אוקטן 98 מעולה לקטנוע!

hofnoan

New member
אוקטן 98 מעולה לקטנוע!

לפני כמה ימים הפכתי את האינטרנט ומצאתי דעות לכאן ולכאן על אוקטן 98 לעומת 95. ממש אבל. בלי סוף דעות ותאוריות.
בדקתי בספר רכב וכתוב אוקטן 95 ומעלה. סבבה שמתי. מה שקרה אח"כ זה לא יאומן! הקטנוע טס! וזה לא פסיכולוגי. הוא מאיץ אחרת ואפילו נשמע אחרת!
היו לי לפני זה צלצולים במנוע ממש בקטנה לשניה אולי בטורים נמוכים במאמץ. והתכחשתי לזה ואמרתי לא זה סתם זה בסדר זה מנוע שעשה רק 2000 ק"מ. איך ששמתי את הדלק זה נעלם! גם קראתי על בעירה ספונטנית וצלצולים במנוע ואשכרה זה בול מה שהיה אצלי.שהחלפתי הכל נעלם.
ההבדל במחיר מאוד זניח בשבילי כי זה יוצא הבדל של שקל עד 3 שקלים ככה ואני נוסע עם הקטנוע רק לכיף אז זה לא קריטי. גם אם ההבדל היה שקל בין הדלקים אז במקסימום היה יוצא 5-6 שקל יותר פעם בשבוע זה בקטנה.
לא יודע תעשו תשיקול שלכם. אני אומר שווה!
 

hofnoan

New member
אם הוא היה קורא מה שכתבתי היה מבין

שדבר ראשון זה היה לחרוש את האמאמא של האינטרנט ולמצא דעות לכאן ולכאן...
וגם לא תמיד כל מה שכתוב בגוגל זה תורה מסיני. הרי גוגל גם ישמור את ההודעה שלי שכתבתי ממש בשורות אלה
 

פרארי1

New member
אתה רומז שמה שאתה כותב אינו תורה מסיני?


 

Axiel

New member
זה כמעט נשמע משכנע.

קח מוויקיפדיה
&nbsp
A common misconception is that power output or fuel efficiency can be improved by burning fuel of higher octane than that specified by the engine manufacturer. The power output of an engine depends in part on the energy density of the fuel being burnt. Fuels of different octane ratings may have similar densities, but because switching to a higher octane fuel does not add more hydrocarbon content or oxygen, the engine cannot develop more power.
&nbsp
לגבי הצלצולים, זה לא נשמע סביר. אוקטן גבוה אמור למנוע התלקחות בזמן לחץ. אני לא יודע מה הלחץ ב-S1 אבל הלחץ באקסמקס 125 הוא 11.2 ל-1 והמומלץ בשבילו הוא אוקטן 91 (ארצות הברית, כן?). כמובן שחוץ מזה מבנה מנוע ישנה לכאן ולכאן אבל אני בספק אם זה עד כדי כך משפיע. ממש לא אמורות להיות לך בעיות עם אוק 95.
&nbsp
מה שכן. 6 שקלים בשבוע בשביל הרגשה טובה ושקט נפשי הוא מחיר שווה לכל נפש.
רק בריאות.
 
איפה בדיוק אי ההתאמה?

אוקטנים שונים מתאימים למנועים בעלי תנאים שונים, ולכן אוקטן X יתן ביצועים טובים יותר מאוקטן Y במנוע שמתאים יותר ל-X. בין אם זה עניין של לחץ, קידום הצתה, יחס בלטות למשקוף או-מה-שלא-יהיה.
&nbsp
אז היכן בדיוק ראית שהמנוע הספציפי אינו מותאם/מכוון טוב יותר ל-98?
&nbsp
&nbsp
גילוי נאות - אין לי מושג אם זה אכן אפשרי ש-S1 יעבוד טוב יותר עם 98. אני רק מתייחס למידע שהובא כאן.
 

בועז בר

New member
זה אפשרי רק אם המנוע לא תקין.

אם יש בעיה שגורמת לדטונציות ("צלצולים"), אוקטן גבוה יותר יכול לחפות על הבעיה,
ולגרום למנוע לעבוד בצורה טובה, עד שגם זה לא יעזור...
מספר אוקטן גבוה מסמל את ההתנגדות של הדלק להצתה עצמית,
ו-98 מיועד למנועים עם יחס דחיסה גבוה במיוחד.
&nbsp
למנוע תקין שמתוכנן לעבוד עם אוקטן רגיל, 98 לא יגרום לו לעבוד טוב יותר.
זה בערך כמו לשים לו מד מהירות שמגיע עד 160, או להדביק עליו מדבקות 'טורבו' או 'ספורט'.
 

hofnoan

New member
הבעיה ש 95 זה לא תמיד 95

בתחנות מסוימות זה יכול להיות 94 ו 88 אפילו... ראיתי פעם תוצאות בדיקות מדגמיות שעושים לתחנות וזה פורסם באתר של משרד התשתיות הלאומי. כמובן שנותנים קנס עד חריגה מסויימת לא זוכר כמה... אבל בישראל כמו בישראל אל תאמין לאף אחד.
אני מתדלק בתחנה היחידה בבאר שבע שהמנהל של התחנה הוא שכיר ולא עצמאי. זה אומר שאין לו אינטרס למכור יותר דלק או למהול אותו כמו מי שהתחנה בבעלותו. הוא רק מקבל משכורת חודשית והרכבים גם ככה באים. אז שם הדלק הכי נקי. אהה וגם עבדתי שם אז אני יודע מה הנהלים לבדוק משאית ומאוד מקפידים על זה
 
למעלה