אופני הסגל הנוספים שקניתי כוללים הרכבת התאמות ייחודיות ...

ariasdo

New member
אופני הסגל הנוספים שקניתי כוללים הרכבת התאמות ייחודיות ...

בעיקרון קניתי שלדה סגל משומשת ממוכר אמין (זה הדגם והצבע כמו של ההולנדי פרדי קלר)
העברתי חלק מהחלקים מזוגות אופנים שלי שלא בשימוש כולל השלמה בחלקים יחודים חדשים .
( יש בפורום עוד כמה שאוהבים להרכיב אופנים , יש בזה סוג של הנאה וסיפוק )
הגרופ הכללי זה שימנו 105 גלגלי שימנו WH-RS30 כבדים וחזקים שעומדים בעומס הקירות .
משקל האופנים קומפלט למרות הגלגלים הכבדים וגרופ 105 המשקל ללא פדלים כ 8.15 ק"ג .

המיוחד והשונה באופנים הנ"ל מהסטנדרט המקובל מבוסס על 3 מרכבים שעושים את הטעם בעוגה .

המרכיב הראשון
קראנק דאבל 52/39 חדש שימנו 105
( קניתי כמו בשוק 3 בסייל שימנו 105 כולל צירים 1 ב500 ₪ , 2 ב 800 ₪, 3 ב1000 ₪ )
התדמית והשיווק שהצליחו לעשות לקומפקט גמר את הדאבל , היו בסייל רוכבים שבחינם לא רצו דאבל .

המרכיב השני
קסטת 10 כביש Sram apex 11- 32
החלק השונה זה גלשים 25 , 22 בקסטת 10 שימנו יש 24- 21
הגלשים בקסטת סרם הם :
11-12-23-15-17-19-22-25-28-32

מבחינת יחס העברה דאבל עם 39/32 = ~ 1.21
שווה ערך ביחס לקומפקט עם 34/28 = ~ 1.21
ה-13 52/11-12 עובד חלק ומושלם ועדיף על קומפקט .
מעביר אחורי שטח שימנו דאור שבמקרה הזה מתאם יותר מאשר שימנו 105ארוך.

המרכב השלישי
זה סטם קצר מתרומם שסוגר את המרחק, הפוזיציה הזו מתאימה לטיפוס תלול וקירות
במצב רכיבה רגילה זה יכול לתת יותר נוחיות לאלו עם כאבי הגב ולמבוגרים בגיל השלישי .

מרכיבות ניסיון שעשיתי הרכיבה עם הדאבל והקסטה הנ"ל הרבה יותר טובה וחלקה מאשר עם קומפקט .
כל מי שיעשה סיבוב ירגיש את ההבדל במישור , בעליה ובקיר .
מגבלת הסגל החדשות הם לא יבקרו בדיר אל אסד (חסר הילוך39/36) .

הערה : שאר זוגות האופנים שלי הותאמו בעיקר לטיפוס תלול מאוד וקירות אימתניים מורכב בהם דאבל 53/39 וקסטת שטח XT 11-36 מעביר שימנו 105 ארוך.
הערה : קסטת הכביש Sram apex 11- 32 הרבה יותר קלה טובה ומתאימה מאשר קסטת השטח שמנו 11-36 XT שהיא כבדה ומסורבלת .

אריה סדובניק

 

ariasdo

New member
תמונה לשלושת המרכיבים שעושים את הטעם השונה בעוגה .

קראנק דאבל 52/39 חדש שימנו 105

קסטת 10 כביש Sram apex 11- 32

סטם קצר 5-6 ס"מ מתרומם Tranz X

אריה סדובניק

 

Impious

New member
איך אני שמח לקרוא! חיכיתי לפוסט הזה


לאחר שקראתי אחת מתגובותיך, ראיתי שדיברת על שילוב של 39/36 וניסיתי להבין איך זה ייתכן? קסטה של הרים?
תוכל בנוסף לשתף בהליך שעברת?
איך הגעת למצב שאתה מכניס קסטה עם 36 שיניים יחד עם קראנק דאבל? היה פה הליך של ניסוי וטעייה? קריאת מאמרים?
&nbsp
האופניים נראים מעולה. מעניין איך זה מרגיש שלדת מגנזיום..
 

ariasdo

New member
הרעיון לשילוב קראנק דאבל וקסטת גדולה נולד שראיתי ...

בג'ירו 2011 בטיפוס לזנקולין את דיוויד מילר רוכב אנגלי מקצועני בזמנו בקבוצת Garmin-Cervelo
רוכב עם קראנק דאבל שיש בו פלטה אובילת וקסטת שטח 11-36 .

