תגובה
אופניים אינם אסורים בתכלית, למעשה הם לא אסורים מדברי תורה וגם לא מדברי חכמים, ואפילו יש חכמים בדורות האחרונים שהתירו ליסוע בהם בשבת [הבן איש חי למשל].
בדורנו כל הפוסקים מסכימים שאופניים אינם עולים בקנה אחד עם צביון השבת, כשם שמותר לכתחילה להשאיר טלוויזיה פתוחה שקולטת מלווין פרטי ערוץ של צרפת או רוסיה אבל אף אחד לא יעשה את זה כי כולם מסכימים שטלוויזיה זה לא אווירה של שבת וסומכים כמובן על הפסוק בנביא "אם תשיב משבת רגלך.. ממצוא חפצך ודבר דבר..." לכן כמו שחכמי הגמרא והחכמים שבכל דור ודור הסכימו על פעולות שאינן מלאכה אבל אסורות מדין כבוד וצביון השבת. כך כל חכמי דורנו ובתוכם מרן זצ"ל הסכימו שאופניים אינם מכבוד השבת והם בגדר הילוך של חול והנביא אמר "אם תשיב משבת רגלך" שלא יהא הילוכך של שבת כהילוך של חול, ועוד סיבות שכתובות שם בדבריהם ואני מקצר.
 
מה שכתבת לגבי ריצה, אז הלשון בשולחן ערוך כלשון הגמרא "בחורים המתענגים בריצתם", הכוונה לצעירים שזה משחק ועונג בשבילם, אז עונג מותר. אבל לאדם מבוגר לא בטוח שיהיה מותר, ואם זה עונג בשביל אותו מבוגר, אז גם כאן מרבית החכמים בדורנו אוסרים כי זה נראה מאמץ יתר על המידה ועניין של חול שאדם ירוץ להנאתו (שברור שהכוונה לכושר בימינו ובגיל מבוגר).
 
וכמובן שמדובר על ריצה ולא על דבר שיש בו סרך איסור כמו אופניים (ואופניים כמו שכתבתי אסורים בנוסף כי נראים ממש כהילוך של חול ולא כמו ריצה)