אורחת לרגע...

אורחת לרגע...

למרות שהייתי שמחה מאוד להישאר ליותר...(מטיילת פה לעיתים..)
אשמח להעזר בכם למימוש רעיון שעלה לי.
אני מורה לאמנות ובא לי לעשות מעיין פרוייקט עם כיתה ג' שקשור להטקסט חזותי ומילוולי ז''א מטקס כתוב להפוך אותו לאמנות. הנק. היא שהכיתה קצת המון קשה ולכן אני מנסה משו מעניין
הרעיון עלה לי לאחר שראיתי את הרעיון של אילנית להפוך כפית לדמות תאטרון
אז העזרה שאני מחפשת ממכם היא סיפור ברמה לכיתה ג' שאפשר לקשר לנושא כלשהו ולהפוך אותו להצגת תיאטרון שאולי אבל ממש אולי(כי אני לא סגורה שאני יצליח להגיע איתם לכזה דבר) נוכל להציגו בבית הספר. או כמרחב למידה.

ובנוסף אשמח לרעיונות נוספים שאפשר ליצור עם התלמידים- בלי עזרה מאסיבית שלי - לעוד אפשרויות של בסיס לדמויות חוץ מכפיות.

תודה רבה מראש
אני והחוש שלי
 
עונה לך מהנייד - זה המקום אל לפעמים....

לא תמיד זה הזמן... כרגע אני עסוקה ואני מאמינה שאם לא השיבו לך זה רק מכיוון שלא צפו בהודעתך או שצפו ואין תשובה......
אשמח להתעמק בשאלתך ולנסות לעזור לך
אך תצטרכי להמתין עד שאתפנה וזה יהיה מאוחר יותר בלילה.....
לבינתיים קבלי ממני ברכה חמה- ברוכה הבאה....
נשתמע מאוחר יותר
דבי זריהם
 
שלום לאורחת
, האם מדובר בילדים בחנ"מ

או בחינוך הרגיל? יש לך רעיון לנושא? כמה ילדים בכיתה? פרוייקט כיתתי או שיכבתי?
אם יהיו עוד פרטים נוכל לעזור לך יותר.
חגית
 

פ י ו ל ה

New member
אשתף אותך במה שאני עשיתי בעבר

ואולי זה יתן לך רעיון...
התחלתי דווקא מהדמויות עצמן. למדנו קצת על תאטרון, על במה ושחקנים ובנינו בובות כל אחד לפי דמות שהוא רצה. ואז המצאתי סיפור פשוט וקצר שמערב עשיה של כל הדמויות יחד, לפי מה שהילדים תיארו לי. אם זו כמות גדולה של ילדים, למשל כיתה של 30, אפשר בקבוצות, חבורות של דמויות מאותו הסוג שיתאגדו. למשל חבורת ילדים, חתולים, קוסם אחד, שני ארנבים, בראצית ועשרה גנבים.. סתם זרקתי.. יכול להיות לא שווה הקבוצות. וכמובן שיכולים להיות ילדים שלא ירצו לבנות בובה אלא רק לעזור בתפאורה או להמציא את הסיפור או לא בכלל.. וגם להם צריך למצוא פתרונות. הבאתי את הסיפור שכתבתי והם עזרו לשפץ אם משהו לא התאים להם וככה הם הרגישו מאוד שייכים ושזה הסיפור שלהם.

אולי את יכולה לפרט קצת במה מתבטא הקושי? זה בעיות התנהגות? תפרטי קצת אז ננסה לעשות לך התאמות
 

פ י ו ל ה

New member
ועוד רעיון, יותר לכיוון של אמנות לאור סיפור

הענק וגנו. זה סיפור שאפשר לעשות יצירה מקסימה שם, החל מציורים פשוטים ועד לתלת מימד ועיסת נייר והשמיים הם הגבול. וגם אם רוצים להמחיז את זה אז יש מקום להמון ילדים להשתתף.אבל שוב, מחכה לשמוע יותר על הקשים ואם זה חינוך מיוחד או לא ואז אדע יותר אם אני לא סתם זורקת באוויר...
 
