והטקסטים המדוברים באדיבות חנה..
תאריך ההודעה: 30/05/02 שעת ההודעה: 19:28 מאת: חנה בית הלחמי נושא: הי מונו מה זה טקסט מקצועי ? מדובר כאן בפרסום למכירת מודעות במגזין נשים, שהוא אגב לא מגזין רע כלל וכלל. חלק מהכתבות שם אפילו מצויינות - נטולות ההתחנחנות המאפיינת כתבות מגזיניות. השאלה אם מוכרים את המודעות הללו באימג´ שתואם את המציאות. האם ? לא יודעת, תענו לי. זה לא שאין לי דיעה, חו"ח, אבל אני מעדיפה להצניע אותה בשלב זה של הדיון. זה המקום להוסיף שני טקסטים שגם מהותם שלהם פרסום. הטקסט הראשון הוא טקסט שקיבלתי מחברת יחסי ציבור של חברת תערוכות, שארגנה את תערוכת ה- DIY ("עשה/י זאת בעצמך) שהיתה לפני כשבוע בגני התערוכה. התבקשתי לעדכן את הטקסט (הראשון), שעניינו מעורבות נשים בשיפוצים בבית. פניתי (באופן טבעי) לעמיתתי אמונית, שגולשת כאן בפורום ושמנהלת את פורום שיפוץ ובניה בתפוז ויחד פצחנו במלאכה. זה אחרי שהטקסט המקורי "גמר" אותנו מצחוק. הטקסט השני הוא, כמובן, הטקסט המשופץ שיצא כהודעה לעיתונות מטעם מרכז הירידים לקידומה של התערוכה הנ´ל. הטקסט הראשון הודעה לעתונות 13.05.02 מהפכה: גידול של יותר מ- 60% במעורבות נשים בתחום שיפוץ הבית מנתונים שנאספו על ידי חברת "הום סנטר" לקראת תערוכת "עשה זאת בעצמך" שתתקיים בשבוע הבא, עולה כי קיימת מהפכה באשר לחלקן של נשים בתחום ה"עשה זאת בעצמך". ישנו גידול של יותר מ- 60 אחוזים במעורבות נשים בהחלטת הקנייה במחלקות צבע ואביזרי אמבטיה. תחום הצבע, שנחשב לתחום "גברי" שינה את פניו בשנה האחרונה וכעת מוצעים בו חידושים ושכלולים: טכניקות צביעה קלות ופשוטות , "שבלונות" וסטנסילים, גוונים רבים ואפילו ערכה מוכנה לצביעת חדר שלם המכילה אלמנטים עיצוביים שונים. תחום אביזרי האמבטיה והפרזול עבר גם הוא מהפך עיצובי והאביזרים המוצעים למכירה אינם רק שימושיים, אלא מהווים חלק מעיצוב הבית. בתחום ריהוט הבית והגן יש מעורבות גדולה יותר של נשים בכל הקשור לריהוט לבית, בעוד בכל הקשור לריהוט הגן והחוץ הגברים הם אלה שקובעים. כיום יותר נשים לוקחות יוזמה ומעדיפות לשפץ ולשפר את הבית בעצמן ולא להיעזר בבעלי מקצוע. בשנים האחרונות אנו עדים למגמת התפתחות בשוק ה"עשה זאת בעצמך" והתאמת המוצרים בתחום השיפוץ לידיים שאינן מקצועיות. תהליך הצביעה הפך יותר קל וידידותי, נוספו צבעים שניתנים לניקוי וכאלו שמספיקה להם שכבה אחת בלבד ונוצרו מברשות-צבע ו"רולרים" שאינם מטפטפים וחוסכים צבע. מגוון המוצרים בחנויות ה"עשה זאת בעצמך" כולל גם ריהוט מוכן להרכבה עצמית ללא צורך במקדחה או אביזרי עזר. כל הציוד הדרוש, כדוגמת מסמרים וברגים, נמכר יחד עם הריהוט. ענף ה"עשה זאת בעצמך" חולש בארץ על שוק של כ- 2 מיליארד דולר בשנה ומאגד בתוכו את כל מוצרי אחזקת הבית והגינה וכולל את כל תחום השיפוצים, הבנייה, האחזקה וכו´. בעולם חולש הענף על נתח שוק המוערך בין 130-350 מיליארד דולר עם צפי גידול של 10% בשנה. תערוכת "עשה זאת בעצמך" לשיפור הבית, תתקיים בגני התערוכה בתל-אביב בין התאריכים 20-22.05.02. התערוכה מאורגנת על ידי מרכז הירידים, מרכז הבנייה הישראלי, מכון היצוא ובחסות משרד התעשייה והמסחר. התערוכה תשתרע על פני כ- 5000 מ"ר ויציגו בה החברות המובילות במשק הישראלי והבין-לאומי בענף ה"עשה זאת בעצמך". והתיקון שלנו... (פסקאות 2,3,4 בטקסט המקורי שונו): תחום הצבע שינה את פניו בשנה האחרונה וכעת מוצעים בו חידושים ושכלולים: טכניקות צביעה ידידותיות יותר למשתמשים בלתי מקצועיים כמו גם הפיכת כלי העבודה למתוכננים טוב יותר, זולים יותר מגוונים וזמינים. תחום אביזרי האמבטיה והפרזול עבר גם הוא מהפך פונקציונלי ועיצובי, כמו גם טכניקות הרכבתם. הפופולריות של ריהוט אמבטיה וריהוט קל לבניה עצמית תרמה ל"חינוך" הצרכנים – גברים ונשים כאחת – להתמודד עם הרכבה עצמית לסוגיה. רשתות DIY בישראל – אייס, הום סנטר ורשתות קטנות מהן, ניגשו לשוק בגישה שיווקית המפתה קונים להכנס אליהן כבילוי משפחתי, ע"י הרחבת ההיצע למוצרים שאינם מוצרי "עשה זאת בעצמך", מבצעים לחגים ועוד. גישה זו סייעה בקרוב קבוצות אוכלוסייה למושגי העבודה העצמית בתחזוקת הבית, נטרול חששות ובין השאר מעורבות רבה יותר של נשים כלקוחות ומבצעות. כיום יותר נשים לוקחות יוזמה ומעדיפות לשפץ ולשפר את הבית בעצמן ולא להיעזר בבעלי מקצוע גם בשל עלות השרות וגם בשל זמינות המוצרים. כמו כן – אחוז עולה של נשים הופכות לבעלות מקצוע בעצמן, נפתחו אינספור קורסי הכשרה לנגרות, שיפוצים ותיקונים בבית ונשים חוששות פחות להתמודד על תחומי עשייה שנחשבו בעבר לגבריים. על השינוי מעיד גם הרכב הניהול של חנויות ומשרדי קניינות של הרשתות הגדולות גם שם נמצא מספר הנשים בעלייה מתמדת. אז מונו, איך היית משנה את הטקסט שבקישור ?