אומץ, חזון, אקולוגיה ותחבורה
הנה משהו שבטח עדיין לא ראיתם בפורום הזה... תנו לי ואספר לכם בקצרה מה אני חושב: 1. רעננה הפכה למזוהמת בערך כמו תל-אביב. ואני מדבר ספציפית על זיהום האויר. 2. זיהום אויר הוא מחלה של כל התרבות שלנו, כמעט, וישראל, כידוע, במקום טוב בתחתית הטבלה מבחינת התפקוד שלה ביחס לשיקולים אקולוגיים. 3. רעננה, בכמה תת-תחומים בנושא של אקולוגיה, דווקא מתקדמת למדי יחסית לערי ישראל. 4. ישנה אפשרות קלה *יחסית* להפוך את רעננה לפורצת דרך *עולמית* בנושא של תחבורה נקיה. ההדגשה של המילה "יחסית" היא חשובה, כי כמו בכל חלוציות, לא מדובר במשהו קל, אך המבנה הקיים של כבישי רעננה, למשל, ועוד כמה גורמים, מקלים ומפשטים את הבעיה במיוחד. 5. בכל מקרה, מדובר במשהו מאוד נכון וכדאי. 6. זה כרוך בדברים קשים, כמו איסור כמעט מוחלט על כניסה של כלי רכב פרטיים, איסור כמעט מוחלט של כניסת כלי רכב מונעי בנזין (שני הללו - למעט מקרי חירום, הובלות וכו'); הקמת מערך כלי רכב ציבוריים תוך-עירוניים יעילים ונקיים לחלוטין (פחות קשה משנדמה) ומערך תמיכה טכנית ותפעולית בהם... ובדברים פחות קשים, כגון הקמת מערך כלי רכב להשכרה לנסיעות מחוץ לעיר (להשלמה של מערך התחבורה הבין עירוני המוגבל, לנסיעות נופש וכו' וכו') הקמת מערך של מכירת כלי הרכב הנוכחיים של התושבים (אחרת זה פשוט לא יוכל לקרות....) 7. הקושי הוא לא טכני, לא כלכלי, לא הנדסי, ולא כלום.... אלו הם היבטים קלים מאוד יחסית. הקושי הוא רק האגו של האנשים, שיתקשו לוותר על הרחבת-האגו שנקראת רכב פרטי יוקרתי. ואגו....אגו זה דבר מסריח, כידוע
אבל מה היתרונות, חוץ מתוית "ירוק" וכו'? האם הם יעשו את המאמץ, את הויתור לכדאיים? הבה נראה: א. הדברים המובנים: שקט ואויר נקי, כמו בכפר, שגוררים שלווה, בריאות ואיכות חיים שתושבי ערי הארץ רק חולמים עליהם; ב. יוקרה מהסוג הטוב ביותר - דוגמא ומודל לחיקוי, מהסוג שמתקן-תרבויות. מקום בהסטוריה ה ע ו ל מ י ת! ג. המוןןןן שטח שפשוט מתפנה! (מקומות חניה, ואחוז נכבד מהרחובות). אפשר לנצל את השטחים המתפנים לדברים טובים, יפים, מועילים... ד. יופי, ארכיטקטורה, אסתטיקה אורבנית ייחודית ה. חסכון בתשתיות לכבישים (התנועה תקטן לאין שיעור, אין צורך ברמזורים, וכמעט שלא בשילוט) ו. צימצום תאונות דרכים, כולל אלו שהן פשוט פגיעה ברכוש ח. צמצום בהוצאות התושבים על תחבורה, כמובן. זה כולל עלות ישירה של אחזקת רכב וכן עלויות עקיפות, וכן הנושא ה"חביב" של מקומות חניה... צריך קצת דמיון...צריך קצת אומץ בשביל להצביע בעד, אין ספק. אני מוכן בשניה לוותר על מכוניתי החביבה (האמת? אפילו להקריב אותה ללא כל תמורה בעד כזה חזון, ואינני עשיר, וזו אינה מכונית זולה...) יש לי תוכנית מעשית, שלדית אמנם, אבל שמראה שאפשר גם אפשר לעשות את הדברים האלה...טיפת אומץ, פתיחות, מעוף... וננסוק אל על, אל האלף השלישי על כנפי נשרים אדירים... מי בעד???? 
הנה משהו שבטח עדיין לא ראיתם בפורום הזה... תנו לי ואספר לכם בקצרה מה אני חושב: 1. רעננה הפכה למזוהמת בערך כמו תל-אביב. ואני מדבר ספציפית על זיהום האויר. 2. זיהום אויר הוא מחלה של כל התרבות שלנו, כמעט, וישראל, כידוע, במקום טוב בתחתית הטבלה מבחינת התפקוד שלה ביחס לשיקולים אקולוגיים. 3. רעננה, בכמה תת-תחומים בנושא של אקולוגיה, דווקא מתקדמת למדי יחסית לערי ישראל. 4. ישנה אפשרות קלה *יחסית* להפוך את רעננה לפורצת דרך *עולמית* בנושא של תחבורה נקיה. ההדגשה של המילה "יחסית" היא חשובה, כי כמו בכל חלוציות, לא מדובר במשהו קל, אך המבנה הקיים של כבישי רעננה, למשל, ועוד כמה גורמים, מקלים ומפשטים את הבעיה במיוחד. 5. בכל מקרה, מדובר במשהו מאוד נכון וכדאי. 6. זה כרוך בדברים קשים, כמו איסור כמעט מוחלט על כניסה של כלי רכב פרטיים, איסור כמעט מוחלט של כניסת כלי רכב מונעי בנזין (שני הללו - למעט מקרי חירום, הובלות וכו'); הקמת מערך כלי רכב ציבוריים תוך-עירוניים יעילים ונקיים לחלוטין (פחות קשה משנדמה) ומערך תמיכה טכנית ותפעולית בהם... ובדברים פחות קשים, כגון הקמת מערך כלי רכב להשכרה לנסיעות מחוץ לעיר (להשלמה של מערך התחבורה הבין עירוני המוגבל, לנסיעות נופש וכו' וכו') הקמת מערך של מכירת כלי הרכב הנוכחיים של התושבים (אחרת זה פשוט לא יוכל לקרות....) 7. הקושי הוא לא טכני, לא כלכלי, לא הנדסי, ולא כלום.... אלו הם היבטים קלים מאוד יחסית. הקושי הוא רק האגו של האנשים, שיתקשו לוותר על הרחבת-האגו שנקראת רכב פרטי יוקרתי. ואגו....אגו זה דבר מסריח, כידוע