המכנופן של הקבוצה שלו Garmin-Cervelo עשה בשבילו את הקומבינה עם קסטה שטח 11-36 של SRAM ויצר יחס העברה של 1.06 עבור טיפוס הזנקולין שנחשב לקשה בג'רו ואולי בעולם בטיפוס באופני כביש ..
לינק לכתבה
http://www.cyclingweekly.co.uk/raci...ier-way-up-zoncolan-millars-36-sprocket-51877

השתלשלות הדברים
מסוף 2010 התחלתי את התחביב הממכר שלי טיפוס קירות ועליות מיוחדות ותלולות מעבר לסטנדרט שהיה מקובל בארץ .
הייתי זקוק ליחס העברה קל ומצאתי את עצמי מסתובב עם טריפל 52/42/30 וקסטות 27 ו 28 שהיעוד היה קירות עם 30/27-28 , הטריפל עבד בסדר למרות שהוא מסורבל ובעזרתו טיפסתי מקומות אמתניים , שגלגלי אופני כביש מעולם לא היו שם חרשתי את הכפרים התלולים ביותר דיר אל אסד , אם אל פחם , ועוד רבים אחרים .

שראתי את הכתבה על מילר נדלקתי ברעיון לעשות אותו דבר , פניתי למכנופן יובל סושטר שעבד עם מצמן כרכור .
הוא ביצע בזמנו את הקומבינות ב 3 זוגות ( במרידה ירוקות , בסורוולו אדומות , ובסגל כחולות ) , הרכבת קראנק דאבל 53/39 מסוגים 105 ודור אייס עם שילוב קסטת שטחXT 11-36 ומעביר ארוך.

אני מצרף קטעי תמונה של אופני סורולו וסגל עם דאבל 53/39 וקסטת 11-36 האופנים האלו משמשים לטיפוס תלול וקירות
בחגים הסגל הכחולות טיפסו את העלייה הקשה ביותר בארץ עין קיניה נבי אליה שיש שם קטע של 2700 מ' עם 16% שיפוע ממוצע עם (שפועים משתנים 12%עד 32% ).


הסגל הנוספות הלבנות שהורכבו עכשיו הם עם דאבל קטן יותר 52/39 וקסטת כביש יעודית מסוג Sram apex 11- 32
ההרכבה הפיזית נעשתה ע"י מכנופנים מוכשרים במצמן כרכור , אבל אני הרוח החיה מאחורי הרעיון מה להרכיב אך כמה ולמה .

לגבי מגנזיום כתבתי כבר פעם שאני לא משוחד אני קניתי את השלדות .
עוד לפני הסגל רכבתי על מרידה 2003 דגם 909 מגנזיום שהחזיקו עד לפני חודש
אני מרגיש נוח מאוד ברכיבה עם המגנזיום יותר מאשר הקרבון שיש לי באופני הסורוולו.

שבת שלום לכולם
אריה סדובניק

 

oferlev9

New member
מכל בחינה עדיף קומפאקט עם קסטה קטנה יותר

יחסי העברה זהים ומשקל נמוך יותר
&nbsp
 

ariasdo

New member
כך חושבים הרוכבים בארץ והרוב קובע - בחו"ל פחות תראה קומפקט .

 

ariasdo

New member
גם לא תראה 11-32 עם קומפקט והסיבה צרכי היעוד ושימוש בזה

לא הבנתה את היעוד והשימוש שלי בקסטה 11-36 זה למקומות שרכב מכונית מתקשה לעלות .
שם אני משתמש ב 39-36 היחס העברה 1.06 נתן לי אפשרות זולה ופשוטה להחליף את הטריפל 30-28 יחס 1.06
מ 2012 סרם עשה קסטת 11-32 כביש ועם קומפקט זה אותו יחס 1.06 כלומר 34/32

הבעיה שהקומפקט חלש יותר ונשחק לא עומד בלחץ בשימוש רב וממושך .הקומפקט יקר יותר בהרבה מהדאבל בגלל חוסר דרישה לדאבל.
כל הקומפקטים שהיו לי חורקים ונשחקו למרות שזה היה שמנו 105 ואולטגרה .

בבסיס הקומפקט נולד עבור נערים ונוער בתקופת הגדילה שלא יפגעו בברכיים במיוחד הפלטה הקטנה של 34 שינים ולכן התכנון של רמת החוזק לא גבוהה במיוחד .
בארץ הקומפקט טפס והפף בעשור האחרון לסטנדרט רוב היצרנים והדגמים מגיעים עם קומפקט כי בעשור האחרון הרבה רוכבים חובבים נכנסו לתחום .
יש גם מעט שמשתמשים בסמי קומפקט 52/36 שנותן מענה בשתי קצוות הסקלה .

אני רוכב שנים בכל סיטואציה ביחס העברה גבוהה מהמקובל לדוגמה מקומות סטנדרטים שאתה מכיר ( עקרבים 39/23 צובה 39/21 )
אבל במקומות שיש עליות מיוחדות הקירות אמתניים דרוש יחס העברה נמוך יותר בהרבה .

מצד אחד יצרתי ע"י אימון ברכיבה ביחס כבד רזרבת הילוכים ברגלים ומצד שני יצרתי רזרוות הילוכים באופנים קסטה גדולה .
השילוב הזה נתן לי את האפשרות לטפס בכל מקום שמעולם אופני כביש לא עלו עליות מיוחדות שהקושי הוא מעל הסטנדרט המקובל
מעל 100 סוגי קירות ומתוכם מעל 10 שאני צריך להשתמש ביחס העברה נמוך 1.06 רק מלהסתכל על הקירות האלו נבהלים .

