אושרה התכנית למגדל הגבוה בישראל

darkshadow1

New member
לא הייתי בונה על הנתונים של ynet...

בבורג' חליפה יש בסביבות 160 קומות ולא 200 ומגדל משה אביב מעולם לא היה הגבוה במזרח התיכון (בורג' אל-ערב בדובאי בגובה של 320 מטרים הושלם כבר ב-1999).
 
לפי וויקי...

בבורג' חליפה 163 קומות למגורים + 46 קומות לתחזוקה. השאלה היא אילו קומות סופרים...
 

ש מים

New member
מה זה 46 קומות לתחזוקה


למה זה משמש? למגורי העבדים והשפחות??
(אני שואל ברצינות. למה צריך כ"כ השרבה שטחי שירות, ועוד שמרוכזים ביחד, כ- 46 קומות??)
 
תראה את התמונה של המגדל ותבין

כל הקומות לתחזוקה הן בעצם כיפה מחודדת מאוד מאוד גבוהה...
 
ישנם אפילו גורדי שחקים שהם כמו עיר בפני עצמם

בארצות הברית ישנם גורדי שחקים שהם ממש כמו עיר קטנה . יש לך קומות שבהם יש לך מכבסה וכל מיני שירותים שבהם עובדים אנשי תחזוקה
 

subatoi

New member
אף פעם לא אבין את העיריות שמאשרות דברים

כאלה. גם ככה זה אחד האזורים הכי פקוקים בגוש דן, עוד לפני שבנו את כל האזור של מגדלי יו וחבריהם. אז עכשיו עוד בנייני ענק? מאיפה יסעו כל האנשים שנכנסים/יוצאים מהבניינים האלה? יבנו להם איזה חיבור סודי ישירות הביתה? ברור לי לגרי האינטרס הכלכלי והאינטרס ש"צריך להתפתח", אבל זה פשוט אבסורד.
 

down under

New member
למה סתם לכתוב דברים בלי טעם?

האזור הזה, של המגדל המיועד, הינו האזור הכי הכי תח"צי (תחבורה ציבורית) שיש בישראל. זה מרחק של 8 דקות הליכה מהרכבת. מתחנת ת"א מרכז סבידור יוצאים ביציאת רמת גן והולכים עד להדר דימול (בדיוק שתי דקות הליכה). שם עולים על גשר הולכי הרגל היחסית חדש שמעל ז'בוטינסקי. כשיורדים בצד השני של הגשר המגדל יהיה בדיוק 3 דקות הליכה משם. כמו כן הקו האדום של הרכבת הקלה שעכשיו עובדים עליו עובר לא רחוק מהמגדל הזה (לכל היותר 4 דקות הליכה ממנו). המגדל הזה גם נמצא 5 עד 10 דקות הליכה מרשימה של כ-50 קווי אוטובוס של דן, אגד, קווים ומטרופולין. אה, כן, הוא בדיוק דקה מהירידה מהאיילון (במחלף הרכבת). לא מצליח לחשוב אפילו על מקום יותר נגיש הן ברכב פרטי והן בתח"ץ.
 

subatoi

New member
למה לכתוב "בלי טעם" על דעה של מישהו?

אפשר לחשוב שהעלבתי אותך אישית. זה שהאזור הוא הכי הכי תחב"צי לא אומר שלא יהיו המוני אנשים שיעבדו שם או יגורו שם ויבחרו לא להשתמש בתחב"צ. ומה שעוד יותר לא רלוונטי (לדעתי) זה שהאזור הוא דקה מהירידה מאיילון. אוקיי, אז? כבר כיום בשעות העומס האזור הזה מאוד מאוד עמוס (בפעמים שאני עובר שם, אני לא עובר שם יותר מדי). אז להוסיף עוד כ"כ הרבה אנשים לאזורים כאלה, גם אם חלקם יסעו בתחב"צ, בטח לא יוריד את כמות הפקקים. בקיצור, האזור נגיש, אבל זה לא רלוונטי בכלל למה שכתבתי.
 

down under

New member
אבל השאלה שלך לא הגיונית או יותר

נכון היא מסתמכת על הנחה שגויה. על ההנחה שאנשים צריכים להגיע לכל מקום ברכבם הפרטי. ולא היא. אפשר גם אפשר לנסוע במוניות שירות (עוברות 3 או 4 דקות הליכה איטית מהמגדל הזה), אפשר לנסוע באוטובוסים, ברכבת כבדה וגם ברכבת קלה. אה כן, אפשר גם לרכוב באופניים או בקורקינט חשמלי או ללכת ברגל. תתחילו להכניס לראש שצריך להוציא מהמשוואה את המכונית. המכונית היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון!
 

subatoi

New member
אנחנו מדברים פה על הרצוי או המצוי?

אישית אני נוסע בתחב"צ בלבד, כל יום, לא תאמין לאיזה מרחקים, הלוך ושוב לעבודה. אני גם בעד שאנשים אחרים יעשו את זה. אבל הרצוי הוא לא רלוונטי למה שאני מעלה, כרגע. כמו שאתה יודע, כי אתה חי באותו עולם כמוני, רוב האנשים לא עושים את זה. רוב האנשים בוחרים להשאר צמוד לרכב שלהם. הסיבות כרגע לא רלוונטיות. בעולם מושלם, הכבישים יהיו פנויים ויטוסו בהם אוטובוסים ומוניות שירות להנאתם. סבבה אגוזים. אבל כרגע, בעולם הלא-מושלם שאנחנו חיים בו, עוד בנייני ענק באזורים פקוקים הם מתכון בטוח לפקקים יותר הזויים. זה ששנינו בעד שהמצב יהיה אחר זה סבבה, אבל זה לא מה שאני אומר בכלל.
 

down under

New member
אתה טועה בענק, עובדתית (וגם נורמטיבית)

יותר ויותר, אני רואה במו עיני שלי, אנשים (גם מתחום ההיי טק) שנוסעים לעבודתם בתח"ץ. בדיוק בגלל הסיבות של פקקים והעדר חניה נוחה. המגדל הזה שיהיו בו כ-3,000 עד 5,000 איש מדי יום(!) יחייב, טכנית-פיסית, פשוטו כמשמעו, אנשים רבים להגיע אליו בתח"ץ. מבחינה זו הוא נמצא במיקום מעולה.
 

subatoi

New member
משום מה אנחנו לא על אותו גל.

לא ברור לי למה, אבל נפסיק פה.
 

down under

New member
אין לי בעיה שתפסיק...

חוץ מ'דןמור' בד"כ רוב הגולשים ה"קבועים" של הפורום מסכימים איתי וממש לא איתך. משום מה איש מהם (חוץ מדן מור) לא טרח לכתוב, וחבל.
 

subatoi

New member
סבבה,

אני רק לא מבין למה לקחת את זה לכיוון כ"כ אישי, אבל שיהיה. שבוע טוב לכולנו.
 

down under

New member
במסכימים איתי התכוונתי לנושא המגדל הזה

ומיקומו הפנטסטי.
 

דןמור

New member
מסכים לגמרי

אם כבר לבנות מגדלים אז שם זה בדיוק המקום לאור המיקום התחבורתי הכי מוצלח בכל אזור המרכז - רכבת, אוטובוסים, תחנה של הרכבת התחתית העתידית ואיילון. מה צריך יותר מזה? ללא קשר, אני לא אוהב את התוכנית של המגדל או של האזור שם שהיה צריך לתכנן אותו כמקשה אחת (כל האזור הדרומי של ז'בוטינסקי) ולא כמגדלים בודדים שאין כמעט שום קשר ביניהם.
 
למעלה