אופניים ראשונים, ושאלה על כאבי גב תחתון

  • פותח הנושא shac
  • פורסם בתאריך

shac

New member
אופניים ראשונים, ושאלה על כאבי גב תחתון

אחרי התלבטויות - נרכשו cannondale synapse שלפי כל הסקירות והמחמאות העולמיות אמורות להיות אחלה בחירה לאופני כניסה, קלות (קרבון. נמאס לי להתחיל-להתמכר-ולשדרג. קניתי ישר את הזוג הבא שלי) ונוחות (הכל יחסי). נקנו ביד-2 ועברו דרך מוכר ותיק בחנות שבדק את השלדה, כיוון הילוכים החליף כבל וכו'.
אני אחרי 2 רכיבות קצרות - פחות מ-10 ק"מ, סתם ללמוד אותם, ידיות מנופים תחושה כללית אחרי שנים על שטח,
ועוד אחת פחות קצרה עבורי של כשעה וחצי (30 ומשהו ק"מ) שבהם כבר נהניתי לטוס איתם כמה שאפשר מבחינתי.

זה כיף לא נורמלי. הזגזוג המהיר, המהירות בכלל, אפילו לקחת סיבוב מרגיש אחרת לגמרי וברור לי שזו רק תחילת הדרך. אבל שתי שאלות שמציקות לי -
1. כאבי גב תחתון מטורפים - מה יכולה להיות הסיבה? אני בטוח ב-99% שהאופניים במידה הנכונה עבורי (54, כשהגובה הוא 1.76), אבל גם די בטוח שדרוש כיוון של אוכף מול כידון. לא רלוונטי כרגע להוציא את ה-600 שקל שהמודדים המקצועיים מבקשים. יש טיפים לנושא על מנת להימנע מהכאבים האלו? מעבר לתרגילי ליבה הכרחיים ונכונים (אני גם רץ ושוחה, אבל אני מודע לזה שהגב התחתון שלי יחסית חלש לשאר הגוף). דווקא מאוד נהניתי מהאחיזה בגריפ הכי תחתון, אבל שם גם הכי כאב. האמת כואב עד עכשיו, שעות אחרי הרכיבה, והיא לא הייתה מתישה וארוכה פיזית. זה מרחק שאני רגיל לעבור עם אופני השטח שלי בלי שום בעיית גב (מסלול אורבני של טיילת צפון/פארק/גבעת הופעות/רמת החייל וחזור).

2. רעשים מוזרים מאזור המזלג הקדמי (או הקראנק. לא בטוח). בהתחלה חשבתי שזה מין חריקות של השלדה, או אפילו שבר שלה שהוסתר בעבר, אבל זה לא נראה לי המצב, וכאמור השלדה נבדקה. זה לא צלצול קבוע או שהולך ומתגבר עם הקצב בצורה ליניארית.

תודה :)

 

oferlev9

New member
תחזור לזה שבדק אותם בחנות שיבדוק את הרעשים

לגבי כאבי גב: קשה לייעץ מרחוק - יכול להיות כיוון תנוחת רכיבה ויכול להיות בעייה פזיולוגית של הרוכב
צריך איש מקצוע לבדיקה
 

nachshon4

New member
התאמת האופניים

אתה חיב את זה לעצמך. לא בטוח שצריך מודד ב-600 ש״ח. לא יודע איך החנויות בארץ, מאיפה שאני באתי רוב החנויות יעשו לך התאמה בחינם. אולי לא סופר-מקצועי כמו מודדים ב-600, אבל בטוח טוב יותר מסתם לעלות על אופניים שרק מידת השלדה כביכול מתאימה (אגב, 54 נראה לי גדול מידי בשביל 176). בנוסף, אכן חזק את שרירי הגב התחתון והבטן, לי זה מאד עזר.
 

YotamKa

New member
כאבי גב תחתון בגלל חוסר גמישות ברגליים

מפצים עם הגב על חוסר גמישות בשרירי הירך, ואז כואב הגב.

בקשר למידה 54 וגובה 176 - לא נכון ובטח שלא קטגורית.
 

urias1

New member
אני בגובה 176

וכבר שנים רוכב על שלדה 54
וגם עושה המון תרגילים לגב \ בטן \ רגליים ועוד כמה (מומלץ)
 

ariasdo

New member
חבלי לידה הם קשיים המלווים תהליך חדש שבסופו תהפוך למאושר .

 

odedbc

New member
התאמת אופניים לא ממש הכרחית. 54/176 נראה הגיוני.

