אומנם בעיקוב....

black buttercup

New member
אומנם בעיקוב....

2 פרקים של ספר שאני כותבת:רוח קלה נשבה בצמרות העצים והרעידה את עלי סוף החורף הקהים. טיפות קלות של גשם נשרו מהשמים אל תוך האגם האפור והדומם. העשב הרך שעל הקרקע החל כבר להראות סימנים של אביב, ניצני פרחים ומיני ריחנים כבר החלו לבצבץ מבעד לבוץ העמוק שכיסה את אדמת היער העתיק. חיות לילה שונות ניעורו משנתם וירדו בשיירות איטיות אל שפת האגם ללגום מעט מים ולחפש להם ציד. הלילה היה שחור במיוחד, עננים כבדים כיסו את השמיים והירח הוסתר כליל. רק הבזקי הברק הרחוקים שהעירו את הארץ לשבריר שניה מידי מספר רגעים אפשרו לאייסיל לארוב לאייל הצעיר. הוא מצידו, עליז ומשובב נפש, שוטט לו בלא מפריע על שפת האגם, מלכך עשבים ולוגם מים מתוקים. עיניה האפורות של אייסיל הבהיקו באור הברק, כל גופה היה מתוח בלא תנועה כבר זמן רב, אך שריריה היו מורגלים למצבים שכאלה, המארבים היו משגרת יומה. מזג האוויר הטיב עם מצבה וטשטש את ריחה מפני טרפה. חוד החץ בצבץ מביך הסבך שבו הסתתרה, כל שריר מתוח ומכווץ והחץ מכוון אל עורפו של האייל הנינוח, עינה האחת נעצמת, מכוונת. נפקחת שוב. ושוב נעצמת, האייל נמתח כולו, הוא חש בסכנה מתקרבת, אוזניו נמתחות בחיפוש אחר רחש. צליל המיתר קורע את דממת הלילה בעוד האייל מסתובב להימלט, חץ מהיר חודר אל עורפו ובשאגות כאב הוא צונח ארצה. דמות נערה מזנקת מהשיחים הסמוכים ובזינוק קליל כשנישקה שלוף היא נוחתת ליד הצבי. ידה האחת מסוככת על אוזנו והיא לוחשת לו מזמורי ברכה והתנצלות בשפה נשכחת. בו בזמן משספת את גרונו בתנועה חלקה ומיומנת וגואלת את החיה האצילית מייסוריה. אייסיל הזדקפה ומתחה את גופה. 'ציד מוצלח, אין ספק' היא מלמלה לעצמה וניגבה את הדם מעל להבי פגיונה ברצועת בד שחורה אותה חגרה סביב מותניה הצרים. אחר כך נעצה את הפגיון חזרה בחגורה הקשורה לירכה הימנית ובזינוק מהיר חזרה אל מקום המסתור שם ארבה לאייל זמן ארוך. מן הקרקע אספה את קשתה ואת פח חציה אותם השליחה לארץ טרם זינקה מהשיחים, התקינם על גבה וחזרה אל האייל בזינוק קל. זאבי ערבות מרוטי פרווה כבר הקיפו את הפגר החם אך נמלטו חזרה אל אפלת היער כשזיהו את אייסיל השבה אל צידתה. אייסיל סיננה לעברם קללה שנענתה ביללות איבה ונביחות תוקפניות שנבלעו במעמקי היער והמשיכו להדהד בו זמן מה. 'יצורים ארורים, מה עצוב שזהו גורלם שבחרו להם אבותיהם', מלמלה לעצמה בעודה מעמיסה על גבה את גופת האייל הכבד. 'האומנם, קל משתיארתי לי' חשבה לעצמה ובניתורים קלילים החלה לעשות את דרכה אל עיירת בני האדם הקרובה, מידסנק שבממלכת אורדין, ממלכת בני האדם הגדולה ביותר באיזור. לאחר כשעה הניחה את כף רגלה על שער העיירה הנעול. שני דפיקות איטיות ואז שלוש מהירות היו הסימן שלה לשומר השער שיפתח ויאפשר לה להיכנס. למעשה אחד מחוקי הממלכה קבע שאין להכניס זרים, עוברי אורך או אפילו נתיני ממלכה אל שטח העיירה לאחר שקיעת השמש אלא במקרים מיוחדים. אך אייסיל קיבלה היתר חריג להיכנס לכל עיירה ברחבי אורדין בכל שעה שתחפוץ משום שהייתה ידידתו הקרובה של המלך ואורחת כבוד בשולחנו. השער נפתח בחריקה ופניו העגולים של מר פאפינג קידמו את פניה. שומר השער תמיד קידם את פניה בברכה עוד משחר ימיו, ועכשיו לעת זקנתו הייתה מידידותיו הקרובות. "אייל יפה מצאת לך, צריכה עזרה?" קרא לעברה ופינה לה את המעבר משום שידע שאין בכוונתה לתת לו לסחוב את האייל אף לא לרגע. "נחמד מאוד מצדך קשישי, אבל אני יכולה לשאת אותו עד בית המטבחים. אני מקווה שמר טוליגמן לא ישן כבר, מה השעה?" אמרה בעודה עוזרת בידה החופשיה יותר למר פאפינג לסגור את שער העץ הכבד. "עכשיו בערך שעה אחר חצות, אני סבור שהוא כבר ישן, אבל זה בסדר, את יכולה להעירו, הוא ישמח לקבל ציד משובח כמו זה גם כשהוא חולה שחפת ואין לו אף לא סכין חדה אחת לרפואה." אמר מר פאפינג וצחק בקול גדול, אחר השתעל בכבדות ורקק לקרקע. אייסיל העבירה את מבטה מהרקיקה אל מר פאפינג "אינך במיטבך היום, ובכל זאת עובד? אתה עוד תהרוג את עצמך. מה שלום ביתך מאריאן?", שאלה בחיוך בעודה מעבירה את משקל גופה מצד לצד. "היא בסדר גמור, היא מתחתנת. כן, היא כבר גדלה מאוד, כבר כמה שנים שלא היית כאן, דברים משתנים. אבל אני רואה שאין זה הזמן לסיפורים, ודאי כבד לך המשא הזה, לכי למר טוליגמן ותחזרי מחר בבוקר, נשב ונשוחח עד שתסתלקי לך שוב." "לא יכולה, מחר עם שחר עליי לצאת אל אורלינטאן, עליי להיפגש עם אופליר בעניין דחוף, אבל אני מבטיחה לחזור אלייך בעוד כשעה, אעבור קודם בפונדק שבמרכז ובבית הצמחים ואכין לך שיכר לפי מתכון מיוחד שיעזור לך עם השיעול הזה" אייסיל הסתובבה על עקביה ובריצה מהירה התרחקה מהשער כשמאחוריה מר פאפינג השתעל שוב, חזק יותר, רקק שוב לארץ ונכנס אל תוך ביתן השומר.
 

