לא בטוח שאתה צודק.
הנוצרים ששמים את זה בניתל עצמו - יש לומר שיש משהו בדבריך. אך רוב העצים הללו בארץ מקורם בעליה הרוסית, שם אין לזה קשר לא ליושק'ה ולא ליום-הולדתו (אגב, הניתל הפרבוסלבי [רוב הנוצרים ברוסיה הם פראוואסלאווים ולא קתולים] הוא בשביעי לינואר, ולא בעשרים וחמש לדצמבר). בכלל, הצגת העץ הזה לראווה עם קישוטים ונרות, נולד לפני קצת יותר ממאה שנים באיזור גרמניה כמדומני, וגם זה בקשר לראש-השנה האזרחי, ולא לניתל. כיון שזהו יום אידם, והם צריכים לקשט את הבית, נבחר העץ הזה מאחר והוא היחיד שנשאר ירוק בזמן השלג, וזה פשוט ליופי. אין לזה קשר לחג דתי כל שהוא, או לפולחן דתי כל שהוא. כך זה אצל הרוסים. גם הסבא הזקן עם החליפה האדומה לא תמיד "דתי". ברוסיה קוראים לו "דיעד מארוז", דהיינו "סב-הכפור". מין דמות חביבה שמחלקת מתנות לילדים לרגל ראש השנה האזרחי שבא בשיא הכפור. זה לא כמו "סנטה קלאוס" האמריקני, שבא מניקולאס (או ניקולאי ברוסית), אחד מ"קדושי" הכנסיה. אצל הערבים הנוצרים, שזה הנושא בנידון דידן, זה בהחלט קשור ליום אידם ה ד ת י, ולכן יש לברר אם יש לעץ הזה דין דאביזרייהו דע"ז.