אופני הרים זנב קשיח - על מה לא להתפשר?

ofirshw

New member
אופני הרים זנב קשיח - על מה לא להתפשר?

שלום,
מחפש לעצמי ולזוגתי אופני הרים זנב קשיח שישמשו אותנו לטיולים משפחתיים - ממסלולים סלולים ועד שבילים, לא רכיבה טכנית / סינגלים וכו'. כמו כן לא ניסע 3 פעמים בשבוע אלא אחת לשבוע שבועיים+ בעונה הרלוונטית, ולכן מחפש אופניים בעלות שתואמת את השימוש.
בהנחה שאין מגבלת תקציב אבל המטרה היא אופטימיזציה של מחיר מושקע לשימוש ולציפיות - על מה לא להתפשר? למשל, האם שלדה מחומרים מסויימים ומעלה? האם מערכת הילוכים / צמיגים בסטנדרט מסויים ומעלה?
תודה
 

מתןנאמן

New member
תשובה

שלום,
אם מדובר רק על מסלולים סלולים ושבילים, אני חושב שהכי חשוב לקנות אופניים של מותג מוכר ואמין, וכאלו לא חסר, ולקנות בחנות אופניים ולא חנות כללית. כמו כן, חשוב שתהיה חנות שאתם סומכים עליה, שיהיה גם לאן לחזור.
  1. לגבי החלקים, שרשרת, הילוכים וכו' - בסוג השימוש שאתה מחפש כמעט כל אופניים של חברה מוכרת יגיעו עם חלקים ברמה מספיקה. אני חושב שטווח המחירים של האופניים צריך להיות 1,500 - 2,200 ש"ח לזוג אופניים, אם קונים חדש. ביד שנייה אפשר כמובן למצוא יותר בזול, אבל יש גם סיכון מסוים. יש יד שנייה גם בחנויות, ואולי זה פתרון טוב לחוסר הוודאות, כי שם אתה יכול לדעת שמישהו בדק את האופניים.
  2. חשוב לקנות מידה שמתאימה ולא דווקא מה שנשאר בחנות, וזה מתקשר למה שכתבתי קודם - לבחור חנות אמינה. גם אחרי שהמידה מתאימה, כדאי לעשות סיבוב.
  3. ציוד נוסף - בעיניי קסדה וכפפות זה חובה, משקפיים כמובן, כל השאר בונוס. פנס אם רוכבים בשעות הערב. אני מאוד ממליץ לקנות פנימית עם חומר (ג'יפה), חוסך הרבה זמן ומונע רכיבות "מבוזבזות".
  4. דבר אחרון, ממליץ עם הקנייה ללמוד את הדברים הבסיסיים שקשורים לטיפול באופניים - איך לתקן פנצ'ר, איך להרים את השרשרת אם היא נופלת, מתי לשמן את השרשרת ואולי גם איך לנקות. אלו דברים באמת פשוטים שלא דורשים הרבה זמן, ויכולים להועיל מאוד.
 

מתןנאמן

New member
תוספת לתגובה הקודמת

אין לי אינטרס מסחרי, אני מצרף כאן כמה דוגמאות מרפרוף מהיר ברשת, לאופניים שאני חושב שיתאימו לשימוש שאתה מחפש. הדגומאות מארבעת היבואנים שמהתרשמותי הלא-בדוקה הם ארבעת הגדולים בארץ ואני חושב שמעט בכל חנות אופניים אפשר למצוא אופניים של לפחות אחד מהיבואנים הללו. כמובן שיש נוספים.

לשימוש שאתה מחפש אני חושב שזה לא משנה אם האופניים יהיו במיד גלגלים 27.5 אינטש או 29, אבל זו רק דעתי.

במצמן-מרוץ:
https://www.matzman-merutz.co.il/storm_4_29
ואותם אופניים לנשים
https://www.matzman-merutz.co.il/storm-4-w

בפדלים
https://www.pedalim.co.il/אופני-הרים-2020-jamis-durango-a2
או אם אתה רוצה להשקיע טיפה יותר
https://www.pedalim.co.il/אופני-הרים-2020-marin-bobcat-3-27

רוזן ומינץ
https://www.rosen-meents.co.il/אופני-הרים-אופני-שטח-אופני-הרים-זנב-קשיח-27-5-MERIDA-BIG-SEVEN-40D-2018
ודגם לנשים
https://www.rosen-meents.co.il/אופני-הרים-אופני-שטח-אופני-הרים-זנב-קשיח-לנשים-2018-MERIDA-BIG-7-40-JULIET

טרק
https://www.ctc.co.il/product/trek-marlin-4-2020/
 

ofirshw

New member
תודה רבה!