black buttercup

New member
המשך....

כעבור זמן קצר כבר ניצבה אייסיל על מפתן דלתו של מר טוליגמן, הגשם כבר ירדת זלעפות והרטיב אותה עד שד עצמותיה. היא נקשה בדלת בחוזקה מספר פעמים ורק בפעם הרביעית נשמעה תשובה. צעדים כבדים התרוצצו בבית, מנעולי דלת רבים חרקו בעת פתיחתם, לבסוף נפתחה הדלת ובדלת עמדה ילדה קטנה בבגדי שינה. 'שלום לך' אמרה אייסיל ורקנה מאט אל הילדה בחיוך, 'את יכולה בבקשה להעיר את אבא? הוא ישמח לראות אותי. הוא מחכה לי.' הוסיפה. הילדה פתחה את הדלת לרווחה ואפשרה לאייסיל להיכנס אל חדר הכניסה, אחר כך סגרה את הדלת בדממה וכמו צל הסתלקה לה בריצה אל חשכת הבית. אייסיל לא נשארה עומדת ופנתה מיד אל מדרגות המרתף היורדות את חדר השחיטה. החדר היה קריר, רחב ונמוך תקרה. מן התקרה השתלשלו להם מיני חלקי בשר של בהמות שונות וחיות בר אחדות. על הקירות נתלו סכיני מטבח שונים, בגדלים שונים ובצורות שונות וכולם יצירי עבודה זריזה ולא מושקעת. בפינת החדר ניצבו שני משחזות ישנות. במרכז החדר ניצב שולחן עץ גדול, מלא בחריצים קטנים אשר מהם התנקז הדם במהלך השחיטה לפתח ברצפה. על השולחן הניחה אייסיל את גופת האייל והחלה לשוטט החדר להנעתה. "...מי זה חושב לעצמו שהוא יכול להעיר אותי בשעה כזאת באמצע הלילה" היא שמעה את מר טוליגמן ממלמל לעצמו בעודו יורד במדרגות המרתף. היא הסתובבה על מקומה והמתינה לו בחיוך ליד שולחן השחיטה. מר טוליגמן נכנס למרתף שלגופו חלוק בית מרופט ולראשו מצנפת שינה ישנה. כשמבטו נפל על אייסיל לבשו פניו הבעה עליזה וכבר נשכח מלבו עניין ההשכמה. "אייסיל! כמה טוב לראות אותך, הרבה זמן לא התראינו, וזמן רק שלא עשינו עסקים. ומה זה פה? אייל צעיר, יפה, חזק. איפה את מוצאת אותם תמיד?" שאל בפליאה בעודו סוקר ומלטף את גופת האייל. "פה ושם, צריך לדעת איפה לחפש ומה לחפש. בכל אופן, אני קצרה בזמן ואליי להסתלק עם שחר בשליחות דחופה. עודה לך עם נסגור על גמול וכן אם תוכל לתת לי חתיכת סבון לרחוץ את הדם מבגדי." השיבה בחיוך ועודנה ניצבת במקומה. מר טוליגמן ניתק את עיניו מן האייל ונעץ את מבטו העסקי באייסיל. "מאתיים מטבעות ולא פרוטה יותר", אייסיל גיחכה בבוז והשיבה לו מבט חודר. "אל תשחק איתי משחקים מר טוליגמן, ארבתי לאייל הזה במשך לילה שלם. הוא בריא, מלא וצעיר, בשרו רך כל כך שהוא נמס בפה. לא תמצא בשום מקום על פני הארץ צייד שיביא לך ציד שכזה, ואתה בוחר לרמות אותי ולתת לי סכומים זעומים בעד עבודתי הקשה?" אמרה בתקיפות. מר טוליגמן החזיר מבטו אל האייל שעל שולחנו. "כמה את רוצה?" אמר לבסוף. "לא פחות מ400 מטבעות, 