תנסה להוריד האוכף ב-1 ס"מ, ולהזיז אותו קדימה במקסימום.ובינתיים, אל תשכח בדרופס. ותתחיל תרגילי בטן וגב וגמישות.וכמו שאריה כתב מעלי. צריך זמן וסבלנות.תתחיל לאט. ייתכן ששעה וחצי זה יותר מדי בשבילך. תראה שבועיים שלשה רק שעה ותוסיף לאט.אל תנסה להגיע בחדשים למה שחברים הגיעו אחרי שנים בהצלחה
 

זכיר

New member
אני השתכנעתי אחרת

את האוכף להתאים לרגליים בשני הצירים (למעלה\למטה, קדימה\אחורה) על פי עקרונות יצירת כוח יעיל ושמירה על ברכיים (הסברים רבים ברשת). לאחר מכן התאמת הסטם והכידון ליתר חלקי הגוף (גב וידיים).
 

lasik

New member
כיוון אופניים לרוכב זוהי תורה די פשוטה

להבנתי אתה לא אמור לסבול מכאבי גב לאחר רכיבת 10 קילומטר, ואם כך, כנראה האופניים לא הותאמו לך.
מספר כיוונים קלים של מרחק וגובה כיסא אמורים להקל עליך.
חיפוש בגוגל\יוטיוב "כיוון אופני כביש" יתן לך מושג לגבי השלבים הנדרשים.
בכל מקרה מדוד את הנתונים הנוכחיים בטרם תבצע שינוים, על מנת שתוכל לחזור למצב הנוכחי.
במידה ולא תסתדר, תמיד תוכל לפנות להתאמה מיקצועית.
בהצלחה!
 

shac

New member
תודה והמשך

ראשית דיברתי עם המוכר - בחור טריאתלט, לא צעיר, לא ניסה 'לדחוף לי אותם בכוח', שדרג לי אוכף במחיר עלות, ועשה עליי רושם אמין ונעים, משהו שאני לא ממהר לומר על מוכרים ('אשם עד שהוכח אחרת'
). כששמע על הרעשים מיד הציע שאחזיר לבדיקה, הסביר שקרבון לפעמים מגיב ככה בעיקר בעומסים גבוהים (טיפוסי עליות וכו') אבל שבוודאי לא אמור להיות רעש קבוע כזה. לדעתו - וזה על פי הסבר טלפוני שלי לא בדיקה פיזית - ייתכן שזה מסגירה חזקה מדי של הסטם, או צורך לנקות מיסבים וכאלו, דבר שהציע לי סיוע בו. בכל אופן עמד על כך שהוא גם בדק וגם רכב עליהם ואין איתם שום בעיה מובנית.

לגבי הבריאות - הפנמתי את הטיפים. אני לא חדש בספורט (רץ שנים, רוכב 10-40 ק"מ על אופני שטח מדי פעם, שוחה, גמיש בסדר גמור...) אבל יכול להיות שהתנוחה החדשה מאתגרת זוויות של שרירים וחוליות שבשאר סוגי הספורט מאוד נשמרים ופה יש את הקימור הזה בגב שקצת דורש חיזוק.

אני סגור על מידת השלדה והתאמתה אליי גם ממדידות שערכתי באינטרנט וגם משיחה עם איש מקצוע בתחום, ובעיקר מההרגשה עליהם. אני חושב שלאור רוחב כתפיים שלי, ייתכן שהכידון קצת צר מדי ודורש החלפה, ושכיווני הפיין טיונינג עכשיו יהיו במקום, נחפש איפה לעשות את זה בלי להישחט. המלצות יתקבלו בברכה ;)

בכל מקרה תודה על הסיוע.


נ.ב) איך, איך להתעלם מהיופי שלהם?
 

tkatzir

New member
מסקנות ועדת פאנלים ומרצפות (וספסלים ופארקים...)

ראשית - תתחדש!

בתור מי שמעיד על עצמו שרכב "שנים על שטח" - אלו אופני כביש.
ספסלים ומשטח של עלים וענפים זה לא המקום הטבעי עבורם.
עליך לפרסם במיידית תמונה שלהם בפוזה קרבית, או לפחות סלפי כשאתה עם כפכפים (כל רוכב כביש "אמיתי" צריך כאלה...) ומרים אותם באויר.

ולהלן מסקנותינו:

1) נתחיל בחיובי - קבל ח'ח על התאמת צבעי ה cable outers לסכמת הצביעה של האופניים.
(האם יכול להיות ש"נעל" הברקס לא במקום? קשה לראות מהזוית הזו
וגם - האם הכבל של המעביר הקדמי ארוך מדי" לא נראה שהוא מול המדבקה שאמורה להגן על השילדה.)