תודה רבה גם על ההמלצות הכלליות, וגם על הלינקים לדגמים ספציפיים. מאוד מאוד עוזר!
תוכל בבקשה לפרט על ההבדל בין גלגלי 27.5 לבין 29? אמרת שלאו דווקא משנה לשימושים שציינתי, אבל מעניין אותי לדעת מדוע מישהו יעדיף אחד לעומת האחר (אני מניח שיש ייתרונות וחסרונות לכל אחד מהם).
 

מתןנאמן

New member
27.5 או 29

שלום, אני באמת לא מומחה גדול לעניינים טכניים, אבל עד כמה שאני יודע אלו ההבדלים: אופניים עם גלגלי 29 אינטש הם מהירים יותר ו"מגהצים" מכשולים טוב יותר. קוטר הגלגל גדול יותר, לכן הוא יכול לשמר מהירות בצורה טובה יותר וכנראה שזה משפיע איכשהו גם על הזווית שהוא יוצר מול מכשולים בקרקע (אבנים בשטח, אבני שפה של מדרכות בעיר) ומאפשר "לגהץ" אותם יותר בקלות, או שאולי זו המהירות והמומנטום שמשפיעים. אופניים עם גלגלים של 27.5 אינטש הם מטבעם קצרים יותר (כלומר לא דווקא השלדה, אלא כל אורך האופניים, מקצה הגלגל האחורי לקצה הגלגל הקדמי) כי קוטר הגלגלים קטן יותר. לכן, זה מקל על תמרונים במקמות צרים, למשל מקומות בהם יש סיבובים חדים בסינגלים או כשצריך לעשות סלאלום בין מכשולים בשטח. לכן, אופני 27.5 ישמשו בדר"כ רוכבים שרוכבים במסלולים יותר טכניים. גם אופני 29 אינטש יכולים לעבור מכשולים מצוין ועד כמה שאני יודע רב הספורטאים התחרותיים במירוצי אופני הרים סטנדרטיים רוכבים עם 29 אינטש. עוד שיקול פרקטי הוא עניין האחסון: אם האופניים יהיו בחוץ, אז זה לא משנה, אבל אם האופניים בתוך הבית, או במחסן, אופני 29 תופסים קצת יותר מקום. זהו בגדול, אולי מישהו אחר יוכל להוסיף. קח בחשבון שעד לפני כ-10 שנים כולם רכבו עם 26 אינטש והסתדרו מצוין. לכן כתבתי שלשימוש בדרכים סלולות ושבילים רחבים, אשר כתבת שהוא השימוש שלך, זה לא משנה. בתור מי שעבר לפני כשנה מ-26 ל-29 אני אומר שהיום לא הייתי קונה 26, גם אם יש הזדמנויות ביד שנייה (בשבילי זה מרגיש כמו דור אחד אחורה), אבל בין 27.5 ל-29 לא נראה לי קריטי.
 

