לי את G7, ואותו אני לא יודת איך לפרש, כי מובן שהוא אקורד דומיננט, אך הוא לא קשור לאקורד. אפשר להחשיב אותו כאקורד דומיננט בסולם שבו G בכלל אמור להיות סב דומיננט?
 

ttg

New member
שוב נעצרת באקורד שגורם לנו לא לדעת איפה אנחנו

אני אנסה לחפש את הסטנדרט שיהיה לי זמן. באופן כללי - האקורד הראשון הוא טוניקה ע"פ הסולם שאמרת כמובן. שאר האקורדים הם דומיננטות (תזכרי את מה שאמרנו על טריטון!!). ושוב פעם אותו "טריק" של שניוניות. רק במקום רביעית של רביעית עליו דיברתי פה מדובר בחמישית של חמישית. "שרשרת דומיננטות" Bbmaj7 דרגה ראשונה / טוניקה. Eb7 חמישית של... Ab7 חמישית של... Db7 "היי! אבל זה לא Db7 זה G7" צועקת נעמיקטיה. "נכון!" עונה טל (ומסיים את האתנחתא ההומוריסטית הפושרת) - אם תשימי לב Db7 ו- G7 כוללים 2 צלילים חיוניים להגדרת דומיננטה זהים. פה ו- סי (בקר) שהמרווח ביניהם הוא... טריטון. מה שנקרא במינוח המקצועי תחליף טריטון. (ואם אני לא טועה יש לו הרבה דוגמאות קלאסיות בשמות משונים על בסיס שישית מונמכת אבל התיאוריה הקלאסית שלי קצת נמחקה לאורך השנים :( ) בהצלחה! מקווה שעיכלת את כל המידע.
 
תודה גברברון!

אני לא מאמינה אבל המורה שלי הסביר לי אתזה ואיכשהו הצלחתי להבין את זה. בכל מקרה, אני מניחה שהשרשור יטוגלן ויעזור להרבה אנשים בצרה שלא מצליחים להבין מה זה תחליף טריטון. (נעם אצל המורה לגיטרה ששואל אותה, אז זה טו אוף פייב אבל עם..? נעם צועקת- תחליף!!!! האעא! הבנתי את זה! ) (מורה לגיטרה נבהל) באמת תודה על העזרה הרבה.
 

SHEX

New member
גברברון? הגם את?!../images/Emo95.gif

הייתי בטוח שאת לא תסחפי לזה...
 

מרי לי

New member
מי התחיל עם זה../images/Emo35.gif../images/Emo2.gif ו....למה....../images/Emo35.gif../images/Emo5.gif

 

Virons

New member
פירוש האקורדים והוספת מתחים ושינוי מהלכים

בקשר לשאלה הספציפית שירי ג'אז מתבססים בחלקם על שינויי סולם Rythem Changes ובכך חלק מהאקורדים מתקשרים לסולם אחר . הסולם שאליו את מקשרת את הסול חייב להיות מקביל לסולם שהמלודיה של השיר בנויה עליו ז'א שאי אפשר לזרוק פתאום סולם נגיד סתם רה דיאז. (למשל הסולם המינורי אשר מקביל לBb הוא G מה שאומר שG7 יכול לשמש בערך בתור טוניקה באותו סולם) בקשר להשינוי הליווי בשיר את יכולה להוסיף מתחים כגון שארפ 9 11 ו13 **חשוב לציין שאסור לך להוסיף את הדרגה ה6 לאקורדים או שארפ 7 או 9 במידה שהוא מינורי. הצעות חוץ מהוספת מתחים לאקורדים לשנות למשל את התיבה שלפני G7 ל מהלך של טו פייב כנהוג בג'אז , Am7 D7b9 מה שיצור לך גישה לקראת הסול 7. בהצלחה עם הפרויקט סיום שלך אם את צריכה עוד משו תשלחי הודעה פרטית
 

sonic15

New member
גם לי יש תבעיה הזאת זה הולך ככה

אני שר יפה וכל זה לא מזייף בטונים אני אל מנגן בשום כלי רציתי בטופים בסוף ויתרתי יש לי בעיות דיבור עם האותיות ס צ ז שאז זה משפיע עליי לא רק בדיבור אלא גם בשירה וקשה לי שליר בטונים כמו שכולם שרים מה אפשר לעשות? ללכת למורה לפיתוח קול בחדרה? -העיר שאני גר בה לתקן תבעית דיבור כמובן חחחחח אגב אני רוצה גם הלקים להקת פופ משהוא בסגנון אס קלאב 8 כזה
 
למעלה