אופטיקה הלפרין לא עמדו בהתחייבות - איך משתחררים מהעיסקה?

nightbird

New member
אופטיקה הלפרין לא עמדו בהתחייבות - איך משתחררים מהעיסקה?

יש לי שאלה, אולי מישהו יוכל לעזור בעצה או הפנייה. אמי, פנסיונרית בת 70, שוכנעה על-ידי `אופטיקה הלפרין` לרכוש אצלם זוג משקפי ראייה, בסכום של כ-3700 ש``ח, על פני 12 תשלומים. לא אכנס לכל הפרטים, אומר רק שהם לא עמדו בהתחייבותם מבחינת זמן האספקה, טיב השרות וזאת בנוסף ליחס מזלזל, בין השאר הם נעלמו לה למשך שבועות ואחר-כך הסבירו שהם ``איבדו את מספר הטלפון שלה``. אמי ביקשה לבטל את העיסקה, ומכיוון שב``אופטיקה הלפרין`` לא התחייחסו לדרישה זו, היא פנתה לישראכרט וביקשה לעצור את התשלומים, זאת לאחר ששלושה תשלומים כבר ירדו. את המשקפיים הלא-מוצלחים שקיבלה לאחר עיכובים רבים היא החזירה לאופטיקה הלפרין. הם מבחינתם דורשים להמשיך לבצע את העיסקה במלואה, ואף מאיימים בחוצפתם לתבוע אותה. היא פנתה גם לאיגוד הצרכנים וקיבלה תגובה ``צמחונית`` למדי, שבה הציעו לה להתפשר. האם יש דרך שבה היא יכולה להשתחרר מהעיסקה האיומה הזאת ואולי אף לקבל בחזרה את התשלומים שכבר גזלו ממנה? המצב נראה קפקאי לחלוטין - אישה מבוגרת חותמת בתמימות על עיסקה, מקבלת שרות בלתי נסבל, משלמת כבר קרוב לאלף שקל וכעת אף מאויימת בתביעה משפטית.
 

odedg

New member
אופטיקה הלפרן

היי התיאור אינו מסביר בפרטים הברורים מה נסיבות הביטול, דבר שלדעתי הוא לב העניין. אם סתם בגלל שירות ``לא נחמד``, זה לא נראה חזק כטיעון לביטול עסקה. האם בהזמנה היה מצויין מועד מסירה? לאיזה איגוד צרכנים הית פניה ומה בדיוק הציעו? האם הסבירו עמדתם?
 