התפנתי לכמה רגעים ,מקלחת ולישון.....


נגמרו לי ימיי החגיגות...צריך לישון בזמן
כדי להיות ערנית בבוקר
מנסה לענות במהרה.....

תלחצי על Emperor's New Clothes בגדי המלך החדשים
בקישור הנ"ל:http://www.3hcraftworks.com/Felt-Stories/

http://www.vdp-ev.de/index.php5?action=showplay&pid=1022 אתר גרמני
http://www.figurentheater-kladderadatsch.de/chronik/des-kaisers-neue-kleider/ עוד אתר גרמני נחמד - תוכלי להכין איתם את הבובות ממחזור בקבוקים....
https://www.youtube.com/watch?v=_SV_4N6d1Wc יוטיוב בובות יצירה לילדים
https://www.youtube.com/watch?v=Z9dcsGOyNik מצרפת ...יצירת בובה פשוטה ומוכנה להפעלה ....מתאים מאוד לכיתות ג'
https://www.youtube.com/watch?v=bodpdHBSetU קישור נפלא לבובת גרב עם זוג כדורי טניס..
http://art.phi.co.il/blog/category/кукольный-театр/ אתר רוסי עם הרבה מעוף.....
את יכולה להשתמש בעוד אגדות נפלאות.....
"נסיך צפרדע"
"פטר והזאב"
"הקוסם מארץ עוץ"
http://www.liveinternet.ru/showjournal.php?journalid=3810258&keywordid=1467401 זהו הקישור שתפיקי ממנו את מיטב התועלת גם ללא הבנת השפה.
הכנסי אליו וגלגלי כלפיי מטה תמצאי אוצר שלם של בובות ודוגמאות להדפסה...... ב ה צ ל ח ה !
מכיוון שחסרים הרבה פרטים ניסיתי לענות לשאלתך בכל מיני כיוונים....נשמח לדעת פרטים נוספים ויש פה חברים נפלאים שיכולים לעזור לך מלבדי.....

מקווה שעזרתי..............לילה טוב!
 
אז ככה...

קודם כל תודה ענקית על היחס החם! תיארתי לעצמי שזה מחוסר זמן או הבנה ולכן בקשתי הפניה, אבל סליחה ...!זה המקום

לשאלותכם..
הכיתה היא כיתה רגילה בביהס רגיל והשיעור הוא שיעור אמנות, שאני ירצה לבסס אותו על תולדות (אפילו רק בשביל עצמי- ז''א פיסול וכו'..את ההשלכות אני כבר יעשה)
אבל למרות שהיא מוגדרת ככיתה רגילה יש שם מספר לא קטן של ילדים עם בעיות או הפרעות למינהן, ואצלנו המורות המקצועיות זה בא לידי ביטוי בגדול!
הכיתה עברה השנה שינוי _לרעה) ולמרות שאני ראיתי בהם פוטנציאל אדיר (לפחות בחלק מהם) בשנה שעברה, השנה אני מרגישה שאני לא מציחה להוציא אף תוצר- ולי אישית זה עצוב
ולכן עלה לי רעיון למשוך אותם בדרך אחרת , יותר חווייתית פחות מילולית ועם המון הבעה עצמית\
אז לא, אין לי רעיון לסיפור ואין לי רעיון וקישור לאמנות- אבל יש לי המון רצון לסחוף אותם איתי.
הקב' היא קב' של 15 ילדים בערך(הכיתה מחולקת, ולמרות זאת יש שניים שלושה כוכבים שהורסים שיעור שלם) ומבחינתי להתפרש איתם על מס שיעורים.
אולי באמת הענק וגנו יוכל להוביל אותי לקראת טו בשבט.

