אני אוהבת תה
באופן עקרוני אני חושבת שהשימוש הכי נפוץ בתה במאגיה המודרנית הוא שימוש שמבוסס על אמונות תפלות, מיתולוגיה וארומתרפיה. כלומר, את יכולה לחלק ספרים על עשבים לשני ז'אנרים. הז'אנר הראשון הוא הז'אנר של "תרופות סבתא" וסיפורים מיתולוגיים על עשבים, המקור הוא בד"כ ספרות שיכולה להיות מיוון העתיקה ועד ימינו, ולפעמים אין לזה צידוק הגיוני ולפעמים יש. כלומר, אם תקראי קונינגהם הוא יגיד לך שעשב מסוים מעניק מזל, הגנה, כסף... לחלק מהאמונות יש צידוק כלשהו. צידוק דתי יהיה שיש מיתוס כלשהו, נוצרי או פגאני, שקשור בעשב. למשל, את בטוח מכירה את הסיפור המיתולוגי של נרקיס שמסתכל בבבואתו ומת ובסוף הופך לפרח יפה. בגלל הסיפור הזה, אפשר להגיד שטוב להשתמש בנרקיס לכשפי יופי. צידוק הגיוני הוא צידוק של אסוציאציות - רימון הוא פרי שיש בו המון גרעינים. גרעין זה בעצם כוח החיים, והוא גם המקור ממנו צומח האוכל שלנו, ולכן הוא מזכיר לנו שגשוג. אני אישית לא אוהבת את הספרים שמשתמשים יותר מידי בכל מיני אמונות שונות ומשונות ללא צידוק - מאוד קשה להתחבר לזה אם לא באת מתרבות מסוימת ואם לא גדלת על זה מגיל צעיר. אבל זה מאוד נחמד לשתות תה מעשב ששמעת עליו פעם סיפור מעניין. הסוג השני של ספרים הוא הסוג שיש בו מידע על ארומתרפיה. ארומתרפיה מבוססת על כך שיש לנו כבני אדם אסוציאציות שונות לריח וחוצמזה היא מבוססת גם על תכונות רפואיות שיש לצמח. הרעיון הוא לטפל במחלה ע"י טיפול גם רפואי וגם פסיכולוגי. באופן עקרוני, עשבים שמתאדים מהר יותר נחשבים לעשבים מרוממי-רוח ועשבים שמתאדים לאט נחשבים לעשבים מרגיעים. מעבר לכך, לכל עשב יש השפעה. מרווה למשל תורמת להתגברות על כאבי מחזור, והיא גם מרוממת רוח. לוונדר גם מרגיע וגם עוזר לדלקות אוזניים. הכוונה היא לטפל לא רק בסימפטום ובמחלה אלא גם במטופל. המחקרים שנעשו על ארומתרפיה הראו כיצד שימוש בריחות משפר את חיי המין, עוזר לטיפול בדיכאון ולחץ, ואפילו משפר ריכוז ויכולת למידה. מאגיה יעילה בעשבים היא שילוב, לדעתי, של כל אלו. למשל, את רוצה לעשות כישוף כדי להתגבר על התמכרות לעישון או לשוקולד (או לשניהם!). את בוחרת עלי דפנה. מנצחים ביוון העתיקה קיבלו זר של עלי דפנה. זה מעלה אסוציאציות של התגברות על מכשולים וניצחון. הצמח הוא גם מחטא חזק, מה שעוזר לאסוציאציה של טיהור רוחני. כל אלו יעזרו לך להתרכז במטרה שלך ולהצליח להפסיק לעשן. או לאכול שוקולד. או שניהם.