2) איפה מחזיק הבקבוק השני?
אתה לא מתכוון לרכוב יותר מ 10 ק'מ בכל פעם?...

3) יש להחליף לפנימיות עם ונטיל קצר שתואם את החישוקים.
לא רק שהפנימיות עם ונטיל ארוך עולות יותר,
אלא שזו מסה מסתובבת בהיקף הגלגל, מה שאומר שאתה מבזבז כאן לפחות 70% מהכח שאתה משקיע!
הונטיל של הגלגל האחורי מצביע בזוית למטה. אתה מנסה לרמוז לנו משהו?...

4) מה זו הזוית הזו של ה QR האחורי?
זה באותה זוית כמו הונטיל האחורי. עכשיו אנו בטוחים שאתה מנסה לרמוז לנו על איזו עוולה שמתרחשת שם למטה...

5) א-הא!
איפה הקרש של הספסל? ל"ג בעומר עוד יותר מחצי שנה!

והכי הכי חשוב - תיהנה איתם!

טל.

 

tkatzir

New member
אין הערות בנושא

מהמעט שאני יודע (לא למדתי פיסיקה באופן רציני...) מבחינה פיסיקלית, בקראנק דאבל יש פחות איבודי אנרגיה מאשר בקראנק קומפקט.
כך גם בקסטה עם גלג'שים גדולים לעומת גלג'שים קטנים.
&nbsp
טל.
 

YotamKa

New member
זה מסביר את ההילוך 39-36 שסדובניק טוען

שקל יותר איתו מאשר 30-28 למרות הכמעט שוויון ביניהם ביחס המספרי.

75 שיניים לעומת 58 שיניים.
 

ariasdo

New member
הכוונה שלי שבשלב מסוים גם רוכב כביש חדש יעלה בסוף עליות

המוכר לפי הכתוב הוא טריאתלט ובדרך כלל לא משהוא גורף הצרכים של טריאתלט זה דאבל 53/39 וקסטה קטנה וצפופה .

אני כותב זאת כי יש הרבה מקרים בקנית אופנים חדשות במבצע , או כמו הנ"ל קנית משומשות שהאופנים טובת ואפילו מצוינות והעסק משתלמם ומגרה את הקונה אבל תמיד ( יופיע דאבל עם קסטה קטנה שבשלב מסוים יצטרכו להחליף )

אני שולח בדרך כלל במסר במטרה לעזור לרוב המתייעצים החדשים שקצת מבולבלים מהנושא סיכום קבוע על קנית אופנים משומשות שמבוסס על ניסיון מצטבר שלי של אחרים .

בסיכום אין אינטרסים או הפניות לחניות וכו' אלה הנחיות כלליות בסיסיות מה לבדוק , ואחד ההדגשים לשים לב לנושא יחס העברה מתאם , לצרכים של רוכב כביש חדש ולהתפתחות בהמשך .

במקרה הזה בניגוד למה שאני רוכב , אני ממליץ לא להסתבך וללכת על בטוח קומפקט עם קסטה מתאימה גם לצרכי טיפוס .

אריה סדובניק
 

shac

New member
מסתמן שבורות זה 'ברכה'...

לא שלכם, שלי. ולא בורות בכביש אלא בורות בהשכלה... קראנק מה קראנק.
&nbsp
מודה על השלמת הפערים לגבי התמונה, להלן תגובת הנאשם:
&nbsp
1. אני לא "רוכב שנים על שטח". יש לי כמה שנים אופני שטח. יש הבדל.
2. אני מצטער אבל לא עושה סלפי'ז בהגדרה, עם כפכפים או בלעדיהם. גם אופניים שוברות גב לא ישברו אותי פה.
3. צבעי הכבלים לא הותאמו לאופניים, הם הותאמו לדשא שברקע התמונה.
4. אכן חסר מחזיק בקבוק נוסף. אבל קראתי מספיק בפורום בשביל להבין שאם לא אזמין מחזיק נוסף מקרבון בסגסוגת חלליות שישפר לי אפס נקודה כלום בסיבובי הסופ"ש, אין לי מה להיכנס לזה בכלל. זה ומירוצים שרק שמונה אנשים ביקום כולל אימהות של המתחרים צופים בהם. אה, ואתם

5. לגבי הרמיזות הנכלוליות לגבי זוויות לא מתפקדות וונטילים קצרים מדי, אני תוהה מהיכן הדמיון הפורה של הכותב ומה נותן לו את ההשראה העגמומית לניתוחיו

