אורך רייזרים = סלד?

eavishaul

New member
אורך רייזרים = סלד?

חבר בעל בקאי בריז החליף רייזרים לסט שקצר בשלושים ס'מ והסלד בישרה ואופקית ירד ב150. יש למישהו הסבר?
 

hagayb1

New member
הפתרון במדריך לממ"ג

לא מצליח להעלות תמונות של העמודים הרלוונטיים:
בעקרון, עקב עקרון המטוטלת, ככל שהמיתרים (והרייזרים) ארוכים יותר הכלי יותר יציב וקשה יותר להוציא אותו משיווי משקל.
לכן, ככל שהרייזרים ארוכים יותר, נדרש כח רב יותר (סל"ד) כדי לשמור על זווית ההתקפה של הכנף עבור טיסה ישרה ואופקית.
המחיר של קיצור הרייזרים הוא כלי פחות יציב ופחות סלחני בתגובה ליציאה משיווי משקל - ע"י הטייס או בגלל פרצי רוח.
 
אפשרות סבירה

החלפת הרייזרים שינתה את זוית ההתקפה של הכנף והקטינה את מקדם הגרר שלה. בטיסה ישרה ואופקית כוח הדחף של המנוע שוה בדיוק לגרר.
לכל צירוף של כנף+רייזרים+עומס יש זוית התקפה אופטימלית שבה נדרש מינימום דחף כדי לטוס ישרה ואופקית וסביר שעם הרייזרים הקודמים היתה מעטפת ביצועים שונה.
 

flynesher

New member
מאד מעניין

האם מהירות הכלי השתנתה? זה מראה על שינוי זווית התקפה.
גם הקנדרל משתנה ואז בעצם יש פחות שטח עילוי מוקרן projected שאומר שצריך יותר דחף כי חלק גדול יותר מהעילוי הולך לצדדים.
מצד שלישי במשוואת הכוחות כשמתקרבים למרכז הדחף...
וגם...
בקיצור -מאד מעניין.
אפשרות נוספת : שינוי במז"א כלומר צפיפות אוויר שונה (יום חם? יום לח?)
מסקרן.
 
למעלה