אומרים שאני אינני אני

Druyanizem

New member
אומרים שאני אינני אני

לכן אני נבהל, ואם אני אינני אני, אז מי אני בכלל? כן יש לי משהו עם שירים היום. אז שאלת השאלות... האם אתם יודעים מי אתם? האם בראשכם כבר התגבשה דעה לגבי מי אתם ומה אתם? מה הייעוד שלכם בעולם המטורף הזה? לירון - שנבהל.
 

Mנטה

New member
אבל אני תמיד נשאר אני ../images/Emo13.gif

גמני עסוקה בדיוק בענין הזה בתקופה זו של חיי. נדמה לי שהפסיכולוגיה מגדירה תקופה מסוימת בחיים שבה מתעסקים בכל הענין הזה של זהות, גיל ההתבגרות ובעיקר סופו. אלא מאי ? שכמו בכל דבר הפסיכולוגיה אולי מראה צד מעניין של הדברים, אולי אפילו נכון, אבל בהחלט לא שלם (וגם בטח שלא עוזר בכלום
). לי נדמה שהעיסוק ב"מי אני" וגם ב"מה אני רוצה" הוא עיסוק שנמשך כל החיים. כל פעם ממקום אחר, במעגל אחר, לצורך אחר, אבל זאת שאלת חיים. אני חושבת שהדרך הכי פשוטה להתחיל היא אולי לשאול שאלות פשוטות. מה בא לי לאכול איזה סרט אני רוצה לראות איזה מוזיקה בא לי לשמוע ומתי ממש הדברים הקטנים של החיים. רוב הדברים שאכלתי בימי חיי היו דברים שהיה לי "מותר" או "אסור" לאכול, "בריא" או "משמין" או אפילו סתם "זמין" ו"זול". היו גם אי אלו דברים שאכלתי כי הם היו "חגיגיים" או "ענין של מסורת". נדמה לי שמעטות הפעמים שאכלתי באמת מה שבא לי ולוא בגלל שבדרך כלל לא באמת ידעתי לענות על השאלה מה בא לי. כשרק התחלתי לחשוב על זה אכלתי במשך איזה שבועיים רק שוקולד... אבל עכשיו פתאום בא לי לאכול ירקות מבושלים (מי שאמר "איכס" עכשיו תקוע בגיל 5
). אלו היו הדברים הפשוטים שבהם אנחנו מושפעים מהסביבה שלנו. אבל יש דברים מסובכים יותר. למשל - איזה בן זוג אני בוחרת. איזה חלק מהמחשבות שלי על זוגיות הוא "שלי" ואיזה חלק הוא כל מיני אמות מידה חברתיות שהפנמתי והפכו להיות חלק ממני, אבל הן בשום אופן לא שלי ! המון. בחיי שהמון. דוגמה: מי אמר שהזוגיות המושלמת כוללת מגורים משותפים ? אני מניחה שלחלק מהאנשים בעולם זה מתאים ולחלק פחות, אבל רוב האנשים מצייתים לנורמה וחיים כך גם אם הם סובלים. והדברים אולי אפילו יותר מסובכים כשמגיעים ל"מה אני רוצה לעשות בחיים". כי שם באמת צריך להיות אמיצים ולפנטז עד הסוף מה שרוצים ורק אחר כך לחשוב איך מגיעים לשם. במקרה שלך דרויאן אתה כבר יודע מה אתה רוצה להיות וגם כולם מסכימים אז אני לא רואה שום בעיה. המקרה שלי קצת יותר קשה
. נורא כייף שהעלית שאלה שמעסיקה כל כך גם אותי
 

Druyanizem

New member
מוסכמות חברתיות את אומרת?

יש לי נטיה, מאוד חזקה, לשבור אותם. אני פשוט לא מסוגל ללכת בדרך שבה כולם הולכים. לפעמים זה הופך אותי לעקשן ולפעמים זה הופך אותי לצודק, רוב הפעמים צודק לדעתי
בנוגע לידיעה של מה שאני רוצה לעשות בעתיד. רוצה? כן. מאוד? מאוד! אבל כידוע דיקטטורה זה עסק מסובך, שלא פשוט לתפעל, במיוחד שאני לא מגובש עדיין סופית לגבי מי אני ומה אני. הבעיה שלי, אני חושב, היא שאני משתעמם מדברים נורא נורא מהר. לכן אני צריך לעבור מדבר לדבר אחרת אני לא שמח. אולי גם זה מונע ממני לגבש זהות? יכול להיות... בנוגע לכל המוסכמות החברתיות - אני לא חושב שצריך לעשות משהו רק בגלל שכולם עושים את זה. היו לי הרבה וויכוחים על זה עם הרבה אנשים ( החל מחברים, דרך מורים בתיכון וכלה בבני משפחה). מקרה נורא נחמד הוא שהמורה שלי לחיבור ביקשה לכתוב חיבור על מנהיגי עולם שהשפיעו ואני כתבתי חיבור אובייקטיבי לחלוטין על היטלר, היא כמובן לא אהבה את זה וחשבה שאני נאצי או משהו (למרות שהוא היה אובייקטיבי ולא נוטה לשום צד) ואחרי וויכוחים רבים היא הסכימה לתת לי 70.
וואי אני כותב הרבה, וחלק מהדברים אפילו לא הכי קשורים בכל אופן. תמשיכו! מי אני ומה אני!
 