nightbir

New member
אופטיקה הלפרין - כל השתלשלות הענין

היי עודד, אני מביא כאן את המכתב ששלחה אמי בעזרתי לישראכרט, כאשר הם ביקשו את פרטי המקרה. כפי שתראה, זה הרבה יותר גרוע מאשר ``יחס לא נחמד``. ------- בתאריך 31.5.00 הזמנתי בחנות ``אופטיקה הלפרין`` בתל-אביב זוג משקפי ראיה. הובטח לי שאקבל אותם בתוך מספר ימים. סכום העיסקה הכולל היה 3700 ₪. שילמתי בכרטיס אשראי ישראכרט, בשנים-עשר תשלומים של כ-308 ₪ כל תשלום. לאחר שלא שמעתי מהם כשבועיים, התקשרתי לחנות ונאמר לי שהדבר ייארך כחודש ימים. לשאלתי מדוע לא נאמר לי כך מלכתחילה, ענתה לי המוכרת ש``כולם יודעים שזה לוקח חודש``. לאחר כחודש הוזמנתי לחנות – ולהפתעתי כדי לקבל משקפיים מוכנים, עם המסגרת. כלומר – הם אפילו לא הזמינו אותי לבחור ולמדוד מסגרת לטעמי, מעשה תמוה ובלתי מקובל לחלוטין. מכיוון שהמשקפיים גם לא התאימו במדוייק לדרגת הראייה שלי, אינני יכולה להמנע מהחשד שהם ניסו ``להלביש`` עליי זוג משקפיים שנותר או הוחזר מהזמנה אחרת. מר יהודה הלפרין ביקש שבכל זאת אקח את המשקפיים ליום-יומיים נסיון. כעבור יומיים חזרתי והסברתי למר הלפרין שגם העדשות אינן מתאימות, זאת בנוסף לעובדה שהמסגרת לא היתה לטעמי. מר הלפרין הבטיח ``לנסות לשפר את המצב`` וביקש ממני לחזור שוב ביום אחר כדי לבחור מסגרת. כאשר הוזמנתי - חזרתי לחנות שוב, כדי לבחור מסגרת. בחרתי - ונאמר לי לא לבוא, עד שיטלפנו אליי ויזמינו אותי. כאשר עבר שוב זמן ארוך מדי, התקשרתי אליהם ואז נאמר לי שלא הוזמנתי כי מספר הטלפון שלי אבד להם. מבחינתי, טענה מגוחכת זו היתה הקש ששבר את גב הגמל. כאמור – לא רק בגלל זה ביקשתי לבטל את ההזמנה, אלא בעיקר בגלל כל התהליך שקדם לכך. ביקרתי פעם נוספת בחנות כדי להחזיר את האביזרים וה``בונוסים`` הנלווים לרכישת המשקפיים. מסרתי הכל למר הלפרין ביד ואמרתי לו שאני מבטלת את העיסקה. הוא לא השיב, ואני עזבתי את החנות. לדעתי היחס שקיבלתי היה משפיל ובלתי נסבל, וגם הרמה המקצועית שהפגינה אופטיקה הלפרין לא הוכיחה את עצמה כמשובחת, וזאת בלשון המעטה. אני חוזרת ומבקשת לשחרר אותי מן העיסקה האומללה והמוזרה הזאת, כדי שאוכל לרכוש משקפיים במקום אחר. אין כל הגינות בנסיון של אופטיקה הלפרין לאלץ אותי לשלם להם אלפי שקלים, כאשר הם מבחינתם נתנו לי שרות שאינו עומד בשום קריטריון בסיסי של צרכנות במדינה מתוקנת. כמו-כן אני חוזרת ומבקשת שיוחזרו לי התשלומים שכבר בוצעו, מאחר וכאמור לא קיבלתי את המוצר שהזמנתי. ------- ובכן - זו השתלשלות העניינים. אופטיקה הלפרין טענו כמובן שהם כן עמדו בהתחייבותם ואף ``החליפו לה את המשקפיים על חשבונם`` - הכוונה לאותו זוג משקפיים מוכן שהם ניסו למכור לה, ללא מדידה ועם מספר לא מתאים. למקרה של אובדן מספר הטלפון הם קראו ``טעות קטנה של מוכרת``. ממתי מאבדים מספר טלפון בעיסקה כזאת, ואם כן - האם לא היתה להם דרך לברר את מספר הטלפון שלה? גם טענה זו, כמו האחרות, נשמעת אבסורדית לחלוטין.
 

odeg g

New member
משקפים, משהו כאן לא בסדר

שלום לך! קראתי את המקרה כפי שתואר, ותחילה כמה סימני שאלה והרהורי כפירה (אחר כך נראה מה כן אפשר לעשות) *לגבי חברת האשראי, אם המוצר נמסר (אפילו שיש טענות נגדו), ישראכרט כבר לא צד ל``סכסוך`` בין הצדדים. לגבי מועד ביצוע העסקה, אמרת שהבטיחו תוך כמה ימים. כמה? האם צויין בהזמנה/חשבונית? *האם בזמן ההזמנה לא נסגרו כל פרטי העסקה (כגון מס` וסוג העדשות, מסגרת)? לו המשקפים היו בידכם, ניתן היה לאמת עמדתכם שלא מתאים להזמנה/למזמין. נראה שהיום- כבר לא, וחבל. החזרת המשקפים ו(והבונוסים) ראית כחד צדדית , ללא הסכמת בעל החנות ולכן עלול להראות, לכאורה, כהפקרת ההמשקפים - על אחריותך בלבד. האם הציעו לכם לנסות לחזור וברוח טובה למדוד ולקבל מה שהזמנת, למרות היחס הגרוע. כדאי אולי כאלטרנטיבה לפנות לארגון צרכנים רציני שאולי יעזור לך. אשמח לראות התייחסותך או עדכון לגבי המשך העניין. ביי
 

