אושרה התוכנית להארכת הקו לירושלים עד לתחנת החאן

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

Ccyclist

Well-known member

מצד אחד - טוב מאד שמאריכים את הקו לתוך העיר.

כבר ב 2010 בערך כשהדיווחים על התקדמות עבודות A1 חשבתי שחבל שלא ממשיכים את התקדמות ה TBM לתוך העיר. בזמנו חישבתי שמדובר בתוספת של כ 20% לתוואי הממונהר בדרך לעיר ושחבל לא להמשיך אותו לנקודה ממנה אפשר לנצל את התוואי הישן. הצטרפתי לפורום כדי לקדם את הרעיון.

טוב לראות שרעיון שאני תומך בו שנים רבות הפך להחלטה רשמית.

מצד שני - החלופה שנבחרה מפספסת את ההזדמנות לנצל את התוואי הישן כדי לשרת את שכונות דרום העיר.

לטעמי הבחירה בתחנה בחאן היא רומנטיקה מיותרת וחבל שבמקום תחנה באורנים יהיה שם דפו תת קרקעי מיותר שעדיף שיהיה במלחה. הוויתור על תחנות באורנים, תלפיות ומלחה מרחיק את השירות מקווים משלימים בדרום העיר.

אציין שמנהרות הכביש בירושלים ארוכות ממה שנחוץ כדי לחבר את נבון למלחה דרך החאן והתוואי הישן.

הנתון של 13 רכבות לכיוון לשעה די מיושן לעומת רכבות פרבריות חוצות מודרניות שמעבירות 24 רכבות לכיוון בשעה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה