אור פרוז'קטור במהלך טיסה

falash

New member
אור פרוז'קטור במהלך טיסה

לפני מספר שנים טסתי מפריז לתל-אביב בבואינג 757, כשלאורך שעת הטיסה הראשונה מעל צרפת מהחלון ראיתי שאלומת אור חזקה מאוד יוצאת מהמטוס ומאירה את הקרקע באור חזק מאוד (לכיוון צדיו הימיני של המטוס), שעה שלמה הפרוז'קטור הענק הזה העיר את הקרקע בעוצמה לאורך נתיב הטיסה (כמו פרוז'קטור של מסוק משטרתי)... בקיצור למישהו יש מושג מה מקור האור? האם הטייס שכח לכבות את אורות הנחיתה? משהו אחר??
 

T281

New member
היה ירח מלא ??../images/Emo2.gif

אולי הירח העיר על המטוס והמטוס כמו מראה ענקית זרק את האור לקרקע...
 

srami

New member
העיתוי של השאלה ממש הדהים אותי

בדיוק רציתי להעלות נקודה דומה לפורום. אתמול לקראת חצות בזמן הליכה בפארק הלאומי בר"ג ראינו מטוס אל על בפיינל ל-12. היתה הרבה לחות באויר והסתכלנו כיצד אלומות פרוז'קטורים מאירות את הערפל הדק, ופתאום אחד הפרוז'קטורים הפנה את אלומת האור כלפי מטה אל הקרקע ואחרי כמה שניות הסתובב חזרה והאיר קדימה. די הופתעתי מהיכולת הזאת ולא ברור לי מה המטרה.
 

ram_z

New member
חחחח..... מצחיק אחד.../images/Emo8.gif

האור הזה הוא הפרוז'קטור שנמצא על קאן הנסע הקידמי של המטוס. הפרוז'קטור עבד עוד לפני פתיחת הגלגלים. כשהגלגל נפתח יחד איתו גם הפנס.
 

srami

New member
ככה יפה לצחוק על עמית לשם...../images/Emo163.gif

אבל ההסבר שלך מאוד הגיוני... רק שבכל חמישים ומשהו שנותי לא הייתי עד לשלב המעניין הזה
 

T281

New member
שיעור בהבנת הנקרא.

להלן העובדות. 1) הטיסה היא מפאריז לתל אביב. 2)"כשלאורך שעת הטיסה הראשונה מעל צרפת מהחלון ראיתי שאלומת אור... " מילות המפתח כאן הם מעל צרפת אני חוזר מעל צרפת. מסקנה האור לא הגיע מאיזור הגלגלים כיוון שלאחר ההמראה מצרפת הם קופלו. (אם הטיסה היתה מתל אביב לפאריז יתכן וההסבר היה תופס)
 

gilgor

New member
בטח שאתה צודק .... ../images/Emo12.gif

בטיסה מתל אביב לפריז לא מקפלים גלגלים ובטיסה חזור כן....אמממ יפה ומעניין... אגב שאני טסתי בכיוון לפריז מת"א בלילה גם אני ראיתי את התאורה הזאת..כנראה השתקפות הירח
 

נועם04

New member
רק בעייה קטנה

על גלגל האף בדרך כלל מותקן TAXI LT שעובד רק שכני הנסע הראשיים "רואים" קרקע (נכון ל 747/737) , תלוי איזה מטוס ראיתם. בקשר לשאלה הראשונה יש מנורת WING שיכול להיות שאותה ראית מהמטוס! כלפי חוץ
 

gilgor

New member
מנורות WING לא בשימוש כמעט

רק כאשר יש קרח על הכנפיים אז זה מוריד את הסבירות.
 
תיקון, לפחות לגבי 73

ה-TAXI LT וחלק מאורות הLDG נמצאים על גלגל האף נקודה (.). זאת הסיבה שמדליקים את האורות הללו רק מייד עם פתיחת הגלגלים, ולפני זה יש אורות נחיתה חיצוניים (2 הימניים מבין ארבעת מפסקי אורות הנחיתה הם חיצוניים, השמאליים ממוקמים על הגלגלים).
 

נועם04

New member
איתי אני יודע מי אבא שלך ....

אבל על גלגל האף של 737 יש רק TAXI,בשורש כנף נמצאות TURNOFF ו LANDING ובבטן יש LANDING שהם ניידות (מתקפלות) , האמן לי החלפתי את כולם. אתה מוזמן לבדוק.
 
מאמין מאמין...

מנסה לגרום לי לעשות קצת עבודה הא???
רק לגבי "רואים קרקע"...? תוכל לנסח מחדש? אני יודע שהם דולקים כשמדליקים אותם נקודה. הם גם נדלקים כאשר כן הנסע בפנים ולכן מדליקים אותם רק עם הורדת הגלגלים- כדי למנוע חימום סתמי של המנורה או סתם פעולת סרק ללא תועלת.
 

נועם04

New member
רואים קרקע לא בדיוק תיאור

נכון כי לכל מטוס והשגעון שלו. במטוסי 747 על גלגל האף מותקנים TURNOFF שברגע שגלגל האף באוויר הם כבים אין צורך שתדלק נורה כאשר כן הנסע מקופל בגלל שהנורה לא מקבלת מגח אוויר לקירור והתוצאה תהייה מנורה שרופה או יותר גרוע.
 

singera

New member
מה זו נורה ?TURN OFF

תוכל לפרט על מידע הטכני של הנורות כגון WATT VOLT AMPER?
 

נועם04

New member
נורת TURNOFF ממוקמת כך

שתאיר לצד המטוס בזוית של 30-45~ מעלות , וכך הטייס יזהה את המשך ההסעה. פרטים טכניים (נכון ל 737!): TAXI: 28VAC 10A 250WA. TURNOFF: 28VAC 10A.
 

falash

New member
לגבי אור הירח

הממ השתקפות אור הירח ...יכול להיות אבל לא סביר, מדובר בקרן אור מאוד מוגבלת וחדה כמו פרוז'קטור, אור הירח לא ממוקד גם לא בהשתקפות ... לגבי אור כנף נשמע יותר סביר , אם מישהו יוכל להסביר יותר לגבי מתי הוא מודלק ומה הקשר להפשרת קרח...
 
למעלה