דרך אגב, דבי, לאחר שוטטות בפורום מצאתי את אחת ההפתעות ששלחת ובה מצאתי מגוון עצום של רעיונות.
אני מקווה שמחר יהיה לי זמן לעבור על הקישורים ששלחת ביסודיות

ואני אשמח לעדכן אותכם בהחלטותי והתפתחותן
תודה עצומה לכולכם
לילה טוב
 

פ י ו ל ה

New member
הבנתי

מכירה את הגלילים הגדולים של הנייר הרץ התעשייתיים האלה ברוחב מטר? יש לך איך לשים יד על אחד כזה?
קשה לי מאוד בלי להכיר את הילדים אבל אני מנסה כמה רעיונות לסיעור מוח עבורך... אם משהו מתאים או לא תכווני אותנו ונמשיך בכיוון.

1)מה את אומרת על לתת להם לצייר את הצללית אחד של השני על דפים ענקיים, לקשט את זה ולתלות. אפשר גם בתוך התפאורה של הגן...

2) מה את אומרת על לקחת קיר, אולי אפילו בחוץ, לצפות מסגרת בעיתונים יחד עם הילדים ולתלות חתיכת ממש ארוכה של נייר, על כל הקיר, אפשר גם כמה. להביא חומרים יבשים, (כי גואש למשל יספיקו לך 2 כוכבים בשביל שכל הכיתה והילדים והשיער של הבנות יהיה סגול כהה..).אז בקבוקי פלסטיק, עיתונים, דבק פלסטי, ספוגים, כל דבר שהם יכולים למצוא מהטבע, אצטרובלים, מחטי אורן וכו', קרפ, צלופן וכל דבר אחד שעולה בראשך, להביא. ולעשות איתם ביחד את ביחד את הגן של הענק.

ואז את מחלקת נניח לשלוש קבוצות. הילדים היותר קשים התנהגותית יכולים להתפרע ביחד עם איזה עץ תלת מימד, הדבקות, קריעות, עיסת נייר דביקה ומגעילה באיזו גיגית וכו' דברים בסגנון. את יודעת מה, אולי שיבנו את החומה של הגן מחומרים טבעיים, קופסאות נעליים, ארגזים וכדומה. אם תראי שזורמים אפשר גם לתת להם מברשות גדולות של צבע, לשיקולך אני לא מכירה עד כמה הם מופרעים אבל כבר ראיתי דברים בחיי... הילדים היותר שקטים אפשר לתת דברים מדויקים יותר של ציור והדבקה על התפאורה עצמה שעל הקיר. פרחים, ציפורים וכו'. אפשר להמשיך את זה כמה שיעורים שתצטרכו ובסוף יצא מייצב כזה שמכיל תפאורה ודברים מתלת מימד בפרונט. אפשר לעשות חצי גן עצוב וחצי שמח.

בכדי שלא יצאו לך משליטה, אולי הייתי מתכננת את זה איתם מראש, מקריאה להם את הסיפור ועושה חשיבה משותפת וחלוקת תפקידים כדי לראות בכלל מה הנכונות שלהם לשתף פעולה בעניין.

3) תחרותיות. זה משהו שיכול להלהיב ילדים. אז אפשרות נוספת היא לחלק לשלוש קבוצות של חמש...
א) כל קבוצה צריכה לעבוד על המחשה של הסיפור. לעשות מזה תערוכה אח"כ עם עניין גדול ושופטים מחדר המורים, אפשר גם שבסוף כולם יזכו או משהו אבל האווירה של התחרות, תגרום לילדים להיות מעורבים יותר עם הקבוצה.
ב) כל קבוצה עובדת על חלק אחר בסיפור ובסוף מחברים את שלושת היצירות ואומרים להם מראש שזה יוצג להורים ובבית הספר וכו'. משהו שייתן להם כבוד ליצירה שלהם וידרבן אותם לשקיע בחלק שלהם.
 
למעלה