380 ומקלחת חמה וארוחה אם זה יקל עלייך." השיבה במבט קפוא. עיניה הגדולות נצצו לאור האשישית שהשתלשלה מהתקרה. מר טוליגמן הנהן ופנה אל השידה ובפינת החדר, הזיזה, הרים את הקרש שתחתיה, הוציא חבילה עטופה בסמרטוטים וחזר אל השולחן. עליו הניח את החבילה שהרעישה מכובד המטבעות. "יש כאן 400 מטבעות. זהו חלק מירושה שקיבלתי לאחרונה. את מוזמנת להישאר ללון בביתנו אם זה רצונך. אני אשמח. אני מתנצל על תוקפנותי, לא הערכתי נכון את סחורתך." הוא אמר בטוב לב וחיוך שבע רצון נפרש על פניו העגולים. "אני מודה לך מקרב לב על ההזמנה, אך כפי שאמרתי אין בכוונתי ללון כאן הלילה אך אשמח להתרחץ ולרחוץ את בגדי. אודה לך מאוד גם את תשאיר לי מעט לחם ומים המטבח." אמרה אייסיל, אספה אל ידיה את שק המטבעות ופנתה אל המדרגות. כעבור כחצי שעה ניצבה אייסיל שוב בפתח הבית של מר טוליגמן. תרמילה היה גדוש וכבד אך גופה בגדיה היו נקיים, שיערה הזהוב-נחושתי היה קלועה בצמה ארוכה שהשתלשלה על גבה עד אחוריה. גשם זלעפות ירד, הרחוב היה בוצי וחשוך. אייסיל העבירה את מבטה על הרחוב השקט וכהרף עין פתחה בריצה מהירה אל המסבאה הקרובה. כעבור מספר רגעים פתחה את דלתה החורקת של פונדק הדייגים. ברגע שנכנסה בדלת הסתרר שקט מדאיג בין השולחנות. הפונדק היה מלא, סביב כל שולחן ישבו גברים שתויים שתלו מבט מזלזל בנערה המשונה חדת האוזניים אשר צועדת לה בביטחון שכזה אל התוך הפונדק. אייסיל התעלמה לחלוטין מן המבטים החשדניים והעוינים האלו וניגשה אל הדלפק. "שלום, אוכל בבקשה לקבל בקבוק שיכר אגסים?", האיש מאחורי הדלפק הביט בה במבט מתנשא "נגמר" סינן בין שפתיו והמשיך לנגב את הכוס שבידו. "אז תוכל להביא לי שיכר אפרסקים בבקשה?", "אין" סינן שוב בלי לשלוח בה מבט שני. לפתע הרגישה אייסיל בגופו של אדם גבוה ורחב הרוכן מאחוריה ומצמיד אותה אל דלפק העץ. "יצורים מסוגך לא רצויים פה, שדת עצים עלובה." ריח זיעה נידף מגופו והבל פיו הריח בירה. כפות ידיו אחזו חזק בשתי זרועותיה ולא אפשרו לאייסיל לנוע יותר מידי. בלי לחשוב הרבה ובתנועה מהירה וכמעט לא נתפסת לעין קפצה אייסיל על הדלפק וברגלה האחת בעטה בראשו של הדייג השיכור מעבר לראשה. הדייג הרפה מאחיזתו ונפל מעולף אל הרצפה בקול חבטה רועם. מן השולחנות שבכל רחבי הפונדק קמו אנשים, אוחזי סכינים ובקבוקי זכוכית שבורים. אייסיל עמדה בעמדת קרב על דלפק העץ, מוכנה לקרב קשה, כאשר בידה האחת אחד מתאומי הדיסטאר, ובידה השניה, מיתמר מאחרי גבה מקל עץ אותו תלשה מדפנות הדלפק. אור כסוף-כחלחל זרח בעיניה.
 

black buttercup

New member
המשך...

