קיטום הקו לירושלים
אכן, החלטה אומללה. גם אם תבנה אי פעם מסילת רכבת קלה בין מלחה לתחנת ´החאן´ (התחנה הישנה), זה יהיה בעוד זמן רב, ויש להניח שגם התוכנית הנוכחית, להנות מנהרה מתחנת מלחה לגן העצמאות במרכז העיר (רעיון לא רע בפני עצמו) יתממש רק כשבגיהנום יסתובבו עם סוודרים. הסיבה לקיצוץ הקו היא לא איזו שהיא רתיעה מקיום יותר מתחנה אחת בירושלים - גם בתקופת הפעילות של הקו לפני סגירתו הופעלה תחנת ´גן החיות´ בסמוך למלחה. לפי מה שהבנתי, מדובר בלחץ שהפעיל אולמרט על הממשלה, שהורתה לרכבת ישראל לעשות את השינוי. יש הרבה ירושלמים שאומרים היום שאולמרט חומד בצע ורוצה לבנות במתחם התחנה ההיסטורית קניון עם מסוף תחבורה. מי שחושב שבאמת ייעשה מאמץ, כמו שעיריית ירושלים טוענת, לשמר היטב אפילו את מבנה התחנה ההיסטורי עצמו (ללא שאר המבנים ההיסטוריים מסביב) מוזמן לבקר בתחנות רחובות ובית שמש ולבדוק מה קרה שןם למבנים ההיסטוריים שהובטח ש-´ישומרו´. כמובן שישנה התנגדות רבה לשינוי התוכנית, ושמעתי אפילו בכירים ברכבת עצמה מקטרים קשות על זה, למרות שכשחושבים על זה, זה ייקצר בכמה דקות את זמן הנסיעה הרשמי... אני לא ירושלמי, אבל מבחינת המפה נראה לי די ברור שהרחקת התחנה כל-כך ממרכז העיר (אני מזכיר - אף אחד עדיין לא מימן את בניית המנהרה אל גן העצמאות) יקטול באופן די יעיל את כל האטרקטיביות הפוטנציאלית של הקו, שמלכתחילה לא כל-כך טובה - זמן הנסיעה יהיה כשעה ועשרים מ-´הגנה´ ל-´מלחה´, כולל עצירות בלוד ובבית שמש. אני לא רוצה להיות פסימי, אבל אני מתחיל לחשוש שיעבור עוד זמן רב עד שהרכבת תחזור להיות אמצעי התחבורה המועדף לירושלים (כמו שהיתה, בפעם האחרונה, בתחילת המאה ה-20...). בכל מקרה, כל מי שמעונייןם לעקוב ולשמוע עוד קצת נתונים, וגם לראות תמונות נהדרות של איך התחנה הישנה היתה אמורה להיראות מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת להלן.