nightbird

New member
אופטיקה הלפרין - תשובות לשאלותיך

עודד, יש הרבה מקרים - למעשה בדרך-כלל - בהם לגבי פרטים מסויימים המזמין פשוט סומך על המוכר, בעיקר כאשר מדובר בחברה ידועה. כמה מאיתנו נוהגים לעמוד על כך שבחשבונית להזמנת מוצר יירשם מספר הימים המדוייק עד לקבלתם? מקובל למדי שכאשר נאמר ``כמה ימים`` זה אכן כמה ימים, מקסימום שבוע, עשרה ימים נניח. אני מאמין שגם כאשר הדבר אינו נרשם בהזמנה, כל שופט יגדיר פרק זמן סביר לאספקת מוצר. הרי לא יעלה על הדעת שרק משום שפרק הזמן לא נרשם בחשבונית, יטען הסוחר שמבחינה חוקית הוא יכול לספק את המוצר גם בבוא המשיח. אם הדבר נחוץ, הייתי מצפה מחברה גדולה ומסודרת שתגדיר בעצמה את פרק הזמן לאספקת המוצר. בעת ההזמנה נעשתה מדידה למספר והוזמנו עדשות מולטי-פוקאליות. לא הוזמנה מסגרת, הסיכום היה שכאשר יגיעו העדשות אמי תחזור לחנות למדידות - לא לקבלת משקפיים מוכנים, כי הרי יש לה זכות לבחור מסגרת לטעמה. כאמור, כאשר הוזמנה סוף-סוף לחנות לאחר חודש (!), הוצגו בפניה משקפיים מוכנים עם המסגרת. הם גם ניסו לשכנע אותה שזה כדאי, ``כי זו מסגרת מאוד יפה``. מכיוון שגם המספר לא בדיוק התאים - נראה שמשהו פה קצת מוזר, לא? היא אכן החזירה את המשקפיים לחנות ואמרה כי היא מעוניינת לבטל את העיסקה. הפקרה? ייתכן שזה המינוח המשפטי. אני מדגיש שמה שהיא קיבלה לא היה כלל המוצר שהיא הזמינה. באותה מידה הם יכלו לתת לה משקפי-שחייה או קורקינט ולטעון שהם ``סיפקו את המוצר``. החזרת המשקפיים היתה צעד טבעי לחלוטין, בעיקר כאשר אמרו לה שתנסה אותם יום-יומיים. אני מזכיר שמדובר באישה מבוגרת, בת 70, שאינה עוסקת בתכנונים משפטיים ארוכי-טווח לגבי כל צעד שהיא עושה. די ברור לי שאופטיקה הלפרין ניצלו זאת היטב ומעוניינים להמשיך ולנצל זאת. בנוסף לכל אלה, כדובדבן על העוגה, היה סיפור מספר הטלפון שאבד, עובדה שאפילו אופטיקה הלפרין אינם מכחישים. איפה נשמע דבר כזה - שסוחר מקבל מלקוח אלפי שקלים, ונעלם לו כי מספר הטלפון שלו אבד? מדובר בעיסקה של 3700 ש``ח! וזאת עוד אחרי כל הסחבת של ההתחלה ואחרי המוצר הלא-מתאים שקיבלה. איזה לקוח בעולם היה מסכים להישאר כבול לעיסקה כזאת, עם יחס כזה? אך מה שמדהים אותי יותר מכל, וזה כבר לא ענין משפטי, הוא שרירות הלב של אופטיקה הלפרין. הם אינם מוכנים אפילו להסתפק בתשלומים שכבר קיבלו, למעלה מ-900 שקל תמורת כלום, ולגמור את הענין. הם עומדים על ליטרת הבשר שלהם ואף מאיימים בתביעה - אופטיקה הלפרין נגד פנסיונרית בת 70, בנסיון לסחוט ממנה כל שקל שיוכלו. ולא מעניין אותם שהלקוחה פשוט אומרת - המוצר לא טוב, השרות לא טוב, אנא הניחו לי ובטלו את העיסקה. אם יש אכן איזשהו שופט בעולם שיקבל ללא עוררין את הדרישה של אופטיקה הלפרין - אנחנו באמת חיים בסדום.
 

g_a_l

New member
מעשי סדום בעינים

הסיפור שלך ממש מפחיד ומזויע. מה את הולכת לעשות?
 

odedg

New member
חדשות לבקרים?

שלום, מה חדש בענייני אופטיקה? האם בכוונתך אכן לנקוט באמצעים או להגיש תלונה?. ספרי לנו , בבקשה
 

nightbir

New member
הצעדים הבאים

אני עדיין מנסה - נסיון אחרון - לפנות ישירות למנכ``ל כדי לסגור איתם ענין בדרכי שלום. אם לא יילך, ניאלץ להסיר כפפות כמו שאומרים.
 
למעלה