בעודה מרחיקה מעליה ברגליה אנשים שיכורים, נשמעה צעקה מכניסת הפונדק. "הפסיקו מיד או שהעצור את כולכם ללילה בתאי המעצר!", גבר חסון וגבה קומה ניצב בפתח הפונדק. לפי לבושו זיהו כולם את קצין המשטרה של הממלכה. הדייגים החלו נסוגים חזרה ל מקומותיהם, גוררים אתם את חברם המעולף. אייסיל נשארה עומדת על הדלפק, סוקרת בעיניה את תוקפיה. הקצין ניגש אליה והכריז בקול רם אל קהל הנוכחים. "שימו לב טוב טוב אל הנערה הזאת, הנה מבורכת ע"י מלכנו בכל עיר ברחבי הממלכה, אין לפגוע בה משום צורה ועליכם להיות אדיבים עימה בכל עת. מי שינסה לפגוע בה, כמו שראיתם, עשוי לשאת בתוצאות החמורות. חיזרו אל עיסוקכם ואל תפריעו את שלוותה יותר." בתום דבריו פנה על אייסיל אשר עדיין ניצבה על הדלפק בעמדת קרב. "הרשי לי," הציע לה הקצין את ידו, אך אייסיל רק זרקה בו מבט מזלזל וירדה בזינוק אל הרצפה. אנשי הפונדק המשיכו בעיסוקם אך שלחו באייסיל מבטי שנאה לעיתים קרובות. הקצין פנה אל מוכר המשקאות,"תן לה כל מה שתבקש, ומן המשובח ביותר." אמר ושלח לה חיוך לבן. אייסיל ביקשה בקבוק שיכר אגסים, שילמה עבורו ויצאה מבלי לשלוח ולא מבט אחד בקצין. הקצין יצא אחריה בריצה קלה, ממהר להשיגה. "לא נחמד מצדך, הצלת כרגע את חייך" צעק לה בעודו מנסה להדביק את צעדיה תחת גשם הזלעפות. "לא ביקשתי את עזרתך ואינני זקוקה לה. יכולתי להסתדר טוב מאוד בכוחות עצמי, להבא אם תתערב אהרוג גם אותך, הפעם אני ממהרת מידי כדי להתעסק בשטויות." אמרה בעודה מגבירה קצב צעדיה לכיוון צריף השומר. "אני יודע, מזה חששתי, אך תפקידי למנוע מהומות." אמר הקצין והגביר קצב ריצתו והדביק את קצב צעדיה לבסוף. "מה חשבת לעצמך כשנכנס ככה לפונדק הומה אדם?" אמר בעודו מנסה להסדיר נשימתו. "מה כוונתך?" שאלה אייסיל מבלי להעיף בו מבט. "אל תגידי שאינך יודעת על הסכסוך בין ממלכתנו לממלכת העלפים מעבר להרים." אמר והביט ושלח מבט באוזניה המחודדות. "לא יודעת, ואין שום סיבה שאדע, אינני משתייכת אל ממלכת אורלינטאן, אני רק מבקרת שם לעיתים." אמרה והתחמקה בריצה מהירה מן הקצין באחת הפינות החשוכות. דלת הצריף נפתחה בחריקת צירים רועמת. בפתח הצריף הופיעו פניו העגולים והאדומים של מר פאפינג. לפניו ניצבה אייסיל, רטובה עד לשד עצמותיה, תרמילה ובגדיה היו ספוגים מים, בידה אחזה את בקבוק השיכר. "היכנסי ילדתי, הינך רטובה לגמרי, אביא לך מגבת , בואי שבי" מר פאפינג משך אותה בזרועה אל תוך החדר וכיוון אותה אל כיסא רעועה ליד השולחן. בינתיים נעל מר פאפינג את הדלת ופנה אל חדר צדדי. אייסיל ישבה ופתחה