אומגד, קסטה,66-67, יחי הפסיכודליה

oribarak

New member
אומגד, קסטה,66-67, יחי הפסיכודליה

הרגע חזרתי מחנות קטנה ואדירה של תקליטים\דיוידיים\מוסיקה ברחוב רוטשילד בראשון לציון(לראשוניים שבינינו, בפסז' חיים) כשבאמתחתי קסטה בת 30 או יותר דקות של פינק פלויד בתקופת סיד בארט, עם הגירסא המלאה של intesteller overdrive!!! אני רואה את זה כרגע וזה מגניב בטירוף, מי שרוצה לדעת זה מה שהיה במרתון 4 שעות בסינמטק. לקלטת קוראים pink floyd london 66-67 a film by peter whitehead מומלץ בטירוף, 40 שקל
 

Shakty

New member
כמובן שזה יצא גם בדיסק -ולאחרונה גם

עבר REMASTER (חביב ביותר) - בפנים תמצא את הגרסה האולטימטיבית ל INTERSTELLAR OVERDRIVE וגם עוד שיר שלא יצא בשום מקום מלבד בוטלגים - NICK's Boogie הגרסה של INTERSTELLAR היא כמעט 17 דקות של טירוף חושים - אך איזה כיף לשמוע את זה. במשלוח הבא שלי מAMAZON אני אקבל את את גרסת הרימסטר ואז אכתוב עליה בינתיים הנה ריוויו מבריין דאמאג' : http://www.brain-damage.co.uk/reviews/lon66rev.html
 

holo

New member
למה תמיד חשבתי

שכל הגירסאות החיות של הלהקה מהתקופה עם סיד הם רק בבוטלגים ולא ממש חוקיים? אני לא זוכר שהזכרתם את הקלטת הזאת.. הייתי קונה אותה ממזמן
 
כן, אבל

זו אינה הופעה חיה. אלו הקלטות שנעשו בסוף 1966 במיוחד עבור פס הקול של הסרט Tonight Let's All Make Love in London. ההקלטות נעשו באולפן, ששכר הבמאי. בסרט ניתן לראות את הפלויד באולפן, כשהם מקליטים את הקטעים.
 

holo

New member
רואים אותם מופיעים מול קהל

עכשיו ראיתי את זה עם אורי..
 
הפסקול והתמונות אינן זהים

הם צולמו בהופעה, אבל השירים הוקלטו באולפן - וניתן לראות אותם מקליטים את השירים, באותו הסרט. לא ידוע איזה שיר הם מנגנים בהופעה, באותו סרט.
 

holo

New member
מוקלטים באולפן?

אבל מה שהם ניגנו זה לא היה גירסאת האולפן. לא כל כך הבנתי, למה הם הקליטו את הקטע?
 
שני הקטעים

היינו Interstellar ו-Nick's boogie הוקלטו וצולמו באולפן. הבמאי שכר את האולפן במיוחד לצורך הצילומים. הבמאי גם צילם את הלהקה בהופעה, אבל השתמש רק בתמונות, לא בסאונד של ההופעה. פס הקול הוא קולו מהקלטות האולפן. גם לא ידוע מה הם בכלל ניגנו באותה הופעה, בה הם מצולמים (כמדומני ב-UFO). למה? ככה. הסרט לא היה על פינק פלויד, אלא על הסצינה בלונדון. הבמאי פנה לפלויד כי הוא היה חבר של סיד, אבל בסה"כ הוא רצה לעשות סרט על המועדונים, על הסלבריטאים, על הרוח של לונדון באותה תקופה - שהיתה, כאמור, המרכז התרבותי באותם ימים. לכן כנראה היה חשוב לבמאי להראות צילומים מהמועדונים, בעוד את המוסיקה הוא הקליט באמצעים יותר משוכללים ו"נקיים", באולפן.
 

vegetable man

New member
זה ממש אוצר...

יש לי את הוידאו של זה כבר שנים. זה כשר ולא בוטלגי למהדרין. יש שם צילומים מה- 14 hours technicolor dream, מה-UFO המיתולוגי. אפשר לראות שם, בין היתר, איש עם מספריים גוזר ללא רחמים את החזייה של יוקו אונו, כאשר ג'ון לנון מביט, כל זה עוד לפני שהם הכירו!!! אבל המוסיקה, שמיימית! interstellar overdrive פשוט מדהים, כמו שהוא היה צריך להיות באלבום (ולא כמו שאמנם יצא בגירסא הסולידית והמאכזבת משהו ב-piper). גם nicks boogie, קטע יותר נדיר ובהחלט מיוחד, נהדר לחובבי פינק פלויד של סיד בארט.
 

weird dust

New member
בסרט לא ממש שומעים אותם הרבה

לפחות בזה שאני ראיתי. הפרסומת של הסרט כולה מלווה ביצירה, אך הסרט הוא סרט תיעודי וכולל רעיונות עם אומנים, דוגמניות איש צבא אחד וכ'ו. ניקי בוגי נשמע כמו ההמשך (נגמר הצד על התקליט המשיכו הלאה?) ובעצם למה היה צריך את כל הקטע הזה?
 

flowerboy69

New member
רענון קל לנושא הכאוב הזה...

לפני כמה שנים יצאה גרסה של הדיסק בדיסק כפול מחברת see for miles כשדיסק אחד הוא עם 2 השירים של הפלויד ודיסק שני הוא cd rom למחשב עם ראיונות מהסרט והקליפ של אינטרסטלר שכביכול צולם במקור לסרט.הגרסה החדשה-שאותה קיבלתי אתמול היא פשוט הוצאה של אותו דיסק על גבי דיסק אחד דרך חברה אחרת-יש שם אותם תמונות ואותו חומר רק על דיסק אחד.ככה שאין הרבה מה להתרגש...לפחות למי שראה או מכיר את הגרסה הקודמת...
 