ודבר נוסף למי שאוהב לרכב עם פלטה ( רפי פלטה ונוספים ) בקסטה גדולה הגלשים 19-21-24 נמצאים במרכז ומכוונים פולי מול הפלטה הגדולה אין הצלבות זה עובד חלק .

כרגע אני ממתין בבית לחור בשמים מעל ואדי עארה

יום טוב
אריה סדובניק
 

oferlev9

New member
??? קומפאקט חלש יותר ???

יש לך איזה אסמכתא לכך מאיזה מבחן רשמי שנעשה ?
 

ariasdo

New member
אני ציפיתי לשאלה - אין הרבה רוכבים שפעמים בשבוע באופן קבוע

מטפסים על קירות ויוצרים עומס על הקראנק .
אני כתבתי שהקומפקטים שהיו לי חורקים ונשחקו למרות שזה היה שמנו 105 ואולטגרה . התופעה ישנה גם אצל חברים שמטפסים קירות .

ברכיבה על טריינר על אותו עומס הקומפקט (ברכיבה על פלטה 50 ) נשחק וחורק , החזיק אצלי רק 1/2 מהזמן ביחס ( לפלטה 52 ) שעדין טובה .

אני לא חושב שיש איזה מבחן רשמי בנושא שפורסם ע"י היצרנים או גורמים אחרים . זה יקלקל להם את השיווק .


המסקנות שלי על סמך הבעיות והתקלות שהיו לי , וגם בגלל הנחת היסוד שבבסיס הקומפקט נולד עבור נערים ונוער בתקופת הגדילה .

מעשית יש בארץ הרבה יותר קומפקטים מדאבלים , אז סטטיסטית יש יותר תקלות בקומפקט זה נתון שאני לא מתחשב בו במסקנה שלי .


האופנים שלי עם הדאבל 53/39 וקסטת 11-36 משמשים לטיפוס תלול וקירות , אז למי שמעונין ובונה אופנים בהרכבה זו אופציה בעלות זולה יחסית לקבלת תמורה טובה ואמינה .

המלצה שלי דאבל אמין שימנו 105 או שווה ערך של המתחרים וקסטת שטח חזקה .

אריה סדובניק
 

oferlev9

New member
כן , אבל יש רוכבים מקצוענים ותחרותיים עם תפוקת וואטים קצת

יותר גבוהה מרוכבים חובבים.....
חלק מאותם מקצוענים רוכבים עם קומפאקט ולא שמעתי עדיין שקומפאקט יותר חלש ......
&nbsp
גם רוב רוכבי הנוער התחרותיים מפיקים הרבה יותר וואטים ממך ועדיין לא שמעתי שקומפאקט יותר חלש ......
 

ariasdo

New member
גם לזה ציפתי שתשאל - לא רק וואטים יוצרים שחיקה .

וואטים גבוהים נוצרים מ 3 גורמים התנגדות (מסלול עם שיפוע מתון ) , יחס העברה גבוהה וסל"ד גבוהה .
אם קיימים 3 הגורמים האלו יוצרים את כמות הוואטים הגדולה .

בטיפוס קירות הוואטים מיוצרים רק ממרכיב 1 השיפוע התלול מאוד , יחס העברה נמוך והסל"ד נמוך התוצאה זה מהירות איטית הגורמת לשחיקת יתר בקראנק בטיפוס קירות .

ברכיבה בטרינר אפשר לראות בגרפים אם מעלים שיפוע ולוחצים ביחס העברה כבד עם סל"ד נמוך הוואטים עולים אבל התוצאה שוחקים במצטבר את הקראנק ,

אם מיצרים את הוואטים ברכיבה נורמלית נכונה עם סל"ד גבוהה שיש למקצוענים וביחס העברה מתאם ונכון לסיטואציה , הקראנק פחות נשחק למרות שהרוכבים הטובים מיצרים הרבה מאוד וואטים .

אופי הרכיבה שלי הוא לא נכון לא נורמלי אני מיצר וואטים רק לפי 2 גורמים יחס העברה גבוהה מול התנגדות הסל"ד שלי נמוך מאוד באופן יחסי
כל האימונים שלי מכוונים רק לצורך טיפוס תלול רמפות קירות ולכן השחיקה אצלי בקראנקים גדולה יותר , והדאבל אצלי מחזיק יותר שעות רכיבה .

אריה סדובניק
 

cipo 1

New member
אריה אני חושב שהגיע הזמן שיצבעו את השם שלך באדום

סטטיסתית הפוסטים שלך מושכים הכי הרבה צופים ומן הסתם נותנים קצת חיים לפורום הזה.
שבת שלום!!
עודד
 

ariasdo

New member
וואו -תודה על ההמלצה - אני מעדיף שווארמה בלפה או שניצל בבגט

 

ariasdo

New member
הרכב של אחד הילדים שלמד מהמשפחה הכורדית מצד אשתי (שפה יפה )

 
למעלה