את תרמילה. מתוכו הוציאה נרתיק קטן מעור איילה. הנרתיק היה רטוב, אך הרטיבות לא חדרה לתוכו. אייסיל הוציאה גם צלחת כסף קטנה וסיר נחושת קטן והניחם על השולחן. את תכולת הנרתיק שפכה על הצלחת ואת הסיר מלאה בשיכר האגסים אשר קנתה קודם לכן. את הסיר התקינה מעל האש באח המבוערת וכיסתה אותו במכסה נחושת קטן. את תכולת בנרתיק אשר פוזרה בעדינות באצבעות רכות באופן אחיד על פני הצלחת, החלה אייסיל לקצוץ ולפורר לחתיכות קטנות בעזרת סכין פשוט ולבנה, אותה הוציאה מן התרמיל קודם לכן. בינתיים חזר מר פאפינג מן החדר השני. בידו מגבת גדולה ואפורה, אותה פרס על כתפיה של אייסיל. היא אודתה לו בחיוך והמשיכה במלאכתה. "איזה צמח זה?" שאל מר פאפינג והתיישב בכיסא שבעברו השני של השולחן, "ריחו מוכר לי מאוד משחר ילדותי, אך אינני זוכר את שמו או מקורו", אמר, בידו האחת מגרד את זיפי פניו הגסים ובידו השניה מתופף על השולחן. "אל תתופף ככה. זה צמח רפואי עתיק מאוד שגדל פעם באזור הזה, בגלל עוצמתו החזקה נהגו להשתמש בו לעיתים קרובות, למעשה על בסיס יומי, מפני שכאשר משתמשים בו יותר מידי הוא גורם להזיות ואיבוד קשר עם המציאות לזמן קצר. למעשה הצמח הוכחד לחלוטין מעל פני הארץ, אך באחד ממסעותיי אל הדרום מצאתי אותו גדל במלא הדרו ותפארתו. קהילה קטנה של עלפים נודדים דואגים להשיבו אל הארץ. הם נתנו לי קצת ממנו, רק לאחר שהבטחתי שאשתמש בו למטרות רפואיות. שמו סאלאן. הוא עץ לבן וגבוה, ענפיו צומחים קפלי מעלה, עליו דקים ומאורכים, רכים, אפורים, פרחיו לבנים וקטנים בעלי 5 עלי כותרת סביבם מזדקרים סיבים דקים, אדומים עשירים באבקנים. מליבתו מזדקר מאין בקבוקון קטן אשר פעם בעשר שנים נתפח ומזיב דבש מתוק יותר מכל פירות היער." מר פאפינג האזין בעניין והנהן בראשו, "אם הוא יקר כל כך אינני רוצה שתבזבזי אותו עליי." אמר לבסוף. "אל דאגה, יש לי עוד הרבה, חוץ מזה שזה למטרה רפואית נעלה." חייכה אליו, קמה מין הכיסא וניגשה את הסיר המבעבע. באצבעותיה פיזרה את העלים המפוררים על פני השיכר הרותח. וסגרה חזרה את המכסה "בקרוב זה יהיה מוכן. בינתיים ספר לי מדוע שונאים כל כך בני הממלכה הזאת את בני ממלאת אולינטאן ואת בני העם העלפי בכלל." אמרה וחזרה לשבת על יד השולחן, מר פאפינג כבר מזג לשני ספלי פח גדולים את שארית השיכר שבבקבוק. "הסיפור התחיל פני כמה שנים. העלפים הם אנשי רוח, הם מחברים שירים נפלאים ומטיבים לנגן ולשיר. עצם נוכחותם מקרין שלווה על הסובבים, כל עוד הם לא זועמים. נער עלפים עבד בפונדק כמוזיקאי. כל ערב התקבצו כל אנשי העיירה
 