steiff

New member
לא להתפשר על הנוחות

והנוחות נובעת משילוב של מידה נכונה וגיאומטריה שמתאימה עבור מבנה הגוף של כל רוכבת ורוכב. לכן חובה (!) למדוד את האופניים. לקחת לסיבוב קצר. לוודא שנוח. בשבועיים הראשונים יכאב לכם נורא בתחת, אולי גם קצת בעורף ובכפות הידיים. אולי גם בברכיים. כאבי תחת זה דבר בלתי נמנע. עם הזמן מפתחים עמידות. מכנסי רכיבה מרופדים עוזרים, וגם אוכף איכותי שמכוון היטב (אופקי לגמרי וממוקם נכון). כאבים במפרקים יכולים להעיד על כיוון לא נכון של גבהים ואורכים, ואולי גם על מידה לא נכונה. יש שיטות מדידה שאם תקראו קצת בהיסטוריה של הפורום תמצאו בהן טיפים טובים. קסדה וכפפות זה לא עניין של בחירה. קסדה היא חוק. כפפות זה אביזר בטיחות הכרחי למרות שלא מחוייב בחוק. משקפי שמש - לא חייבים מותג פלצני אבל חייבים עדשת פלסטיק ועדיף משהו שיושב טוב וחזק על הראש ולא משהו שנופל ומחליק כשמזיעים. ערכת תיקוני פנצ׳רים בשטח ומשאבה ידנית - אביזר הכרחי, אחרת תמצאו את עצמכם הולכים ברגל קילומטרים בחזרה לרכב.... כדאי לקחת פנימית נוספת לדרך. את הכל אפשר לדחוף לתרמיל גב קטן או לנרתיק שמתחבר לשלדה או מתחת לאוכף. מים. לא לשכוח מים. לא לחסוך במי שתיה. חם בכנען. יש בקבוקים יעודיים, אפילו כאלה ששומרים על הטמפרטורה לאורך זמן. אפשר להתקין אותם באמצעות מתקן מיוחד על השלדה. אבל אפשר גם בקבוק בתרמיל. עושה אותה עבודה גם אם פחות זמין לשליפה מיידית. בהמשך לדיון על 29 מול 27.5: בשנים האחרונות גלגל 27.5 משמש לסגנונות רכיבה אגרסיביים יותר. האופניים לרוב מצויידים במזלג בעל מהלך ארוך יותר (140 מ׳מ ויותר) וזוויות ראש התקפיות יותר. זה טוב לסגנון שמצריך שינויי כיוון מהירים ופניות הדוקות. 29 מופיע גם באופייני רכיבה אגרסיביים וגם באופיינים שמיועדים יותר למהירות ולדרכי כורכר סלולות. זו ההמלצה שלי, אלא אם כן מישהו מכם קטן מימדים ויחוש נוח יותר על גלגל קצת יותר קטן. מזלג בעל מהלך של 100 מ׳מ יספיק לגמרי. 120 מקסימום. הגלגל הזה, בזכות קוטרו - בולע יותר ממהמורות הדרך ושומר על הישבן. צמיג דשן של 2.3״ יוכל לרכך את הדרך עוד יותר. ישנם עשרות טיפים הנוגעים ללחצי אויר וכיוונים עדינים, אבל לאט-לאט. תתחילו בבחירת האופניים וקצת התנסות בשטח. אחר כך נדבר הלאה. בחירת מערכות הילוכים ומעצורים: בטח ינסו למכור לכם מערכות מתקדמות ולהפליג בשבחיהן. הכל נכון והן ראויות לכל השבחים, אבל לרוכב מתחיל זה ממש לא משנה. לא תבחינו בהבדלים, והיום גם המערכות ה״פשוטות״ הן באיכות מצויינת. הן פשוט קצת פחות קלות. אז תזיעו קצת יותר. כשתתחרו באליפות ישראל - נדבר על מערכות ״קצה״ שעולות כמו חצי מכונית.
 

ofirshw

New member
תודה רבה על הפירוט הרב!

מאוד מסייע ע"מ למקד את תשומת הלב לדברים החשובים, ובכך לבחור נכון. תודה!
 

ofirshw

New member
עדכון בנושא

לאחר למידת הנושא בסיוע הרב של תשובותיכם, מצאתי עצמי מצטמצם למלאי שזמין בסניפי חנויות האופניים הסמוכות. יצא לי לבחון Totem (חברת מדבקה?) עצובות, Merida, GT ו Trek. חייב לאמר ש Merida תפסו אותי ממש, גם אותי וגם את זוגתי. מ GT לא התלהבנו שנינו, ו Trek ניסתה רק אשתי שהיה דומה מבחינתה ל GT (לא היה במידה שלי אז לא ניסיתי). השווינו דגמים של GT ושל Merida בעלי איבזור דומה (כמעט זהה), כך שלהערכתי קיבלנו תמונה טובה שבאמת משווה בין החברות. לבסוף בחרנו את אלו עבור שנינו (במידות שונות), שהרגישו נוחות ומהנות במיוחד. רוצה לציין במיוחד את יובל מרוזן ומינץ ברח' מוריה בחיפה, שהיה מאוד נחמד ומסייע. מצפים בקוצר רוח לנסיעה הראשונה
 
למעלה