אופני כביש - התרשמות ראשונה.

am i am

New member
אופני כביש - התרשמות ראשונה.

שלום לכולם,

רציתי לשתף אותכם בתהליך שלי של קניית אופניים חדשים/משומשים.
אני גר בהרצליה, עובד בהרצליה פיתוח, נוסע כבר שלוש וחצי שנים כל יום לעבודה עם אופני הרים. (הדרך סלולה ואני נוסע על מדרכות)
מעבר לזה, כמעט ולא משתמש באופניים.
לפני כמה חודשים, שכן אמר לי שאם אני רוצה אני יכול לנסוע על האופניים שלו לעבודה,
נסעתי עם האופניים שלו, שהם אופני כביש מדגם Trek 7100 ופתאום הרגשתי שאני מגיע וחוזר מהעבודה במהירות שהיא פי 1.5 יותר מהירה!
שיפור משמעותי של ממש, ואז החלטתי שאני מעדיף לנסוע ולחזור מהעבודה עם אופני כביש, (מאופניים חשמליים אני לא מתלהב)
התקציב הוא עד 2,000 ש"ח ומבחינתי אני מתחיל לחפש ביד2.
לפי בדיקת Inseam יצא שאני מידה 58 באופני כביש, אז סיננתי לפי הפרמטר הזה.
מצאתי ביד2 מודעה של בחור שמוכר אופניים מסוג Trek 1.5 ב-2,500 כאשר מחיר מחירון שלהם הוא 5,000.
קצת מעל התקציב, אבל על פניו - נשמע מעולה!
כשהגעתי לראות את האופניים, מדדתי את המוט שעליו יושב הכסא, לפי המדידה שלי מידת השלדה היא 56 - שזה היה קצת מוזר כי על השלדה כתוב שהמידה היא 58 - מוזר!
ואני בטוח שמדדתי כמו שצריך.
לקחתי את האופניים לסיבוב, ומיד הרגשתי שכשאני פונה ימינה או שמאלה, הרגל שלי הרבה פעמים נתקעת בגלגל הקדמי, המוכר טען שזה בגלל שאני אמור לשים את החלק הקדמי של הרגל על הפדל ואז זה לא יקרה - זה לא מצא חן בעיניי.
בנוסף, הבחנתי שהמעצורים לא מגיבים ישר והם נמצאים על הגלגל עצמו. כאשר באופני הרים שברשותי המעצורים נמצאים על הדיסקית. המוכר טען שכך זה בכל אופני הכביש, אני לא מבין בזה אז יכול להיות שהוא צודק.
אני רגיל לרכב בצורה זקופה, והרכיבה השפופה בה רכבתי על אופני הכביש האלו (כי הכידון היה נמוך) הרגישה לי שלא בנוח והכאיבה את הצוואר - אולי רכבתי לא נכון או שצריך להתרגל? בכל מקרה - נראה לי שיותר כיף לרכב לעבודה בצורה יותר זקופה, ככה נראה לי.

הגלגל היה יותר צר במקצת מהגלגל של האופניים של השכן שלי, ולכן הרגשתי קצת יותר זעזועים - אבל לא משהו משמעותי או קריטי.
מדובר באופניים יד שלישית שנקנו לפני 15 חודשים, שמסתבר שהקונה הראשון קנה את האופניים ב-3,000 שקל מהחנות, כשמחיר מחירון הוא 5,000.... המוכר טוען שהם עשו לו מחיר כי הוא עובד איתם וביחסים קרובים, נו, נניח שזה נכון.
בשורה התחתונה, הרגשתי שאם הייתי רואה מולי את ה-Trek 7100 של השכן משומש ובמחיר סביר הייתי לוקח, המוכר הסכים למכור ב-2,200 אבל אני לא יודע אם בשבילי זה שווה את המחיר.

אנסה מחר לקפוץ לחנות כדי לראות דגמים חדשים ואז ככה להבין יותר במה להתמקד, את הקניה עצמה אעשה ביד2, נראה לי שאפשר למצוא שם מציאות אם מתמידים ומחפשים....

אשמח לקבל הצעות, הארות והערות
 

oferlev9

New member
קצת סדר:

טרק 7100 הם אופני היבריד ולא אופני כביש . יכול להיות שזה מה שאתה צריך
באופני כביש אכן אין מעצורי דיסק והישיבה יותר כפופה. טרק 1.5 הם אופני כביש
לגבי מידה: מה שקובע זה מה שרשום. יש כל מיני גאומטריות ומדידת מוט הכיסא אינה קובעת את המידה
יכול להיות ששווה לך לגשתלחנות כדי לוודא את המידה הנכונה. מה הגובה שלך?
 

ItsikH

Member
לא הייתי עובר לאופני כביש בשביל רכיבה עירונית
מעצורים - סטנדרטי באופני כביש, אין כוונה לבלום ממש אלא במקרים קיצוניים, גם לכן אינם מתאימים לרכיבה עירונית.
הרגל והפדל - נשמע שאינך רוכב בנעלי כביש וקליטים, עוד שיקול נגד אופני כביש לרכיבה עירונית.

אופני כביש יכולים להתאים ליוממות אם מדובר במרחק גדול ממש או נסיעה בין עירונית. לרכיבה עירונית במרחק מוגבל לא הייתי ממליץ.
 

rubber duck

New member
מחזק את דברי חברי ומוסיף עוד טיפה

ראשית למטרה שלשמה אתה רוצה את האופניים
אין צורך באופני כביש קלאסיים
אופני היבריד ( עם כידון שטוח ) יעשו יופי של עבודה

לגבי נושא הבלימה , יש שוני עצום בין בלמי דיסק באופני שטח לבין בלמי חישוק באופני כביש
העוצמה של בלמי דיסק טובה לאין שיעור
ועלמת זאת הרגש ובלימה בתנאים של אחיזה לקויה - יש עדיפות לבלמי חישוק

לגבי מידת האופניים
מידת אופני כביש , לא נמדדת לפי ה Seat tube אלא לפי ה Top Tube ורצוי לחשב מידה אפקטיבית
מאחר ואתה מחפש תנוחה זקופה , סביר שתעדיף אולי מידה אחת קטנה יותר וכידון מורם ( החלפת סטם )

נושא מיקום הרגליים על הפדלים
בין אם מדובר באופני כביש ובין אם מדובר באופני שטח וגם בהיבריד
המיקום הנכון הוא כך שכרית כף הרגל מונחת פחות או יותר מעל ציר הפדל
זו הצורה שבה אתה מוריד הכי הרבה כוח וגם מאמץ הכי מעט את העצמות ( הרבות יחסית ) של כף הרגל
כל תנוחה אחרת ובמיוחד הנחת החלק האחורי של כף הרגל היא שגויה , לא יעילה וכנראה גם לא ממש בריאה
( מצד שני לחיות זה לא בריא כי בסוף מתים מזה )


ואם נלך רגע להתחלה
המלצתי באופן אישי תהיה לרכוש אופני הרים פשוטים ( וכמה שאפשר קלילים ) עם גלגלי 26 ( ואם ידך משגת אז 29 )
ולהשקיע עוד 250 שקלים בערך בצמיגים חלקים ברוחב 25 עד 28 ( מקסיס דטנייטר 26 יעשו יופי של עבודה ואינם יקרים )

בהצלחה

שרון
 

am i am

New member
תודה רבה לכולם על התובנות


גרמתם לי להבין שמה שאני בעצם מחפש זה אופניים היברדים, תודה!
 
למעלה