black buttercup

New member
המשך...

בפונדק הקטן להאזין לסיפוריו המופלאים על ארצות רחוקות ועל אוהבות אסורות. ערב ערב הופיעה הנער בפונדק, ובתמורה לעבודתו קיבל חדר לינה ואוכל. לאחר מספר שנים אשר נראו לו כלא יותר מיום יומיים הגיע הנער אל הפונדק שתוי מעט, יחד עם מספר נערים נוספים מן הממלכה אשר מעבר להרים. הנער איים על בעל הפונדק שאם לא ישלם לו סכום כסף רב, הוא וחבריו יחריבו את המקום. החלה מהומה, הנער טען ובעל הפונדק רימה אותו ושמגיע לו הרבה יותר מחדר שינה ואוכל עבור עבודתו. בעל הפונדק סירב בטענה שזה הגמול עליו סיכמו ושאין בכוונתו לשלם ולא פרוטה אחת. הנער התרגז והחל להכות יחד על חבריו את בעל הפונדק עד שהרגוהו. פרצה תגרה נוראה בין בנוכחים בפונדק לבין נערי העלפים, במהלכה נהרגו שני נערים וארבעה בני אדם. מלכי שני הממלכות הרגיעו את הרוחות בין שני המחנות אך האיבה נשארה. כמו שאמרתי, העלפים הם אנשי רוח, לפיכך אין הם בקיעים בעבודות האדמה. אומנם בצייד מצטיינים הם. מה גם שאזורי המחייה שלהם לא טובים לחקלאות, לעומת זאת הם מצוינים למרעה. אצלנו הקרקע מצוינת לחקלאות, אך אין אנו בקיעים בגידול חיות משק. במשך מאות שנים סחרו שני הממלכות בתפוקתם. לא היו ערכים ברורים לגבי שווי הסחורה, יום אחד התווכחו שני סוחרים, הויכוח סחף אליו עוד סוחרים מסביב ושוב הוצתה האש כמו גחלת הנזרקת אל ערמת חציר. הפעם המריבה הייתה סופנית, שני המלכים אשר ניסו לפייס בין הסוחרים התקשו לפסוק מי הצודק ואף רבו בעצמם. מלך העלפים כינה את אני האדם 'אספסוף נחות דם' ומלך בני האדם כינה את העלפים "שדים ערמומיים וחצופים" ושני המלכים לא שבו לדבר עוד לעולם. מכאן הקרע רק הלך וגדל. עד היום. שני עמים ששונאים אחד את השני בלי סיבה. פשוט נורא." אמר מר פאפינג ושקע בהרהורים. אייסיל קמה מן הכיסא וניגשה אל הסיר המבעבע, מזגה את תכולתו אל ספל פח גדול, חזרה אל השולחן והניחה אותו לפני מר פאפינג. "תשתה, זה יעזור לך. אם כך אתה רוצה להגיד לי שהיום כמעט נכנסתי לקרב גדול בפונדק רק בגלל איזה סכסוך ישן ואי הבנה בין כמה אנשים לפני כמה שנים?" אמרה וחזרה לשבת על הכיסא, רגליה מתוחות לפנים וידיה שלובות על חזה. "אכן, זו הסיבה. אני בכלל לא מתפלא, ידעתי שזה מה שיקרה" ," למה לא אמרת לי?" שאלה ברוגז, "לא הספקתי. בכל אופן, אין הרבה מה לעשות, תאמיני לי, שני העמים האלו יהיה מסוכסכים לנצח." אייסיל שקעה במחשבות. כאב לה לדעת ששני העמים שאליהם היא קשורה בקשר דם מסוכסכים ושונאים, אם כאן אין היא מתקבלת בברכה, מה יקרה כאשר תגיע מחר בצהרים אל אורלינטאן? איך יקבלו אותה שם? אולי לא יפתחו את שער העיר בפניה בכלל. ואם יגרשה המלך מעל פניו ולא ירצה לשמוע את שיש בפיה לומר לו? עד כה היו שתי הממלכות כמו שתי בנים שבילה, מקום שקט לחזור אליו לאחר מסעות ארוכים רווי סכנות וקרבות. לא נותר לה מקום בעולם, והפעם זה סופי. הפעם גם תהיה פגיע יותר על מול האורקים המבקשים את דמה כבר מאוד של שנים. עד כה נתנו לה שתי הממלכות גיבוי מלא והגנה, מה יהי על גורלה עכשיו? מה יעלה בגורלה של ציידת האורקים? בעודה מהרהרת, שקע לו מר פאפינג בשינה עמוקה על הדרגש שבפינת החדר, ספל הפח הריק נותר על השולחן והדיף ניחוח מתוק, מרענן. מן החלון שבמזרח בצבצו קרני שמש ראשונות. בוקר חדש הגיע, יום חדש חדר אל החדר והעיר את הפינות החשוכות של הבקתה המרופטת. 'יום חדש! סיוט חדש!' מלמלה לעצמך 'אין רגע מנוח, אין רגע של שקט' המשיכה בעודה אוספת את חפציה מן השולחן ואת הסיר מן האח הנכבת. על השולחן השאירה אייסיל פתק תודה וברכת צלחה אותו שרבטה בפיזור נפש ומחשבות כבדות. היא העיפה מבט אחרון בבקתה ופנתה אל מחוץ לדלת. בחוץ האוויר היה קר ולח, הגשם הפסיק וקרני השמש נשברו בשלוליות הבוץ אשר כיסו את הרחוב. משכימי קום חצו את הרחוב והביטו באייסיל בהשתוממות. ילדים קטנים במשחקיהם עצרו להביט בשדה המסוכנת הניצבת בפתח עירם. אייסיל חנקה דמעות פרידה ובזינוק עברה מעל השער ונחתה מחוץ, על השביל המוביל אל ההרים. טוב, זהו בנתיים...פרק אחד! כי גם ככה זה יותר מידי. אני מקווה שתקראו למרות שזה כזה ארוך... ואשמח מאוד לשמוע תגובות...
 

Rivendell

New member
ותגובה לחלק האחרון

מעבר בין שורות בדיאלוגים. מאוד חסר, מאוד מפריע.
מלכי שני הממלכות הרגיעו שתי.
לפיכך אין הם בקיעים בעבודות האדמה. אומנם בצייד מצטיינים הם. בקיאים. ונדמה לי שבמקום "אמנם" מתאים כאן דווקא "אבל".
כה היו שתי הממלכות כמו שתי בנים שבילה שני בתים.
הפעם גם תהיה פגיע יותר על מול האורקים פגיעה. ורק "מול". לא צריך "אל מול", זה סתם מליצי. עכשיו, לגבי העלילה, וכו'. את נותנת לקורא המון מידע. את ממש מציפה אותו. אבל את עושה את זה ממש כהרצאה, וזה לא טוב. את חייבת לחשוב על דרכים פחות מציפות לתת לקורא שלך את המידע. לגבי החזרות כבר הערתי. בסה"כ זה לא רע כפרק ראשון - אבל זה צריך תיקונים. כי כרגע זה קצת מייגע, ואין מספיק התרחשויות שיימשכו ויעניינו את הקורא. אני אשמח לראות את זה אחרי תיקונים
.
 

black buttercup

New member
קודם כל תודה על התגובות...