&nbsp
לענייננו...
&nbsp
כשקניתי לא ידעתי מה זה קראנק דאבל/קומפקט, ומכיוון שזה היה לפני שבועיים, אני עדיין לא בטוח שאני יודע. כנ"ל לא ספרתי שיניים על הגלגל, ככה שאני מחכים פה. אבל תיקון קטן שמקורו בניסוח המקורי שלי - המוכר במקרה הזה הינו בחור שעובד כמנהל ומכונאי חנות אופניים, והוא לא הרוכב או בעל האופניים אלא רק תיווך בעסקה והעביר את האופניים תחת ידיו בבדיקה. ציינתי את היותו טריאתלט, 'לא ילד' ואמין כי הוא פשוט בחור נחמד, שהציע לי לבוא עם האופניים לרכיבות בסופ"ש עם קבוצתו וכן הלאה, וכששמע על הרעשים והחששות שלי הגיב לעניין, הרגיע והציע את סיועו המלא, ולא התחיל לדבר כמו מוכר מתחמק על חוסר אחריות ביד-2 או שאולי נפלתי איתם וכן הלאה (חששתי מכך לפני השיחה עימו. ולא, לא נפלתי איתם כלל!), וקיצר - הוא לא קבע משהו לגבי הגלגלי שיניים או שינה משהו באופניים מעבר להחלפת כבל הילוכים וכו'. קשה להעביר התרשמות באינטרנט ותמיד קל יותר להיות חשדן מאחורי מסך, אבל תצטרכו לסמוך עליי שגם אם אני לא מבין בקראנק של אופניים, בבני אדם אני בסדר...
&nbsp
אעדכן איך נפתרת הבעיה גם בעניין הכיוונים וגם בעניין הרעש המוזר, תודה על הסיוע
 

ariasdo

New member
חלק מהתגובות הם הומור והחלק כיוונים שניתן לפתור- לגבי קראנק

זה הסבר מוכן עשיתי רק העתק הדבק

דאבל זה 53-52/39 מורכב מ2 פלטות הגדולה 53 או 52 שיניים והקטנה 39 שינים .

קומפקט זה גם דאבל אבל הקטינו אותו וזה מקור השם פלטה גדולה 50 שיניים והקטנה 34 שינים .

ברכיבות מישור עם גבהות שרוכבים על הפלטה גדולה ההבדלים קטנים בין 53 ל 50 והיתרון קטן במקרה הזה לטובת הדאבל .

במצב של רכיבה בעליה / שיפוע כדי שיהיה לך יותר קל אתה צריך יחס העברה קל יותר .

יחס העברה = למספר השנים בפלטה בקראנק חלקי מספר השינים בגל"ש בקסטה כאשר אתה מתקרב ליחס 1 יותר קל לך לרכב בעליה .
לדוגמא 39/28=1.39 מול 34/28 = 1.21
כלומר עם 34/28 יהיה לך הרבה יותר קל בעליה ולכן מומלץ להרכיב קראנק קומפקט וזה הסטנדרט היום בארץ , שנותן טווח נשימה ארוך יותר ממצב מישור עד עליה קשה .

הסבר בונוס
אם היחס החישובי הוא לדוגמה 1 זה אומר סיבוב שלם של הפדלים מסובב את הגלגל באופנים פעם אחת .
אם היחס הוא לדוגמה 2 אז סיבוב שלם של הפדלים מסובב את הגלגל פעמים וכך הלאה ....
שיחס העברה גבוהה זה קשה יותר מול התנגדות שיפוע ולכן כל אחד מוצא לעצמו את האיזון המתאים לו .
אבל בתנאי שיהיה את האפשרויות וקומפקט נותן יותר אפשריות בנושא ובמיוחד לרוכבים חדשים .

האופנים יפות מקווה שיפתרו כל הבעיות תתחדש ובהצלחה .

אריה סדובניק
 

shac

New member
מעניין מאוד, תודה

אני לא ליד האופניים, אבל עשית לי חשק לצאת לרכיבה ביחד עם המאמר הזה שלך, ולעשות רכיבה רק בשביל ללמוד את העניין הזה מהצד הפיזיקלי שלו.
&nbsp
לגבי התאמה אליי - נרכב ונראה...
&nbsp
 

יעקב 471

New member
אם נתייחס להתאמת האופניים אליך

אני יודע שהגוף שלנו יותר סתגלן ממה שנדמה לנו , אתה תתרגל אין ספק.
לגבי ההסתגלות לרכיבה בכביש , זה כבר סיפור מורכב יותר .
 
למעלה