Mנטה

New member
להשתעמם מהר

יכול להגיד כמה דברים, אני מנסה לחשוב יחד אתך
- לכסות על איזה התנגדות פנימית להעמיק במשהו, קושי או משהו כזה (עד כאן דברי הפסיכולוגיה
) - להגיד שאתה אוהב להתעסק בהמון דברים באופן שטחי ופחות אוהב להתעסק בדבר אחד לעומק. יש מלא מקצועות שבנויים על העיקרון הזה (עיקרון מוביל בתקופתנו) ולכן זה לאו דוקא חיסרון. - להגיד שלא בא לך עכשיו לחשוב על זה
גם זאת אפשרות וגם היא לגיטימית. בקשר לבחירת מקצוע, אני דוגלת בשיטה של לנסות כמה שיותר דברים. מה שאתה מנסה בצבא ואחר כך מה שתנסה בעבודות זמניות, כל הדברים האלו יתנו לך רמזים על מי אתה ומה אתה. אני היתי נחלאית וכך יצא שכל שבוע עבדתי במשהו אחר. אחרי שבוע ב"נוי" כלומר בגננות, יכולתי למות משעמום ומתסכול, אותו דבר קרה לי גם אחרי חודש וחצי בקטיף במטע, ואז הבנתי שעבודות חד גוניות ממש לא עושות לי את זה. עם כל הכבוד לטבע. אבל כשהיתי עובדת בגני הילדים היתי מחזיקה מעמד יותר זמן. הבנתי שזה קרוב אבל עדין לא "זה", וכך חשבתי שאולי אני צריכה לעבוד עם אנשים, כי הם עצמם כל הזמן משתנים. ככל שהמשכתי לנסות דברים (גם אחרי שגמרתי ללמוד והיה לי מקצוע) הבנתי שבשבילי בכל אופן צריך להיות שילוב בין 2 עבודות שונות במשך השבוע. כך שאתה רואה, יש הרבה דרכים לבנות את החיים המקצועיים, רק צריך לפתוח את הראש ולהסתכל מסביב. וגם פנימה.
 

Druyanizem

New member
רק זמנים יגידו

ואני משתעמם בגלל השגרה. אני לא חושב שיש סיבה אחרת... אני כבר עברתי בצבא 4 תפקידים שלא שרדתי בהם יותר מ-5 חודשים. עכשיו אני בחודש החמישי של החדש ואני בקושי שורד. לגבי מקצוע.... ראה כותרת. (הלכתי פה על קטע של /ממנטו/בלתי הפיך/קיל ביל)
 

shonshon5

New member
אני, מה 'כפת לי בכלל?

אני קיים - משמע אני אני. לולא הייתי אני - הייתי מישהו אחר. מישהו שאני לא מכיר. מישהו זר. אז מה 'כפת לי? אני זה אני ושיקפצו לי כולם.
 
עד לפני מעט זמן

הייתי בטח שכן. ידעתי מי אני, מה אני רוצה לעשות ולאן אני רוצה ללכת. בשבועות האחרונים אני כבר בכלל לא יודע מי אני ונגזר מזה ששום דבר כבר לא בטוח. זהות זה דבר הפכפך.
 

שוKולד

New member
אני מוצאת שאני כל הזמן "אני" אחר

כל הזמן בשינוי. כל פעם שאני חושבת שהנה זאת אני - אני מגלה פרצוף חדש שלא שמתי לב אליו. רגע אחד מאושרת ועייפה, אח"כ מלאת אנרגיה, אח"כ סתם מצוברחת, אח"כ סתם אדישה, אח"כ כועסת. כל אחד מהם (ויש עוד רבים) הם צדדים שבי, וכל אחד מתנהג אחר, חושב אחרת, עומד אחרת, נשמע אחרת ונראה אחרת. אני חושבת שזה מצחיק ומשעשע שבעצם כל אחד מאיתנו הוא רב אישיותי וזה נורמלי לחלוטין בעניננו. אז מי אני ? אני הרבה דברים, אני מנסה להיות דבר אחד עיקבי אבל לא הולך לי. אז אני עוד חוקרת את הנושא.
 

Mנטה

New member
בעיני את לא מדברת על "אני" אלא על

ביטויים שונים שלו. מאחורי כל השינויים האלו יש משהו שהוא את. וה"את" הזה מתנהג במצבים שונים בדרכים שונות ויש לו רגשות שונים. עדין מאחורי כל הריבוי פנים הזה, עומד משהו אחד שהוא את.
 

שוKולד

New member
אז זהו ש...לא

היות ואני כל הזמן משתנה, ויש פעמים שאין שום מכנה משותף בין צד אחד לאחר (מלבד העובדה שכולם מגיעים כשקוראים להם ברחוב "שוווווווווקוווווו". לכן אני מגדירה אותם כשונים. אין משהו בסיסי, אחד, משותף.
 
למעלה