דבר שני אני רוצה רק לציין שהפרק שפירסמתי הוא טיוטה. כל הספר שלי כרגע נכתב כטיוטה ואני לא מתכוונת כרגע להשקיע אנרגיה בשגיאות כתיב וטעויות תחביריות למינהן (וכן יש לי בעיה קלה בעיניין הכתיב). המטרה שלי כרגע היא להעלות את קוי הסיפור העיקריים ולבנות עולם דימיוני חדש. עד כמה שאפשר. בעיניין התאורים, קיבלתי כבר הרבה הערות על זה ואני אקח זאת לתשומת ליבי, יכול להיות שהבעיה שלי היא שעד עכשיו כתבתי רק שירים וסיפורים קצרים. בכל אופן, הסיפור והארועים שבו והרקע החזותי כל כך חזקים אצלי בראש שקשה לי להרגיש שובע אם לא אשפוך את כל תאורי הנוף האלו. בכל אופן, אקח זאת לתשומת ליבי בהמשך והסוף, אחרי שאעשה גימור. לגבי הערות כמו "מה מהנה בלשוטט בחדר מלא סכינים ובשר?" אז אני לא באה לגרום לך הזדהות עם כל מה שהגיבורה עושה כי בהמשך עוד תביני (או שאולי כבר הבנת) שהיא קצת מוזרה, לא רגילה במיוחד. אז כל אחד והכיף שלו. גם לגבי שאלת הצייד בחושך, שוב, יש לה תכונות מיוחדות שמאפשרות לה לעשות דברים במישורים לא אנושיים (היא חצי אלפית). לכן ההערות האלו לא במקום בעיניי. תודה רבה על ההשקעה ועל התגובות.
 

Rivendell

New member
בבקשה

אבל קחי בחשבון שברגע שאת מעלה משהו לפורום - את במובן מסויים מפרסמת אותו. ואפילו אם זה טיוטה - אם את רוצה שאנשים יטרחו, יקראו ויגיבו (וכמו שאת רואה, זה לא מעט מאמץ והשקעה) - התפקיד שלך להתאמץ ולדאוג שגם כטיוטה זה יהיה קריא. זה אומר לעבוד על שגיאות הכתיב, למשל. לגבי התיאורים - אני בטוחה שזה יסתדר עם קצת עבודה. ולגבי ההנאות של הדמות - זו היתה רק הערה אישית שלי. יכול להיות שאחרים ייראו את זה אחרת. הדברים האלה מאוד סובייקטיביים. לגבי ראיית הלילה - את חייבת לציין דבר כזה. אחרת זה נראה כמו פגם באמינות העלילה שלך
.
 

Rivendell

New member
תגובה לחלק השלישי

או שהעצור את כולכם ללילה בתאי אעצור
הנה מבורכת ע"י מלכנו בכל עיר ברחבי הממלכה, אין לפגוע בה משום צורה היא נשמע יותר טוב מ"הנה", ואין לפגוע בה *ב*שום צורה.
ענפיו צומחים קפלי מעלה כלפיי, אולי?
אשר פעם בעשר שנים נתפח ומזיב תופח. תראי, כל התיאור המפורט הזה של העץ - גם לא הכרחי, גם משעמם. תוותרי על זה. תני לקורא רק את הפרטים שהוא באמת צריך.
 