Shakty

New member
לא מדויק-זה גם עבר 20KHRZ REMASTER

שזה העניין המשמעותי. למרות שאני מאוד אוהב את SEE FOR MILES בתור לייבל REISSUES הם לא ממש משקיעים באיכות הSOUND של הקטלוג שלהם - הם יותר עסוקים בלחפש RARITITES בויניל ולהוציא אותם בדיסק (דבר מבורך כשלעצמו) חברת REPERTOIRE הגרמנית היא לייבל REISSUES שיש להעריץ - הם גם מוציאים חומר טוב וגם עושים REMASTER. הבעייה היתה שהמחירים שלהם היו שערוריתיים גם בסטנדרטים של אירופה והם פשטו רגל (ניתן עדיין למצוא דיסקים שלהם בחנויות המקוונות - אבל המלאי הולך ואוזל) שוק הREISSIUES הוא מאוד מיוחד בקטע הזה - חברות משקיעות סכומים לא מבוטלים וחיפוש מתמיד אחרי אלבומים אבודים רק כדי למכור כמה מאות מהם... צריך מידה לא קטנה של שיגעון לדבר.
 
Rhino הם המומחים הגדולים בתחום

אבל הם אמריקאיים, והנטיה שלהם היא לכיוון הזה. לא שזה רע, כמובן, הם עושים עבודה נהדרת, אבל הם נוטים להזניח את הקו האנגלי/אירופאי. Castle עושים עבודה סבירה על קטלוגים אירופאיים. אבל אין תחליף, לטעמי, לאנתולוגיות רציניות ומקיפות שנעשות בשיתוף האמנים המקוריים. את זה יש מעט מאוד. נקווה שזה טרנד שיתרחב.
 

Shakty

New member
RHINO מעולים כמו שאמרת בשוק

האמריקאי - יש גם את ONE WAY RECORDS בשוק הזה - אבל שוב כמו שאמרת ההזנחה בקטלוג האירופאי גדולה. הבעייה באנתולוגיות של המיג'ור לייבלס היא שרק אמנים שמוכרים בכמויות מסחריות יגיעו להדפסה. אמנים יותר אזוטרים חייבים לזכות בחסדם של הלייבלים העצמאיים.
 
תלוי מה זה "אזוטרי"

כי יש reissues ל-Zombies ול-Pretty Things, למשל, באיכות גבוהה. ל-Zombies יש גם קופסא מקיפה ומומלצת ע"י מי שקנו אותה (היא עולה הון תועפות). שתיהן היו להקות מליגה ב' בשנות השישים. דווקא לחלק מהלהקות הגדולות אין אנתולוגיות - מצב שגובל ברשלנות פושעת, לטעמי: אין אנתולוגיה לסטונס, למשל (רק אוספי להיטים), לקינקס (כאן זה מצב כאוב במיוחד) מלבד ה-reissue המורחב של village green והאוסף של חלק מהקלטות ה-BBC שלהם. וכמובן, אין אנתולוגיה לפינק פלויד. הייתי מעדיפה לראות אצלם משהו דומה למה שעשו עם הביטלס: היינו, להשאיר את האלבומים המקוריים כמות שהם (בלי בונוסים וכד') ולהוציא את כל הקטעים הנדירים, הקלטות ה-BBC וכד', באנתולוגיה נפרדת. זה לא כ"כ קשה. יש להם כבר מפיק - ג'יימס גאת'רי - שעובד עמם שנים על מי מנוחות. למה שלא יתנו לו איזה שנה לערוך דבר כזה? הדבר עוד יותר מוזר, לאור הוצאת ההקלטות של סיד בארט בשנות השמונים, התשעים, ואף לאחרונה: Opel (שהיה אוסף outtakes ושירים שגילמור לא הכניס לאלבומים המקוריים), הקופסא Crazy Diamond (שכללה את כל מה שהיה קודם + עוד outtakes) והאוסף Wouldn't You Miss Me משנת 2001 שכלל גם את Bob Dylan Blues שגילמור החזיק מתחת לבלטות כל השנים. אם לו כן, למה לפלויד לא? מצד שלישי, לאור האיחור בהוצאת ה-DVD של Pulse, נצטרך לחכות עוד דור לדבר כזה.
 

Shakty

New member
את יודעת מה - את צודקת ב100%

יש הרבה אנתולוגיות של המייג'ורים לאמנים שלא בהכרח ימכרו 20-30 אלף עותקים. יש בזה נחמה - כיוון שעלות הפקת REISSUE היא כמובן זולה יותר מהפקת אלבום חדש.
 

melancholy man

New member
לא, לא עוד דור

כנראה נצטרך לחכות שאחד משני הניצים ילך לעולמו או שיגיע פיוס היסטורי אמיתי (מה שכבר לא יקרה), מצד שני, אולי באמת נצטרך לחכות שנות דור
 

flowerboy69

New member
הגרסה האחרונה של see for miles

בדיסק כפול הייתה הראשונה מהגרסאות שעברה 20 bit או משהו כזה כך שלהוצאה החדשה אין חידוש בקטע הזה-תבדוק בעצמך.
 
ה-DVD של הסרט ייצא ב-12.9

לפי דיווח מעודכן מ-Brain Damage. ה-DVD יהיה זמין בכל החנויות המקוונות. זוהי ההדפסה הראשונה של הסרט ב-DVD. עד עתה, היה ניתן להשיגו רק בוידאו (וגם זה בקושי).
 
למעלה