Rivendell

New member
תגובה לחלק השני

הגשם כבר ירדת זלעפות משהו במבנה של המשפט הזה לא הגיוני. נסי "ירד גשפ זלעפות" או "ידר גשם חזק".
וכולם יצירי עבודה זריזה ולא מושקעת. "תוצרי" מסתדר יותר לדעתי. יש הבדל.
ניצבו שני משחזות ישנות שתי
והחלה לשוטט החדר להנעתה. להנאתה. אבל מה כל כך מהנה בשיטוט בחדר מלא בשר נא וסכינים? צר לי, לא נשמע לי כמו תענוג גדול....
למרתף שלגופו חלוק בית מרופט כשלגופו. יש הבדל גדול במשמעות.
איפה את מוצאת אותם תמיד?" שאל בפליאה בעודו סוקר ומלטף את גופת האייל. "פה ושם, צריך לדעת איפה לחפש ומה לחפש. בכל אופן, אני קצרה בזמן ואליי להסתלק עם שחר בשליחות דחופה. עודה לך עם נסגור על גמול וכן אם תוכל לתת לי חתיכת סבון לרחוץ את הדם מבגדי." השיבה בחיוך ועודנה ניצבת במקומה כשמחליפים מדבר - נהוג גם לרדת שורה, כדי שהדברים יהיו ברורים. תיקנתי לך גם את השגיאות שם. זה צ"ל: איפה את מוצאת אותם תמיד?" שאל בפליאה בעודו סוקר ומלטף את גופת האייל. "פה ושם, צריך לדעת איפה לחפש ומה לחפש. בכל אופן, אני קצרה בזמן ועלי להסתלק עם שחר בשליחות דחופה. אודה לך אם נסגור על גמול וכן אם תוכל לתת לי חתיכת סבון לרחוץ את הדם מבגדי." השיבה בחיוך ועודנה ניצבת במקומה.
לאור האשישית שהשתלשלה עששית.
אך כפי שאמרתי אין בכוונתי ללון כאן הלילה אך אשמח להתרחץ ולרחוץ את בגדי. כבר אמרת את זה קודם, אין צורך לחזור על זה. וגם לא טוב להשתמש באותה מילה בכזו סמיכות, "אך" ושתי מילים אח"כ שוב "אך". תגווני, זה מעצבן לקורא.
נחושתי היה קלועה בצמה ארוכה קלוע
גשם זלעפות ירד, הרחוב היה בוצי וחשוך כבר אמרת את זה בהתחלה. את חוזרת על דברים כמה פעמים, וזה לא רק מעצבן את הקורא, אלא הוא גם מרגיש שאת מזלזלת באינטליגנציה שלו. עצתי - לוותר על החזרות.
פתחה את דלתה החורקת של פונדק הדייגים. דלתו. ולגבי הסוף - לא כ"כ ברור לילמה בכלל היא מכניסה את עצמה לצרה הזאת. לא מוכן להגיש לה? שתקום ותלך. היא הרי יודעת שכולם שם יעלו עליה באלימות. אני מבינה שסצינת קרב היא כאילו הכרח בסיפורים כאלה, אבל לי זה לא ברור למה.
 

Rivendell

New member
תגובה לחלק הראשון

מבחינה עלילתית - יותר מדי תיאורים. את חוזרת על עצמך בשלב מסויים, ובכלל, לא מאוד מומלץ להתחיל סיפור בכ"כ הרבה תיאורים. זה קצת מבריח קוראים
. תצמתצי את זה קצת, בעיקר כי את חוזרת על עצמך לא מעט שם, בחלק של הציד. ותהייה - איך צדים בלילה, כשיש חושך? נשמע לא לחלוטין הגיוני. בעיקר בלילה גשום וחשוך במיוחד. לגבי הכתיבה: יש לך הרבה מאוד שגיאות כתיב. אם מדובר בהפרעת למידה כלשהי, קחי חבר או חברה שאת סומכת על היכולות שלהם בתחום ותני להם לעשות לך הגהה. כמו שזה, זה מקשה על הקריאה ומשדר קצת זלזול בקורא. אם אין לך הפרעת למידה, אני מציעה פשוט לקרוא הרבה. זו הדרך הכי טובה לטפל בבעיה כזו
את גם מבלבלת הרבה בין זכר ונקבה. תאמצי לך שיטה - תמיד תבדקי ביחיד, ואז תדעי אם זה זגר או נקבה. אני אדגים תיכף.
הקהים צ"ל: הכהים
חיות לילה שונות ניעורו משנתם וירדו בשיירות איטיות אל שפת האגם ללגום מעט מים ולחפש להם ציד. חיה אחת. חיה היא נקבה. לכן - ניעורו משנתן, לחפש להן.
מלכך עשבים מלחך
בצבץ מביך הסבך שבו הסתתרה, התכוונת "מתוך" אולי?
בו בזמן משספת את גרונו בתנועה חלקה ומיומנת וגואלת את החיה האצילית מייסוריה. אייסיל הזדקפה ומתחה את גופה. כאן יש לך בעהי של זמנים. קודם את מדברת בלשון הווה ("משספת, גואלת") ואז פתאום עוברת ללשון עבר ("הזדקפה, מתחה"). תחליטי - מתי את מספרת את הסיפור? תוך כדי התרחשות? בדיעבד? תחליטי - ולכי עם זה עד הסוף. המעברים האלה מבלבלים ומרגיזים.
אותם השליחה לארץ השליכה.
שני דפיקות איטיות ואז דפיקה אחת. דפיקה היא נקבה. שתי דפיקות.
עוברי אורך אורח. מעבר לזה - השפה שלך גבוהה מאוד, לפעמים כמעט מליצית. אישית, אני לא מתה על זה. אני גם לא בטוחה שזה מתאים לעלילה שלך כ"כ. למשל שומר השער, שהוא כנראה איש לא משכיל (שומר שעל, לא פרופסור באוניברסיטה
) אומר "אני סבור שהוא כבר ישן". לא יודעת מתי לאחרונה סברתי משהו. רוב האנשים שאני מכירה חושבים, לא סוברים
. בקיצור - אולי כדאי לך לשקול לוותר על מליציות ולכתוב בשפה יותר מדוברת. אני תמיד מעדיפה את זה. יש לנו במאמרי העזר בפורום מאמר על השפה בסיפור שאת יכולה להעזר בו. ממשיכה הלאה
 
למעלה